📒 #تکنیک_های_انتخاباتی
۱۲) تلطیف و تنویر
🚩 از تلطیف وتنویر (مرتبط ساختن چیزی با کلمهای پُرفضیلت) استفاده میشود تا چیزی را بدون بررسی شواهد بپذیریم و تصدیق کنیم. این شیوه در مورد نامگذاری برنامهها، قوانین و فعالیتهای سیاسی کاربرد دارد.
📎برای مثال، در رقابتهای سیاسی، برخی کاندیداها برای معرفی خود یا برنامههایشان، از واژههایی که بار معنایی مثبتی دارد و ناظر بر شرافت، شکوه، قدرت، دانایی، شجاعت و... است استفاده میکنند.
📎و یا انتخاب شعار های انتخاباتی:
🔹عدالت
🔹ایران پیشرفته با قانون، عدالت و آزادی
🔹تدبیر و امید
🔹دولت مردم
🔹کرامت
📎در #انتخابات زودباور نباشیم!
🆔 @shamsa_kashan
🔰 #عکس_نوشت | پاسخ به ابهاماتِ انتخابات
⭕️ سوال شماره سه:
✅ هر برگه رای چه اهمیتی دارد؟!
#ما_منتظر_انتخاباتیم
#کاشان_حماسه_آفرین
#مشارکت_حداکثری
#انتخابات_۱۴۰۰
🆔 @shamsa_kashan
#️⃣هشتگهای داغ توییتر
🗓در ساعات اخیر (۸ خرداد)
🔺موضوعات اخیراً داغ شده:
🔹 تقابل کاربران ارزشی و حامی دولت درباره عملکرد آقای روحانی با هشتگ #روحانی_متشکریم
🔹 هشتگهای #رای_میدهم و #ما_منتظر_انتخاباتیم برای دعوت از مردم به منظور حضور گسترده پای صندوقهای رأی
🔹حمایت از علیرضا #زاکانی و #محسن_رضایی در #انتخابات۱۴۰۰
🆔️ @shamsa_kashan
❁﷽❁
💫 امروز یکشنبه 💫
☀️ ۹ خرداد ۱۴۰۰ شمسی
🌙۱۸ شوال ۱۴۴۲ هجری قمری
🌲 ۳۰ مه ۲۰۲۱ میلادی
📿ذکر روز ✨یا ذَالْجَلالِ وَالْاِکْرام ✨
🆔 @shamsa_kashan
🔴چند توصیه رسانهای برای این روزهای انتخاباتی:
🔺۱_تا از صحت خبر به صورت کامل اطمینان حاصل نکردیم آن را منتشر نکنیم، این روزها بازار شایعه داغ است
🔺۲_موضعگیری های رسانهها و افراد مختلف را به خاطر بسپارید، بعدها این اطلاعات برای تشخیص مسیر درست و غلط به دردمان میخورد
🔺۳_پیشینه سیاسی رسانههایی که از آنها مطلب دریافت میکنید را بشناسید تا بتوانید محتوای آن رسانه را به درستی تحلیل کنید
🆔️ @shamsa_kashan
📒 #تکنیک_های_انتخاباتی
۱۳) قافله
🚩 قافله درخواست از مخاطب برای دنبال کردن جمعیت و شرکت در آن به این دلیل که همه آن کار را میکنند، میباشد. این روش تبلیغی متقاعد کردن مخاطب در این مورد است که یک طرف، برنده است زیرا افراد بیشتری دنبالهرو آن هستند. مخاطب باید باور کند که چون افراد زیادی دنبال آن هستند، موفقیت آن غیرقابل اجتناب و شکستآن غیرممکن است. ازآنجا که افراد عادی و متوسط همیشه دوست دارند در طرف برنده باشند، مجبور به شرکت در آن خواهند شد. اما در تبلیغات مدرن، این روش چرخشی جدید داشته است. مخاطب باید توسط تبلیغات متقاعد شود که چون همه به آن کار مشغولند، اگر آنها هم نپیوندند از قافله عقب خواهند ماند.
مخاطبین این روش مجبور به شرکت کردن میشوند چون بقیه هم همین کار را میکنند.
📎امروزه نمونه بارز این تکنیک، فعالیت های ستادی و لشگرکشی های خیابانی ستادهای انتخاباتی هست. یه علاوه کانال های تلگرامی و افزایش اعضای کانال ها!
📎در #انتخابات زودباور نباشیم!
🆔 @shamsa_kashan
┄┅═✧🌸﷽🌸✧═┅┄
📱همایش تصویری
🗳 با موضوع: جریان شناسی انتخابات ۱۴۰۰
👤باحضور :دکتر عبد الله گنجی(مدیر مسئول روزنامه جوان)
🗓 زمان: دوشنبه ۱۰ خرداد
🕔 رأس ساعت: ۱۷
🌹🍃 از طریق لینک زیر
https://www.skyroom.online/ch/ab.y/s.-kashan
🆔️ @shamsa_kashan
#️⃣هشتگهای داغ توییتر
🗓در ساعات اخیر (۹ خرداد)
🔺موضوعات اخیراً داغ شده:
🔹 اعلام رسمی حمایت #سعید_محمد از ابراهیم #رئیسی در #انتخابات_۱۴۰۰
🔹 حمایت از #محسن_رضایی در #انتخابات با هشتگ #کاندیدای_بابرنامه
🔹 واکنشها به صحبتهای عبدالناصر #همتی در کلابهاوس
🆔️@shamsa_kashan
❁﷽❁
💫 امروز دوشنبه 💫
☀️ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ شمسی
🌙۱۹ شوال ۱۴۴۲ هجری قمری
🌲 ۳۱ مه ۲۰۲۱ میلادی
📿ذکر روز ✨یا قاضی الحاجات✨
🆔 @shamsa_kashan
16.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌟انیمیشن فوق العاده زیبا از کشتی شهید ابراهیم هادی
✅ براساس داستان پوریای ولی از کتاب سلام بر ابراهیم۱
باصدای گزارشگر کشتی آقای هادی عامل
🆔️ @shamsa_kashan
🔴 چرا رسانهها دست به بازنمایی میزنند؟؟؟ قرار نیست همه داستان را بدانید...
شاید نتوان حقیقت را عوض کرد اما با تکنیکهای رسانهای میتوان واقعیت را تغییر داد.
🔺 یک مخاطب فعال باید در نظر داشته باشد که هیچ رسانهای حاضر به عبور از خطوط قرمز و زیر پا گذاشتن منافع خود برای بیان تمام داستان به مخاطب خود نیست.
🔺هر رسانه تلاش میکند حقیقت را با توجه به عقاید و منافع خودش تغییر داده و یک حقیقت برش خورده و تغییر شکل یافته را در قالب واقعیت و تلقین همه آنچه که باید بدانید به مخاطب ارائه دهد...
🔺رسانهها تلاش می کنند با گفتن بخشی از حقیقت ، آن هم به نفع و مطابق عقاید و سیاستگذاریهای کلان خود و صاحبان سرمایهشان طرف مقابل را در شرایط بدتری نشان دهند
🆔️@shamsa_kashan