16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖥نماهنگ
#تقدیم_به
#شهدای_حزب_الله_لبنان
🍃⚘تبریک به شهیدان⚘🍃
🔶پیشوای متقیان
حضرت امام علی علیه السلام فرمود :
خداوند برای گروهی کشته شدن و برای گروهی دیگر مرگ را مقرّر نموده و هر کدام به اجل معین خود آنسان که او مقدّر کرده است می رسند، پس خوشا به حال مجاهدان راه خدا و کشتگان راه اطاعت او.
📚 #نهج_السعاده_ج2_ص107
#شهادت_زیبا_ترین_ارزو
زود قضاوت نکنیم😔👌
معلم عصبی دفتر را روی میز کوبید و داد زد هادی ... 😒😡
پسرک خودش را جمع و جور کرد،سرش را پایین انداخت و خودش را تا جلوی میز معلم کشید و با صدای لرزان گفت: بله خانوم؟😔
معلم که از عصبانیت شقیقه هاش میزد،توی چشمان سیاه و مظلوم پسرک خیره شد و داد زد: چند بار بگم مشقاتو تمیز بنویس، دفترتو سیاه و پاره نکن؟ ها!؟😡
فردا مادرت رو میاری مدرسه میخام در مورد بچه بی انضباطش باهاش صحبت کنم.
پسرک چونه لرزونش رو جمع کرد...😔
بغضش رو به زحمت قورت داد و آروم گفت:
خانوم... مادرم مریضه اما...بابام گفته آخر ماه بهش حقوق میدن...
اونوقت میشه مامانم رو بستری کنیم که از گلوش خون نیاد...
اونوقت میشه واسه خواهرم شیر خشک بخریم که شب تا صبح گریه نکنه...
اونوقت قول داده اگه پولی موند برای من هم یک دفتر بخره که من دفترای دادشم رو پاک نکنم و توش بنویسم...
اونوقت قول میدم مشقامو...
معلم صندلیش رو به سمت تخته چرخاند و گفت بنشین هادی عزیزم...
کاسه اشک چشم معلم روی گونه اش خالی شده بود، گردنبند طلای خود را باز کرد و در دستان هادی گذاشت...
و روی تخته سیاه نوشت: زود قضاوت نکنید...😔💔
پسرک خنده شیطانی کرد و نشست...
به خودش گفت چقدر معلمها ساده اند😏😁
خاطره هادی رضوی از اولین اختلاسش در کلاس اول ابتدایی 😂😂
برگرفته از کتاب گام به گام تا اختلاس، صفحه 11👌
@shamimmarefat5
🍀🌼🍀🌺🍀🌸🍀
🌼🍀🌺
🍀🌺
🌺
🍀
#پرسش - پاسخ
امام زمان چگونه وتوسط چه کسى به شهادت مى رسد؟
پاسخ: پيرامون شهادت يا درگذشت امام زمان (عجل الله فرجه) روايات متعددى در دست مى باشد، ولى با توجه به سخن امام حسن (عليه السلام)، که فرموده است: (هيچ يک از ما امامان نيست، جز آنکه مسموم يا شهيد مى شود).(24)
مى توان گفت، رواياتى که بر شهادت امام مهدى (عليه السلام) دلالت دارد، بر ديگر روايات ترجيح وبرترى دارند. از جمله رواياتى که به مرگ طبيعى حضرت مهدى (عجل الله فرجه) دلالت دارد، تفسيرى است که امام صادق (عليه السلام) در رابطه با آيه شريفه: (ثم رددنا لکم الکره عليهم)(25) مى فرمايد: (مقصود زنده شدن دوباره امام حسين (عليه السلام) وهفتاد نفر از اصحابش در عصر امام زمان (عليه السلام) است، در حالى که کلاهخودهاى طلايى بر سر دارند، وبه مردم، رجعت وزنده شدن دوباره حضرت حسين (عليه السلام) را اطلاع مى دهند، تا مؤمنان به شک وشبهه نيفتند. واين در حالى است که حضرت مهدى (عليه السلام) در ميان مردم است.
هنگامى که همه مؤمنان امام حسين (عليه السلام) را شناختند وتأييد کردند که او حسين (عليه السلام) است، مرگ حضرت مهدى (عليه السلام) فرا خواهد رسيد وديده از جهان فرو مى بندد. آنگاه امام حسين (عليه السلام) وى را غسل وکفن وحنوط مى کند وبه خاک مى سپارد. که هرگز امام را جز امام غسل نمى دهد).(26)
واما درباره شهادت حضرت وچگونگى آن روايت شده است: (هنگامى که سال 70 به پايان آيد، ومرگ حضرت فرا رسد، زنى به نام سعيده از طايفه بنى تميم، ايشان را به شهادت مى رساند. ويژگى آن زن اين است که مانند مردها محاسن دارد. او از بالاى بام، به هنگامى که حضرت در حال عبور است، سنگى به سوى ايشان پرتاب مى کند. وآن حضرت را به شهادت مى رساند. چون حضرت رحلت مى کند، امام حسين (عليه السلام) مراسم غسل، کفن ودفن آن حضرت را عهده دار مى شود).(27) که البته سند قطعى ومتواتر ندارد.
الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج
─┅─═इई ❄️🌼❄️ईइ═─┅─
🍂🌼🍂🌼🍂🌼
🌼🍂🌼
🍂🌼
🌼
#سوال-شبهات
منطقه آذربایجان در هنگام ظهور امام زمان(عج)
صرف نظر از صحت اسناد این احادیث،[۳] درباره متن آنها باید به چند نکته توجه داشت:
یک. نام و منطقه آذربایجان در آن موقع بوده؛ و اینگونه نیست که تنها در این دسته از روایات آمده باشد، بلکه در روایات دیگر در موضوعات مختلف به تناسب نام «آذربیجان» آمده است. همچنین اگر به منابع تاریخی و جغرافیای جهان مراجعه شود، دانسته میشود که این نام، نامی تاریخی است که بر منطقه آذربایجان ایران اطلاق میشده است.[۴] و حتی درباره اردبیل که یکی از مناطق آذربایجان است، گفتهاند: «نامبردارترین شهر آذربایجان است. پیش از اسلام مرکز آن بخش بود».[۵]
ادامه دارد . . .
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
─═इई 🍃🍃🌸 🍃 🍃ईइ═─
#گفتگوی-مهدوی
ادامه مطلب
تعهد دارند یعنی سعی می کنند که با هم کمک کنند که امر الهی در جامعه محقق شود. و خودشان آگاهانه تسلیم یک راهبر هستند و آن راهبر، امام است. پس ما بهتر از دموکراسی در جامعه موعود داریم و هیچ ضرورتی برای تصور نظام دموکراتیک به معنای امروز از جامعه نداریم. بلکه "امت واحده" این معنا را دارد که همه انسان ها آگاهی دارند تحت هدایت الهی که در امام تجلی پیدا کرده جمع می شوند، اعتصام به "حبل الهی" می کنند. این حبل الهی که هر چه بیشتر تجلی پیدا خواهد کرد، امام است. پس ضرورتی برای طرح ایده دموکراسی نداریم؛ بلکه پرسش این است که حضور و مشارکت مردم در نظام امامت چگونه خواهد بود؟ پاسخ این است که انسان ها به شکل مشارکت حداکثری فعال و متعهدانه عمل خواهند کرد. ما در عرصه سیاست زمانی که از مشارکت سیاسی سخن می گوییم، می گوییم مشارکت سیاسی عبارت است از حضور آگانه مردم در صحنه. حضور آگاهانه فعال عبارت است از اینکه هر کس حزب خود را تشکیل دهد، باهم رقابت کنند و هر حزبی که جایگاه داشت و رای آورد حاکم شود. در حالی که در نظام امامت ضرورتی برای این کار نیست و مردم بهتر از نظام دموکراسی را خواهند داشت. چون همه انسان ها از عقلانیت کافی برخوردار شده اند به اضافه اینکه خودشان را متعهد می دانند و تعهد به هدایت، تعهد به کسب علم بیشتر و تعهد به فضایل دارند. پس مردم در جامعه مهدوی مشارکت فعال، آگاهانه و متعهدانه خواهند داشت. تعهد آنها به خاطر رسیدن به خداوند است. «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُون». تعهد آن ها طوری خواهد بود که بتوانند به فضائل و وظایف خود تحت اختیار یک هادی عمل کنند. پس خلاصه این است که در نظام مهدوی هیچ ضرورتی برای طرح و پیگیری دموکراسی به معنای حاکمیت مردم از پایین به بالا نخواهد بود بلکه مردم خودشان آگاهانه و داوطلبانه خواهند پذیرفت که جامعه ای اکمل از جامعه دموکراتیک وجود دارد. اما این بحث در مورد عصر غیبت متفاوت است.
داوطلبانه خواهند پذیرفت که جامعه ای اکمل از جامعه دموکراتیک وجود دارد. اما این بحث در مورد عصر غیبت متفاوت است.
ادامه دارد . . .
