eitaa logo
شمیم حجاب و مطالبگری🌹
844 دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
7.9هزار ویدیو
53 فایل
کانال عمومی و مذهبی
مشاهده در ایتا
دانلود
"عمده‌ترین ابهامات و ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم" لایحه «برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران» پس از بررسی در شورای نگهبان، اخیرا به مجلس بازگردانده شد. بررسی این لایحه که پیش از تصویب نهایی آن و براساس نسخه‌های غیررسمی در شورای نگهبان آغاز شده بود و تا روزهای قبل ادامه داشت،‌ از جهت تعداد جلسات شورا و گزارشات کارشناسی تهیه شده توسط پژوهشکده شورای نگهبان کم‌نظیر است. شورای نگهبان برای بررسی این مصوبه ۵۴ جلسه فشرده و پیاپی، گاه در سه نوبت صبح،‌ ظهر و شب،‌ برگزار کرد که طی آن مواد مصوبه به دقت مورد بررسی قرار گرفت. در کنار جلسات شورا، مجمع مشورتی فقهی نیز گزارشات خود را به شورا ارسال می‌داشت و پژوهشکده شورای نگهبان نیز جلسات متعددی با ذی‌نفعان، کارشناسان و نهادهای مرتبط برگزار کرد و در نتیجه این جلسات و بررسی کارشناسان پژوهشکده نزدیک به ۷۰۰ صفحه گزارش کارشناسی در خصوص احکام برنامه هفتم آماده گردید که مورد توجه و استفاده اعضای شورای نگهبان قرار گرفت. عمده ابهامات و مغایرت‌های این لایحه که در موارد متعددی مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته است، عبارتند از: الف) عدم تعریف اصطلاحات جدید یکی از ابهامات رایج شورای نگهبان در این مصوبه، روشن نبودن تعریف برخی مفاهیم و اصطلاحات به کار رفته در مصوبه است. شورای نگهبان به دلیل فقدان تعریف قانونی و روشن نبودن مصادیق این مفاهیم و اصطلاحات آنان را واجد ابهام شناخته است. مفاهیمی مانند «کیفیت دارایی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی» در جزء (۳) بند (ب) ماده (۸)، «اوراق گواهی اعتبار مولد (گام)» در جزء (۱) بند (ث) ماده (۱۰)، «الگوی (مدل) مالی» در جزء (۱) بند (الف) ماده (۵۴) و «دارایی‌های نامشهود» در بند الحاقی (۱) ماده (۶۶) از این جمله‌اند. ب) مشخص نبودن نسبت احکام با اختیارات سایر مراجع قانونی از دیگر ابهامات شورای نگهبان نسبت به این مصوبه، روشن نبودن نسبت میان برخی از احکام آن با صلاحیت سایر نهادهای قانونی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی و ستاد کل نیروهای مسلح است. به طور مثال چون مشخص نبود که احکام مذکور در فصل ارتقای فرهنگ عمومی و رسانه با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود یا خیر، واجد ابهام شناخته شد. همچنین نسبت احکام موجود در بند (ب) و بند الحاقی (۳) ماده (۶۵) با مفاد «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» مصوب شورای‌ عالی فضای مجازی مشخص نبود که از این حیث شورای نگهبان آن را واجد ابهام دانست. ج) واگذاری اختیار قانون‌گذاری به نهادهایی غیر از مجلس به استناد قانون اساسی، قانون‌گذاری از صلاحیت‌های انحصاری مجلس بوده و قابل تفویض به نهادی دیگر نیست. در بخش‌های مختلف مصوبه بدون تعیین ضوابط تقنینی لازم برخی موضوعات به قوه‌مجریه واگذار شده بود و از این جهت مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی شناخته شد. به طور مثال در تبصره بند خ ماده (۹) تعیین ضوابط تأسیس و فعالیت کانون‌های صندوق‌های قرض‌الحسنه به صورت مطلق به شورای پول و اعتبار واگذار شده بود. در بند پ ماده (۱۶) تعیین استاندارد میزان اموال غیر منقول مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی به صورت مطلق به وزارت امور اقتصادی و دارایی تفویض شده بود. در بند پ ماده (۴۰)، زمان قطع موقت سهمیه آب چاه‌های کشاورزی بدون تعیین ضابطه و به صورت مطلق به هیأت وزیران واگذار شده بود که تمام موارد مذکور مغایر با اصل ۸۵ قانون اساسی شناخته شدند. د) ابهام در ضوابط و معیارها یکی از پرتکرارترین ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه، عدم تعیین چارچوب‌های ضوابط پیش‌بینی شده در مصوبه است. به طور مثال در بند الف ماده ۶، شرایط و معیارهای تأیید یا رد صلاحیت مؤسسات، نهادها و ‌شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات توسعه کسب‌و‌کار مشخص نشده بود. یا در بند ت ماده (۳۳) ویژگی‌ها، شرایط و ضوابط «مناطق گلخانه‌ای بزرگ مقیاس» مشخص نشده بود یا در جزء ۱ بند ت ماده (۴۰) شرایط و ماهیت فعالیت «تشکل‌های بهره‌برداران» مبهم بود. همچنین در جزء ۴ بند الف ماده (۶۹) شرایط و ضوابط اعطای مجوز کاروری سلامت الکترونیکی به شرکت‌های دارای صلاحیت تعیین تکلیف نشده بود. تمام این موارد برای رفع ابهام توسط مجلس شورای اسلامی در اظهارنظر شورای نگهبان منعکس شدند. همچنین مجلس در بخش‌های مختلف مصوبه، احکامی به لایحه دولت اضافه کرده بود که اجرای برخی از احکام اضافه شده، منجر به افزایش هزینه‌های عمومی می‌شد و از این حیث مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی بود. اما با توجه به حکم بند ب ماده (۱۱۸)، احکامی که منجر به افزایش هزینه های عمومی می‌شود در حدودی که منابع لازم آن توسط دولت در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی شود، اجرا می‌شود. لذا شورای نگهبان اظهارنظر در رابطه با احکامی که منجر به افزایش هزینه‌های عمومی می‌شود را به مراحل بعدی و بعد از تعیین تکلیف نهایی این بند موکول کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 | آقا به فعالان حجاب درباره خطر برداشته شدن حجاب قانونی چه گفتند؟ 📍روایت بهاره جنگروی دبیر مجموعه مردمی «دختران انقلاب» از موضع صریح رهبر انقلاب در موضوع @rahbari_plus
14.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ولادت مولی الموحدین امیرالمومنین مبارک باد
12.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آهااای مردم به من نگاه کنید 😍😊 🔺فریاد کسی که آرایش می‌کنه! 🔺به همه میگه به من نگاه کنید 🔷حرفاش خوبه و درسته نگاه کنید و برای دیگران هم بفرستید. 🌹 https://eitaa.com/shamimehejab
»»» آیه ی روز : ********** سلام وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ انبیاء - ١٠٥ در «زبور» بعد از ذکر (تورات) نوشتیم: «بندگان شایسته‌ام وارث (حکومت) زمین خواهند شد!» ********** نکته ها: كلمه ى «زبور» در لغت عرب به معناى هر نوع نوشته و كتاب است. «و كل شى ء فعلوه فى الزبر»(97) ولى به قرینه ى آیه «و آتینا داود زبوراً»(98) به نظر مى رسد كه مراد، كتاب اختصاصى حضرت داود علیه السلام باشد كه در برگیرنده مجموعه ى مناجات ها، نیایش ها واندرزهاى آن حضرت است. این كتاب بعد از تورات نازل شده ومراد از «ذِكْر» در این آیه نیز همان تورات است، چنانكه در آیه 48 همین سوره هم گذشت كه تورات، ذكر است. «و لقد آتینا موسى و هارون الفرقان و ضیاء و ذكراً للمتقین» بعضى گفته اند كه منظور از «زبور» در این آیه، تمام كتب آسمانى و مراد از «ذكر»، قرآن مجید است و كلمه ى «من بعد» نیز بمعناى «علاوه بر» مى آید، كه در این صورت معناى آیه چنین مى شود: ما علاوه بر قرآن، در تمام كتب آسمانى نوشتیم كه وارثان زمین هر آینه بندگان صالح من خواهند بود. از امام صادق علیه السلام درباره ى زبور و ذكر سؤال شد، حضرت فرمودند: ذكر در نزد خداوند است و زبور كتاب نازل شده بر داود است و همه ى كتاب هاى نازل شده در نزد اهل علم است و آنان ما (اهل بیت) هستیم.(99) در پنج مورد از زبور «مزامیر» حضرت داود كه امروزه جزء كتب عهد قدیم بشمار مى رود، شبیه این تعابیر آمده است كه: مردان صالح، وارث زمین خواهند شد. (100) در روایات متعدّد آمده است كه آن بندگان صالحى كه وارث زمین خواهند شد، یاران حضرت مهدى علیه السلام هستند.(101) در بعضى روایات مى خوانیم كه اهل بیت پیامبر اسلام علیهم السلام وارثان زمین خواهند شد و افراد بد دوباره زنده خواهند شد.(102) ----- 97) قمر، 52. 98) نساء، 63 و اسراء، 55. 99) كافى، ج 1، ص 225. 100) تفسیر نمونه. 101) تفسیر نورالثقلین. 102) تفسیر قمى، ج 2، ص 297. ********** پیام ها: - سنّت الهى آن است كه بندگان صالح، حاكم و وارث جهان باشند. «كتبنا» - پیشگوئى هاى قرآن قطعى است. «لقد كتبنا فى الزبور ...» - قرآن، از آینده ى تاریخ خبر مى دهد. «یرثها ...» - آینده از آن صالحان است. «یرثها عبادى الصالحون» - دین از سیاست جدا نیست. «یرثها عبادى الصالحون» - عبادت تنها كافى نیست، صلاحیّت و عمل صالح نیز لازم است. «عبادى الصالحون» - وراثت زمین و حكومت بر جهان دو شرط دارد، بندگى خداوند و انجام اعمال صالح. «عبادى الصالحون» آهااای مردم به من نگاه کنید 😍😊 🔺فریاد کسی که آرایش می‌کنه! 🔺به همه میگه به من نگاه کنید 🔷حرفاش خوبه و درسته نگاه کنید و برای دیگران هم بفرستید. 🌹 https://eitaa.com/shamimehejab
27.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌استیون مارکوس حدود شصت‌سال پیش در آمریکا برای نخستین‌بار واژه‌ای را به‌کار برد که امروز در خیابان‌های ایران درحال تجربه آن هستیم... 🌹 https://eitaa.com/shamimehejab
هدایت شده از خبرِ خُبره
« دیــــــــــــــدگاه » ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ❄❄❄❄❄❄❄❄ برای پیوستن به کانال خبر خُــــــــــبره، تنها کانال اعلام مواضــــع، اخبــــار، دیدگاهها و مواعــــــــظ آیت الله رضا رمضانی گیلانی، از لینک زیر استفاده کنید: https://eitaa.com/khabarekhobre01
🔴 ما در جنگ رسانه بسیار عقب هستیم 🔹 مامی‌گوییم مردم آن روز می‌توانستند با حقوق یکروز کارگر فقط۱۰ تا سنگک بخرند امروز می‌توانند۱۰۰ تا بخرند شما می‌فرمایید این را نگو 🔸 مامی‌گوییم آن روز مردم خانه کاهگلی داشتند که با یک زلزله خفیف شهر ویران می‌شد امروز در خانه های بتن آرمه زندگی می‌کنند می‌فرمایید این را هم نگو ✅ ما می‌گوییم آن روز مردم خر سوار می‌شدند امروز شاسی بلند سوار می‌شوند می‌گویید این را نگو 🔹 مامی‌گوییم آن روز مردم نفت می‌سوزاندند امروز خانه‌های کف گرمایی ،شوفاژ وپکییج دارند شما می‌فرمایید این را نگو 🔸 مردم در خانه‌هایشان حمام نداشتند کل روستا یا یک محل از یک حمام مشترک به نام حمام عمومی استفاده می‌کردند می‌گویید این را نگو ✅ مردم در روستاها برق نداشتند می‌فرمایید این را نگو 🔹 و جاده نداشتند محصولاتشان خراب می‌شد امروز تمام روستاها جاده دارد. می گویید این را هم نگو 🔸 آن روز فقط 48 درصد باسواد بودند امروز ۹۸ درصد مردم باسواد هستند میگویید این را هم نگو ✅ آن روز ما سیم خاردار هم نمی‌توانستیم بسازیم امروز موشک قاره پیما می‌سازیم و امنیت داریم می‌فرمایید این را هم نگو 🔹 می‌گوییم آن روز کلاً وسایل یک زندگی یک وانت بود اما امروز یک کامیون جهیزیه تازه عروس را نمی‌تواند حمل کند می‌فرمایید این را نگو 🔸 آن روز مردم روی زیلو یا فرش می‌نشستند امروز روی مبل و کاناپه می‌نشینند می‌فرمایید این را نگو ✅ آن روز ما پیاده و یا با دوچرخه به مدرسه می‌رفتیم و در مسیر یخ می‌زدیم امروز بچه‌ها با سرویس به مدرسه می‌روند می‌گویید این را هم نگو 🔹 آن روز ما به آمریکایی‌ها حق توحش می‌دادیم و تحقیر می‌شدیم امروز آنها را در منطقه سگ کش می‌کنیم می‌فرمایید این را نگو 🔸 البته جمهوری اسلامی مقصر است ما مقصر هستیم صدا و سیما مقصر است واقعاً ما نتوانستیم دستاوردهایمان را برای مردم تفهیم کنیم. 💢 قبول کنیم ما در جنگ رسانه بسیار عقب هستیم. ــــــــــــــــ 🚩 در پرتگاه مجازی، مجهز باش...