💠﷽💠
#جلسه_حضوری
❇فضای مجازی: ماموریتها/رسالتها
❇ انتقال تجربیات موفق ناحیه کاشان
❇ شبکه سازی/گردان/گروهان/دسته
❇ چگونگی دفاع/هجوم سایبری ضمن آموزش پلتفرم توییتر
❇سواد رسانه/جنگ روایتها/اقناع عملیاتها
🔸 میزبان:
ناحیه مقاومت بسیج شهرهای بادرود-نطنز
🔸مدعوین از:
ناحیه مقاومت بسیج کاشان
👥مخاطبین:
بسیجیان فعال فضای مجازی پایگاه/حوزه بادرود-نطنز
🔢تعداد: 105نفر از خواهران و برادران
📆یکشنبه 3اسفند99
🕔ساعت15:30تا18
🎤سخنرانان:
الف- برادر مهدیزاده، معاون فضای مجازی ناحیه کاشان(کلیه حضار ، ساعت15:30 الی16)
ب-برادر مهدی باقری، مربی و فرمانده گردان سایبری ناحیه کاشان(برادران ساعت16 الی17 - خواهران ساعت 17الی18)
ج- برادر امید بابایی، فرمانده گروهان مدرسان(آموزش) ناحیه کاشان( خواهران ساعت16 الی17-برادران ساعت17 الی18 )
👌 با تشکراز از پذیرایی گرم و صمیمانه دوستان ناحیه مقاومت نطنز به ویژه مسوول محترم معاونت فضای مجازی ناحیه جناب آقای احسانی فر
🌎معاونت فضای مجازی ناحیه مقاومت بسیج #کاشان
🆔 @shamsa_kashan
🌹هر روزتان را با یاد شهدا آغاز کنید
▫️ امروز سیزدهم اسفند ماه ۹۹ مصادف است با
🌞سالروز ولادت شهید والامقام
🌷شهید علیرضا صفائی نراقی
🌷شهید ابوالفضل زارعی
🌕سالروز شهادت شهدای والامقام
🌹شهید علی اکبر اکبریان وادقانی
🌹شهید جعفر باقرزاده
🌹شهید علی رضا وطن دوست
🌹شهید رمضان دشتبان عالی آبادی
🌹شهید عباس طالب پور
🌹شهید عباس نیک سرشت
⭐️شهدا را یاد کنیم حتی با ذکر یک صلوات
🌹به شهدای کاشان بپیوندید👇
🆔 t.me/kashanshahid
🆔 eitaa.com/shamsa_kashan
❁﷽❁
💫 امروز چهارشنبه 💫
☀️۱۳ اسفند ۱۳۹۹ شمسی
🌙۱۹ رجب ۱۴۴۲ هجری قمری
🌲 ۳ مارس فوریه ۲۰۲۱ میلادی
📿ذکر روز ✨یا حَیُّ یا قَیّوم ✨
🆔 @shamsa_kashan
4_5875095466529523994_201269083612.pdf
2.05M
💥 دانلود پاورپوینت
«تدوین نقش و جایگاه فعالان فضای مجازی در گام دوم انقلاب اسلامی»
(45 اسلاید)
👥 ارائه شده در وبینار دکتر حامد فروزان
(معاونت دانش و پژوهش سازمان فضای مجازی بسیج کشور)
#انقلاب_اسلامی
#گام_دوم
🕒 سه شنبه 12 اسفند ماه 99
نسرا (نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی- اصفهان)
🆔️ @shamsa_kashan
⛔️ساسی و کُپ کردن اجتماعی
به رکورد جهانی دو میلیون کامنت "تتلو" تعجب زده خیره شدیم و با ترانه مبتذل "خانم ...." اش متحیر ماندیم. با لایو "پسر14ساله" بهت زده شدیم و با سرود دسته جمعی "آقامون جنتلمنه" در مدارس مبهوت ماندیم. با "تیک تاک" آشفته شدیم و این روزها مقابل "کلیپ شرم" انگشت حیرت به دهان و "کاسه چه کنم" به کف گرفتیم. گیجیم و حتا نمی دانیم بر سر چه کس و کجا فریاد بکشیم. از هشتگ های سرگشته ای که نقش بادبزن جگر دارند، پیدا است که کپ کرده ایم.
اساسا مقابل نوجوان منفعلیم. از نام نوجوان به تینیجری رسیدیم که بگوئیم فرزند ما نیست و از همسایه است؛ تا راحت تر فراموش کنیم و وجدان درد نگیریم. از "بی تفاوتی" به "بیگانگی" رسیدیم و فراموش کردیم آنچه اینبار رها کرده ایم فرزندان خودمانند؛ بلکه خودمانیم.
فکر کردیم نقطه پایان ماجرا اعتراف "مائده هژبر" و محکومیت "سحرتبر" است و فکرنکردیم از جاهل اعتراف نمی گیرند و بیمار را زندان نمی کنند. خیال کردیم فرهنگ را هم با اقتدار امنیتی میتوان سامان دهیم.
نوجوانی در میان ما فوران بی معنایی است. تنها خواستیم بپریم و عبورکنیم. نبینیم و رد شویم. خیال کردیم در جمهوری اسلامی، جمهوری اسلامی بزنیم و سفره مان را جدا کنیم و برای فرزندان مان شهرک وسینما و پارک و رستوران حزب اللهی بزنیم ماجرا حل می شود. غوطه ور در قصه شنگول و منگول سطح تهدید را آقا گرگه دیدم و درب خانه را زبانه کشیدیم و فکر نکردیم از پنجره کف دست بچه ها آتش زبانه می کشدو ما محکوم روزگار می شویم. باور نمی کردیم روزگاری کلاس درس بچه هایمان بشود معبر مهاجرت سیاه به سرزمین غریبگی و غریبه ها.
امروز وحشت زده از سرچ گوگل پشت درهای بسته ایم، اما سالهاست شبکه ملی اطلاعات را املی و توسعه شبکه های بومی را غربتی بازی دانستیم. خام اندیشانه صیانت از خانواده در عصر شبکه را حواله به فیلترینگ کردیم و ندانستیم که محدودیت بدون جایگزین نه اژدری است که توزیع کلید جهنم است و سرنوشتش سیاه تر از گور کافر.
ما تخت بند شرایطی هسیتم که خود بر خود مسلط ساخته ایم. دوران طلائی نوجوانی در این مملکت رهاست. 5 میلیون ویوی "کلیپ شرم" در چند ساعت اول را فال نیک بگیریم که تلنگر بیداری است. به این کپ کردن اجتماعی نیاز داشتیم و داریم.
🆔️ @shamsa_kashan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 چرا در موزیک ویدئوی مبتذل ساسی مانکن از یک پورن استار استفاده شده بود؟!
🔹آیا زمان آن نرسیده است که وزیر محترم ارتباطات جای پرداختن به حواشی کمی هم به فکر کودکان و نوجوانان کشورمان باشد!؟
🆔️ @Masaf
🆔️ @shamsa_kashan
سلام به همه عزیزان. بانک ملت استخدام دارد. تقریبا تمام استانها مدرک لیسانس و فوق لیسانس شامل مدیریت.علوم اقتصادی.آمار.ریاضی.بانکداری.حسابداری.مهندسی صنایع برای کارشناسی حداکثر سن 30, و ارشد 32 سال سن
منابع آزمون هوش. زبان.ادبیات.اطلاعات عمومی کامپیوتر و دانش علوم بانکی .ضمنا شاخه های متعدد مدیریت و علوم اقتصادی و بانکداری و حسابداری مورد نیاز است.
آزمون کتبی . ثبت نام اینترنتی از ساعت 8 صبح 99/12/13 الی 99/12/22 تاریخ آزمون فروردین1400/01/19
www.bankmellat.ir
به امید موفقیت همه عزیزان.
(ارسال شده از کانال بسیج مهندسین کاشان)
🆔️ @shamsa_kashan
❁﷽❁
💫 امروز پنجشنبه 💫
☀️ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ شمسی
🌙۲۰ رجب ۱۴۴۲ هجری قمری
🌲 ۴ مارس ۲۰۲۱ میلادی
📿ذکر روز:لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ الْمُبین✨
🆔 @shamsa_kashan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مروری بر وعدههای روحانی درباره FATF و برجام/ببینیم و به خاطر بسپاریم
🔹وعده روحانی در ۲۰ مهر ۱۳۹۴ برای برجام: اگر برجام بیاد کالا ۲۰ درصد ارزونتر میشه؛
نتیجه: گوشت ۱۲۰ هزار تومانی، پراید ۱۳۰ میلیونی، بحران پوشکی، قیمت نجومی خانه، لوازم خانگی، میوه و ...
🔸وعده روحانی در ۱۹ آذر ۱۳۹۷ برای FATF: اگر FATF باشد جنس ۲۰ درصد ارزونتر میشه اگر به FATF نباشه یعنی ۲۰ درصد گرونتر؛
نتیجه: ؟
🆔️ @Masaf
🆔️ @shamsa_kashan
🏳 دختران انقلاب برگزار می کنند
🎤مناظره با موضوع الزام یا التزام حجاب
🔸سرکار خانم روح افزا و جناب آقای مهدی نصیری
🔸دوشنبه ؛ ۱۸ اسفندماه از ساعت ۱۴
📣جهت ثبت نام برای حضور به آیدی @dokhtaranehajghasem در تلگرام یا ایتا
و یا به شماره 09210474078 پیام ارسال نمایید
#ویژه_بانوان
#ظرفیت_محدود
#دختران_انقلاب
🆔️ @shamsa_kashan
قابل توجه علاقه مندان دوره های طب و سبک زندگی
آغاز ثبت نام دوره های آموزشی «مزاج زندگی» در دانشگاه معارف قرآن و عترت
زیر نظر #استاد_حکیم_حسین_خیراندیش
👨🎓 همراه با ارائه گواهی معتبر ۶۰ ساعته از جهاد دانشگاهی
👈 برای اولین بار برای دوره های طبی همچنین معتبر جهت ارائه برای دوره های آموزشی ضمن خدمت ادارات دولتی
♦️جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرس زیر مراجعه فرمایید:
ایتا : https://eitaa.com/mezajezendegi
🔵 شرکت برای عموم آزاد است 🔵
🆔️ @shamsa_kashan
شبکه ملی اطلاعات باید تا پایان سال بعد اجرا شود
🔹با مصوبه مجلس، وزارت ارتباطات مکلف شد در چارچوب الزامات شورایعالی فضای مجازی تا پایان سال ۱۴۰۰ شبکه ملی اطلاعات را راهاندازی کند.
🆔️ @Farsna
🆔️ @shamsa_kashan
1_770654739.pdf
1.09M
📚 دریافت کنید: کتاب «فضای مجازی از نگاه رهبر معظم انقلاب»
📱... پیدایش فضای مجازی در چند دهه ی اخیر یکی از بزرگترین نمادهای تحول جهانی است. رخدادی که تأثیرات شگرف آن هر روز در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی و دفاعی در عرصه ی ملی و بین المللی نمود بیشتری پیدا می کند ...
#فضای_مجازی #رهبر_انقلاب
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
🆔️ @shamsa_kashan
✅کلیپ غیراخلاقی و ۹ پیشنهاد مادرانه برای سوادرسانه ای
مسوولین کم کاری می کنند؟ شبکه اجتماعی هم مصیبت شده است؟ میلیاردها دلار خرج می شود تا فرزندتان را از خودش و از شما بگیرند؟
همه اینها درست. اما نقش مادر کلیدی است. #سواد_رسانه ای مادر کارگشا است. در روزگاری که همه خوابند هیچ کس مثل مادر هوشیار نیست و موثر.
🔸این متن از جهت سواد رسانه ای به نقش مادرانه می پردازد؛ فقط از جهت سواد رسانه ای و نه بیشتر.
شما می خواهید به فرزندتان کمک کنید. حالا فرض کنید سردبیر یک رسانه اید و او مخاطب . باید چه کرد؟
تغییر در مخاطب از طرق فرآیند اقناع انجام می شود. رسانه با اقناع بینش و گرایش و رفتار مخاطب را تغییر می دهد.
🔹با این مقدمه باید چه کرد؟
1⃣یکم. نگران باشید نه مضطرب
گام اول خودتان اید. شما رسانه اید. اما رسانه هیجانی وعصبانی هیچ وقت نمی تواند موثر باشد. پس بر خود مسلط باشد. نه خودتان احساس گناه کنید و نه به فرزند احساس گناه دهید. صبور باشید و همه چیز را تمام شده نپندارید.
2⃣دوم مقتدرانه عمل کنید نه مستبدانه.
مستبدانه تصمیم نگیرید و برخورد متصلبانه نکنید. با این حال مقتدر باشید. آدم مقتدر، قدرتش از اعتبارش است. هم قدرت دارد و هم مشروعیت. مادر به خودی خود اعتبار دارد. این اقتدار را نگه دارید که بسیار از آن کار بر میاید. اولین گام برای اقناع اعتبار منبع است که مادر در اوج آن قرار دارد.
3⃣سوم. اهل مدارا باشید نه مسامحه.
فرق ظریفی ایندو دارند. با فرزندتان متناسب با شرایطی که دارد مدارا کنید. اما مسماحه نکنید. یعنی بی خیال نباشید. ادمی که مدارا می کند تلاش می کند متناسب با شناخت و ظرفیت فرزند او را گام به گام به مقصد هدایت کند. اما ادم اهل مسامحه فرزندش را رها می کند.
4⃣چهارم نظارت کنید نه مچ گیری.
نرم افزارهای مختلفی برای نظارت بر فرزند وجود دارد؛ از آنها استفاده کنید. برای نظارت وقت بگذارید اما هر اطلاعی کسب کردید جار نزنید. مچ نگیرید تا حریم ها حفظ شود و فرزندان احساس نکند راه بازگشت وجود ندارد. فقط اطلاع کسب کنید تا متناسب با آگاهی تصمیم بگیرید.
5⃣پنجم. فعال باشید نه منفعل
مرحله بعدی شکستن مقاومت است و در اینجا شکستن تابو. ماجرا را عادی کنید تا حس کنجکاوی بر دیگر هیجان ها اضافه نشود. خیلی صادقانه و تا دیر نشده موضوعی که نگرانش هستید را با او در میان بگذارید. مثلا اگر اطمینان دارید که فرزندتان در معرض مواجه با کلیپ است خودتان زودتر او را مطلع کنید که ماجرا چیست وحس کنجکاوی را تعدیل کنید. بگذارید از شما بشنود تا دیگری.
6⃣ ششم. تذکر دهید نه تعلیم
مرحله بعد از شکستن مقاومت، ایجاد تردید است. برای ایجاد تردید استدلال کافی نیست. از عواطف استفاده کنید. از ابزارهایی که می تواند یک تلنگر برای فرزندان محسوب شود. آنچه فرزندتان می داند را در این مرحله تذکر دهید. مثلا توجه دادن به خودش؛ به بزرگیش و هویتش. یا تذکر دادن به عقوبت های دنیایی و غیردنیایی. یا حتا اینکه هر آدم عاقلی در هر جای دنیا نسبت به این موضوع نوعی نفرت دارد. این مرحله تذکر است نه تعلیم. بین ایندو تفاوت است. مثل تفاوت حکمت و موعظه. در تذکر، برخلاف تعلیم شخصیت متذکر و اعتبار منبع بسیار مهم است. مادر و مادری ازین جهت خیلی موثر است.
7⃣هفتم. تعلیم دهید نه تخدیر
حالا نوبت شناخت است. فرزنداتان را در مرحله دودلی رها نکنید. تحمیق یا تخدیر یعنی بی اعتنایی به آگاهی بخشی و رها کردن فرزند در جهل. با زبان همدلی و متکی به نقاطه مشترک با فرزند برای او استدلال کنید. استدلال درباره چی؟ سه چیز. اولا صاحب اثر کیست و چه ویژگی هایی دارد. دوم درباره خود اثر. اینکه چه مشخصاتی دارد. موسیقی و شعر و بازیگران و .... مرحله سوم نیز اینکه این کلیپ در شرایط امروز جامعه چه کارکردی دارد؟چه چیز را در مخاطب هدف گرفته است. چرا برایش تخریب این وجه در مخاطب اهمیت دارد؟
8⃣هشتم تشویق کنید نه تادیب
واپسین مرحله در اقناع ترغیب است. یعنی ایجاد رفتار. این مرحله را با تشویق امتحان کنید تا تادیب. مثلا تشویقش کنید همین مسیر را برای کمک به دوستانش دنبال کند. تلاش کنید در این ایام بیشتر سمت کارهای دلپسند و دوست داشتنی برای خودش و خانواده برود. بیشتر سمت معنویت برود و کمتر در تنهایی و خلوتی شبکه های اجتماعی باشد.
9⃣نهم. پیروزید نه شکست خورده
توجه کنید که در هر شرایطی پیروزید. زیبایی نزد فرزند شماست به امانت. بخواهد و نخواهد درونش خوبی ها را فریاد می کند. هم از درون به فضائل کشش دارد و هم از بیرون. هرکاری از دستتان ساخته است انجام دهید اما توجه کنید که هدایت اصلی دست من و شما نیست. دست اوست که حاضراست و ناظرست و باقی است. اوست که هادیست. به اسم رب ظاهر است و مربی است و تربیت با اوست. پس اول تلاش و بعد هم با حسن ظن و ایمان به پیروزی دعا کنید.
🆔️ @shamsa_kashan
✅ به #کاپیتولاسیون_مجازی معترضیم
🔰پاسخ به این سوال که چرا برخی محتواهای جریان ترویج ابتذال فرهنگی در کشور به سرعت فراگیر می شود و در مقابل محتواهای مربوط با فرهنگ و هنجارهای میهنی و مذهبی که مروج آن جبهه فرهنگی انقلاب است بسامد لازم را ندارد تنها به کیفیت و جنس این محتواها بر نمی گردد.
🔰باید پرسید چطور حرف و محتوای مبتنی بر هنجارهای ایران عزیز، برجسته شود در شرایطی که دشمن رانت زیرساختی دارد و میتوانند هرچه را که می خواهند حذف کنند یا بزرگنمایی کنند؟ برای مثال وقتی مردم ما برای حاج قاسم سلیمانی به عنوان قهرمان ملی خود میخواهد تولید محتوا کنند حداقل ۱۰ هزار اکانت مردمی را مسدود میکنند، اما از آن سو حتی اگر رئیس جمهور آمریکا بخواهد علیه اعتبار ایالات متحده حرفی بزند توییتر اکانت او را نشاندار میکند و به او برچسب حرفهای نامعتبر می زند. حتی در این عرصه وزیر ارتباطات ما به عنوان متولی اصلی فضای مجازی اجازه انتشار پست تبریک به مسئولین دیگر کشورمان را در صفحه اینستاگرام خود ندارد.
🔰 دوم اینکه تمام محتوای مستهجن علیه فرهنگ و ارزش های ملی و میهنی ایران اسلامی از سوی اینستاگرام و توییتر نه تنها محدود نمی شود بلکه به صورت واقعی و مصنوعی وایرال و پشتیبانی می شود. مثلاً در صفحات اول پیشنهادات اینستاگرام این پست ها قرار می گیرند و یا مجموعه زیادی از مخاطب های واقعی و البته صوری در لایو های افرادی مانند تتلو آورده شده و به صورت مصنوعی رکورد زده میشود تا تبلیغی باشد برای این فرهنگ ابتذال.
🔰 در این موازنه نابرابر و تحقیر آمیز و به عبارت دقیق تر #کاپیتولاسیون_مجازی که هرچه پورن استار و کنشگران مبتذل در دنیا می توانند ویژه فرزندان ما و بچههای ما محتوا تولید کنند و ما در کشور خودمان در این پلتفرم ها اجازه حرف زدن درباره ارزشهای میهنی خود را نداریم، اینجا وزارت ارتباطات نه تنها دغدغهای برای کنترل این نابرابری ندارد بلکه از آن حمایت هم می کند.
🔰 به عنوان مثال چندی پیش همین کشور همسایه ما ترکیه، به فیس بوک اولتیماتوم داد که نماینده پاسخگوی خودش را در ترکیه مستقر کند تا این شبکه اجتماعی قوانین مربوط به این کشور را رعایت کند، در غیر این صورت فیسبوک را تهدید به انسداد این شبکه در ترکیه کرد و دیدیم که فیسبوک با دستپاچگی این قانون را پذیرفت.
🔰 مردم ما اما از این حداقل های قوانین فعالیت شبکه های اجتماعی در کشورهای دنیا محروم هستند و می بینید در مواردی مثل موزیک ویدیوی مستهجنی که اخیرا پخش شد، اگر فعالان فضای مجازی از متولیان فضای مجازی مطالبه هم بکنند به آنها از سوی اکانت های خاص! فحاشی و تهمت های عجیب و غریب زده می شود. البته خانواده ها و مردم دغدغه مند با این تخریب ها و تهمت ها از پیگیری مطالبه رهبر معظم انقلاب، پدرها و مادرهای دغدغه مند ایران اسلامی و همه دلسوزان فرهنگی کشور برای تحقق شبکه ملی اطلاعات کوتاه نخواهند آمد و تا برقراری موازنه فرهنگی در فضای مجازی این حق را دنبال خواهد کرد.
✍ عبدالله رستگار
🆔 @shamsa_kashan
✍ نویسنده شو!
(دوره آموزش برخط #یادداشت_نویسی در پایگاه های خبری و شبکه های اجتماعی)
👥 با حضور:
- محمود افشاری (روزنامه نگار)
- جواد جلوانی (سردبیر پایگاه خبری ندای اصفهان)
- زهرا ابراهیمی (دبیر گروه نویسندگی صریر)
⚡️سرفصل ها:
- شناخت ارزشها و عناصر خبری
- مهارت نویسندگی مطبوعاتی
- تیتر زنی و کوتاه نویسی
- ویراستاری فنی
- مخاطب شناسی و دیده شدن
- خلاقیت و سوژه یابی
- نمونه خوانی متن های موفق
⌛️ زمان:
5 جلسه
20، 23، 24، 25، 26 اسفندماه 99 ساعت 16
💡 هزینه 50 هزار تومان
💥ثبت نام از طریق
https://idpay.ir/nasra
(درج نام و نام خانوادگی و شماره موبایل الزامی)
📲 اطلاعات بیشتر پیام به
09035397118
👈 «توصیه ویژه برای هادیان رسانه، هادیان سیاسی و هادیان فرهنگی»
#نسرا (نهضت سواد رسانه انقلاب اسلامی استان اصفهان)
🆔️ @shamsa_kashan
❁﷽❁
💫 امروز جمعه 💫
☀️ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ شمسی
🌙۲۱ رجب ۱۴۴۲ هجری قمری
🌲 ۵ مارس ۲۰۲۱ میلادی
📿ذکر روز:اللهم صلی علی محمد و آل محمد
🆔 @shamsa_kashan
🔆 #پندانه
🔴 باورتان را تغيير دهید تا زندگيتان تغيير كند
🔸تا سال ۱۹۵۴، باور تمام دنيا بر این بود که انسان با توجه به محدودیتهای فیزیکی که دارد، هیچگاه نخواهد توانست یک مایل را زیر چهار دقیقه بدود تا اینکه "راجر بنستر" در مسابقهای، یک مایل را در کمتر از چهار دقیقه دوید!
🔹از آن پس، طی یک سال حدود ۲۰ هزار نفر این رکورد را زدند و کم کم این کار به سطح دبیرستانها کشیده شد!
🔸چه چیزی فرق کرد طی یک سال؟
🔹هیچچیز، جز یک کلمه "باور"، باور به شدن، باور به امکان.
🆔️ @Masaf
🆔 @shamsa_kashan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کلیپ
💢 ناکارآمدی و عدم وجود اراده برای اجرای شبکه ملی اطلاعات در کشور باعث شده که ابتذال و پورنوگرافی امثال ساسان حیدری در فضای بی در و پیکر مجازی ایران به راحتی در اختیار کودکان و نوجوانان ما قرار گیرد!!!
#کاپیتولاسیون_مجازی
🌐 مرکز متنا سازمان فضای مجازی بسیج استان کرمانشاه
🆔️ @shamsa_kashan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خبر_کودک
#نورا
در این آشفته بازار فضای مجازی چگونه از کودکانمان محافظت کنیم؟
آیا فراگرفتن سواد رسانهای کافیست؟
👼 کانال واحد کودک مؤسسه مصاف (قندِعسل)
🆔️ @shamsa_kashan
💠﷽💠
#جلسه_حضوری
🔻برنامه دورهمی مسوولین ارکان تولید محتوای پایگاههای مقاومت با موضوع بررسی عملکرد یک ساله آنها🔺
❇ تشریح نقش و جایگاه رکن تولید محتوا در عملیاتهای ابلاغی
❇ انتقال تجربیات موفق پایگاههای پیشرو به سایر رده ها
❇️ نیازسنجی آموزشی مسوولین تولید محتوا
❇ برنامه ریزی اجرای دورهمی های آموزش هفتگی
❇ شناسایی نفرات توانمند در زمینه تولید محتوا و برنامه ریزی جهت اجرای کلاس های آموزشی با استفاده از توان آنها
❇️ برنامه ریزی جهت نظارت از پایگاه های مقاومت با محوریت بررسی عملکرد ارکان تولید محتوا در سال آینده
❇️ ثبت نام نفرات متقاضی آموزش شگردهای کار در شبکه های اجتماعی به ویژه توییتر
❇️ تشویق نفرات برتر تولید محتوا در سال جاری
👥مخاطبین:
مسوولین تولید محتوای پایگاه های مقاومت خواهر و برادر
🔢تعداد: ۵۷نفر از خواهران و برادران
📅سه شنبه ۱۲اسفند۹۹
🕔ساعت ۱۶ تا ۱۸
🎤سخنرانان: برادر مهدیزاده، معاون فضای مجازی ناحیه کاشان- برادر پیرو سر تیم رسانه شمسا- خواهر گلستانه فرمانده گروهان تولید محتوای گردان فضای مجازی خواهر ناحیه
🌎معاونت فضای مجازی ناحیه مقاومت بسیج #کاشان
🆔 @shamsa_kashan
⭕️آقایان! در مدیریت فضای مجازی غربگرا باشید
✍معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانهای در کانال تلگرامی عصر هوشمندی نوشت: در میان اخبار میخواندم بیبیسی اعلام کرده با تولید انیمیشنهای انگلیسی به دنبال پایان دادن به سلطه کارتونهای ایالات متحده است تا بینندگان دیزنی و نتفلیکس را به خود جلب کند و به نقل از مدیر آموزش کودکان بیبیسی گفته شده بود: کارتونهای آمریکایی فرهنگ انگلیس را هدف قرار دادند و مانع از دریافت فرهنگ انگلیسی توسط کودکان میشوند که این بسیار خطرناک است و باید متوقف شود.
🔻همه کشورها در برابر دفاع از فرهنگ خود حساس هستند و عوامل مخرب را به حداقل میرسانند. در این صورت است که یک خواننده درجه چندم نمیتواند مختصات فکر و فرهنگی و نهادی یک کشور را به چالش بکشد و بشود موضوع اول پلتفرمها. صیانت از فرهنگ و اخلاق اجتماعی برای همه اقشار، قبل از حمله ویروس ضد فرهنگ باید مورد برنامهریزی قرار گیرد، بعد از سیل فقط میتوان خسارات و تلفات را شمرد. علاج واقعه بعد از وقوع #غیرمسئولانه ترین_رفتار_مدیریت_فرهنگی است تازه اگر علاج شود.
🔻اما چه کسانی باید برای اقدامات پیشینی صیانتی در فضای مجازی برنامهریزی و سیاستگذاری کنند؟ آیا میتوان از مدیرانی که مسوول صیانت از کاربران هستند و باید طراح یا مجری اسناد مرتبط در این زمینه باشند، اما خود به اپوزیسیون این اسناد تبدیل شدهاند، توقع داشت سادهانگارانه و سرسری از این موضوعات عبور نکنند؟ در شرایطی که مجری خود #اپوزیسیون شده است، والدین وظیفه سنگینی بر عهده دارند. موضوع اصلی تحقق #تربیت_رسانهای از مسیر ارتقای مهارتهای سواد رسانهای و درونی سازی برخی اصول است؛ راهی جز آموزش وجود ندارد.
🔻اما یک نکته مهم دیگری که باید به آن اشاره کرد، دقت به این مساله است که فقط ابراز نگرانی آنهم بعد از وقوع مساله، نهتنها راهکار هوشمندانه نیست بلکه گاهی کمک به دیده شدن محتوای منتشره باهدف #مهندسی_فرهنگی و مهندسی ذائقه است. یادمان باشد برخی تغییرات بنیادین فرهنگی با عادیسازی و بازخوردگیری اجتماعی و البته سرگرم سازی رخ میدهد.
🔻موج ابراز نگرانیها موجب شده است این موزیک ویدئو در اینستاگرام بیش از ۱۰میلیون بازدید بخورد و جستجوی الکسیس در موتورهای جستجو در دو روز گذشته تا ۱۰۰هزار بار سرچ پیش رود و تعداد فالورهای او به بیش از ۱۲۰ هزار نفر افزایش یابد و این یعنی ۷۰ برابر روال صفحه این فرد.
🔻استنلي كوهن از جمله كساني است كه بر روي #هراس_اخلاقي در بريتانيا تحقيقاتي را انجام داده است. او میگوید ممكن است در دورههایی خاص به علت ظهور يك وضعيت فرد يا گروهي از افراد كه جامعه آن را تهديدي براي ارزشها و منافع اجتماعي تلقي كرده است و رسانههای گروهي نيز ماهيت آن را بهگونهای خاص و کلیشهای ارائه میکنند، جامعه دچار هراس اخلاقي شود. پس از بروز يك هراس در جامعه يك فرهنگ كنترل اجتماعي براي مهار اين بحران به وجود ميآيد ولي بهطور تناقضآمیزی باعث گسترش پدیدهی مزبور میشود.
🔻به اعتقاد كوهن اين حركت رسانهها و نهادهاي كنترل اجتماعي بهجای سركوب پديده باعث ترويج و تقويت آن میگردد لذا وي معتقد است كه در فهم پديدههايي اینچنین تنها نبايد به اصل پديده توجه شود بلكه واكنش جامعه نسبت به آن بررسي گردد.
✅امروز زمان مطالبه گری جدی از سوی جامعه، نخبگان و دلسوزان است که برای ساماندهی وضعیت موجود فضای مجازی اقدامی صورت گیرد. با ابراز نگرانی صرف مشکلی حل نخواهد شد. مساله ساسی مانکن نیست او دارد کار خود را میکند، مساله انفعال و بیبرنامگی زجرآور ما است. آقایان! لطفا در مدیریت فضای مجازی غربگرا باشیم. کافی است نگاهی به نحوه مدیریت، صیانت و قوانین سایر کشورها در این زمینه بیندازید.
🆔 @shamsa_kashan
❁﷽❁
💫 امروز شنبه 💫
☀️ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ شمسی
🌙۲۲ رجب ۱۴۴۲ هجری قمری
🌲 ۶ مارس ۲۰۲۱ میلادی
📿ذکر روز:یا رب العالمین
🆔 @shamsa_kashan
پیام علامه حسن زاده آملی به تمام حاضرین در دنیای مجازی
پیام 12 گانه حضرت علامه حسن زاده آملی به تمام حاضرین در دنیای مجازی را مطالعه بفرمایید.
🔹1 - حق را با یاد کردن و تکرار کردنش زنده کنید.
🔹2 - باطل را با ترک کردنش نابود کنید.
🔹3 - از تصاویر حرام و غیرشرعی پرهیز کنید.
🔹4 - از بحثهای بیهوده بپرهیزید.
🔹5 - از جوکهایی که دین و عبادات و مقدسات و اشخاص و ملتها و قومیتها را مسخره میکند، بپرهیزید.
🔹6- مصدر نقل شایعات نباشید و قبل از نقل و انتشار هر حدیث یا روایت یا داستان و خبری از صحت آن مطمئن شوید.
🔹7- بگذارید آن کلامی که میفرستید بهنفع شما گواهی دهد نه علیهتان.
🔹8- خودتان را کلید خیر و قفل شر قرار دهید.
🔹9- هر متنی و پیامی که میفرستید بهمنزله تأیید و با امضای شماست. نگو که به من رسیده و کپی کردهام.
🔹10- تمام سعی خودتان را برای استفاده بهینه از این تکنولوژی به کار بگیرید و از آن برای دعوت الی اللّه و امر به معروف و نهی از منکر و آموزش مسائل دینی و فرهنگی و علمی و آموزشی استفاده کنید یعنی بهعنوان یک اصلاحگر بهتمام معنا، و نیت خودتان را درست و خالصانه کنید.
🔹11- برای بیان حق مجاملات و رودربایستی را کنار بگذارید٬ دین و حق بر هر چیز مقدم و شایستهتر هستند.
🔹12- تصویر پروفایل شما و پیامهایتان معرف شخصیت شماست
🆔 @shamsa_kashan
🔻پنج ویژگی #مخاطب_فعال که او را از مخاطب منفعل جدا میکند:
◀️گزینش گر است
◀️فایده گراست
◀️هدفمند است
◀️خود را با رویدادها درگیر میکند
◀️در برابر نفوذ رسانه مقاومت میکند
#عصر_هوشمندی، مجموعه تخصصی سواد رسانهای و اطلاعاتی
🆔️ @shamsa_kashan