🍃🌸اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَليِّكَ اَلْفَرَجْ...🌸🍃
التماس دعای فرج....🙏
#احادیث در مورد شیطان
حدیث (23) پيامبر صلی لله عليه و آله :
اِذا رَاَیتُم الرَّجُل لایُبالی ما قال و لا ما قِیلَ لَهُ فَهُوَ شِرکُ الشَّیطان؛
هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین کسی شریک شیطان است
وسایل الشیعه ج 16 ، ص 35 ، ح 20903
🍃🌸🍃🌺🍃🌼
🌸🍃🌺
🍃🌼
🌺
#چهل-حدیث-گهربار-امام-زمان
۳۴- علّت اصلى غیبت امام(علیه السلام)
وَ أَمّا عِلَّةُ ما وَقَعَ مِنَ الْغَیْبَةِ، فَإِنَّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ قالَ: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَسْأَلُوا عَنْ أَشْیاءَ إِنْ تُبْدَلَکُمْ تَسُؤْکُمْ:
امّا علّت و فلسفه آنچه از دوران غیبت اتّفاق افتاده [که درک آن براى شما سنگین است] آن است که خداوند در قرآن فرموده: اى مؤمنان از چیزهایى نپرسید که اگر آشکارتان شود، بدتان آید.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
┅─═ঊঈ🌸🎀🌸ঊঈ═─┅
🌼🌾🌼🌾🌼🌾🌼
🌾🌼🌾
🌼
🌾
#امام-عصر-در-قرآن
«ظهور»، آب خوشگواری که مایه حیات است
قدرشناسیِ نعمتی عظیم
امامان علیهم السلام بُعدى ژرف به این آیه داده و ماء معین را به امام حق تأویل كردهاند، و گفتهاند كه او آب است بدان سبب كه حامل رسالت خدا و راهنمایى براى مردم است، مگر آب عصب زندگى و ستون آن نیست؟ امام نیز چنین است، از آن روى كه با بصیرتهاى وحى و با هدایت به حق، پیروان خویش را در حیات خود زنده نگاه مىدارد.
این آیه انسانها را از تبعات قدر نشناسی بر حذر می دارد و نیز خطاب به منتظران بیان می دارد که همانطور که بدون آب نمی توانند به حیات مادی خود ادامه دهند و در صورت نبود آن برای به دست آوردنش از هیچ گونه تلاشی دست بر نخواهند داشت، برای رسیدن به رشد و تعالی و کمال و نیز سیراب ساختن روح و جانشان توسط امام از هیچ تلاشی دریغ نکرده و با مهیا ساختن زمینه های ظهورش، او را به میان خود برگردانند.
پایان
🌺💫🍃🌺💫🍃🌺💫🍃
✨🌸🍃🌼🌸🍃🌼🌸🍃🌼
🌸🍃🌼🌸🍃🌼
🍃🌼
#اشعار-مهدوی
پلکی بزن مولا! که ایمان جان بگیرد
تا در زمین، بارانی از قرآن بگیرد
ای مهر عالمتاب خوبی! جلوه گر شو
تا عشق در روی زمین سامان بگیرد
پلکی بزن تا دشتها گندم برقصند
بوی طراوت بشکفد، باران بگیرد
پلکی بزن تا غنچهها شبنم بخندند
باغ از بهار خندهی گل، جان بگیرد
پلکی بزن تا ریشههای شب بخشکد
تا صبح صادق، عمر جاویدان بگیرد
ایمان به فصل سرد؟ هرگز، تا تو هستی
هرگز مبادا فصل یخبندان بگیرد
از دیو و دد، مولا! ملولم، جلوه گر شو
تا زندگی بوی خوش انسان بگیرد
مولا! بهار خندهات را منتشر کن
تا فصل سرما در زمین پایان بگیرد
🌸🍃🌼🌸🍃🌼
@shamimmarefat5
💕 بیا یکدیگر را دعا کنیم
دعا کنیم خدا را
نگاهشرا
حضورش را از یاد نبریم
دعا کنیم که هیچگاه محبت را
از کسی دریغ نکنیم
دعا کنیم که
دردهایمان پایان پذیرد و طعم
خوشِ زندگی را بچشیم
سلام
🌠توجه🌠 🌺🌺 🌠توجه🌠
قرار معنوی.
برای تعجیل در امر فرج و گشایش ،هر شب راس ساعت 9 دسته جمعی دعای فرج رو زمزمه میکنیم .تا به لطف خداوند این محرم رو با آقامون در سوگ بنشینیم. بسمالله
🌺 التماس دعا فرج 🌺
روایـت اسـت کـه :
هـر زمـان جـوانـی دعـای فـرج ِ مـهـدی (عـج) را زمـزمـه کـند.. هـمزمان امـام زمـان دسـتهـای مـبـارکـشـان را بـه سـوی آسـمـان بـلـنـد مـی کـنـند و بــرای ِ آن جـوان دعـا مـیـفـرمـایند...
چـه خـوش سـعـادتـن کـسـانـی کـه حـداقـل روزی یـک بـار دعـای ِ فـرج را زمـزمه می کـنند ..
پس این توفیق را از خود دریغ مکن
🔅جهت تعجیل در فرج امام عاشقان🔅
بسم الله الرحمن الرحيم
اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ
وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ
واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛
اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم
فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛
يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛
يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛
الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛
يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ
🕊بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🕊
☀️اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يا مَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ☀️
و برای سلامتی محبوب
اَللّـهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#امام_مهـــدی_علیه_السلام:
أكثروا الدعاء بتعجيل الفرج ، فإن ذلك فرجكم .
برای زود فرا رسیدن فرج (وظهورما)زیاد دعا کنید ، که همان فرج و گشایش شماست.
كمال الدين للصدوق ، ج ۲ ، ص ۴۸۵
*داستان شب*
*معرفت نهان*
✍در قدیم دزد سر گردنه هم معرفت داشت!
روزی دزدی در مجلسی پر ازدحام با زیرکی کیسه ی سکه مردی غافل را می دزدد. هنگامی که به خانه رسید کیسه را باز کرد دید در بالای سکه ها کاغذیست که بر آن نوشته است : خدایا به برکت این دعا سکه های مرا حفاظت بفرما اندکی اندیشه کرد سپس کیسه را به صاحبش باز گرداند!
دوستان دزدش او را سرزنش کردند که چرا این همه پول را از دست داد!؟ دزد کیسه در پاسخ گفت : صاحب کیسه باور داشت که دعا دارایی او را نگهبان است. او بر این دعا به خدا اعتقاد نموده است من دزد دارایی او بودم نه دزد دین او اگر کیسه او را پس نمیدادم، باورش بر خدا سست می شد. آن گاه من دزد باورهای او هم بودم واین دور از انصاف است!
موضوع:اعتقادی
@shamimmarefat5
داستان
🌿🌷🍂🌺🍀🌼🌱💐
🍁
🌴
#علائم-ظهور
جایگاه نشانه های ظهور در هندسه دین
مقدمه
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:
لا یقوم بدین الله إلا من حاطه من جمیع جوانبه(2)
دین خداوند را به پا نمی دارد، مگر کسی که به همه جوانب آن احاطه داشته باشد.
آموزه های دین را از دو منظر می توان بررسی و تحلیل کرد؛ در یک نگاه آموزه های دین به صورت مستقل و مجزا مورد مطالعه قرار می گیرد و در نگاه دیگر به هر آموزه با توجه به مجموعه دین و جایگاهی که در هندسه دین و نیز نسبتی که با سایر اجزای دین دارد توجه می شود. روشن است که در نگاه دوم به تصویر درست تر و تحلیل جامع تری می توان دست یافت؛ زیرا دین مجموعه به هم پیوسته و منسجمی است که اهداف خاص خود را دنبال می کند و منزلت واقعی هر آموزه با توجه به وزنی که در مجموعه و نسبتی که با سایر اجزا دارد قابل شناسایی است. به نشانه های ظهور نیز می توان از این منظر نگریست و به آن نگاه جامع داشت؛ یعنی آن را با توجه به مجموعه دین و نسبتی که با اهداف دین و طرح دین و سایر اجزای دین دارد تحلیل کرد. آن چه در کتاب های مربوط درباره فلسفه نشانه های ظهور بیان شده است معمولاً نگاه هایی مستقل به نشانه هاست، به این معنا که نشانه های ظهور به صورت مستقل لحاظ شده و برای آن کارکردهایی ذکر می شود. اما به نظر می رسد این نگاه نمی تواند گویای تمام حقایق درباره نشانه های ظهور باشد. آن چه می تواند تصویر ما از این آموزه دینی را کامل تر نماید، همان نگاه جامع است؛ زیرا اگر بپذیریم دین هدفی دارد و برای رسیدن به این هدف طرحی دارد، به طور طبیعی برای تحلیل درست از نشانه ها که خود جزئی از آموزه های دینی است، نیازمند توجه به آن هدف و آن طرح و سایر اجزای دین هستیم و در سایه توجه به آن هدف و طرح و سایر اجزای دین است که می توانیم چرایی طرح بحث نشانه ها و کارکردهای آن را تحلیل نماییم. بحث درباره رابطه نشانه های ظهور با اجزای دیگر دین است که با این بحث در ارتباطند. به نظر می رسد از مجموعه دین، اصول حاکم(3)بر حرکت به صورت خاص ارتباط نزدیک تری با بحث علایم ظهور دارد؛ زیرا از یک سو ما در عصر غیبت، نسبت به امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف تکالیفی بر عهده داریم. گرچه این تکالیف گاه از سنخ تکالیف فردی است، اما عمده مسئولیت های ما در قبال امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف مسئولیت های اجتماعی است؛ زیرا امام اهدافی دارد.
