eitaa logo
شمیم حضور
47 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
809 ویدیو
218 فایل
**به نام خدا با صلوات بر محمد و آل محمد و امام شهدا. السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان(ع). خداوندا آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که تغییر یافتنی نیست. «رب هب لی حکما و الحقنی با الصالحین» التماس دعای فرج
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨✨🍃🍃 💠 شهید سعید بیگی و قاتلوا هم حتی لا تکون فنه و یکون الدین و یکون الدین کله لله، فان انتهوا فان الله بما یعملون بصیر(سوره انفال آیه 39) بنام خداوندی که خالق و هدایت کننده هر موجودی است، همه از اویند و به سوی او بر می گردند بنام قادر توانایی که حیات و مماتم در دست اوست. ستایش خدایی را که اول هستی است قبل از پیدایش و زنده کردن و پس از فانی شدن موجودات، آخر هستی است. ستایش و سپاس از آن خدایی است که حاضر نکرد احدی را هنگامی که آسمانها و زمین را بیافرید و کمکی نگرفت هنگامی که جنبندگان را بیافرید. در خدای شریک نداشت و در یکتایی پشتیبانی نشد و بنام آن خدایی که زبانها از بیان حد و وصفش عاجز مانده اند و عقلها از کنه معرفتش و گردنکشان از مقام و هیبت او فروتن گشته اند و ستایش پی در پی و رشته دار ابدی صمیمانه از آن اوست. وصیت دیگرم به برادران عزیز این است که مساجد را خالی نگذارند، زیرا مساجد هستند که انسان ساز می باشند. حتی الامکان نماز خود را با جماعت بخوانید. همچین در پیشبرد انقلاب همچون گذشته، بلکه بیشتر کوشا باشید و نگذارید که خون پاک شهیدان، خدای ناکرده به هدر رود، تا ان شاء الله حکومت را بدست صاحب اصلی اش، یعنی حضرت صاحب الزمان(عج) دهیم . همچنین جبهه ها را خالی نگذارید ، چرا که امام عزیزمان فرمودند: عزت و شرف و حفظ اسلام در گرو همین مبارزات می باشد. گوش به فرمان امام عزیز باشید چرا که اطاعت از او به ترتیب اطاعات از خداوند متعال می باشد. در همین رابطه خداوند متعال در قرآن کریم خود می فرماید: ای اهل ایمان چون خدا و رسول شما را به ایمان دعوت کند، اجابت کنید تا به حیات ابدی برسید. بدانید که خدا در میان شخص و قلب حایل است و از همه اسرار درونی آگاه است و همه به سوی او محشور خواهید شد. ای اهل ایمان اگر خداترس و پرهیزگار شدید، خدا به شما لباس فرقان(تمیز حق از باطل و تشخیص سعادت از شقاوت) بپوشاند و گناهان شما را ببخشد و شما را می آمرزد که خدا دارای فضل و رحمت بی انتهاست. از شما مسئولین می خواهم که با اخلاقی اسلامی و خوشرو با برادران رفتار کنید و خدای ناکرده مسئله ای پیش نیاید که از یکدیگر ناراحت و باعث کناره گیری عده ای از برادران شود. کاری کنیم که در هر حال خود را در محضر خداوند متعال احساس کنیم و این را بدانیم که هر کجا باشیم، مرگ به سراغمان خواهد امد. در هر حال محبت ائمه اطهار(ع) و اولاد انان را در دل داشته باشیم که آن عمل به گفته های آنان می باشد.. شادی روح تمام شهدا و شهید فوق صلوات . 📚 مهین مهرورزان غلامرضا شعبانپور، ص488-489 ✨✨🍃🍃 https://eitaa.com/shamem_hoozoor
🌱🌱🌲🌲 پیام امام حسین(ع) در اهتمام عمومی به امور معلولین 13 آذر روز معلولین گرامی باد. https://eitaa.com/shamem_hoozoor 🌱🌱🌲🌲
