eitaa logo
کانال شمیم بهشت
837 دنبال‌کننده
20.6هزار عکس
12.1هزار ویدیو
169 فایل
کانال شمیم بهشت 🌼🌻 🌼🌻یامهدی فاطمه (س) یار مظلومان جهان برای ظهورت دعای فرج میخوانم 🌼🌻بهترین کانال مذهبی و معنوی شمیم بهشت ۰( اللهم عجل الولیک فرج والعافیت ونصر ) @shamimmarefat5 ارتباط با مدیر محترم ⚘⚘⚘⚘ ممنونم که پستها رو فوروارد میکنید نه کپی
مشاهده در ایتا
دانلود
🍀🌼🍀🌺🍀🌸🍀 🌼🍀🌺 🍀🌺 🌺 🍀 - پاسخ زندگى امام بعد از ظهور چگونه خواهد بود؟ پاسخ: معمولا وقتى بندگان دنيا، به مقام ومنصبى يا پست حکومتى برسند، نحوه زندگيشان عوض شده، وتجملات وريخت وپاش روز به روز بالا مى گيرد، اما امامان معصوم واولياء الهى چنين نبوده ونخواهند بود، بلکه در بعضى از موارد، زندگى خود را سخت تر از گذشته انتخاب مى نمودند. زيرا عمل ايشان، براى مردمانى که تحت پوشش حکومت او قرار گرفته اند، سرمشق والگو مى باشد. با در نظر گرفتن اين موضوع که قسمت مهمى از جرايم وجنايات ومفاسد اجتماعى از تجمل پرستى وپر زرق وبرق شدن زندگى، وتشريفات بيهوده وپر خرج وکمرشکن آن سرچشمه مى گيرد، يکى از دلايل برچيده شدن مفاسد در دوران حکومت امام مهدى (عجل الله فرجه) روشن مى گردد. در حديثى از امام رضا (عليه السلام) چنين آمده است: (ولباس قائم (عجل الله فرجه) چيزى جز پارچه خشن نيست، وغذايش نيز تنها غذاى ساده وکم اهميت است). الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج ─┅─═इई ❄️🌼❄️ईइ═─┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂🌼🍂🌼🍂🌼 🌼🍂🌼 🍂🌼 🌼 -شبهات منطقه آذربایجان در هنگام ظهور امام زمان(عج) با تحقیق و جست‌وجویی که در کتاب «الغیبة» ابن أبی زینب محمد بن ابراهیم نعمانی(متوفّی ۳۶۰ق) و دیگر منابع حدیثی صورت گرفت روایت اول و دوم آن‌گونه نیست که در پرسش آمده است، بلکه روایاتی که درباره اتفاقات آذربایجان هنگام ظهور امام مهدی(عج) نقل شده، از این قراراند: ۱٫ امام صادق(ع) به نقل از پدر بزرگوارش می‌فرماید: «به ناچار در آذربایجان آتشى روشن شود که هیچ چیز در مقابلش توان مقاومت ندارد، وقتی چنین شود، خانه‌نشین باشید و تا ما در خانه نشسته‌ایم شما نیز بنشینید (یعنی آرام باشید و اظهار مخالفت یا موافقت نکنید) و وقتی کسى از طرف ما حرکت ‌کرد و فعّالیت خود را آغاز نمود به سوى او بشتابید (به هر نحو ممکن) اگر چه بر دست و زانو. به خدا سوگند! گویى هم‌اکنون به او می‌نگرم که میان رکن و مقام به فرمانى جدید از مردم بیعت می‌گیرد، فرمانى که بر عرب سخت گران است. واى بر حال ستمگران عرب از شرّى که نزدیک شده است».[۱] ۲٫ همچنین عبد اللَّه بن ضمرة از کعب الأحبار نقل کرده که او گفت: «… جنگی میان فرزندان عبّاس با جوانان ارمنستان و آذربایجان رخ خواهد داد چنان جنگى که هزاران و هزاران نفر در آن کشته می‌شوند، هر جنگجو شمشیرى زیور یافته به دست می‌گیرد، پرچم‌هاى سیاه بر آن به اهتزاز در می‌آید، آن جنگى است که به مرگ سرخ و طاعون بسیار خطرناک آمیخته است».[۲] ادامه دارد . . . ─═इई 🍃🍃🌸 🍃 🍃ईइ═─
در مورد شیطان حدیث (22) امام صادق علیه السلام : إِذَا رَأَيْتُمُ الْعَبْدَ مُتَفَقِّداً لِذُنُوبِ النَّاسِ نَاسِياً لِذُنُوبِهِ فَاعْلَمُوا أَنَّهُ قَدْ مُكِرَ بِه هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده است بدانید که او فریب شیطان را خورده است. وسایل الشیعه ج 15 ، ص 292 ، ح 20546
☘اعتقاد داشتہ باشیم: اگر خدا دعاهایمان را مستجاب ڪند ایمانمان را افزایش دادہ اگر با تاخیر مستجاب ڪند صبرمان را زیاد ڪردہ اگر مستجاب نڪند چیز بہتری برایمان در نظر دارد @shamimmarefat5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ 🌺🍃بسم الله الرحمن الرحيم🌺🍃 -مهدوی جامعه موعود بهتر است یا جامعه دموکراتیک؟ ابـنا: نقش مردم در حکومت جهانی امام زمان(عج) چه خواهد بود؟ آیا نقش فعال خواهند داشت و یا منفعل؟ و خصوصیات جامعه مهدوی چیست؟ ـــ مقایسه نظریه دموکراسی با مهدویت در دو برهه دوران غیبت و دوران تشکیل حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) شکل می گیرد. به نظر می رسد که در دوران غیبت ویژگی هایی وجود دارد که متفاوت از دوران حکومت مهدوی است. و احکام این دو را جداگانه بررسی کنیم. جامعه مهدوی ویژگی هایی دارد. یک؛ گسترش آگاهی های همگانی به گونه ای که علم و آگاهی انسان ها آنچنان گسترش پیدا کرده که می توانند حقایق را همسان درک کنند و تضاد در دیدگاه ها و نگرش ها وجود ندارد. دو؛ آگاهی انسان ها به گونه ای است که می توانند آگاهتر از خود را بپذیرند. یعنی انسان های عصر ظهور کسانی هستند که تسلیم آگاه تر از خود هستند و نخبگان فرهیخته را آگاهانه می پذیرند. سوم؛ جامعه مهدوی جامعه وفور است و جامعه ای است که نعمت های الهی در آن کاملا آشکار شده است. از سوی دیگر نگرش مردم در تشخیص خیر این است که خیر عمدتا در فضایل انسانی نهفته است نه در جمع و تصاحب ثروت. این خصلت باعث می شود که انسان ها در جامعه مهدوی دارای تضاد شدید نباشند و حتی به جای تضاد شدید منافع، به دنبال فضایلی مثل؛ ایثار، کمک، امداد، مواسات، عدالت و امثال اینها باشند. انسان ها تلاش می کنند به دیگران خدمت کنند و زهد مثبت کاملا سرشار است. پس دنیا طلبی وجود ندارد و این باعث می شود که تضاد منافع شکل نگیرد که هر گروهی بیاید منافع خود را جستجو کند و اگر کسی دنبال حکومت باشد به قصد خدمت است نه برای کسب قدرت شخصی و گروهی. اگر این سه ویژگی را در یک جامعه پیاده کنیم آیا نیازی به دموکراسی خواهیم داشت؟ خب؛ دموکراسی در یک جامعه ای جواب می دهد که انسان ها دارای دیدگاه های متفاوتی باشند، فهم شان متضاد باشد، تکثر باشد و از سوی دیگر منفعت، متعدد و متضاد باشد. در چنین جامعه ای دموکراسی بهتر جواب می دهد. اما در جامعه ای که تحت رهبری یک انسان فرهیخته باشد آیا دموکراسی در اینجا جواب خواهد داد؟ به نظر می رسد که ما در اینجا بهتر از دموکراسی را داریم. اصلا دموکراسی مورد فایده نیست و نمی تواند فایده بخش باشد؛ چون تضاد دیدگاهها نیست و انسان ها حاضر به پذیرش انسان فرهیخته تری هستند که آنها را بتواند رهبری کند و منفعت طلب و سودجو هم نیستند. ادامه دارد . . . 🍃🌸اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَليِّكَ اَلْفَرَجْ...🌸🍃 التماس دعای فرج....🙏
سه چیز زیباست: بیخبر, دعایت کنند نبینی, نگاهت کنند ندانی, یادت کنند دعایتان میکنم به خیر نگاهتان می کنم به پاکی یادتان می کنم به خوبی هر جا هستید بهترین ها رو برایتان آرزو دارم