🌹🌹🌹سلام علیکم خدمت شما والدین گرامی🌹🌹🌹
🌼جهت ثبت نام روزهای :
یکشنبه مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام
و
دوشنبه مسجد امام رضا علیه السلام
از ساعت ۳ بعد از ظهر تا غروب تشریف بیاورید.
🌻به علت برگزاری دوره های مکرر تربیت مربی صبح ها از خدمت گذاری به شما عزيزان معذوریم.
🌼🌼🌼همچنین جهت ثبت نام در مدرسه دخترانه و پسرانه داخل شهر هم سه شنبه ها از ساعت ۳ بعد از ظهر تا مغرب در مسجد امام حسین علیه السلام در خدمت شما والدین گرامی خواهیم بود.
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
با سلام.دوره مقدماتی تربیت مربی مدارس مسجد محور ویژه کسانی که موفق به شرکت در دوره های قبلی نشده اند از روز شنبه ۱۵ تیر ماه ساعت ٩ صبح برگزار می گردد.
مکان:ابتدای بلوار جمهوری.نبش کوچه ۶.ساختمان سازمان تبلیغات.طبقه منفی یک
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
🆘 آیا ژاپن عامل اصلی آمریکا برای نفوذ در ایران است؟
🉐آژانس همکاری های بین المللی ژاپن موسوم به جایکا در ایران چه می کند؟
🈴کدام سازمان ها با جایکا همکاری می کنند؟
🈲آیا ژاپن به دنبال نفوذ در ایران و پیاده کردن اهداف سند توسعه پایدار در ایران است؟
🔍تحقیق حاضر به این سئوالات پاسخ می دهد 👈
http://pardisanonline.ir/wp-content/uploads/2019/07/گزارش-.pdf ————-——- 🆔 pardisanonline.ir
تلگرام:
🌐 yon.ir/4IAno
اینستاگرام:
🌐 yon.ir/tZcLd
ایتا:
🌐 @pardisanonline
🌼🌼🌼بسم الله الرحمن الرحيم🌼🌼🌼
🌹شبکه مردمی تمدن اسلامی در نظر دارد در همه عرصه های زندگی انسان که به طور استقرایی عبارتند از :
🌷۱_تعلیم و تربیت
🌷۲_سکونت و معماری
🌷۳_طب و سلامت
🌷۴_اقتصاد و معیشت
🌷۵_خانواده
🌷۶_عبادت
🌷۷_هویت
🌷۸_معاشرت
جهت ساخت یک نظام اجتماعی تمدنی مبتنی بر مدنیت جدید اسلامی تحت سایه اخوت ایمانی به طور توامان گفتمان و الگوسازی نموده تا برآیند این دو ان شاالله منجر به یک جریان بزرگ اجتماعی گردد.
از این رو علاوه بر گفتمان سازی در همه حوزه های ذکر شده به طور ویژه تری در حوزه تعلیم و تربیت ورود کرده و به الگو سازی نیز می پردازد.
الگوی شبکه در تعلیم و تربیت به لحاظ کالبدی مدرسه در مسجد است که این طرح هم اکنون در چند مسجد استان قم در حال اجرا می باشد.
از جهتی دیگر مدرسه در مسجد باب و درگاه ورود ما به باقی حوزه های سبک زندگی چه به لحاظ گفتمان سازی و چه به لحاظ الگو سازی می باشد.
لذا از این جهت نسبت به دیگر حوزه ها تقدم رتبی و زمانی دارد.
🍀از دلایل این امر به چند مورد اشاره می گردد :
🌱۱_توان و تخصص کافی در ورود جامع و عمیق به عرصه تعلیم و تربیت را داریم.
🌱۲_تعلیم و تربیت رسمی را مناسب ترین کار برای احیای نقش و هویت مسجد میدانیم.
🌱۳_مدرسه داری به این سبک را از اهم خدمات اجتماعی به مردم میدانیم که مورد تٱکید و تصریح حضرت امام خامنه ای نیز هست.
🌱۴_مسجد و خانواده را سلول و اساس جامعه اسلامی می دانیم که با تعلیم و تربیت رسمی در مدل مدرسه در مسجد هر دو با هم پیوند می خورند و احیا می شوند.
🌱۵_نظام تعلیم و تربیت قلب دیگر نظامات در پیکره اجتماعی است که با تحول بنيادين و اصلاح ساختاری منجر به تحول و اصلاح دیگر نظامات زندگی می شود.
🌱۶_چهل میلیون از جمعیت کشور هم اکنون مستقیما تحت تٱثیر سیاست های نظام تعلیم و تربیت کشور هستند.
🌱۷_ایجاد تمرکز مردم در مسجد حول موضوع تعلیم و تربیت فرزندان را بهترین و بهینه ترین راه در گشودن باب گفتگو و گفتمان سازی در عرصه های دیگر زندگی میدانیم.
🌻نکته: به این صورت که با هم افزایی و آزاد سازی ظرفیت های درونی همین والدین ناظر به موضوعات عینی عرصه زندگی که همواره درگیر آن هستند با خودشان و برای خودشان کم کم وارد فکر،گفتگو،برنامه ریزی و اجرا برای پاسخ به نیازهایشان در جهت اهداف تمدن نوین اسلامی می شویم.
