🔺به سعیدآقاخانی و محسن تنابنده و همه زیاده گوهای اینستاگرامی که برای ما از کردستان سخن میگویند دستور دهید در اولین فرصت خودشان را به شهرهای پرآشوب برسانند و بدون اسلحه، بدون نیروی انتظامی، بدون ماموران حافظ امنیت، از آتش زدن خانه های مردم، حمله تروریست های مسلح شده توسط اقلیم کردستان، آتش زدن بانک ها و شهرداری ها، حمله به مراکز نظامی و کلانتری ها با دست خالی جلوگیری کنند.
🔹️ ۴۸ ساعت به آنها فرصت دهید که کردستان و تجزیه طلبان آنجا را بدون هیچ کمکی از سمت حاکمیت آرام کنند.
🔸️ اگر کردند فبهت المراد، اگر نتوانستند دهانشان را ببندند یا طور دیگری(💩) دهانشان توسط دیگری بسته شود.
#پایان_مماشات
🚨 آقای قوه قضاییه مگر قرار نشد با افراد سرشناسِ شایعه پراکن برخورد کنید؟ تا کجا این افراد مصونیت دارند؟ آیا عمدا در آتش اغتشاشات میدمند یا اینقدر احمقند که گول شبکه های خارجی رو میخورند؟ آقای حیایی، تجزیه طلب های کومله دارند در برخی مناطق کردنشین جولان میدن، ناامنی و آتش زدن اماکن دولتی و بانکها و خانه های مردم کوچکترین اقدامات داعش گونه این وحشی هاست و ایران و ماموران امنیت با همکاری طوایف منطقه دارند قانون را اجرا و جلوگیری میکنند از تجزیه ایران تا امنیت برقرار بشه؛ چرا فکر میکنید سربازان امنیت که خودشون دارن کشته میدن در مقابل تجزیهطلبها مردم رو میکشن؟ چرا خودتان که ادعا دارید به کمک مردم نمیروید که واقعیت را ببینید؟ یعنی یک جو عقل ندارید که بفهمید؟ نظام از کشتن مردم چه سودی میبره؟ نظام مرض داره خود چنجی کنه ⁉️
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📊 #اطلاعنگاشت | مشت نمونه خروار
رهبر انقلاب: در مقابل القای ناامیدی توسط دشمن، یک واقعیّتی وجود دارد: ما داریم پیش میرویم... در همین چند هفتهای که در بعضی از خیابانها چهار نفر آدم شریر یا فریبخورده اغتشاش درست کردند، کارهای بزرگی انجام گرفته که اگر مقایسه کنیم هفتههای دیگر و ماههای دیگر را، یک نتیجهی بزرگی به دست میآید؛ من حالا میشمرم اینهایی را که در همین چند هفته اتّفاق افتاده.۱۴۰۱/۰۸/۲۸
📹 کلیپ مرتبط را ببینید:
https://khl.ink/f/51390
📥 نسخه قابل چاپ 👇
https://khl.ink/f/51391
🚦رونمایی از نقش آفرینان در جنگ جهانی رسانهای 1401
📍اتفاقات ماههای گذشته در کشور از یک طراحی رسانهای چندلایه و فرابخشی پرده برداشت.
باشگاه "عملیات تأثیر جهانی"
تاریخچه عملیات تأثیر از بستر فضای مجازی (Online Influence Operations) به دو دهه میرسد و مجریان این عملیات در کلان مقیاس تنها ایالات متحده و روسیه میباشند که یک باشگاه بسته و محدود در #جنگ_روایتها را شامل میشود. در مقیاس گروهکی نیز داعش و منافقین تلاشهایی را انجام داده و میدهند اما از انسجام و استمرار برخوردار نیستند.
عملا نقش آفرینان و عاملان انسانی و غیرانسانی این “جنگ جهانی رسانهای” را باید شناخت و آنها را دستهبندی کرد.
🔸الف) نقشآفرینان ساختاری
▫️1- بیگ تکها: پنج شرکت اصلی که بر بازار فناوری و تبادل اطلاعات، استیلای کامل دارند از چهار طریق ۱.در اختیار قراردادن خدمات خاص، ۲.ارائه راههای دورزدن اینترنت، ۳.تحلیل کلان داده (Big Data) و نیز ۴.الگوریتمهای گزینش و نمایش محتوا بر افکار عمومی تأثیرگذاری کردند.