ادامه دارد . . .
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
❀🍂✿🍂❀🍁❀🍂✿🍂❀
☕پنج نکته مثبت
☕هرچه روح ما عظیم تر باشد
اشتباهات دیگران را کوچک تر میبینیم
☕هرچه بزرگوارتر باشیم کمتر
به دیگران نیازمندیم
☕هرچه کمتر نیازمند باشیم
کمتر از آنان دلگیر میشویم
☕هرچه کمتر دلگیر شویم
کمتر آسیب میبینیم
☕هرچه کمتر آسیب بینیم
راحت تر میبخشیم
☕ظرفیت روحمان افزون باد....
@shamimmarefat5
🍂🌾🍁🍂🌾🍁
🌾🍁
🍁
#امام-مهدی-عجل الله
آیا دعا کردن برای سلامتی امامزمان صحیح است؟
با توجه به برخی روایات، امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) مانند انسانهای دیگر،زندگی طبیعی داشته و در میان مردم رفت و آمد دارند و ممکن است مانند پیامبران الهی و دیگر ائمه (علیهم السلام) به بیماری یا مشکلات دیگر دچار شود. بنابراین دعا، صدقه و صلوات برای سلامتی امام بی تاثیر نیست و محفوظ ماندن ایشان توسط خداوند – که در روایات آمده- به معنای حفظ جان ایشان است، نه محافظت از بیماری و مشکلات دیگر.
علاوه بر آنکه ائمه اطهار (علیهم السلام) هم در بهترین حالات خود (مناجات)برای حفظ و سلامتی امامزمان(عجل الله تعالی فرجه) دعا کردهاند و به ما آموخته اند که چگونه برای او دعا کنیم؛ مثلا امامرضا(ع) پیوسته به دعا کردن برای امامزمان (عجل الله تعالی فرجه) با این دعا امر میکرد:
«اللهم ادفع عن ولیک ... واعذه من شر جمیع ما خلقت و عن یمینه و عن شماله و من فوقه و من تحته بحفظک الذی لا یضیع من حفظته به» (مصباح المتهجد 49)
خداوندا هرگونه بلا را از ساحت ولی خود دور گردان ... و او را در پناه خود از شر تمام آنچه آفریده و ایجاد و انشا و صورتگری فرمودهای،محفوظ بدار و از بلایای آسمانی و زمینی محفوظ بدار؛ حفظ کردنی که هرکس را آنطور محفوظ گردانی، از بین نرود.
امام حسن عسکری(علیهم السلام) نیز در قنوت نمازهایشان اینگونه دعا میفرمود:
فاجعله اللهم فی حصانة من بأس المعتدین ... فاجعله اللهم فی امن مما نشفق علیه منه و رد عنه من سهام المکائد ما یوجهه اهل الشنان الیه» (مصباح التهجد 156)
خداوندا، او (امام مهدی عجل الله تعالی فرجه) را در پناهگاهی قرار بده تا از شر متجاوزان در امان باشد! خدایا او را از چیزهایی در امان بدار که برایش میترسیم، و تیرهای نیرنگ را که کینهتوزان و بدخواهانش به سوی او پرتاب میکنند، برطرف ساز.
بنابراین با توجه به سیره اهلبیت(علیهم السلام)دعا برای سلامت امامزمان(عجل الله تعالی فرجه)صحیح میباشد. بله، خداوند متعال خلیفه و ولی خودش را حفظ و حمایت میفرماید، ولی ما وظیفه داریم برای سلامت آن حضرت سعی و دعا کنیم. در حقیقت کوشا بودن برای سلامتی ایشان، مفهومش اینست که ما حاضر نیستیم مانند اجداد بزرگوارش به سختی بیافتند.
گفتنی است این اعمال نیز قبل از آنکه برای حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) فایده و اثر داشته باشد،برای شخص دعا کننده تاثیر دارد، اگر کسی برای حجت خدا کاری انجام دهد، او این اعمال را بدون پاسخ نمیگذارد.
┄┄┅┅┅❅❁ ❄️ ❁❅┅┅┅┄┄
🌷مهدی شناسی ۳۴۱🌷
🌹و امرتم بالمعروف و نهیتم عن المنکر🌹
🔸زیارت جامعه کبیره🔸
♦️ﯾﮏ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ﻫﺮﭼﻪ ﺍﺯ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﻭ ﻧﻮﺭ ﺑﮕﻮﯾﺪ، ﻫﺮ ﻗﺪﺭ ﻫﻢ ﻋﺎﻟﻤﺎﻧﻪ ﺑﮕﻮﯾﺪ، ﺑﺎﺯ ﻧﻮﺭ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﭼﻮﻥ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﺭﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻧﻮﺭ ﺭﺍ ﻧﺪﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
♦️ﺩﺭ ﻧﮕﺎﻩ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺜﺎﻝ ﺍﯾﻦ ﻧﻮﺭ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ. ﻣﺜﺎﻝ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﻮﺭﺷﯿﺪ ﻭ ﭼﺸﻤﻪ ﻧﻮﺭ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﺩ. ﻟﺬﺍ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ: «ﺳﺒﺤﺎﻧﻪ» ﺧﺪﺍ ﻣﻨﺰﻩ ﺍﺳﺖ. ﺧﺪﺍ ﺍﯾﻦ ﭼﯿﺰﯼ ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ، ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﻨﯿﺪ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺍﺳﺖ. «ﺳُﺒْﺤﺎﻧَﻪُ ﻭَ ﺗَﻌﺎﻟﻰ ﻋَﻤَّﺎ ﻳَﻘُﻮﻟُﻮﻥَ» ﯾک ﺠﺎﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: «ﻋﻤَّﺎ ﯾﺼﻔﻮﻥ» ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺗﻮﺻﯿﻒ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﻫﺮﻗﺪﺭ ﻣﯽﺑﯿﻨﯽ،ﺧﺪﺍ ﮐﺮﯾﻢﺗﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﮐﻪ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﻣﯽﺑﯿﻨﯽ،ﺧﺪﺍ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥﺗﺮ ﺍﺳﺖ.
♦️ﯾﮏ ﺧﺼﻮﺻﯿﺖ ﺁﺏ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﺏ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﺭﻫﺎ ﺑﺎﺷﺪ. ﺁﺯﺍﺩ ﺑﺎﺷﺪ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻫﺎﯾﯽ ﻭ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﭘﺴﺖﻫﺎ ﻣﯽﺭﻭﺩ. ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﻧﻤﯽﺭﻭﺩ ﻣﮕﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﺷﻮﺩ. ﯾﮏ ﻓﺸﺎﺭﯼ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺗﺤﺖ ﻓﺸﺎﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﺑﮕﯿﺮﺩ ﺗﺎ ﺑﺎﻻ ﺑﺮﻭﺩ.
♦️ﺷﻤﺎ ﯾﮏ ﺑﺎﻏﭽﻪ ﮔﻞ ﻧﺮﮔﺲ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﻑ ﻭ ﯾﮏ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﻫﻢ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﻑ ﺑﺎﺷﺪ. ﯾﮏ ﭘﺎﺭﭺ ﺁﺏ ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻦ. ﮐﺎﻓﯽ ﺍﺳﺖ ﯾﮏ ﺷﯿﺐ ﻣﻼﯾﻢ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺍﯾﻦ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﺎ ﭼﻪ ﺷﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﺮﻋﺘﯽ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺳﻤﺖ ﻣﯽﺭﻭﺩ. ﯾﮏ ﻗﻄﺮﻩﺍﺵ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺑﺎﻏﭽﻪ ﻧﻤﯽﺭﻭﺩ.
♦️ﺣﮑﺎﯾﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﯾﮏ ﭼﻨﯿﻦ ﺣﮑﺎﯾﺘﯽ ﺍﺳﺖ. ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﺜﻞ ﺁﺏ ﺍﺳﺖ. ﯾﻌﻨﯽ ﺧﺼﻮﺻﯿﺖ ﺭﻫﺎﯾﯽ ﺩﺍﺭﺩ. ﺩﺍﺋﻢ ﻣﯽﺧﻮﺍﻫﺪ ﺭﻫﺎ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﺗﻔﺎﻗﺎً ﺩﺭﺳﺖ ﻣﺜﻞ ﺁﺏ ﺩﻧﺒﺎ ﭘﺴﺘﯽﻫﺎﺳﺖ. ﺑﺎ ﭼﻪ ﺷﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﺮﻋﺘﯽ ﻫﻢ ﻣﯽﺭﻭﺩ. ﻣﮕﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﺷﻮﺩ. ﺟﻬﺘﯽ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻣﺴﯿﺮﯼ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﯿﺮﺩ. ﺁﻧﻮﻗﺖ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺳﺮ ﺍﺯ ﺑﺎﻍ ﺩﺭﻣﯽﺁﻭﺭﺩ. ﺷﻤﺎ ﺍﯾﻦ ﺁﺑﯽ ﮐﻪ ﺷﺘﺎﺑﺎﻥ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﻣﯽﺭﻭﺩ، ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﯾﮏ ﮐﺎﻧﺎﻟﯽ ﺑﯿﺎﻧﺪﺍﺯﯼ، ﻫﺪﺍﯾﺖ ﮐﻨﯽ ﻭ ﭘﺎ ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺶ ﺑﺮﻭﯼ، ﭼﻮﻥ ﺑﻪ ﻣﺤﺾ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺭﻭﺯﻧﻪﺍﯼ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ ﭘﺎ ﺑﻪ ﻓﺮﺍﺭ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﺩ. ﻟﺬﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺳﺘﺎﻫﺎ ﮐﻨﺎﺭ ﺁﺏﻫﺎ ﻣﯿﺮﺁﺏ ﺍﺳﺖ. ﯾﮏ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻣﯿﺮﺁﺏ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﯾﻨﻬﺎ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﺗﻮﺯﯾﻊ ﻭ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﺁﺏ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺁﺏ ﺩﺭ ﮐﺪﺍﻡ ﺑﺎﻍ ﺑﺮﻭﺩ. ﭼﻘﺪﺭ ﺑﺮﻭﺩ ﻭ ﭼﻘﺪﺭ ﻧﺮﻭﺩ. ﯾﮏ ﺑﯿﻞ ﺭﻭﯼ ﺩﻭﺷﺸﺎﻥ ﻫﺴﺖ. ﻫﺮﺟﺎ ﯾﮏ ﺭﻭﺯﻧﻪ ﻭ ﻣﻨﻔﺬﯼ ﺑﺎﺷﺪ ﺳﺮﯾﻊ ﻣﯽﺑﻨﺪﻧﺪ ﮐﻪ ﺁﺏ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺳﻤﺖ ﻧﺮﻭﺩ. ﺁﻧﻮﻗﺖ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺁﺏ ﺑﺎﻻﺧﺮﻩ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﻍ ﻣﯽﺭﺳﺎﻧﺪ ﻭ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﺑﺎﻍ ﺭﺳﯿﺪ ﮔﻞ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺷﮑﻮﻓﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﺎﻍ ﻭ ﺛﻤﺮ ﻭ ﻣﯿﻮﻩ ﻭ ﻧﻬﺎﻝ ﻣﯽﺷﻮﺩ.
♦️ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻣﯽﻓﺮﻣﺎﯾﺪ:"ﻭَ ﻟْﺘَﻜُﻦْ ﻣِﻨْﻜُﻢْ ﺃُﻣَّﺔٌ ﻳَﺪْﻋُﻮﻥَ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟْﺨَﻴْﺮِ ﻭَ ﻳَﺄْﻣُﺮُﻭﻥَ ﺑِﺎﻟْﻤَﻌْﺮُﻭﻑِ ﻭَ ﻳَﻨْﻬَﻮْﻥَ ﻋَﻦِ ﺍﻟْﻤُﻨْﻜَﺮِ» (ﺁﻝﻋﻤﺮﺍﻥ/104) ﺑﺎﯾﺪ ﯾﮏ ﮔﺮﻭﻫﯽ ﺑﯿﻦ ﺷﻤﺎ ﻣﯿﺮﺁﺑﯽ ﮐﻨﻨﺪ. ﭼﻮﻥ ﺁﺩﻡﻫﺎ ﻣﺜﻞ ﺁﺏ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﻋﻮﺕ ﺑﻪ ﺑﺎﻍ ﮐﻨﻨﺪ. «ﻳَﺪْﻋُﻮﻥَ ﺇِﻟَﻰ ﺍﻟْﺨَﻴْﺮِ ﻭَ ﻳَﺄْﻣُﺮُﻭﻥَ ﺑِﺎﻟْﻤَﻌْﺮُﻭﻑِ» ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﻮﺑﯽﻫﺎ «ﻭَ ﻳَﻨْﻬَﻮْﻥَ ﻋَﻦِ ﺍﻟْﻤُﻨْﻜَﺮِ» ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻨﮑﺮﺍﺕ ﺑﺎﺯ ﺩﺍﺭﻧﺪ.
🌸ﺍﺯ ﻭﯾﮋﮔﯽﻫﺎ ﺍﻫﻞﺑﯿﺖ ﻋﻠﯿﻬﻢﺍﻟﺴﻼﻡ ﯾﮑﯽ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ «ﺃﻣﺮﺗﻢ ﺑﺎﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﻭ ﻧﻬﯿﺘﻢ ﻋﻦ ﺍﻟﻤﻨﮑﺮ» ﯾﻌﻨﯽ ﺷﻤﺎ ﺣﻘﯿﻘﺘﺎً ﻣﯿﺮﺁﺑﯽ ﮐﺮﺩﯾﺪ. ﯾﻌﻨﯽ ﺁﺩﻡﻫﺎ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺧﯿﺮ ﻭ ﺧﻮﺑﯽ ﻣﯽﮐﺮﺩﯾﺪ.
🌸ﺑﺎ ﭼﻪ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﻣﯽﮐﺮﺩﯾﺪ؟ ﺑﺎ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ، ﺩﺭﺳﺖ ﻣﺜﻞ ﺧﻂﮐﺸﯽ ﮐﻪ ﻗﻠﻢ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺻﺎﻑ ﺣﺮﮐﺖ ﮐﻨﯿﺪ. ﭼﻮﻥ ﺧﻮﺩﺵ ﺻﺎﻑ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻨﻬﺎ ﻫﻢ ﭼﻮﻥ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺻﺎﻑ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﻫﺮﮐﺲ ﮐﻨﺎﺭﺷﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﮔﺮﻓﺖ، ﻭﺍﺩﺍﺭ ﻣﯽﺷﺪ که صاف و صادق باشد.
🌸ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﺧﻮﺩﺵ ﻋﺎﻣﻞ ﻧﺒﻮﺩ،ﺁﻣﺮ ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﻣﺎ ﺩﻭ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﯾﮑﯽ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﯾﺪﯾﻢ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﺎﺷﯿﻢ. ﯾﮑﯽ ﻫﻢ ﺁﻣﺮ ﺑﺎﺷﯿﻢ ﻭ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﻭﺍ ﺩﺍﺭﯾﻢ. ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﺧﻮﺩﺵ ﻋﺎﻣﻞ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﯾﮏ ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺭﺍ ﻋﻤﻞ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻭﻇﯿﻔﻪ ﺩﻭﻡ ﺭﺍ ﻋﻤﻞ ﮐﻨﺪ. ﻧﮕﻮﯾﺪ ﺍﯾﻦ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﯾﮏ ﺁﺩﻡ ﺳﯿﮕﺎﺭﯼ ﻭﻗﺘﯽ ﺑﻪ ﺑﭽﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: ﺑﭽﻪﺟﺎﻥ ﺳﯿﮕﺎﺭ ﻧﮑﺶ، ﺍﺛﺮ ﺩﺍﺭﺩ. ﻣﮕﺮ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺍﺛﺮ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ؟ ﭼﻮﻥ ﺍﯾﻦ ﺑﭽﻪ ﭘﯿﺶ ﺧﻮﺩﺵ ﻓﮑﺮ ﻣﯽﮐﻨﺪ. ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: ﭘﺪﺭ ﻣﻦ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﻏﻠﻂ ﺭﺍ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﻋﺎﺭﺿﻪﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﭼﺸﯿﺪﻩ، ﺩﺭ ﺍﻭ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﯽﮔﺬﺍﺭﺩ. ﺍﮔﺮ ﺧﻮﺩﺵ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭﻩ ﻧﺒﻮﺩ، ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬﺍﺭ ﺗﺮ ﺑﻮﺩ. ﻭﻟﯽ ﺍﻵﻥ ﻫﻢ ﺑﯽﺗﺄﺛﯿﺮ ﻧﯿﺴﺖ. ﯾﮏ ﮐﺴﯽ ﮔﻨﺎﻫﮑﺎﺭ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: ﮔﻨﺎﻩ ﻧﮑﻦ. ﺗﺄﺛﯿﺮ ﺩﺍﺭﺩ ﭼﻮﻥ ﺷﻤﺎ ﻣﯽﮔﻮﯾﯽ: ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩﺵ ﯾﮏ ﻋﻤﺮ ﮔﻨﺎﻩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻣﯽﮔﻮﯾﺪ: ﺍﯾﻦ ﺭﺍﻩ ﻏﻠﻄﯽ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺭﻓﺘﻢ، ﺗﻮ ﻧﺮﻭ ﺗﺎ ﻣﺒﺘﻼ ﻧﺸﻮﯼ.
#مهدی_شناسی
#قسمت_341
#جامعه_کبیره