❁﷽❁
💫 امروز چهارشنبه 💫
☀️ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ شمسی
🌙 ۲۹ رمضان ۱۴۴۲ هجری قمری
🌲 ۱۲ مه ۲۰۲۱ میلادی
📿ذکر روز ✨یا حَیُّ یا قَیّوم✨
🆔 @shamsa_kashan
هدایت شده از اهل بهشت باشیم
🚦با نزدیک شدن به ایام #انتخابات لازم است تا بیش از پیش با #نگاه_منتقدانه به مقایسه شعارهای پر زرق و برق و عملکردهای پیشین کاندیدهای انتخاباتی بپردازیم.
🔸رسانهها با استفاده از تکنیکهای القا، عملیات روانی و اقناع تلاش میکنند تا صرفا مزایای کاندید مورد نظر خود و معایب کاندید رغیب را برجسته کنند اما مواجهه #هوشمندانه و #غیرهیجانی با پیامهای رسانهای به ما کمک میکند تا اسیر بازیهای رسانهای نشویم.
🆔 @shamsa_kashan
🚦حتما تعجب میکنید و حق هم دارید. ولی این خطوط موازی هستند، کافیه از بغل و همسطح با صفحه نمایش بهشون نگاه کنید چون شما دچار #خطای_دید شدید🙂
📍وقتی این روزا حتی به تحلیل ذهنمون درباره بعضی چیزا که با چشمای خودمون میبینیم هم نمیشه به راحتی اعتماد کرد، پس در برابر شنیدهها و نقل قولهای رسانهای هم #زودباور_نباشیم و قبل از لایک و فوروارد کردن، قدری با #نگاه_انتقادی دربارهاش فکر کنیم؛ به خصوص که با داغ شدن تب #انتخابات، بازار #شایعه بیش از پیش در رسانهها داغ میشه!
🆔 @shamsa_kashan
#️⃣هشتگهای داغ توییتر
🗓 در ساعات اخیر (۲۲ اردیبهشت)
🔺موضوعات اخیراً داغ شده:
🔹حمایت از اقدام #سعید_محمد برای ثبت نام در #انتخابات_۱۴۰۰ با هشتگ #محمد_خوش_آمدی
🔹هشتگ #دولت_جوان_انقلابی به دنبال سخنان رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکلهای دانشجویی
🔹صحبتها درباره حضور یا عدم حضور آیتالله #رئیسی برای ثبت نام در #انتخابات۱۴۰۰
🆔️ @shamsa_kashan
جنگ نرم چیست؟
جنگی با ماهیت فرهنگی که مهاجم با پیامهایی که می دهد تلاش می کند تا جامعه مورد نظر خود را در راستای اهدافش تغییر جهت دهد.
پیام های دشمن در "جنگ نرم" بر سه نوع است:
1️⃣پیام های سفید:
پیام های راست ولی کم ارزش، که معمولا از سوی دشمن با هدف برقراری ارتباط و ایجاد اعتماد در جامعه هدف ارسال می گردد.
2️⃣پیام های خاکستری:
ترکیبی از پیام های راست و دروغ، این پیام ها فراوان و پر دامنه بوده و با هدف ایجاد تعامل با جامعه هدف ارسال می شود.
3️⃣پیام های سیاه:
پیام های سیاه دروغ های بسیار کلیدی و کم دامنه است.این نوع پیام ها با هدف بحران زایی و ایجاد تنش و برهم زدن ثبات و امنیت کشور مورد نظر ارسال می شود.
🔺️دشمن در جنگ نرم بعد از ایجاد اعتماد با ارسال پیام های سفید ، و آماده سازی جامعه هدف برای القای مطالب دلخواه با پیام های خاکستری، در زمان مناسب نسبت به ارسال پیام های سیاه اقدام می کند.
🆔️ @shamsa_kashan
🔰 #استوری | عید سعید فطر عید عبادت و بندگی بر تمام مسلمانان تبریک و تهنیت باد
💠 عطر خوش عید از باغ رحمت الهی طنین انداز شده است. پایان یک ماه عبادت و روزهداری بر شما بندهی دعاگوی خدا مبارک باد.
#عید_فطر
🆔 @shamsa_kashan
❁﷽❁
💫 امروز پنجشنبه 💫
☀️ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ شمسی
🌙 ۱شوال ۱۴۴۲ هجری قمری
🌲 ۱۳ مه ۲۰۲۱ میلادی
📿ذکر روز:✨لا اِلهَ اِلّا اللهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ الْمُبین✨
#عید_سعید_فطر
🆔 @shamsa_kashan
7.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢#استوری|عید سعید فطر عید عبادت و بندگی بر تمام مسلمانان تبریک و تهنیت باد.
🔹️خدایا به ما توفیق ده تا از کسانی باشیم که حاصل دسترنج یک ماه ی خود را در رمضان از این به بعد هم حفظ کنیم.
🆔️ @shamsa_kashan
🚩 امروزه با وجود شبکه های اجتماعی، مرز میان واقعیت و دروغ بسیار نزدیک و تشخیص حقیقت دشوار شده است.
💡در مواجهه با رسانه ها زودباور نباشیم!
#انتخابات
#نگاه_انتقادی
🆔 @shamsa_kashan
📒 #تکنیک_های_انتخاباتی
۱) تبلیغات برای رقیب!
🚩 این عنوان شاید خندهدار باشد که چگونه یک فرد حاضر است برای رقیبش تبلیغات کند؟ اما این از مهمترین روشهای ضدتبلیغات در دنیای مدرن است که در آن ستاد نامزد الف به صورت رایگان برای نامزد ب تبلیغات میکند، اما جلوهی بیرونی آن بهگونهای است که هیچکس و حتا ستاد نامزد ب تصور نخواهد کرد که این تبلیغات ضدتبلیغاتی است که از سوی حریف تدارک دیده شده است، اما این تبلیغات دامنهی وسیعی دارد که شامل تبلیغات بد، یعنی سخنان زاویهدار، تصاویر خندهآور، حرفهای تفرقهآمیز، فیلمهای تحریکآمیز، رفتارهای زشت و… خواهد بود که در لابلای مواد تبلیغاتی آن نامزد برجسته شده و ذهنیت مردم را تخریب خواهد کرد. حمایتهای افراد مشکوک و عناصر بدنام، جنایتکاران و ناقضان حقوق بشر و تحرکات بزرگ رسانهای و تبلیغاتی نیز میتوانند از جمله برنامههای تبلیغاتی طراحی شده برای بدنام کردن رقیب باشند.
📎 در #انتخابات زودباور نباشیم!
🆔 @shamsa_kashan