▫️2- میکروبلاگینگها: عدم اعمال سیاست مقابله با محتوای خشن، آسیبرسان و دستکاری (Manipulation ) در شبکههای کوتاه نوشت بخصوص توییتر به گونهای اتفاق افتاد که آنها مرامنامههای قبلی در این خصوص را کنار گذاشتند و عامدانه بر ضد سیاستهای اعلام شده خود حرکت کردند.
▫️3- کمپ پهای سایبری: کمپهای سایبری عملا "صدای جمعی جعلی" تولید میکنند و به صورت همگرا به کنشگری علیه اهداف از پیش تعیین شده میپردازند. (کمپ لیبرتی، لندن، ریاض و تل آویو)
🔸ب) نقشآفرینان خطدهی کننده و جهتده
▫️4- نیوز رومها: اتاق خبر 5 شبکه ماهوارهای (۳ شبکه از لندن و دو شبکه امریکایی) با برجستهسازی عامدانه خبرهای سیاه و حذف سایر اخبار باعث هدایت ذهنی و تغییر اولویتبندی شناختی و عاطفی در بینندگان شد.
▫️5- اکانتهای اجارهای: اکانتهای چهرهها صورتحساب خود را نه در اشل قیمتهای تبلیغی داخلی بلکه در مقیاس رقمهای بینالمللی و با صورتحساب دلاری به سفارش دهندگان واگذار کردند. خانم مهناز افشار رسما از واگذاری حساب خود به تواناتک امریکا پرده برداشت.
🔸ج) نقشآفرینان در ایجاد فشار و تخریب
▫️6- هکرها و هکتیویستها : انونیموس یک گروه هکری است که در این مدت به فعالیت علیه زیرساختها و پایگاههای اطلاعاتی و اطلاعرسانی کشور اقدام کرد. از سوی دیگر هکتیویسم که از دو واژه هک و اکتیویسم گرفته شده به معنی استفاده نادرست از فناوری برای اهداف اجتماعی یا سیاسی است. Doxing یا افشای هویت مرتبطان و عاملان نظام، یکی از راهبردهای اصلی آنان در ماههای گذشته برای زیر فشار قراردادن نیروهای میدانی بود.
▫️7- ترولها: اوباش مجازی که یا بر اساس سازماندهی (Troll farms: مزارع ترولها) یا بر اساس کینه شخصی به صورت گروهی به مدافعان نظام، ساکتین یا افراد منتقد حمله و آنها را تهدید و تحقیر میکنند.
▫️8- سیجیها: خبرفرستهای میدانی با الگوگیری از مدل شهروند خبرنگاران (Citizen Journalists) به عنوان بازوی رسانهای کف خیابان نسبت به ارسال محتوا برای رسانههای خارجی اقدام به جریانسازی خبری کردند.
🔸د) نقشآفرینان در جریانسازی جعلیi
▫️9- فیکرها: آژانسهای تولید انبوه اخبار جعلی که در حجم گسترده سفارش میگیرند یکی از ارکان جنگ جهانی رسانهای اخیر بود. فیکرهای خرد نیز وارد میدان شده و بر اساس الگوی جلب توجه مبتنی بر خبر متفاوت و تازه به نقش آفرینی پرداختند.
▫️10- اَستروتِرفرها: "مردم نمایان" کاربران اجیرشدهای هستند که به صورت هدایت شده و با منبع و جهتدهی پنهان در بین دیگر کاربران حضور پیدا میکنند و سعی میکنند، خواستهها و گفتههای خود را به عنوان خواسته مردم جا بزنند.
▫️11- کامنتِرها: ورود جدی و همه جانبه “کامنت گذاران حرفهای" به صفحات باعث شکلگیری نوعی از مارپیچ سکوت شد به گونهای که هیچکس نتواند و حتی نخواهد خارج از موج ایجاد شده فکر و یا صدایی بلند کند.
▫️12- رباتها: حسابهای کاربری دارای زیست رباتیک که با ویژگیهای ۱. تازه ایجاد شده ۲. دنبال کننده کمتعداد ۳. فقدان "درج نظر" شناخته میشوند اصولا به عنوان ریتر و شبکه انتشار گفتههای دیگران شناخته میشوند. این رباتها در توسعه خشم و بازنشر مطالب خشونتبار ایفای نقش کردند.
▫️13- "صحنهزنان": معمولا با فحاشی به نیروهای انتظامی و نظامی درصدد واکنشگیری بودند و فیلمهایی از کف میدان ضبط کردند.
🔸ه) نقشآفرینان در همراهسازی عمومی
▫️14- سلبریتیهای قرمز و زرد: سلبریتیهای قرمز با کارویژه تولید خشم و نفرت و سلبریتیهای زرد با کارویژه همراهی با موج ایجاد شده به ایفای نقش پرداختند.
📝 یادداشت تحلیلی از #محمد_لسانی
#ادامه_دارد
شاخص🇮🇷
🚦رونمایی از نقش آفرینان در جنگ جهانی رسانهای 1401 📍اتفاقات ماههای گذشته در کشور از یک طراحی رسان
🚦رونمایی از نقشآفرینان در جنگ جهانی رسانهای 1401
#بخش_دوم:
▫️15- مجری-مدلهای شبکههای ماهوارهای:ن حضور ۲۱ مجری و عامل انسانی که هر کدام به صورت جداگانه به کنشگری میپرداختند عملا نسل جدیدی از کنش ترکیبی بین شبکه و مجری را پیادهسازی و اجرا کرد.
▫️16- سیجیها: محتواسازان (content generators) با آموزش تهیه کوکتل مولوتف تا حمله به نیروهای انتظامی و نیز آرت استودیوها با تولیدات هنری وک موسیقایی نقش ویژهای در آموزش براندازی و گسترش موج عمومی داشتند.
▫️17- آمپلی فایرها: انتقال صدای داخلی به عرصه جهانی از طریق چهرههای بینالمللی ممکن میباشد. باید صدای داخل ایران به صورت تشدیدشده به فضای جهانی منتقل میشد. خابی لیم، شارون استون، بلا حدید، ابرو گوندش و .. در این دسته قرار میگیرند.
ک
▫️18- کمپینها: کمپین ایجاد شرمساری، کمپین تحریم میهن و اسنپ و دیجی کالا، کمپین عمامه پرانی، کمپین بایکوت کردن سلبریتیهای همراه نظام، کمپین بایکوت جام جهانی و ... در این مدت سعی داشت تا با یارگیری در لایههای مختلف اجتماع نسبت به ایجاد یک جریان و تبدیل آن به جنبش فعالیت نماید.
📍جمعبندی:
نقص، ضعف، تعلل و بدعملی توانست روزنه نفوذ ایجاد کند و یک خطا را به فاجعه تبدیل کند. نباید از زمینههای داخلی که فرصت را برای فعال شدن کنشگران متخاصم فراهم کرد غافل شد.
بازطراحی در میدان رسانه با زمینهکاوی علل کمتوانی و کمرمقی نهاد رسانه در کشور نیاز است.
آنچه در مطلب بالا و پنج دسته از نقش آفرینان گفته شد عملا یک نقشه هجوم است که امکان بکارگیری در عملیاتهای رسانهای پیشرو را دارد. تهیه لجستیک و عقبه رزم رسانهای همسان تاکتیکهای عملیاتی و کنشگران قهار و ماهر مهم و حیاتی است. باید طرح مطلوب را ترسیم و ضعفهای موجود را ترمیم کرد. شهید حاج قاسم سلیمانی به ما یاد داد میزان فرصتی که در بحرانها وجود دارد در خود فرصتها نیست.
✍ #دکتر_محمد_لسانی
🔴 عمروعاص به عایشه گفت، خیلی دوست داشتم تو در جنگ جمل کشته میشدی! عایشه با تعجب پرسید: ای بی اصل و نسب، به چه دلیل این سخن را میگیویی؟
عمروعاص گفت: چون تو با مرگِ خود از دنیا میرفتی و وارد بهشت! میشدی؛ و ما قتل تو را بزرگترین دستاویز برای بدگویی به علی قرار میدادیم!
و قال لعائشة لوددت أنك قتلتقالت و لم لا أبا لك قال كنت تموتين بأجلك و تدخلين الجنة و نجعلك أكبر التشنيع على علي بن أبي طالب
شرح نهج البلاغه
(ابن ابی الحدید)،ج6،ص322.