🌷🌷
اعوذُ باللهِ مِنَ الشیطانِ الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم.
السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی(عج)
🌹🌹🌹🌱🌱🌱
#ذکر_روز_یکشنبه
100 مرتبه یا ذالجلال و الاکرام
ختم صلوات امروز هدیه می شود به روح منور حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج)، شادی روح امام(ره)، شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدا و اسرای کربلا، شهید سردار سلیمانی و همراهان،اموات، علماء، سلامتی کادر درمانی،شهدای فاجعه منا، شهید ابراهیم هادی، شهید تورجی زاده، شهد بیضائی، شهید محسن فخری زاده ، شفای بیماران، پیروزی اسلام، نابودی کفر ، حاجت روایی و عاقبت به خیری همگی، ختم به خیر شدن حوایج دنیوی و اخروی همگی.
🌹🌹🌹🌱🌱🌱
https://eitaa.com/shamem_hoozoor
🌷🌷🌿🌿
#حدیث_روز
امام علی علیه السلام :
إنَّ النّاسَ إلى صالِحِ الأَدَبِ أحوَجُ مِنهُم إلَى الفِضَّةِ وَالذَّهَبِ .
مردم به ادب درست ، نيازمندتر از سيم و زرند.
.📚 غرر الحكم: ج ۲ ص ۵۶۹ ح ۳۵۹۰
🌷🌷🌿🌿
https://eitaa.com/shamem_hoozoor
🌺🌺
#نکات_تفسیری
#تفسیر_سوره_حاقه
🌿 بسم الله الرحمن الرحیم
«فَأَمَّا مَنْ أُوتِي كِتَابَهُ بِيمِينِهِ فَيقُولُ هَاؤُمُ اقْرَءُوا كِتَابِيهْ(الحاقة/19)
پس کسي که نامه اعمالش را به دست راستش دهند (از شدت شادي و مباهات) فرياد ميزند که: «(اي اهل محشر!) نامه اعمال مرا بگيريد و بخوانيد!
« إِنِّي ظَنَنْتُ أَنِّي مُلَاقٍ حِسَابِيهْ(الحاقة/20)
من يقين داشتم که (قيامتي در کار است و) به حساب اعمالم ميرسم!»
«فَهُوَ فِي عِيشَةٍ رَاضِيةٍ(الحاقة/21)
او در يک زندگي (کاملا) رضايتبخش قرار خواهد داشت.»
« فِي جَنَّةٍ عَالِيةٍ(الحاقة/22)
در بهشتي عالي.»
« قُطُوفُهَا دَانِيةٌ(الحاقة/23)
که ميوه هايش در دسترس است!»
« كُلُوا وَاشْرَبُوا هَنِيئًا بِمَا أَسْلَفْتُمْ فِي الْأَيامِ الْخَالِيةِ(الحاقة/24)
(و به آنان گفته ميشود:) بخوريد و بياشاميد گوارا در برابر اعمالي که در ايام گذشته انجام داديد!»
🌷 نکته ها:
🌹 «هاؤم» اسمی است که معنای امر دارد، یعنی بیایید.«قُطوف»، جمع «قطف»، میوه چیده شده یا آماده چیدن است.
🌹 «ظن» در امور دنیوی باوری همراه با شک است؛ ولی در امور اخروی به معنای اطمینان است.« اسلفتم» از «اسلاف» تقدیم چیزی است که امید می رود بهتر از آن برگردد.
هر انسانی در قیامت نامه و پرونده ای دارد و نامه خوبان به دست راستشان داده می شود. شاید آنچه در سوره واقعه به نام اصحاب یمین می خوانیم همین گروه باشند.
مراد از علّو در «فی جنه عالیه» ممکن است علوّ مقامی باشد نه مکانی.
در قیامت هم نعمت مادی است و هم روحی، راضی بودن انسان، نعمت روحی و بهشت برین نعمت مادی است.
🌹 «هنیا» از سوی خداوند، کامیابی را افزون تر و گواراتر می کند. در قرآن چهار مرتبه کلمه «هنیئا» به کار رفته که سه بار آن برای نعمت های بهشتی است.
📚 تفسیر نور حجت السلام و المسلمین قرائتی، ص200-201، جزء 29، ج 10.
https://eitaa.com/shamem_hoozoor
🌺🌺
🌹🌹🌹
یا ابن الحسن(عج)
مولای من!
اکنون که زمان ظهورت به درازا کشید ه است می دانم که از نبودن یار است و سربازی دغدغه مند، سربازانی که تو را بر هر چیز ترجیح دهند، شب و روز نداشته باشند و در این مسیر لحظه ای ایست و عقب گرد نداشته باشند.
این روزها هر کسی در پی کار خویش و شاید هدف را گم کرده یا در مسیر دیگری است یا شاید اتحادی در قلب ها و جسم ها نیست
ما اگر ذره ای متحد می شدیم و برای تو سرمایه گذاری می کردیم وضعمان بهتر از این می بود.
مگر نه این است که راهنما و یاری رسان شماید پس ما به کدامین سو در حرکتیم؟
🌹🌹🌹
#به_قلم_آلاله
https://eitaa.com/shamem_hoozoor
هدایت شده از ادمین یار (هر محب علی یک کانال)
حکمت ۲۶۱ تا ۲۶۸حکمت ۲۶۱ تا ۲۶۸.mp3
زمان:
حجم:
3.88M
🔈 نهج البلاغه گویا
🌹سهم روزانه نهج البلاغه
✅ از حکمت ۲۶۱ تا ۲۶۸
#نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
•┈┈••••✾•🌿🌹🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از ادمین یار (هر محب علی یک کانال)
🌹سهم #روز_بیست_ونهم مطالعه نهج البلاغه از حکمت ۲۶۱ تا ۲۶۸
┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄
💠 (آن هنگام كه تهاجم ياران معاويه به شهر انبار، و غارت كردن آن را شنيد، تنها و پياده به طرف پادگان نظامی كوفه (نخيله) حركت كرد، مردم خود را به او رسانده، گفتند ای امير مومنان ما آنان را كفايت می كنيم، فرمود:) شما از انجام كار خود درمانده ايد! چگونه كار ديگری را برايم كفايت می كنيد؟ اگر رعايای پيش از من از ستم حاكمان می ناليدند، امروز من از رعيت خود می نالم، گویی من پيرو و آنان حكمرانند، يا من محكوم و آنان فرمانروايانند. (دو نفر از ياران جلو آمدند و يكی گفت: من جز خود و برادرم را در اختيار ندارم، ای امير مومنان فرمان ده تا هرچه خواهی انجام دهم، امام فرمود:) شما كجا؟ و آنچه من می خواهم كجا؟
📒 #حکمت261
┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄
💠(حارث بن حوت نزد امام آمد و گفت: آيا چنين پنداری كه من اصحاب جمل را گمراه می دانم؟ چنين نيست، امام فرمود:) ای حارث تو زير پای خود را ديدی، اما به پيرامونت نگاه نكردی، پس سرگردان شدی، تو حق را نشناختي تا بدانی اهل حق چه كسانی می باشند؟ و باطل را نيز نشناختی تا باطل گرايان را بشناسی. (حارث گفت من و سعيد بن مالك، و عبدالله بن عمر، از جنگ كنار می رويم، امام فرمود:) همانا سعيد و عبدالله بن عمر، نه حق را ياری كردند، و نه باطل را خوار ساختند.
📒 #حکمت262
┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄
💠 همنشين پادشاه، شيرسواری را ماند كه ديگران حسرت منزلت او را دارند، ولی خود می داند كه در جای خطرناكی قرار گرفته است.
📒 #حکمت263
┄═❁🍃❈🌼🍃🌼❈🍃❁═┄
#نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی