eitaa logo
کانال شاخه طوبی
14.7هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
📗قرآن کریم اين سفره بيكران نعمت هاى الهى- قرآن كريم- براى انسان گسترده شده است؛ نفس ناطقه انسانى چه زن و چه مرد را قابليّت براى رسيدن به حقايق قرآنى است، بسم اللّه از تو حركت و از خدا بركت، مرد و زن ندارد، به سروده شيوا و رساى عمّان سامانى: همّتى بايد قدم در راه زن‏  صاحب آن خواه مرد و خواه زن‏ غيرتى بايد به مقصد ره نورد  خانه‏پرداز جهان چه زن چه مرد شرط راه آمد نمودن قطع راه‏  بر سر رهرو چه معجر چه كلاه‏    منبع: کلمه 570- هزار و یک کلمه @shakhehtoba
شك نيست كه از اتم مناسبات است چنانكه نفس كينونت در شهر اللّه مبارك رمضان براى نفوس مستعدّه اثر تكوينى دارد، و در نزل و قدوم ماه اصبّ براى شهود خاصّى است چنانكه در «فتوحات مكّيّه» در وصف رجبيّون عنوان شده است، و و الحمد للّه ربّ العالمين. رساله نور على نور در ذكر و ذاكر و مذكور، علامه حسن زاده آملی ص: ۵۸ @shakhehtoba
سخن علامه حسن زاده درباره ماه رجب ماه ولايت: شهر مبارك به شما روى آورده، ان شاءالله، از رجبيون بوده باشيد. كسانى كه مى ‏خواهند مقامات ليالى قدر و شهرالله را ادراك كنند، از ابتداى شهر ولايت، كه ماه رجب است، خودشان را آماده مى ‏كنند، بعد از شهر ولايت، شهر رسول الله است و بعد از آن شهرالله است،غرض از اول ماه رجب، رجبيون اهل ولايت، كسانى كه مى ‏خواهند ادراك شهرالله كنند، خودشان را مواظب و مراقبند كه عمده آن است كه اين حقايق در آدم تحقق يابد. اينها كه مى ‏خوانيم عرفان نظرى است. خواندن درس طب چيزى است، اما عملى ‏اش چيز ديگر است. آن دانستن فرمول و قواعد و فراگرفتن حرفى است، و اجرا كردن در مقام عمل حرفى است ديگر. عرفان عملى ورزيده شدن و ورزش كردن و پياده كردن در متن ذات خود، و چشيدن و يافتن است، غير از عرفان نظرى كه آگاهى به مفاهيم اسماء و عبارات بوده و دانايى مفهومى است و غير از آن دارايى حقيقى است. 🔸خداوند، إن شاءالله، شما را مؤيد بدارد، جانى پيدا كنيد كه اگر كتاب و اصطلاح و الفاظ را كنار بگذاريد زبان حال شما اين بوده باشد: من آنچه خواندم همه از ياد من برفت الا حديث دوست كه تكرار مى‏ كنم‏ 🔸يك وجود قرآنى و يك انسان الهى شويد و بچشيد و بياييد و برسيد كه: ايام خوش آن بود كه با دوست به سر شد باقى همه بى ‏حاصلى و بى ‏خبرى بود اگر چنانچه اين كتاب‏ها و درس و بحث آدم را براى ابدش درست نسازد اين تلاش‏ها بى ‏فايده است. تأمل در ابد بفرماييد , ابد، يعنى هستيم كه هستيم. داريم خودمان را در اين مقطع زمان و در اين نشأه، كه مزرعه است، براى ابد مى ‏سازيم: «اقرء و ارق». خداوند، إن شاءالله، سر شما را به اسرار نورانى بفرمايد و ما هم در اين دعاى خير با شما شريك بوده باشيم. __________ علامه حسن زاده آملی-شرح فارسی اربعه جلد سوم صفحه 43 @shakhehtoba
4_634802982461898911.mp3
1.47M
یا مَنْ اَرْجُوهُ لِکُلِّ خَیْرٍ ای که برای هر خیری به او امید دارم وَآمَنُ سَخَطَهُ عِنْدَ کُلِّ شَرٍّ و از خشمش در هر شری ایمنی جویم یا مَنْ یُعْطِی الْکَثیرَ بِالْقَلیلِ ای که می‌دهد بسیار در برابر (طاعت) اندک یا مَنْ یُعْطی مَنْ سَئَلَهُ ای که عطا کنی به هرکه از تو خواهد یا مَنْ یُعْطی مَنْ لَمْ یَسْئَلْهُ ای که عطا کنی به کسی که از تو نخواهد وَمَنْ لَمْ یَعْرِفْهُ و نه تو را بشناسد تَحَنُّناً مِنْهُ وَرَحْمَهً از روی نعمت بخشی و مهرورزی اَعْطِنی بِمَسْئَلَتی اِیّاکَ عطا کن به من به خاطر درخواستی که از تو کردم جَمیعَ خَیْرِ الدُّنْیا وَجَمیعَ خَیْرِ الاْخِرَهِ همه خوبی دنیا و همه خوبی و خیر آخرت را وَاصْرِفْ عَنّی بِمَسْئَلَتی و بگردان از من به خاطر همان درخواستی که از تو کردم اِیّاکَ جَمیعَ شَرِّ الدُّنْیا وَشَرِّ الاْخِرَهِ همه شر دنیا و شر آخرت را فَاِنَّهُ غَیْرُ مَنْقُوصٍ ما اَعْطَیْتَ زیرا آنچه تو دهی چیزی کم ندارد وَ زِدْنی مِنْ فَضْلِکَ یا کَریمُ بیفزا بر من از فضلت یا ذَاالْجَلالِ وَالاِْکْرامِ،یا ذَاالنَّعْماَّءِ وَالْجُودیا ذَاالْمَنِّ وَالطّول حرم شیبتی علی النار @shakhehtoba
نفس‏ ناطقه چون گوهرى فوق طبيعت است همان گونه كه در بدن خود تصرف و تدبير دارد می‌تواند كه در ماده كائنات تصرف كند. آنچه كه در نبوّات و معجزات و خوارق عادات و كرامات آمده است از اين باب است. بلكه استجابت و تاثير دعا نيز بدين نهج است. 🟢مثلاْ دست بر بينندگان مى‏‌گذارى و آية الكرسى‏ را براى حفظ نور چشم‏ مى‌‏خوانى در اين حال نفس ناطقه گوهر آن‌سوئى، از توجه به ملكوت نيرو مى‌‏گيرد و به تصور و تعمّل و انشاء خود در قوى و مَحالّ آنها و در اعضاء و جوارح خود اثر مى‌‏گذارد كه توجهات و تصورات نفسانى را در بدن و قوى و احوال آن تأثيرى بسزا است، فافهم. هزار و يك كلمه، مرحوم آملی ج‏۱، ص: ۴۰ @shakhehtoba
قسمتی از دستور العملى كه سالك ربانى حاج ميرزا جواد آقاى ملكى تبريزى به جناب آية الله حاج شيخ محمد حسين كمپانى (رضوان الله تعالى عليهما) ارسال داشتند: ❇️در گرسنگی خوردن و در گرسنگی دست کشیدن. مثلاً هر وقت غذا می خورد یک ساعت بعد از گرسنگی باشد ✳️دقت در مصرف به اندازه گوشت؛ شب و روز هر دو نخورد و در هر هفته دو سه دفعه هر دو را یعنی هم روز و هم شب را ترک کند. ✅ اگر بتواند للتکیف نخورد و لا محاله آجیل خور نباشد. اگر احیاناً وقتی نفسش زیاد مطالبه ی آجیل کرد استخاره کند 🔰اگر بتواند روزه های سه روز هر ماه را ترک نکند. رساله لقاء الله، میرزا جواد آقا ملكى تبريزى ‏ص: ۲۷۰ هزار و يك كلمه،علامه حسن زاده آملی ج‏۳، ص: ۱۰ @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از