هدایت شده از ایده های جدید مربیان کودک
⭐️پویش بزرگ مسابقه ملی کتابخوانی معنویت و اخلاق گام دوم انقلاب اسلامی
▫️کتاب: سلوک معنوی
(شرح حدیث عنوان بصری)
✔️جوایز مسابقه:
▫️نفر اول : ۶ میلیون تومان
▫️نفر دوم : ۳ میلیون تومان
▫️نفر سوم تا دهم: ۸جایزه ۱میلیونی
☑️تهیه کتاب در فروشگاه اینترنتی :
https://b2n.ir/x71466
💡کانال مدرسه مجازی آوای توحید
https://eitaa.com/joinchat/3576430603Cf4a92fc96a
هدایت شده از مدرسه مهدوی 🌤
19.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 #انیمیشن
(داستان بانو ملیکا)
🎞قسمت اول
ویژه #نیمه_شعبان
تا سالروز #ولادت_امام_مهدی علیه السلام 6⃣1⃣روز دیگر..
🖌کانال #مدرسه_مهدوی
🌤〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
@madreseh_mahdavi
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🌸بسمه تعالی🌸
❇️حکم شرعی شرکت های با بازاریابی شبکه ای
❇️همه مراجع:
شرکت و عضو شدن در هر نوع بازاریابى شبکه اى - که به صورت هرمى مانند و بى انتها است - جایز نیست.
تنها در صورتی که بازاریابی به صورت شبکهای و زیرمجموعهای نباشد و سود حاصله فقط به بازاریاب اول تعلق گیرد اشکالی ندارد و غیر آن اشکال دارد و «اکل مال به باطل»است
❇️اکل مال به باطل، تصرف در مال به دست آمده از راه نامشروع است
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
گریز از هرآنچه غیر توست.mp3
6.8M
#تلنگری
🌠 مناجات شعبانیه، تنها یک دعای معمولی نیست!
آنقدر که • همه ائمه اطهار علیهمالسلام • این دعا را میخواندند!!!
این مناجات را بشناسیم...
#استاد_شجاعی 🎤
#دکتر_رفیعی
#شعبان_و_آشتی_کنان
@Ostad_Shojae
هدایت شده از معارف امام خامنه ای
☀️رهبر معظم انقلاب
🚨من #آجیل نمیخورم!
**⭕️ آقای حیدر رحیم پور ازغدی از دوستان صمیمی و قدیمی رهبر انقلاب:
💠 آیتالله #خامنهای چند وقت پیش آمد مشهد. به یکی از دوستان گفته بودند «من همه دوستان را دیدم غیر حیدر آقا". آقای شمقدری گفته بودند «بروم ایشان را بیاورم» که آقا گفتند «نه، خودم میروم منزلشان»
آیت الله خامنهای آمدند خانه ما. برایشان وقتی #آجیل آوردیم، گفتند: «من آجیل نمیخورم، از وقتی رهبر شدم اصلاً آجیل نخوردم چون #رهبر باید مثل #فقرا زندگی کند، مگر فقرا آجیل میخورند؟!»
🌐 مصاحبه خبرگزاری تسنیم با آقای حیدر رحیم پور ازغدی
☀️نشر با منبع
☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای
☀️ @emamkhameneii
هدایت شده از احکام به زبان ساده/ احکامیار
🔶 بررسی فقهی بازاریابی شبکه ای
🔹 حجتالاسلام جوادی عبادی، مدیر عامل مؤسسه فقه اقتصادی طیبات قم که در زمینۀ فقه معاملات جدید فعالیت میکند با بیان اینکه در مورد بازاریابی شبکهای، واقعیت این است که موضوعشناسی بسیار مهم است، اظهار کرد: ما در قم در زمینه بازاریابی شبکهای دورههای آموزشی داریم که ده جلسه است و فقط پنج جلسهاش به موضوعشناسی اختصاص یافته است. رئیس مؤسسههای بادران گستر و بیز هم در مؤسسه ما حضور یافتند و وقتی شرایط ششگانه FTC را برایشان توضیح دادیم، فهمیدند که ما بیش از خودشان میفهمیم!
🔹سازمان تجارت فدرال آمریکا برای کنترل شرکتهای بازاریابی شبکهای این شرایط ششگانه را مطرح کرده است؛ چرا که این شرکتها در مظانّ اتهام به هرمی بودن هستند. شرکتهای هرمی به لحاظ حقوقی و اقتصادی در همه دنیا محکوم هستند، نه فقط در کشور ما. هر شرکتی هم که شبیه به شرکتهای هرمی باشد نیز در مظانّ اتهام است.
🔶 نظر فقه و مراجع در مورد بازاریابی شبکهای
🔹اگر از بنده به عنوان یک کارشناس بپرسید که نظرتان در مورد شرکتهای بازاریابی شبکهای چیست؟ بنده خواهم گفت که پس از تحقیقاتی که انجام دادم و پس از شنیدن سخنان بزرگان این عرصه، به این نتیجه رسیدم که هیچ کدام از شرکتهای موجود، شرایط فعالیت یک شرکت بازاریابی شبکهای سالم را ندارند.
🔹برای بررسی یک معامله، باید ببینیم که آیا این معامله در حقیقت یک معامله است یا اینکه ترکیبی از معاملات است. اگر ترکیبی از معاملات بود، باید آن معاملات را جدا از هم و یکبهیک بررسی کنیم و ببینیم که آیا این معاملات صحیح هستند یا خیر.
🔹بازاریابی شبکهای، از چند معامله تشکیل شده است؛ اول فروش کالا از طرف شرکت به اعضا، دوم، فروش کالا توسط اعضا به مصرفکننده نهایی و سوم، دریافت پورسانت توسط سرشاخهها از شرکت بابت خریدهای زیرمجموعهها. اگر از منظری دیگر به بازاریابی شبکهای بنگریم، هر یک از اعضای این شرکتها، دو کار انجام میدهند؛ ۱ـ خرید مقدار ثابتی از کالاهای شرکت؛ چرا که اگر این خرید را انجام ندهند، نمیتوانند بابت خرید زیرمجموعههایشان از شرکت پورسانت دریافت کنند ۲ـ آماده کردن زیرمجموعهها برای خرید کالاهای شرکت.
🔶 اشکالات فقهی
🔹ایراداتی که به بازاریابی شبکهای وارد است و سؤال اینجاست که آیا این الزام وجود دارد که شخص بازاریاب، کالایی را که خریداری کرده است حتما بفروشد یا خیر؟ پاسخ اینکه واقعا برای شرکت فرقی نمیکند که بازاریاب کالا را بفروشد یا نفروشد.
🔹به لحاظ شرعی، بیع صورت گرفته بین بازاریاب و شرکت هیچ مشکلی ندارد. در این میان ممکن است بازاریاب دچار ضرر شده باشد که در این صورت بازاریاب حق فسخ دارد. در مرحله بعد، بازاریاب میتواند کالای خریداریشده را خودش مصرف کند یا اینکه آن را بفروشد. اگر خودش مصرف کند، هیچ مشکل شرعی ندارد. اما اگر آن را به شخص دیگری بفروشد و در این معامله، شخص خریدار دچار ضرر شود، برایش حق فسخ وجود دارد. اگر خریدار از حق فسخش استفاده کند اما شخص بازاریاب این فسخ را نپذیرد، درآمدی که از طریق این معامله کسب کرده، حرام است.
🔶 نظر مراجع
🔹در بحث فقهی بازاریابی شبکهای یک بخش آن به خرید برمیگردد و یک بخش هم به پورسانتی که میگیرند، آیا در تعریف کالایی که فروخته میشود مباحث واقعی گفته میشود؟ چند درصد تعریفهایی که از کالاها میشود واقعی است؟ در پاسخ باید گفت بسیار دروغ گفته میشود. ویژگیهایی که در مورد کالا گفته میشود واقعی نیست؛ لذا اجرتی که در مورد پورسانت میگیرد از منظر شرعی ایراد دارد.
🔶 آیا درآمدی که از شبکه سازی به دست میآید حلال است یا خیر؟
پورسانتی که بازاریاب نسبت به سطح بیستم دریافت میکند بابت چیست؟ دو فرض برای آن وجود دارد؛ یا بابت کاری که انجام میدهد و یا هبه از طرف شرکت به بازاریاب. برخی میگویند واقعا کار میکنیم و آموزش میدهیم و گرم نگه میداریم. بنده هم میگویم به اندازهای که کار انجام میدهند گرفتن اجرت ایرادی ندارد.
🔹 اما این سؤال مطرح است که نفر اول نسبت به بیستم کار میکند تا پورسانتی که میگیرد ایرادی نداشته باشد. نفر دوم چی؟ او هم میگوید من بابت نفر بیستم کار میکنم. نفر سوم و چهارم چطور؟ چند نفر به یک نفر. همه میخواهند روی نفر بیستم کار کنند تا اجرتی که میگیرند ایراد نداشته باشد.
🔹نفر اول بابت خرید نفر بیستم که پورسانت میگیرد چه زحمتی میکشد؟ مگر چه اندازه محتوای اموزشی است که نوزده نفر میخواهند به یک نفر تعلیم دهند تا اجرتی که میخواهند بگیرند ایراد نداشته باشد؟
🔹در بازاریابی شبکهای مساله اکل مال به باطل مطرح است و مراجع تقلید به خاطر همین مساله اکل مال به باطل، در آمد بازاریابی شبکهای را صحیح ندانستند. در مرحله بعد که بازاریاب در حال پرزنت شخص دیگری است، اگر در معرفی کالاهای شرکت دروغ بگوید و باعث