05_056_96-06-30-5sh (Siah Pooshan) _ Moh.mp3
3.82M
سلام بر محرم و ماه عزا 😔
سلام بر بی کفن کرببلا😭
🌸🍃ملاقات با امام زمان🌸🍃
قسمت پنجم
این جمله را به من فرمودند:
«طلب المعارف من غیر طریقنا اهل البیت مساوٍ لانکارنا»
یعنی: جستجوی معارف وشناخت حقایق از غیر خطّ ما اهل بیت طهارت مساوی است با انکار ما.
وقتی مرحوم میرزای اصفهانی این جمله را از آن حضرت می شنود، متوجّه می گردد که باید معارف حقّه را تنها وتنها از مضامین آیات قرآن وروایات اهل بیت عصمت وطهارت(ع) استفاده کند ولذا به مشهد مقدّس مشرّف می گردد، معارف قرآن واهل بیت(ع) را به پاک طینتان از اهل علم تعلیم می دهد وشاگردانی که همه اهل معنی وتشرّف وتزکیه نفس ودر صراط مستقیم معارف حقّه هستند، به جامعه روحانیّت تحویل می دهد.
بعضی از شاگردان مرحوم میرزای اصفهانی وفرزند بزرگوارش در کتاب دین وفطرت قضیّه او را این چنین نقل می کنند:
«از جمله عالمان وفقیهان ومربّیان روحانی دهه های گذشته مرحوم مبرور آیت الله آقای میرزا مهدی اصفهانی (رضوان الله تعالی علیه) است (۱۳۶۵ - ۱۳۱۳ هجری قمری) بوده است، که مراکز علمی خصوصاً حوزه علمیّه مشهد سالها تحت نفوذ وسیطره معنوی آن بزرگوار بوده وتعالیم شان از جمله حرکتهای عظیم فکری معاصر گشته که همچون سدّی فولادین در مقابل انحرافات ایستاد ومعارف قرآن وائمّه طاهرین را به عنوان تنها راه دستیابی به اسلام خالص عرضه داشته است......
8.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #تصويرى
🎤 #كربلايى_سيدرضا_نريمانى
🌟منم بايد برم در حضور رهبر و اشكهاى رهبر
به یاد شهید مدافع حرم
پاسدار رشید اسلام
💞حامد جوانی 💞
💠 حدیث روز
🔵 امام محمدباقر علیه السلام
💎 أَیُّمَا عَبْدٍ مِنْ عِبَادِ اَللَّهِ سَنَّ سُنَّةَ ضَلاَلٍ کَانَ عَلَیْهِ مِثْلُ وِزْرِ مَنْ فَعَلَ ذَلِکَ مِنْ غَیْرِ أَنْ یَنْتَقِصَ مِنْ أَوْزَارِهِمْ شَیْءٌ.
💎 هر بندهای از بندگان خدا، روش گمراهکنندهای را بین مردم بنیان نهد، برای او گناهی همانند گناه کسانی است که مرتکب آن عمل شدهاند، بدون آنکه از گناه عاملین آن کاسته شود.
وسایلالشیعه/ج16/ص173
باید جامعه ای براساس اخلاق، عقلانیت و عدالت شکل بگیرد
آیت الله هادوی تهرانی:رکود رشد و تعالی معنوی انسان ناشی از عدم شناخت مهدی(عج) حقیقی است
آیت الله مهدی هادوی تهرانی به بیان معنا و مفهوم صریح مهدویت و انتظار در مکتب تشیع پرداخت و اظهار کرد: نکته اولی که باید در خصوص مفهوم منجی آخر الزمان به آن توجه کرد، این است که در انتهای تاریخ شخصی برای نجات بشریت خواهد آمد؛ این مفهومی است که در ادیان و عقاید مختلف به اشکال و تعابیر گوناگون مطرح شده است. بنابراین این مفهوم مهدویت اختصاص به اسلام ندارد. نکته دوم اینکه مهدویت اختصاص به تشیع ندارد و تمام مذاهب اسلامی به مهدی موعود اعتقاد دارند؛ مهدی(عج) در انتهای تاریخ، در آخر الزمان خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد و حکومت جهانی تشکیل خواهد داد، این مفهومی است که همه مذاهب اسلامی به آن اعتقاد دارند.
شیعه معتقد است امام زمان (عج) قبلاً متولد شده
او به وجود یک تفاوت اعتقادی میان شیعیان و سایر مذاهب نسبت به حیات امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: در مذاهب اسلامی اوصافی که برای امام زمان(عج) ذکر شده، مشترک است. در این میان خصوصیت شیعه این است که برخلاف سایر مذاهب اسلامی و ادیان که معتقدند منجی در آخرالزمان متولد خواهد شد، شیعه معتقد است که امام زمان(عج) قبلاً متولد شده و قرنهاست که در این کره خاکی زندگی میکند. در طول قرون و اعصار در روایات بر وجود آن حضرت به تعبیر “خورشید پشت ابر” اشاره شده و برای همه موجودات این کره خاکی و از جمله همه انسانها و به صورت خاص، همه مسلمانان و به صورت اخص همه شیعیان وجود داشته است؛ در حقیقت این اعتقاد اختصاصی شیعه است.
ادامه دارد . . .
#خطبه-غدیر
حلال و حرام، واجبات و محرمات
ای مردم، حج و عمره از شعائر الهی هستند، «فَمَنْ حَجَّ الْبَیتَ اَوِ اعْتَمَرَ فَلا جُناحَ عَلَیهِ اَنْ یطَّوَّفَ بِهِما...» : «هر کس به خانه خدا به عنوان حج یا عمره بیاید برای او اشکالی نیست که بر صفا و مروه بسیار طواف کند، و هر کس کار خیری را بدون چشم داشتی انجام دهد خداوند سپاسگزار داناست».
ای مردم، به حج خانه خدا بروید. هیچ خاندانی به خانه خدا وارد نمیشوند مگر آنکه مستغنی میگردند و شاد میشوند، و هیچ خاندانی آن را ترک نمیکنند مگر آنکه منقطع میشوند و فقیر میگردند.
ای مردم، هیچ مؤمنی در موقف (عرفات، مشعر، منا) وقوف نمیکند مگر آنکه خداوند گناهان گذشته او را تا آن وقت میآمرزد، و هر گاه که حجش پایان یافت اعمالش را از سر میگیرد.
ای مردم، حاجیان کمک میشوند و آنچه خرج میکنند به آنان باز میگردد، و خداوند جزای محسنین را ضایع نمینماید.
ای مردم، با دین کامل و با تَفَقُّه و فهم به حج خانه خدا بروید و از آن مشاهد مشرفه جز با توبه و دست کشیدن از گناه بر مگردید.
ای مردم، نماز را بپا دارید و زکات را بپردازید همانطور که خداوند عز و جل به شما فرمان داده است و اگر زمان طویلی بر شما گذشت و کوتاهی نمودید یا فراموش کردید، علی صاحب اختیار شماست و برای شما بیان میکند، او که خداوند عز و جل بعد از من به عنوان امین بر خلقش او را منصوب نموده است. او از من است و من از اویم.
او و آنان که از نسل مناند از آنچه سؤال کنید به شما خبر میدهند و آنچه را نمیدانید برای شما بیان میکنند.
بدانید که حلال و حرام بیش از آن است که من همه آنها را بشمارم و معرفی کنم و بتوانم در یک مجلس به همه حلالها دستور دهم و از همه حرامها نهی کنم. پس مأمورم که از شما بیعت بگیرم و با شما دست بدهم بر اینکه قبول کنید آنچه از طرف خداوند عز و جل درباره امیر المؤمنین علی و جانشینان بعد از او آوردهام که آنان از نسل من و اویند، و آن موضوع امامتی است که فقط در آنها بپا خواهد بود، و آخر ایشان مهدی است تا روزی که خدای مدبِّرِ قضا و قدر را ملاقات کند. ای مردم، هر حلالی که شما را بدان راهنمایی کردم و هر حرامی که شما را از آن نهی نمودم، هرگز از آنها بر نگشتهام و تغییر ندادهام. این مطلب را به یاد داشته باشید و آن را حفظ کنید و به یکدیگر سفارش کنید، و آن را تبدیل نکنید و تغییر ندهید.
من سخن خود را تکرار میکنم: نماز را بپا دارید و زکات را بپردازید و به کار نیک امر کنید و از منکرات نهی نمایید.
بدانید که بالاترین امر به معروف آن است که سخن مرا بفهمید و آن را به کسانی که حاضر نیستند برسانید و او را از طرف من به قبولش امر کنید و از مخالفتش نهی نمایید، چرا که این دستوری از جانب خداوند عز و جل و از نزد من است، و هیچ امر به معروف و نهی از منکری نمیشود مگر با امام معصوم.
ای مردم، قرآن به شما میشناساند که امامان بعد از علی فرزندان او هستند و من هم به شما شناساندم که آنان از نسل من و از نسل اویند. آنجا که خداوند در کتابش میفرماید: «وَ جَعَلَها کَلِمَةً باقِیةً فی عَقِبِهِ»، «آن امامت را به عنوان کلمه باقی در نسل او قرار داد»، و من نیز به شما گفتم: «اگر به آن دو (قرآن و اهل بیت) تمسک کنید هرگز گمراه نمیشوید».
ای مردم، تقوی را، تقوی را. از قیامت بر حذر باشید همانگونه که خدای عزوجل فرموده: «اِنَّ زَلْزَلَةَ السّاعَةِ شَییءٌ عَظیمٌ»، «زلزله قیامت شیئ عظیمی است». مرگ و معاد و حساب و ترازوهای الهی و حسابرسی در پیشگاه رب العالمین و ثواب و عقاب را به یاد آورید. هر کس حسنه با خود بیاورد طبق آن ثواب داده میشود، و هر کس گناه بیاورد در بهشت او را نصیبی نخواهد بود.
ادامه دارد . . .