اين كمترين دستورالعمل خواسته‌‏ايد: مراقبت() را حفظ بفرماييد ذكر و فكر و عشق و شوق و سوزوگداز و رازونياز... آقاى من در نزد اولياء اللّه مجرّب است كه إكثار ذكر شريف يا حىّ يا قيّوم يا من لا اله الا انت موجب حيات عقل است. وقتى با خدايت خلوت‏ كن كه بدن استراحت كرده باشد و از خستگى بدر آمده باشد و در حال امتلاء و اشتهاء نباشد در آن حال با كمال حضور و مراقبت و ادب مع اللّه، خداوند سبحان را بدان ذكر شريف مى‏‌خوانى، عدد ندارد، اختيار مدّت با خود جناب‏عالى است مثلا در حدود بيست دقيقه يا بيشتر و بهتر اينكه كمتر از يك اربعين نباشد، بيشترش چه بهتر. قرائت قرآن مجيد در شب و روز ترك نشود هرچند بقدر پنجاه آيه بوده باشد. طهارت را حفظ كنيد حتى با طهارت بخوابيد. آقاى من بايد با تأنى و رفق و مدارا به راه بود نه با سرعت و اضطراب‏... ‏ها_برنامه‌‏ها، علامه آملی ص: ۲۳۸ @shakhehtoba
ازراست آقایان:کربلایی محمدعلی حبیبی ایرایی,ناشناس،علامه حسن زاده آملی،حاج حبیب الله کیانی،فاطمی تهرانی مکان:تونل بزرگ(وانا) شکل شاه تاریخ:1339/05/27 @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جدولی از بحر بیکران هستی و از این هستی بریده نیستی با هر چه حشر داشته باشی با همان محشور خواهی شد @shakhehtoba
از اين كمترين دستورالعمل خواسته‌‏ايد: مراقبت() را حفظ بفرماييد ذكر و فكر و عشق و شوق و سوزوگداز و رازونياز... آقاى من در نزد اولياء اللّه مجرّب است كه إكثار ذكر شريف يا حىّ يا قيّوم يا من لا اله الا انت موجب حيات عقل است. وقتى با خدايت خلوت‏ كن كه بدن استراحت كرده باشد و از خستگى بدر آمده باشد و در حال امتلاء و اشتهاء نباشد در آن حال با كمال حضور و مراقبت و ادب مع اللّه، خداوند سبحان را بدان ذكر شريف مى‏‌خوانى، عدد ندارد، اختيار مدّت با خود جناب‏عالى است مثلا در حدود بيست دقيقه يا بيشتر و بهتر اينكه كمتر از يك اربعين نباشد، بيشترش چه بهتر. قرائت قرآن مجيد در شب و روز ترك نشود هرچند بقدر پنجاه آيه بوده باشد. طهارت را حفظ كنيد حتى با طهارت بخوابيد. آقاى من بايد با تأنى و رفق و مدارا به راه بود نه با سرعت و اضطراب‏... ‏ها_بر_نامه‌‏ها، ص: ۲۳۸ @shakhehtoba
ما باید از کسانی که مطابق زمان، طایفه و قبيله، و به اقتضای عصر و وضعشان کتابهای اخلاقی نوشته و به این وسیله دست مردم را می گیرند تشکر نماییم. اکنون بزرگترین وظیفه روحانیون این است که باغبانی کنند و بدانند که جوانان اجتماع نهال آنها هستند وباید آنان را بپرورانند و به کمال برسانند. لذا این قشر مسئولیت سنگینی به عهده دارند و ان شاء الله بتوانند این نهالها را به سعادت ابدی واصل گرداند روزنامه رسالت ، مصاحبه با علامه حسن زاده آملی ، مورخ ۷۴/۲/۳۱ @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا