4_559414563976512027.mp3
2.88M
🔊 «اولین قدم برای اینکه از اصحاب امام زمان ارواحنافداه شویم، چیست؟»
سخنران: استاد اخلاق، حاج آقا زعفری زاده
#نکات_کاربردی
#سخنرانی
animation.gif
168.5K
سلام به حسین
سلام به گنبدطلاش
سلام به محرم
سلام به همه عزاداران
سلام من به کربلابه
قبرشش گوشه حسین
سلام به تمام دوستان
روزتان حسین پسند
#نجوا
همیشه که قرار نیست رفیقی دوستی ،اشنایی،
برادری، کسی مارو سر راه بیاره....!!
بعضی حرفارو به هیشکی نباید زد،
باید بین خودت و خدات حل و فصلش کرد...،
برای درد ودل کردن خدا ثابت شده است...،
تاحالا کی دیدی حرفیو به خدا گفته باشی رفته باشه اینور و اونور گفته باشه...
خدا اونیکه میشینه سر فرصت به تک تک حرفات گوش میده،
بدون اینکه توبیخ ت کنه...
یا سرت داد بزنه...
یا اینکه راجع بت فکرای ناجور کنه...
خدا ثابت کرده بهترین رفیق و مونس و همدم بی کسی ها و تنهایی هاست....،
اصلا بخودش قسم؛
بارها امتحان کردم و بارها رفاقتش بهم ثابت شده...،
رفیق زمینی واسه درد ودل و...خوبه وقتایی که دلت گرفته
ولی اونی که دلتو از #پریشونیا خالیِ خالی میکنه و بعدش فول انرژیت میکنه فقط #خداست...
خوشبحالتون اگه خدا رفیقتونه❤️
💚💚
👌 خير فراوان در پنج چيز
💐 «خَمْسٌ مَنْ لَمْ تَكُنْ فِيهِ لَمْ يَكُنْ فِيهِ كَثِيرُ مُسْتَمْتِعٍ: اَلْعَقْلُ، وَ الدّينُ وَ الاَدَبُ، وَ الْحَيَاءُ وَ حُسْنُ الْخُلْقِ».💐🍃
💚 امام حسين (ع) فرمود: 👇
🌺 «پنج چيز است كه در هركسى نباشد، خير زيادى در او نيست: عقل، دين، ادب، حيا و خوشخويى».🌺🍃
📚(حياة الامام الحسين(ع)، ج ۱ ص۱۸۱ )
عبد که باشی
روز و شب نمیشناسی
دنبال بهانه ای تا بندگی کنی
و لحظه هایت را فدای محبوب کنی...
راستی لحظه های ما چگونه میگذرد؟
#لحظه هایی_به رنگ_خدا
#شهید_عباس_بابایی
﷽
خدای عشق و زیبایی،
خدای خوبم!
محبوبم ...دوستت دارم
چه لذتبخش است،
گذر نسیم یاد تو بردلها ..
و چه زیباست،
پرواز پرنده خاطره تو بر قلبها ..
وچه شیرین است پیمودن اندیشه،
درجاده غیب ها بسوی تو ..
چه روح بخش است،
گام زدن درمسیر عرفان تو!
وچه جان میدهد ایمان بهغیب تو،
خدای من! محبوب من!
چه خوش است طعم عشق تو.....
چهشوق آفرینست نگاهعاشقانه تو.
چهتکاندهندهست توجه مهرآمیز تو
چه شیرین است زندگی در کنار تو.
و در زیر سایه لطف تو...
چه لذتبخش است،
گرمای دست نوازشگر تو ..❤️
باید جامعه ای براساس اخلاق، عقلانیت و عدالت شکل بگیرد
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی
او شناخت امام عصر (عج) را برای هر فردی و در هر دوره ای ضروری دانست و تصریح کرد: هر کسی باید برای آینده خود و آینده جامعه و در ابعاد وسیع تر آینده تاریخ و طبیعتا جامعه بشری نسبت به امام عصر خود آگاهی داشته باشد و سعی کند برای آن آینده روشن و آتیه مناسب تلاش کند؛ یعنی ما فقط نباید حرکت کنیم بلکه باید ببینیم حرکتمان به کدام سمت است؛ بنابراین آینده نگری تاریخ و توجه و تمهید برای این مساله و آماده کردن زمینه ظهور یکی از ضروریات عقلی و نقلی است. اما این اشتباه است که عده ای ظهور امام را پایان جهان می دانند. ظهور منجی پایان جهان نیست بلکه آخرالزمان مرحله پایانی جهان است نه پایان جهان و نمی دانیم بعد از ظهور حضرت تا قیامت چقدر فاصله است شاید چند هزار سال طول بکشد.
کلباسی شناخت امام عصر را یکی از خصوصیات جامعه منتظر دانست و بیان کرد: ما باید آن چیزی که منتظرش هستیم را به خوبی بشناسیم که آن شخص که ما منتظر او هستیم چه ویژگی هایی دارد و برای چه می آید. او برای عدالت، رفع ظلم و برای رشد علم می آید، برای امنیت و صلح جهانی می آید؛ پس کسانی که منتظر آن حضرت هستند باید برای این مقوله ها خود را آماده کنند یعنی این موارد را بشناسند و خود را برای حضور در چنین مقوله ای آماده کنند. انتظار یک عمل فکری، خارجی و واقعی است یعنی ما باید نسلمان را نسلی تربیت کنیم که آن اهداف را به خوبی شناخته و برای تحقق آن اهداف تلاش کند.
او ادعاهای دروغین مهدویت را یکی از معضلات جوامع دانست و خاطرنشان کرد: وقتی که فردی در مورد مساله اصلی شناختی ندارد طبیعتا گمراه می شود و ادعای دروغین را باور خواهد کرد ولی کسی که شناخت دارد و خصوصیات منجی را می شناسد امکان گمراه کردن او وجود ندارد. پس باید با توسعه معارف دین بستری فراهم شود که شیادان و کسانی که دزد افکار مردم هستند نتواند رشد کنند چون آنها از آب گل آلود ماهی می گیرند بنابراین اگر آب صاف و زلال باشد امکان این اخاذی برای آنها وجود ندارد.
ادامه دارد . . .
#خطبه-غدیر
دلالت حدیث
حدیث غدیر از همان ابتدا، زمینهساز مباحث گسترده عقیدتی شد. احتجاجهای حضرت علی و اهل بیت با این حدیث از اولین نمونههای استفاده از این حدیث بوده است. متکلمان شیعه نیز برای اثبات حقانیت و اولویت حضرت علی (ع) برای خلافت، به این حدیث استناد داشتهاند. بر اساس منابع نوشتاری کلام شیعی، شیخ مفید اولین متکلمی بود که به صورت مفصل با این حدیث استدلال کرده است.[۷۹][۸۰] شیخ طوسی[۸۱] وعلامه حلی[۸۲] نیز به صورت مفصل از این حدیث بحث کردهاند. در مقابل، متکلمان اهل سنت، از جمله فخر رازی،[۸۳] قاضی ایجی،[۸۴] تَفتازانی،[۸۵] جُرجانی[۸۶] به پاسخگویی به دیدگاههای شیعیان پرداختهاند.
نظر اهل سنت
مشهور علمای اهل سنت معتقدند که کلمه «ولی» در این حدیث به معنای صاحب اختیار و اولی در تصرف نیست؛ بلکه به معنای دوست و ناصر است. افرادی مانند تفتازانی،[۸۷] فخر رازی،[۸۸] قاضی ایجی و جرجانی[۸۹] مدعیاند که مولی نمیتواند به معنای صاحب اختیار و اولی در تصرف باشد. این افراد چنین استدلال کردهاند که:
اولا: در زبان عربی، صیغه مَفعَل به معنای اولی به کار نرفته است.[۹۰]
ثانیا: اگر مولی به معنای اولی در تصرف باشد، پس باید بتوانیم این دو را به جای یکدیگر به کار ببریم. درحالیکه مثلا در این حدیث، نمیتوان به جای من کنت مولاه، بگوییم:من کنت اولی بالتصرف.[۹۱]
علمای شیعی در پاسخ به این ادعاها گفتهاند:
اولا: خود علمای اهل سنت تصریح کردهاند که مولی در معنای اولی در تصرف و صاحب اختیار نیز به کار رفته است.[۹۲] ادیبان و واژهشناسانی چون غیاث برغوث التغلبی اخطل(۹۰ق)،[۹۳] أبو الشعثاء بن رؤبه السعدی عجاج(۹۰ق)،[۹۴] أبو زکریا یحیی بن زیاد فراء(۲۰۷ق)،[۹۵]ابو عبیده(۲۰۹ق)، اخفش(۲۱۵ق) و زجاج(۳۱۱ق)[۹۶] این مطلب را بیان کردهاند.
ثانیا: استعمالنشدن یک واژه به جای دیگری، نشانه هممعنا نبودن آنها نیست. مثلا با اینکه به عقیده خود اهل سنت، کلمه ناصر یکی از معانی کلمه مولی است، نمیتوان مولی را به جای آن به کار برد.
ثالثا: استفادۀ دو واژه مترادف به جای یکدیگر، در جایی درست است که مانعی وجود نداشته باشد. در اینجا به خاطر وجود مانع، نمیتوان این دو را به جای یکدیگر به کار برد. زیرا "اولی" فقط با حرف اضافه "من" به کار میرود، اما کلمه "مولی" چنین نیست. به این علت، نمیتوان در یک جمله این دو کلمه را به جای یکدیگر به کار برد.[۹۷]
ادامه دارد . . .
🍃🌸🍃🌺🍃🌼
🌸🍃🌺
🍃🌼
🌺
#احاديث -مهدوی
در ارزش و فضیلت منتظر بودن
امام علی (علیه السلام) :
کسی که مطیع فرمان ما باشد در حظیرة القدس با ما خواهد بود، و کسی که منتظر امر ما باشد همانند کسی است که در راه خدا به خونش در غلتیده باشد.
بحارالانوار جلد 52 صفحه 123
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
┅─═ঊঈ🌸🎀🌸ঊঈ═─┅
متن قشنگيه :
بگذار آدمها تا میتوانند " سنگ " باشند ؛
مهم این است که تو از نژاد "چشمه ای" ؛
پس جاری باش
و اجازه نده سنگ ها مانع حرکت تو شوند ؛
آنها را با نوازشهایت ذره ذره خرد کن
و از روی آنها با لبخند عبور کن....