🍃🍃 💠 بیان نکات آیه 169 تا 171 آ ل عمران بسم الله الرحمن الرحیم « ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاءٌ عند ربهم یرزقون * فرحین بما ءاتهم الله من فضله و یستبشرون الذین لم یلحقوا بهم من خلفهم الّا خوف علیهم و لا هم یحزنون * یستبشرون بنعمه من الله و فضل و اَنّ الله لا یضیع اجر المؤمنین » (آل‌عمران 169 تا 171) 🌱 ترجمه آیات: " ای پیامبر هرگز گمان مبر آن‌هایی که درراه خدا کشته‌شده‌اند، مردگان‌اند بلکه آن‌ها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند * آن‌ها به خاطر نعمت‌های فراوانی که خداوند از فضل خود به ایشان بخشیده است، خوشحال‌اند و به خاطر کسانی که هنوز به آن‌ها ملحق نشده‌اند (مجاهدان و شهیدان آینده) خوش وقت‌اند (زیرا مقامات برجسته آن‌ها را در جهان می‌بینند و می‌دانند) که نه ترسی بر آن‌هاست و نه غمی خواهند داشت * و از نعمت خدا و فضل او (نسبت به خودشان نیز) مسرورند و (می‌بینند که) خداوند پاداش مؤمنان را ضایع نمی‌کند (نه پاداش شهیدان و نه پاداش مجاهدانی که شهید نشده‌اند). 💠 شأن نزول بعد از وقوع جنگ احد و کشته شدن جمعی از مسلمانان، عده‌ای از افراد سست ایمان نشستند و بر دوستان و بستگان خود که در جنگ کشته‌شده بودند، تأسف می‌خوردند که چرا آن‌ها مردند و نابود شدند. مخصوصاً وقتی به نعمتی می‌رسیدند و جای آن‌ها را خالی می‌دیدند، بیشتر ناراحت می‌شدند و با خود می‌گفتند: ما این‌چنین در ناز و نعمتیم امّا برادران و فرزندان ما در قبرها خوابیده‌اند و دستشان از همه‌جا کوتاه است. این‌گونه افکار و سخنان علاوه بر اینکه نادرست بود، در تضعیف روحیه بازماندگان هم بی‌اثر نبود. آیات فوق علاوه بر اینکه خط بطلان بر این‌گونه افکار می‌کشد، نعمات و کمالات شهیدان را یادآور می‌شود که: 1_ هر مردن و کشته شدنی ارزشمند نیست، کشته شدن آنگاه ارزش دارد که درراه خدا باشد و به این کمالات دست یابند (الذین قتلوا فی سبیل الله ...). 2_ شهیدان در دین خدا ثابت‌قدم بودند و تا آخر عمر درراه خدا بودند، نه درراه غیر خدا و طاغوت؛ به‌عبارت‌دیگر شهیدان عاقبت‌به‌خیر شدند (قتلوا فی سبیل الله ...). 3_ شهیدان نمرده‌اند، بلکه زنده‌اند و منظور از حیات وزندگی همان زندگی برزخ است که ارواح در عالم پس از مرگ دارند نه زندگی جسمانی و مادی. گرچه زندگی برزخی اختصاصی به شهیدان ندارد، ولی ازآنجاکه حیات شهیدان فوق‌العاده عالی و آمیخته با انواع نعمت‌های معنوی است، تنها از آن‌ها نام ‌برده شده است؛ آن‌ها به‌قدری غرق در مواهب حیات معنوی هستند که گویا زندگی سایر برزخیان در مقابل آن‌ها چیزی نیست ( بل احیاءٌ ...). 4-شهیدان در نزد پروردگار خود هستند. منظور از نزد پروردگار یکی از دو مورد زیر است: الف) شهدا در مقامی هستند که فقط خداوند می‌تواند به آن‌ها نفع یا ضرر برساند، نه هیچ‌کس دیگری و مراد از نزد خدا، مکان و نزدیکی نیست زیرا مکان، نزدیکی، قرب و بعد مسافت از صفات اجسام است و بر خداوند محال است. ب) نزد خداوند یعنی خداوند می‌داند که آن‌ها زنده‌اند، چون خداوند از حیات آن‌ها خبر دارد و مردم بی‌خبرند. بنابراین فرموده است: «زنده در نزد خداوند هستند» 5- شهیدان در آن دنیا هم متنعّم‌اند و هم رزق و روزی خود را از خداوند می‌گیرند. (یرزقون) 6- شهیدان از اینکه کشته‌شده‌اند، نه‌تنها ناراحت نیستند بلکه شاد و خوشحال‌اند. (فرحین) 7- شهیدان بهره‌مند و سرشار از فضل الهی هستند. (فرحین بما ءاتهم الله من فضله ...) 8- شهیدان از هم‌رزمان خود دل نمی‌کنند و از حال و هوای آنان آگاهی دارند و آینده خوب آن‌ها را بشارت می‌دهد. (یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من خلفهم ...) 9- شهیدان دورهم جمع‌اند و متفرق زندگی نمی‌کنند. جمله (لم یلحقوا بهم) دلالت بر این دارد که هم‌رزمان شهدا پس از شهادت به آن‌ها ملحق می‌شوند؛ بنابراین شهدا به‌صورت متفرق زندگی نمی‌کنند، بلکه شهیدان سراسر تاریخ به یکدیگر می‌پیوندند. 10- شهیدان در امنیت کامل هستند. کلمه "خوف" که نکره است و بعد از کلمه نفی آمده، دلالت بر نبود هیچ‌گونه ترس و دلهره دارد یعنی امنیت کامل. (لا خوف علیهم) 11- شهیدان ازآنچه ازدست‌داده‌اند، اندوه نمی‌خورند. (لا هم یحزنون) 12- شهیدان مأجورند و عملشان ضایع نمی‌شود. (اَنّ الله لا یضیع اجر المؤمنین) 13- شهیدان، مصداق مؤمنان حقیقی‌اند. اینکه خداوند به‌جای " اجر المؤمنین" نفرموده " اجر الشهدا " معلوم می‌شود که شهیدان همان مؤمنان واقعی‌اند. 💠 نکته‌ها و درس‌ها 1- از اینکه خداوند در آیات قبل همه مؤمنان را مخاطب قرار می‌دهد، ولی در این آیه تنها خطابش را متوجه پیامبر کرده (لا تحسبن به صیغه مفرد آمده نه جمع)، می‌تواند اشاره به این معنا باشد که مضمون این آیات (حیات شهیدان پس از شهادت)، فراتر از درک مردمان است و تنها درخور فهم پیامبر(ص) است. 2- تصور نابودی و خسارت برای شهیدان، تفکر ی غلط و انحرافی است. (لا تحسبن الذین قتلوا)
3- شهادت باختن و از دست دادن نیست، بلکه یافتن و به دست آوردن است. 4- با توجه به معنای "ربهم" در "بل احیاءٌ عند ربهم" (که خداوند مربی و تربیت‌کننده شهیدان است)، معلوم می‌شود که شهادت زمینه‌ای برای بهره‌مندی از تربیت خاص الهی است. 5- نفی ترس و اندوه، مستلزم نفی فناپذیری است، چراکه از اسباب ترس آفرین و اندوه، فناپذیری و نابودی است؛ پس شهیدان دارای حیات جاودان هستند. 6- حالات روحی مثل شادمانی، ترس، اندوه و ... در عالم برزخ برای انسان وجود دارد. 7- ایمان، شرط ضایع نشدن پاداش عمل است و اینکه خداوند پاداش عملکرد مؤمنان را تضمین کرده است. (اَنّ الله لا یضیع اجر المؤمنین) 8- حقیقت انسان فراتر از جسم اوست. با توجه به اینکه جسم شهیدان در دنیاست و برخوردار از روزی و حیات نیست، معلوم می‌شود حقیقت آدمی چیزی فراتر از جسم اوست. 9- شادی شهدا به الطاف الهی است، نه عملکرد خودشان و الطاف الهی را تفضل می‌دانند نه پاداش خون خود. 10- نکره بودن کلمه فضل و نعمت دلالت بر نعمت و فضلی ناشناخته برای انسان‌ها دارد، بنابراین نعمت و فضلی خاص است. 📚 برگرفته از تفاسیر مجمع‌البیان، نمونه، المیزان، نور و راهنما 🍃🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨✨اعوذُ باللهِ مِنَ الشیطانِ الرجیم✨✨ ✨✨بسمِ الله الرحمنِ الرحیم✨✨ ✨✨السلام علیک یا سیدنا و مولانا یا اباصالح المهدی ادرکنی(عج)✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍃🌻🌻 100 مرتبه صلوات ختم صلوات امروز هدیه می شود برای تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان(عج)، شادی روح امام(ره)، شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدا و اسرای کربلا، شهید سردار سلیمانی و همراهان،اموات، سلامتی کادر درمانی،شهدای فاجعه منا، شهید ابراهیم هادی، شهید تورجی زاده، شهد بیضائی، شهید محسن فخری زاده ، شفای بیماران، پیروزی اسلام، نابودی کفر ، حاجت روایی و عاقبت به خیری همگی 🍃🍃🌻🌻 https://eitaa.com/shamem_hoozoor
✨✨🌴🌴 ـ «پیامبرگرامی اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم)»: مَن اَنكَرَ القائِمَ مِن وُلدی أَثناءَ غَیبَتِهِ ماتَ میتَةً جاهِلیةً. کسی که قائم(مهدی) را که از فرزندان من است در دوران غیبتش مُنکِر شود، بر حالت جاهلیت قبل از اسلام از دنیا خواهد رفت. 📚 منتخب‌الاثر، ص ٢٢٩ ✨✨🌴🌴 https://eitaa.com/shamem_hoozoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌲🌲🌱🌱 💠 چهار کاری امام زمان(عج) پس از ظهور انجام می‌دهد در کلام امام علی(ع) امیرالمومنین امام علی علیه السلام در کلامی گهربار بدعتهایی که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با آن مقابله می‌کند را بیان فرموده‌اند. امام علی علیه‌السلام: او [امام مهدی (عج)] امیال نفسانی را تابع هدایت قرار می‌دهد آن گاه که (مردم) هوای نفس را بر هدایت مقدم بدارند. و رأی و نظر خود را دنباله رو قرآن خواهد ساخت آن گاه که دیگران قرآن را تابع نظر و آرای شخصی قرار داده باشند. و به مردم راه و رسم عدالت را نشان خواهد داد. و آن چه را از قرآن و سنت مرده باشد، زنده خواهد کرد. متن حدیث: یعطف الهوی علی الهدی اذا عطفوا الهدی علی الهوی، و یعطف الرای علی القرآن اذا عطفوا القرآن علی الرای، و یریهم کیف یکون عدل السیره، و یحیی میت الکتاب و السنه. 📚 "بحارالانوار،جلد 52، صفحه 280- نهج‌البلاغه صبحی‌صالح، صفحه 195 🌲🌲🌱🌱 https://eitaa.com/shamem_hoozoor
🌻🌻🍃🍃 تو زیباترین آرزومی مَنی https://eitaa.com/shamem_hoozoor
🌻🌻 شیعه به دنیا آمده ایم که مؤثر در تحقق ظهور مولا باشیم https://eitaa.com/shamem_hoozoor
🌴🌴✨✨ : با چه استدلال و روايتی می‎توان ثابت كرد كه مقام معظم رهبری مورد تأييد امام زمان است؟ : دوست عزيز، امام حسن عسكری علیه السلام به نقل از امام صادق علیه السلام، در روايت بسيار معروفي مي‌فرمايند: «فَأمّا مَن كانَ مِنَ الفقهأ صائناً لِنفسه حافظاً لِدينه مخالفاً لِهواه مطيعاً لامرِ مولاه فَلِلعَوام ان يُقَلِدوه ...»(1) طبق اين حديث شريف، عوام مردم يعنی افرادی كه مجتهد نيستند، بايد از فقهای صالح تقليد كنند، از فقهايی كه اهل دنيا نباشند و در اطاعت از خدای تبارک و تعالی كوتاهی نكنند. بنابراين، فقيهی كه دارای چنين خصوصياتی باشد، بی‌شک مورد تأييد و توجه خاص امام زمان عجّل الله تعالي فرجه الشريف خواهد بود. بهترين دليل بر عنايت ويژه امام زمان علیه السلام نسبت به مقام معظم رهبری و اين كه ايشان دارای خصوصيات مطرح شده در روايت فوق هستند، تأييد ايشان توسط بيش از هشتاد نفر از مجتهدين و فقهای عادل و جامع الشرايط براي سِمَت رهبری مسلمين است. 📚 1- وسايل الشيعه، ج 27، ص 131 و بحارالانوار، ج 2، ص 88. موسسه تحقيقاتي حضرت ولي عصر عليه السلام 🌴🌴✨✨✨ https://eitaa.com/shamem_hoozoor
🌴🌴✨✨ : چرا پس از ظهور، عده‌اى امام زمان را انکار و به مخالفت با ایشان می‌پردازند؟ : از امام باقر (عليه السلام) نقل شده است كه قائم (عليه السلام) قيام مى كند با امر جديد و كتاب جديد و قضاى جديد و بر عرب سخت مى گيرد و با شمشير عمل مى كند و...[1] حال بايد ديد مراد از «امر جديد» و «كتاب جديد» چيست. مسلماً، مراد، اين نيست كه حضرت مهدی (علیه السلام) كتاب و قرآن جديدى مى آورد، همان گونه كه پيامبر خاتم (صلى الله عليه و آله) كتاب تازه اى به بشريّت عرضه كرد؛ چون، اين معنا، با خاتميّت دين محمد (صلى الله عليه و آله وسلم) و اين كه قرآن آخرين و كامل‌ترين كتاب الهى است، سازگارى ندارد، بلكه مراد، اين است كه تبيين جديد و تفسير تازه از دين و قرآن ارائه مى دهد كه طبعاً با تفسيرهاى موجود كه با عقل هاى بشرى و غير معصوم ارائه شده، فرق خواهد داشت و پيرايه هايى كه بر دين و احكام بسته اند، زدوده خواهد شد. لذا ممكن است اين تفسير جديد، با خواسته ها و اميال بعضى، سازگارى نداشته باشد و باعث مخالفت آنان با حضرت حجت (عليه السلام) شود و عدّه اى با تمسّک به اين مطلب، به انكار آن حضرت بپردازند. به عبارت ديگر، همان عواملى كه باعث مى شد تا مردم جاهلى، نبوّت پيامبر اكرم (صلى الله عليه و آله وسلم) را انكار كنند، باعث انكار حضرت مهدى (عليه السلام) نيز خواهند شد. از امام باقر (عليه السلام) نقل شده است كه فرمودند: او، آن چه را پيش از او بوده است، در هم مى ريزد، آن گونه كه رسول خدا (صلى الله عليه و آله وسلم) امور جاهليّت را در هم ريخت. مهدى (علیه السلام) اسلام را به گونه اى تازه و جديد مى آغازد.[2] در جاى ديگر، حضرت على (عليه السلام) مى فرمايد: (مهدى) شيوه عدالت را به شما نشان مى دهد و احكام از بين رفته ى كتاب و سنّت را زنده مى سازد.[3] از اين احاديث و احاديث ديگر، معلوم مى شود كه عواملى مانند مال و مقام پرستى، نفاق، انحرافات عقيدتى، جهل و نادانى، ... كه موجب انكار پبامبر اسلام و دين آن حضرت در آغاز بعثت شده بود، باز به هنگام ظهور قائم (علیه السلام) موجب انكار آن حضرت و مخالفت با ايشان خواهد شد. 📚 [1]. بحارالأنوار، ج 52، ص 354. [2]. نعمانى، الغيبة، ص 152. [3]. شرح نهج البلاغه، علينقى فيض الاسلام، خطبه ى 138. امام مهدى (عج)، رسول رضوى، انتشارات مركز مديريت حوزه علميه (1384). 🌴🌴✨✨ https://eitaa.com/shamem_hoozoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
91 سوره مائده.mp3
149.6K
حفظ موضوعی آیات نماز سوره مائده آیه 91 بشنوید🌻🌻 https://eitaa.com/shamem_hoozoor
🌴🌴🌱🌱✨✨ 📚سوره مائده آیه 91 💠 شیطان مانع نماز بسم الله الرحمن الرحیم «إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَعَنِ الصَّلَاةِ ۖ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ؛ شیطان قصد آن دارد که به وسیله شراب و قمار، میان شما عداوت و کینه بر انگیزد و شما را از ذکر خدا و نماز باز دارد، پس شما آیا از آن دست برمی‌دارید؟» 💠 معانی کلمات آیه يوقع: وقوع: به وجود آمدن. ايقاع: به وجود آوردن. «ان يوقع» اينكه بوجود آورد. عداوة: هر وقت عداوة و بغضاء با هم آيند ، ظاهرا مراد از عداوت، تجاوز ناشى از كينه و مراد از بغضاء، فقط كينه قبلى است. منتهون: نهى: زجر و منع. انتهاء: ترك كردن و انزجار. «منتهون» ترك كنندگان.(تفسیر احسن الحدیث، سید علی اکبر قرشی) 💠 در این آیه به پارهای از زیانهای آشکار شراب و قمار پرداخته نخست می گوید: «شیطان می خواهد از طریق شراب و قمار در میان شما تخم عداوت و دشمنی بپاشد و از نماز و ذکر خدا باز دارد» (إِنَّما یرِیدُ الشَّیطانُ أَن یوقِعَ بَینَکمُ العَداوَةَ وَ البَغضاءَ فِی الخَمرِ وَ المَیسِرِ وَ یصُدَّکم عَن ذِکرِ اللّهِ وَ عَنِ الصَّلاةِ). در پایان این آیه به عنوان یک استفهام تقریری، می گوید: «آیا شما خودداری خواهید کرد!» (فَهَل أَنتُم مُنتَهُونَ). یعنی پس از این همه تأکید باز جای بهانه جویی یا شک و تردید در مورد ترک این دو گناه بزرگ باقی مانده است!؟ و لذا می بینیم که حتی «عمر» که تعبیرات آیات گذشته را به خاطر علاقه ای که (طبق تصریح مفسران عامه) به شراب داشت وافی نمی دانست پس از نزول این آیه، گفت که این تعبیر کافی و قانع کننده است. 📚برگزیده تفسیر نمونه 🌴🌴🌱🌱✨✨ https://eitaa.com/shamem_hoozoor