eitaa logo
کانال شاخه طوبی
14.7هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
4_723784306719345976.mp3
1.22M
: هیچ مرد واجدعصمت را نمۍیابید ک زنش نیز حائز مقام عصمت باشد مگر حضرت وصیّ، امام أمیرالمؤمنین علی(ع) و زن او فاطمه دختر رسول الله(ص) را. وديعه مصطفي فاطمه، انسيه حورا، مطلع انوار علوي و مشكوة ولؤي و مادر إمامان و صندوق دانش و وعاء معرفت است . 📔 🌹🌹🌹 @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 دستخط مبارک حضرت علامه حسن زاده آملی (ره) پیرامون شهادت به عصمت حضرت فاطمه (س) در اذان و اقامه ———————- 🔻مجموعه فرهنگی قائم آمل @ghaem256
مکاشفه علامه طباطبایی در مقام ادریس(ع) هنگامی مرحوم علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه برایم تعریف کرد که من در مسجد سهله در مقام ادریس نماز میخواندم،در نماز وتیره سوره مبارکه "ص" را قرائت میکردم،که ناگهان دیدم از جای خود حرکت کردم ولی بدنم در زمین است،به قدری با بدنم فاصله گرفتم که او را از دورترین نقطه مشاهده میکردم،تا پس از چندی به حال اول خود بازگشتم. و وقت دیگر نهر آب دیدم که در روایت آمده:ص،نهر فی الجنه. حقیر گوید که چون در مقام ادریس نبی علی نبینا و آله و علیه السلام نماز میخواند و خدای متعال در شأن وی فرمود:و رفعناه مکانا علیا/مریم-75/ آن رفعت و صعود روی آورده است و مناسبات زمانی و مکانی برای حالات و واردات انسان عجیب است.صائن الدین علی بن ترکه در فصل پنجاه و پنجم تمهید القوائد گوید:شکی نیست که مناسبات زمانی یکی از مناسبات اصلی است. هزار و یک نکته ص520 @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸بدون هیچ دغدغه و وسواس ، حضرت فاطمه دختر پیغمبر (ص) دارای عصمت بوده است،علمای بزرگی مثل شیخ مفید و علم الهدی سید مرتضی به آیات و روایات نصّ بر عصمت آن جناب فرمودند و حق با آنان است، و شخص مکابر سخت محکوم و مغلوب است. 🔸آن جناب صلوات الله علیها گوهری قدسی در تعیّن و صورت انسی بوده است، پس آن حضرت انسیه حوراء و عصمت کبرای الهی است. 🔸و حقیقت عصمت نیرویی نوری و ملکوتی است که دارند ه اش را از هرچه که موجب عیب و زشتی انسان است – از قبیل پلیدی گناهان و آلودگیها و سهو و نسیان و دیگر رذائل نفسانی – عاصم و حافظ است. و آن کسی که صاحب عصمت است از لغزش در تلقّی وحی و دیگر القائات سبّوحی آنسویی مصون است ، و در جمیع شئون عبادی و خَلقی و خُلقی و روحانی و جز آنها از اول امر محفوظ است. خدای سبحان درباره یحیی پیغمبر فرمود: ما او را در حالی که کودک بود حکم داده ایم. پس بدان که عترت رسول الله ، یعنی اهل بیت قریب آن بزرگوار- که حضرت فاطمه (س) هم از آنان است- معصوم اند چنان که جناب وصی امام علی (ع) در نهج البلاغه فرموده است: چگونه حیران و سرگردانید و حال این که عترت پیغمبر شما که ازمه ی حق و اعلام دین و السنه صدق اند در میان شمایند؟ پس ایشان را به نیکوترین منازل قرآن فرود آورید، و مانند شتران تشنه که به آبشخور وارد می شوند به ایشان وارد شوید. 🔰اکنون که دانستی بقیه نبوّت و عقیله رسالت و ودیعه مصطفی و زوجه ولی الله و کلمه تامّه الهی فاطمه (س ) صاحب عصمت است هیچ اشکالی ندارد که در فصول اذان و اقامه نمازت به عصمت آن جناب به این عبارت: 《« اشهد انّ فاطمة بنت رسول الله عصمة الله الکبری »》 و یا مشابه آن شهادت دهی. دانلود متن دستخط حضرت علامه حسن زاده آملی(روحی له الفداه) 📔شرح فصّ حکمة عصمتیة فی کلمة فاطمیة. ص 153
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ادمین کانال شاخه طوبی: @shakhehtoba 🟢 کلیپی بسیار زیبا از کتاب نامه ها و برنامه ها حضرت علامه حسن زاده آملی ره با صدای استاد صمدی آملی
عشق بسم الله الرحمن الرحیم از افلاطون در سیر حکمت در اروپای فروغی نقل شد:همچنانکه عشق مجازی سبب خروج جسم از عقیمی و مولد فرزند و مایه ی بقای نوع است عشق حقیقی هم روح و عقل را از عقیمی رهایی داده،مایه ی ادراک اشراقی و دریافتن زندگی جاودانی یعنی نیل به معرفت جمال حقیقت و خیر مطلق و زندگانی روحانی است. نکته 315 هزار و یک نکته @shakhehtoba
علم ادب... بسم الله الرحمن الرحیم در روایت از حضرت امام جواد علیه السلام مروى است که فرمود از میان دو مرد که در دین و فضائل برابر باشند برتر نزد خداوند آن باشد که در علم ادب ماهرتر بود، راوى گفت: گفتم فدایت شوم فضل ادیب را نزد مردم دانستم که در مجالس و مجامع او را گرامى دارند اما نزد خداى تعالى چگونه؟ فرمود چون ادیب قرآن را چنانکه نازل شده است مى‏خواند و دعاى را هم لحن نمى‏آورد و غلط نمى‏خواند و دعاى ملحون سوى خداوند تعالى بالا نرود. نکته 22 هزار و یک نکته @shakhehtoba
43.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شد گاه وصل دلدار قم ایها المزمل با نوای @shakhehtoba
علامه حسن زاده آملی ره : ‏اگر کسی از لابلای سختی ها بالا نرود، اصلاً بزرگ نمی شود"لقد خلقنا الإنسان فی کبد" 📡 @shakhehtoba
علم ادب... بسم الله الرحمن الرحیم در روایت از حضرت امام جواد علیه السلام مروى است که فرمود از میان دو مرد که در دین و فضائل برابر باشند برتر نزد خداوند آن باشد که در علم ادب ماهرتر بود، راوى گفت: گفتم فدایت شوم فضل ادیب را نزد مردم دانستم که در مجالس و مجامع او را گرامى دارند اما نزد خداى تعالى چگونه؟ فرمود چون ادیب قرآن را چنانکه نازل شده است مى‏خواند و دعاى را هم لحن نمى‏آورد و غلط نمى‏خواند و دعاى ملحون سوى خداوند تعالى بالا نرود. نکته 22 هزار و یک نکته @shakhehtoba
کتمان سر بسم الله الرحمن الرحیم کتاب هر کس صندوق اسرار اوست، نباید اسرار اشخاص را به بیگانگان ارائه داد. نمى‏نگرى که حق جل و على مى- فرماید: و لا تشتروا بآیاتى ثمنا قلیلا؛ و فرمود: وَ ما کانَ اللَّهُ لِیُطْلِعَکُمْ عَلَى الْغَیْبِ؛ و فرمود عالِمُ الْغَیْبِ فَلا یُظْهِرُ عَلى‏ غَیْبِهِ أَحَداً إِلَّا مَنِ ارْتَضى‏ مِنْ رَسُولٍ. و چه قدر در روایات امر به کتمان شد، و تا چه اندازه اصحاب ائمه علیهم السلام که خواص بودند راز دار بودند و گفتار شیخ رئیس در اول و آخر اشارات چه قدر توصیه به ضن و کتمان شد؛ و شیخ شهاب در آخر حکمت اشراق تا چه اندازه امر به امساک مى‏کند و و و. نکته 255 هزار و یک نکته @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا