🌿🌷🍂🌺🍀🌼🌱💐
🍁
🌴
#علائم-ظهور
جایگاه نشانه های ظهور در هندسه دین
مقدمه
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:
لا یقوم بدین الله إلا من حاطه من جمیع جوانبه(2)
دین خداوند را به پا نمی دارد، مگر کسی که به همه جوانب آن احاطه داشته باشد.
آموزه های دین را از دو منظر می توان بررسی و تحلیل کرد؛ در یک نگاه آموزه های دین به صورت مستقل و مجزا مورد مطالعه قرار می گیرد و در نگاه دیگر به هر آموزه با توجه به مجموعه دین و جایگاهی که در هندسه دین و نیز نسبتی که با سایر اجزای دین دارد توجه می شود. روشن است که در نگاه دوم به تصویر درست تر و تحلیل جامع تری می توان دست یافت؛ زیرا دین مجموعه به هم پیوسته و منسجمی است که اهداف خاص خود را دنبال می کند و منزلت واقعی هر آموزه با توجه به وزنی که در مجموعه و نسبتی که با سایر اجزا دارد قابل شناسایی است. به نشانه های ظهور نیز می توان از این منظر نگریست و به آن نگاه جامع داشت؛ یعنی آن را با توجه به مجموعه دین و نسبتی که با اهداف دین و طرح دین و سایر اجزای دین دارد تحلیل کرد. آن چه در کتاب های مربوط درباره فلسفه نشانه های ظهور بیان شده است معمولاً نگاه هایی مستقل به نشانه هاست، به این معنا که نشانه های ظهور به صورت مستقل لحاظ شده و برای آن کارکردهایی ذکر می شود. اما به نظر می رسد این نگاه نمی تواند گویای تمام حقایق درباره نشانه های ظهور باشد. آن چه می تواند تصویر ما از این آموزه دینی را کامل تر نماید، همان نگاه جامع است؛ زیرا اگر بپذیریم دین هدفی دارد و برای رسیدن به این هدف طرحی دارد، به طور طبیعی برای تحلیل درست از نشانه ها که خود جزئی از آموزه های دینی است، نیازمند توجه به آن هدف و آن طرح و سایر اجزای دین هستیم و در سایه توجه به آن هدف و طرح و سایر اجزای دین است که می توانیم چرایی طرح بحث نشانه ها و کارکردهای آن را تحلیل نماییم. بحث درباره رابطه نشانه های ظهور با اجزای دیگر دین است که با این بحث در ارتباطند. به نظر می رسد از مجموعه دین، اصول حاکم(3)بر حرکت به صورت خاص ارتباط نزدیک تری با بحث علایم ظهور دارد؛ زیرا از یک سو ما در عصر غیبت، نسبت به امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف تکالیفی بر عهده داریم. گرچه این تکالیف گاه از سنخ تکالیف فردی است، اما عمده مسئولیت های ما در قبال امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف مسئولیت های اجتماعی است؛ زیرا امام اهدافی دارد.
ادامه دارد . . .
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
❀🍂✿🍂❀🍁❀🍂✿🍂❀
☕پنج نکته مثبت
☕هرچه روح ما عظیم تر باشد
اشتباهات دیگران را کوچک تر میبینیم
☕هرچه بزرگوارتر باشیم کمتر
به دیگران نیازمندیم
☕هرچه کمتر نیازمند باشیم
کمتر از آنان دلگیر میشویم
☕هرچه کمتر دلگیر شویم
کمتر آسیب میبینیم
☕هرچه کمتر آسیب بینیم
راحت تر میبخشیم
☕ظرفیت روحمان افزون باد....
@shamimmarefat5
🍂🌾🍁🍂🌾🍁
🌾🍁
🍁
#امام-مهدی-عجل الله
آیا دعا کردن برای سلامتی امامزمان صحیح است؟
با توجه به برخی روایات، امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) مانند انسانهای دیگر،زندگی طبیعی داشته و در میان مردم رفت و آمد دارند و ممکن است مانند پیامبران الهی و دیگر ائمه (علیهم السلام) به بیماری یا مشکلات دیگر دچار شود. بنابراین دعا، صدقه و صلوات برای سلامتی امام بی تاثیر نیست و محفوظ ماندن ایشان توسط خداوند – که در روایات آمده- به معنای حفظ جان ایشان است، نه محافظت از بیماری و مشکلات دیگر.
علاوه بر آنکه ائمه اطهار (علیهم السلام) هم در بهترین حالات خود (مناجات)برای حفظ و سلامتی امامزمان(عجل الله تعالی فرجه) دعا کردهاند و به ما آموخته اند که چگونه برای او دعا کنیم؛ مثلا امامرضا(ع) پیوسته به دعا کردن برای امامزمان (عجل الله تعالی فرجه) با این دعا امر میکرد:
«اللهم ادفع عن ولیک ... واعذه من شر جمیع ما خلقت و عن یمینه و عن شماله و من فوقه و من تحته بحفظک الذی لا یضیع من حفظته به» (مصباح المتهجد 49)
خداوندا هرگونه بلا را از ساحت ولی خود دور گردان ... و او را در پناه خود از شر تمام آنچه آفریده و ایجاد و انشا و صورتگری فرمودهای،محفوظ بدار و از بلایای آسمانی و زمینی محفوظ بدار؛ حفظ کردنی که هرکس را آنطور محفوظ گردانی، از بین نرود.
امام حسن عسکری(علیهم السلام) نیز در قنوت نمازهایشان اینگونه دعا میفرمود:
فاجعله اللهم فی حصانة من بأس المعتدین ... فاجعله اللهم فی امن مما نشفق علیه منه و رد عنه من سهام المکائد ما یوجهه اهل الشنان الیه» (مصباح التهجد 156)
خداوندا، او (امام مهدی عجل الله تعالی فرجه) را در پناهگاهی قرار بده تا از شر متجاوزان در امان باشد! خدایا او را از چیزهایی در امان بدار که برایش میترسیم، و تیرهای نیرنگ را که کینهتوزان و بدخواهانش به سوی او پرتاب میکنند، برطرف ساز.
بنابراین با توجه به سیره اهلبیت(علیهم السلام)دعا برای سلامت امامزمان(عجل الله تعالی فرجه)صحیح میباشد. بله، خداوند متعال خلیفه و ولی خودش را حفظ و حمایت میفرماید، ولی ما وظیفه داریم برای سلامت آن حضرت سعی و دعا کنیم. در حقیقت کوشا بودن برای سلامتی ایشان، مفهومش اینست که ما حاضر نیستیم مانند اجداد بزرگوارش به سختی بیافتند.
گفتنی است این اعمال نیز قبل از آنکه برای حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) فایده و اثر داشته باشد،برای شخص دعا کننده تاثیر دارد، اگر کسی برای حجت خدا کاری انجام دهد، او این اعمال را بدون پاسخ نمیگذارد.
┄┄┅┅┅❅❁ ❄️ ❁❅┅┅┅┄┄
🌷مهدی شناسی ۳۴۱🌷
🌹و امرتم بالمعروف و نهیتم عن المنکر🌹
🔸زیارت جامعه کبیره🔸
♦️ﯾﮏ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ﻫﺮﭼﻪ ﺍﺯ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﻭ ﻧﻮﺭ ﺑﮕﻮﯾﺪ، ﻫﺮ ﻗﺪﺭ ﻫﻢ ﻋﺎﻟﻤﺎﻧﻪ ﺑﮕﻮﯾﺪ، ﺑﺎﺯ ﻧﻮﺭ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﭼﻮﻥ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺭﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻧﻮﺭ ﺭﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
♦️ﺩﺭ ﻧﮕﺎﻩ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺜﺎﻝ ﺍﯾﻦ ﻧﻮﺭ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ. ﻣﺜﺎﻝ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﻭ ﭼﺸﻤﻪ ﻧﻮﺭ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ. ﻟﺬﺍ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ: «ﺳﺒﺤﺎﻧﻪ» ﺧﺪﺍ ﻣﻨﺰﻩ ﺍﺳﺖ. ﺧﺪﺍ ﺍﯾﻦ ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ، ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺳﺖ. «ﺳُﺒْﺤﺎﻧَﻪُ ﻭَ ﺗَﻌﺎﻟﻰ ﻋَﻤَّﺎ ﻳَﻘُﻮﻟُﻮﻥَ» ﯾک ﺠﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: «ﻋﻤَّﺎ ﯾﺼﻔﻮﻥ» ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺗﻮﺻﯿﻒ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺮﻗﺪﺭ ﻣﯽﺑﯿﻨﯽ،ﺧﺪﺍ ﮐﺮﯾﻢﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮐﻪ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﻣﯽﺑﯿﻨﯽ،ﺧﺪﺍ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥﺗﺮ ﺍﺳﺖ.
♦️ﯾﮏ ﺧﺼﻮﺻﯿﺖ ﺁﺏ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﺏ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﺭﻫﺎ ﺑﺎﺷﺪ. ﺁﺯﺍﺩ ﺑﺎﺷﺪ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻫﺎﯾﯽ ﻭ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﭘﺴﺖﻫﺎ ﻣﯽﺭﻭﺩ. ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﻧﻤﯽﺭﻭﺩ ﻣﮕﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﺷﻮﺩ. ﯾﮏ ﻓﺸﺎﺭﯼ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺗﺤﺖ ﻓﺸﺎﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﮕﯿﺮﺩ ﺗﺎ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﻭﺩ.
♦️ﺷﻤﺎ ﯾﮏ ﺑﺎﻏﭽﻪ ﮔﻞ ﻧﺮﮔﺲ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﻑ ﻭ ﯾﮏ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﻫﻢ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﻑ ﺑﺎﺷﺪ. ﯾﮏ ﭘﺎﺭﭺ ﺁﺏ ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻦ. ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ ﯾﮏ ﺷﯿﺐ ﻣﻼﯾﻢ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺍﯾﻦ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺎ ﭼﻪ ﺷﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﺮﻋﺘﯽ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺳﻤﺖ ﻣﯽﺭﻭﺩ. ﯾﮏ ﻗﻄﺮﻩﺍﺵ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺑﺎﻏﭽﻪ ﻧﻤﯽﺭﻭﺩ.
♦️ﺣﮑﺎﯾﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﯾﮏ ﭼﻨﯿﻦ ﺣﮑﺎﯾﺘﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﺜﻞ ﺁﺏ ﺍﺳﺖ. ﯾﻌﻨﯽ ﺧﺼﻮﺻﯿﺖ ﺭﻫﺎﯾﯽ ﺩﺍﺭﺩ. ﺩﺍﺋﻢ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﺭﻫﺎ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﺗﻔﺎﻗﺎً ﺩﺭﺳﺖ ﻣﺜﻞ ﺁﺏ ﺩﻧﺒﺎ ﭘﺴﺘﯽﻫﺎﺳﺖ. ﺑﺎ ﭼﻪ ﺷﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﺮﻋﺘﯽ ﻫﻢ ﻣﯽﺭﻭﺩ. ﻣﮕﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﺷﻮﺩ. ﺟﻬﺘﯽ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻣﺴﯿﺮﯼ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﺩ. ﺁﻧﻮﻗﺖ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﺮ ﺍﺯ ﺑﺎﻍ ﺩﺭﻣﯽﺁﻭﺭﺩ. ﺷﻤﺎ ﺍﯾﻦ ﺁﺑﯽ ﮐﻪ ﺷﺘﺎﺑﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﻣﯽﺭﻭﺩ، ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﯾﮏ ﮐﺎﻧﺎﻟﯽ ﺑﯿﺎﻧﺪﺍﺯﯼ، ﻫﺪﺍﯾﺖ ﮐﻨﯽ ﻭ ﭘﺎ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺶ ﺑﺮﻭﯼ، ﭼﻮﻥ ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺭﻭﺯﻧﻪﺍﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ ﭘﺎ ﺑﻪ ﻓﺮﺍﺭ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﺩ. ﻟﺬﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺳﺘﺎﻫﺎ ﮐﻨﺎﺭ ﺁﺏﻫﺎ ﻣﯿﺮﺁﺏ ﺍﺳﺖ. ﯾﮏ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻣﯿﺮﺁﺏ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﯾﻨﻬﺎ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﺗﻮﺯﯾﻊ ﻭ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺁﺏ ﺩﺭ ﮐﺪﺍﻡ ﺑﺎﻍ ﺑﺮﻭﺩ. ﭼﻘﺪﺭ ﺑﺮﻭﺩ ﻭ ﭼﻘﺪﺭ ﻧﺮﻭﺩ. ﯾﮏ ﺑﯿﻞ ﺭﻭﯼ ﺩﻭﺷﺸﺎﻥ ﻫﺴﺖ. ﻫﺮﺟﺎ ﯾﮏ ﺭﻭﺯﻧﻪ ﻭ ﻣﻨﻔﺬﯼ ﺑﺎﺷﺪ ﺳﺮﯾﻊ ﻣﯽﺑﻨﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺁﺏ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺳﻤﺖ ﻧﺮﻭﺩ. ﺁﻧﻮﻗﺖ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺁﺏ ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﻍ ﻣﯽﺭﺳﺎﻧﺪ ﻭ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﺑﺎﻍ ﺭﺳﯿﺪ ﮔﻞ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺷﮑﻮﻓﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﺎﻍ ﻭ ﺛﻤﺮ ﻭ ﻣﯿﻮﻩ ﻭ ﻧﻬﺎﻝ ﻣﯽﺷﻮﺩ.
♦️ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻣﯽﻓﺮﻣﺎﯾﺪ:"ﻭَ ﻟْﺘَﻜُﻦْ ﻣِﻨْﻜُﻢْ ﺃُﻣَّﺔٌ ﻳَﺪْﻋُﻮﻥَ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟْﺨَﻴْﺮِ ﻭَ ﻳَﺄْﻣُﺮُﻭﻥَ ﺑِﺎﻟْﻤَﻌْﺮُﻭﻑِ ﻭَ ﻳَﻨْﻬَﻮْﻥَ ﻋَﻦِ ﺍﻟْﻤُﻨْﻜَﺮِ» (ﺁﻝﻋﻤﺮﺍﻥ/104) ﺑﺎﯾﺪ ﯾﮏ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﺑﯿﻦ ﺷﻤﺎ ﻣﯿﺮﺁﺑﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﭼﻮﻥ ﺁﺩﻡﻫﺎ ﻣﺜﻞ ﺁﺏ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻪ ﺑﺎﻍ ﮐﻨﻨﺪ. «ﻳَﺪْﻋُﻮﻥَ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟْﺨَﻴْﺮِ ﻭَ ﻳَﺄْﻣُﺮُﻭﻥَ ﺑِﺎﻟْﻤَﻌْﺮُﻭﻑِ» ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﻮﺑﯽﻫﺎ «ﻭَ ﻳَﻨْﻬَﻮْﻥَ ﻋَﻦِ ﺍﻟْﻤُﻨْﻜَﺮِ» ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻨﮑﺮﺍﺕ ﺑﺎﺯ ﺩﺍﺭﻧﺪ.
🌸ﺍﺯ ﻭﯾﮋﮔﯽﻫﺎ ﺍﻫﻞﺑﯿﺖ ﻋﻠﯿﻬﻢﺍﻟﺴﻼﻡ ﯾﮑﯽ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ «ﺃﻣﺮﺗﻢ ﺑﺎﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﻧﻬﯿﺘﻢ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﻨﮑﺮ» ﯾﻌﻨﯽ ﺷﻤﺎ ﺣﻘﯿﻘﺘﺎً ﻣﯿﺮﺁﺑﯽ ﮐﺮﺩﯾﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﺁﺩﻡﻫﺎ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﯿﺮ ﻭ ﺧﻮﺑﯽ ﻣﯽﮐﺮﺩﯾﺪ.
🌸ﺑﺎ ﭼﻪ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﻣﯽﮐﺮﺩﯾﺪ؟ ﺑﺎ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ، ﺩﺭﺳﺖ ﻣﺜﻞ ﺧﻂﮐﺸﯽ ﮐﻪ ﻗﻠﻢ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺻﺎﻑ ﺣﺮﮐﺖ ﮐﻨﯿﺪ. ﭼﻮﻥ ﺧﻮﺩﺵ ﺻﺎﻑ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻨﻬﺎ ﻫﻢ ﭼﻮﻥ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺻﺎﻑ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﻫﺮﮐﺲ ﮐﻨﺎﺭﺷﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﮔﺮﻓﺖ، ﻭﺍﺩﺍﺭ ﻣﯽﺷﺪ که صاف و صادق باشد.
🌸ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺧﻮﺩﺵ ﻋﺎﻣﻞ ﻧﺒﻮﺩ،ﺁﻣﺮ ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﻣﺎ ﺩﻭ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﯾﮑﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﯾﺪﯾﻢ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﺎﺷﯿﻢ. ﯾﮑﯽ ﻫﻢ ﺁﻣﺮ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﻭ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﻭﺍ ﺩﺍﺭﯾﻢ. ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﺧﻮﺩﺵ ﻋﺎﻣﻞ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﯾﮏ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺭﺍ ﻋﻤﻞ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺩﻭﻡ ﺭﺍ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﺪ. ﻧﮕﻮﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﯾﮏ ﺁﺩﻡ ﺳﯿﮕﺎﺭﯼ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﺑﭽﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: ﺑﭽﻪﺟﺎﻥ ﺳﯿﮕﺎﺭ ﻧﮑﺶ، ﺍﺛﺮ ﺩﺍﺭﺩ. ﻣﮕﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺍﺛﺮ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؟ ﭼﻮﻥ ﺍﯾﻦ ﺑﭽﻪ ﭘﯿﺶ ﺧﻮﺩﺵ ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: ﭘﺪﺭ ﻣﻦ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﻏﻠﻂ ﺭﺍ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﻋﺎﺭﺿﻪﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﭼﺸﯿﺪﻩ، ﺩﺭ ﺍﻭ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﺩ. ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺩﺵ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭﻩ ﻧﺒﻮﺩ، ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬﺍﺭ ﺗﺮ ﺑﻮﺩ. ﻭﻟﯽ ﺍﻵﻥ ﻫﻢ ﺑﯽﺗﺄﺛﯿﺮ ﻧﯿﺴﺖ. ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﮔﻨﺎﻫﮑﺎﺭ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: ﮔﻨﺎﻩ ﻧﮑﻦ. ﺗﺄﺛﯿﺮ ﺩﺍﺭﺩ ﭼﻮﻥ ﺷﻤﺎ ﻣﯽﮔﻮﯾﯽ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺵ ﯾﮏ ﻋﻤﺮ ﮔﻨﺎﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: ﺍﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﻏﻠﻄﯽ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺭﻓﺘﻢ، ﺗﻮ ﻧﺮﻭ ﺗﺎ ﻣﺒﺘﻼ ﻧﺸﻮﯼ.
#مهدی_شناسی
#قسمت_341
#جامعه_کبیره