🌾شبکه مردمی تمدن اسلامی در این راستا واحد پژوهش و تحقیقات و واحد اطلاعات و عملیات راه اندازی کرده و آماده همکاری با تمام مجموعه های فکری،فرهنگی،سیاسی و اقتصادی کشور می باشد.
🌾شبکه مردمی تمدن اسلامی یک تشکیلات وقف محور است به این صورت که افراد ، وقت ، محصولات ، خدمات و همه چیز آن وقف ساخت تمدن نوین اسلامی با دو مقدمه تشکیل دولت و جامعه اسلامی می باشد.
والسلام.
#شبکه_مردمی_تمدن_اسلامی
#تحصیل_در_مسجد
@shamta :سروش
🔆 گوش بزنگ های رهبری🔆
#امام_خامنه_ای ، هنگام حضورشان در منزل شهید مدافع حرم، #مصطفی_عارفی خطاب به افرادی که در مدارس مسجد محور فعالیت میکنند
فرمودند : اینها گوش به زنگ های من هستند.
🌼مدارس مسجد محور در قم و پرديسان ثبت نام می کند.
🌷تدریس کامل دروس آموزش و پرورش.
🌷انس و آشنایی با علوم وحیانی نظیر قرآن،نهج البلاغه،طب
🌷آشنایی با علوم قدیم نظیر نجوم و کتاب نفایس الفنون.
🌷کلاس های مهارتی و ورزشی عمومی و تخصصی
🌷کلاس مکالمه عربی و انگلیسی
🌷اردوهای متنوع تربیتی،آموزشی و مهارتی
🔹آدرس:
🔸قم:
🔅۱. میدان زین الدين. شهرک امام حسن. بعد از کوچه یازده. مسجد امام حسین علیه السلام. مدرسه دخترانه و پسرانه
🔅۲. بلوار فردوسی. نبش کوچه ده. مسجد حضرت ابوالفضل. مدرسه دخترانه
پردیسان:
🔅۳. انتهای بلوار شهروند. بلوار بهشت.خ ملت. مسجد امام رضا علیه السلام. مدرسه پسرانه
🔅۴. میدان شهدای آتش نشانی. بلوار بصیرت.خ فقاهت. مدرسه دخترانه
🔺آدرس سایت: tavasi.ir
🔺آدرس کانال در سروش: shamta@
🔶جهت پیش ثبت نام مربی، نام و نام خانوادگی فرزند ، پایه تحصیلی و مسجد مورد نظر را به شماره 09336690240 پیامک فرمایید.
کلاس های تابستانی مدرسه مسجد امام حسن مجتبی (ع)
کلاس مومنات (اول، دوم، سوم) 💐💐💐
داستان هایی از گلستان سعدی ، حفظ قرآن(جز سی)، نمد دوزی، چرتکه، مکالمه عربی، ورزش
کلاس قانتات (چهارم، پنجم، ششم) 🌺🌺🌺
ادبیات(گلستان سعدی)،خیاطی (چادر، مانتو، شلوار)، حفظ قرآن (جز سی)،مکالمه عربی،چرتکه،گلدوزی، ورزش
کلاس عابدات (هفتم، هشتم، نهم) 🌻 🌻 🌻
ادبیات (گلستان سعدی)،خیاطی (چادر، مانتو، شلوار)، حفظ قرآن (جز اول)، مکالمه عربی، تقویت ریاضی، گلدوزی، ورزش
شنبه تا چهارشنبه ساعت 9-12،از 10تیر آغاز شده تا 20مرداد ادامه دارد.
🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼
به مناسبت ایام زیارت مخصوص حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیه السلام که همه هستی ما به فداي خاک پای کبوتران گنبد طلای او...
سلام علیکم و رحمة الله.
برای تحقق تمدن اسلامی که مقدمه اش تشکیل دولت اسلامی است اولین قدم این است که تا جای ممکن از ساختارهای مدرنیته گریزان باشیم و بعد از آنکه از سلامتی و ایمنی خود اطمینان حاصل کردیم آنوقت با خیال راحت ریشه مدرنیته را با تیشه صبر بصیرت بدون تنش و چالش از سرزمین اسلام بیرون کشیده و به جهنم کفر پرت میکنیم.
لذا یک انسان عاقل برای ایجاد تحول ساختاری در مدرنیته نمی تواند خودش و مایملکش را به مدرنیته بسپارد و انتظار تحول هم داشته باشد.
از آنجایی که مدرنیته غلیظ ترین حجاب و پرده بر سر اهداف اسلامي و به اصطلاح ضل مضل است حتما در دلش سیاهی و سیاه زدگیست.
لذا مثلا بنده اگر عاقل باشم به هیچ وجه من الوجوه فرزندم که پاره تنم و عزیزترین چیزم هست را به مدرسه که بدترین جز از دنیای مدرن که یک کل به هم پیوسته شامل اجزا است هرگز نمی سپارم.و به جهت یک پاره کاغذ که هیچ آورده مالی و اجتماعی برای من و تمام هم نسلانم نداشته آینده اخروی و دنیوی او را به این خطر عظیم نمی اندازم.
بعد از اینکه این انتخاب درست و مهم را انجام دادم آنوقت اگر خواستم گوشه چشمی هم به مدرک می اندازم و با یکی از راه های گوناگون از مدرک دار بودن خود و فرزندم را محروم نمی کنم.
مثال دیگر ؛ اگر بنده عاقل باشم به هیچ وجه من الوجوه برای مدیریت امر طب و سلامتی و احیانا مداواي بیماری خود و عزيزانم پایم را در درمانگاه و داروخانه و بیمارستان نمي گذارم. اما در عین حال خود و خانوادهاش را هم از داشتن دفترچه بیمه خدمات اجتماعی هم محروم نمي کنم. هر چند هیچ گاه از آن استفاده نکنم.
انسان نباید در مقابل ظلم ساختاری و مستمر کوتاه بیاید و دچار غفلت و روزمره شود. خصوصا در چنین زمانه عسرت که غرب با تحمیل لوایح استعماری و سند های بین المللي قصد استحاله فکری،فرهنگی،اقتصادی و سیاسی ما را دارد به طوري که حالا با کمک و مباشرت سازمان همکاری های بین المللي ژاپن و کره جنوبی و سازمان همکاری های اسلامی پروژه نفوذ را دنبال می کند.
ما فعالیم نه منفعل ما تنها آینده نگر نیستیم بلکه آینده نگار هستیم. ما می گوییم که در ایران بیست سال دیگر چه کسانی با چه شاخصه ها و مدارکی بر سر کار اداره کشور می آیند و باید بیایند.
ما کنکور را و مدارک بی اعتبار آموزش و پرورش و کم اعتبار دانشگاه را محو خواهیم کرد.
ما وزارت آموزش و پرورش را از افراد فاسد و مفسد پاکسازی خواهیم کرد.
ما نظام تعلیم و تربیت کشور را از بیخ و بن متحول خواهیم کرد آن چنان که امام و رهبر و ولی نعمتان حضرت خامنه ای کبیر اراده فرموده باشد.
اگر تمام نماز شب خوان های ایران جمع بشوند و مقابل ما قرار گيرند هرگز نخواهند توانست سر سوزنی خلل در اراده پولادین ما جهت تاسیس و گسترش مسجد مدرسه ها و مقابله ساختاری با نظامات مدرنیته ایجاد کنند چرا که ما تایید ولی را داریم همچنان که فرمود اینها گوش به زنگ های من هستند.
ما نسلی هستیم که عزم جزم داریم برای این که دیگر حرف ولی ثانیه ای زمین نماند و صاحبمان بیش از این پشت پرده غیبت نماند و لذا هستیم با قوت و قدرت هم هستیم.
ما مسجد مدرسه را سکوی پرتاب و درگاه ورود به تمدن اسلامی می دانیم و همه شرایط تحقق را هم در خود و هم نسلی هايمان می بینیم. تاييدات و امداد های الهی را هم هر روز مشاهده میکنیم لذا هر چه ميگذرد بر یقیناً افزوده می شود و عزمتان راسخ تر.
در پایان از خدای تدارک و تعالی درخواست و طلب میکنیم همان را که حضرت خامنه ای قبل از بلوغ از خدا می خواست:
اللهم اجعلنا مجددا لدینک و محیی لشریعتک
خدایا ما را تجدید کننده دین و زنده کننده شریعت خود قرار بده.
۱۳۹۸/۵/۴
قم مقدسه
والسلام.
#در_مسجد_تحصیل_کنید.
##مسجد_مدرسه_درگاه_ورود_به_تمدن_اسلامی
@shamta
tavasi.ir
*سیصد نباید برای تدریس موفق*
1- آغاز کلاس بدون بسم الله
2- بدون سلام وارد کلاس شدن
3- آغاز کلاس با بداخلاقی
4- آغاز کلاس بدون کمی احوالپرسی
5- آغاز کلاس بدون ابرقراری نظم
6- ترسیم نکردن اهداف درس در ابتدای ترم یا سال تحصیلی
7- ترسیم رویایی و غیر قابل دستیابی اهداف درس
8- نگاه چشمی و توجه، فقط به به بخشی از کلاس
9- نگاه به شخص خاص
10- نگاه نکردن و وانمود حال ناخوشایند از شخصی خاص
11- نگاه به در و دیوار
12- نگاه مکرر به بیرون از پنجره
13- دیر آمدن و سر وقت رفتن
14- سر وقت آمدن و زود رفتن
15- دیر آمدن و زود رفتن
16- دیر آمدن و بدون رضایت همه دیر رفتن
17- تعطیلی کلاس به بهانههای مختلف
18- بی توجهی به وضع ظاهری خود
19- بی نظمی و وقت ناشناسی
20- معرفی نکردن و نگفتن مختصری از رزومۀ کاری در ابتدای سال
21- اغراق و غلو در معرفی خود و رزومهٔ کاری بافت
22- از معلمان و استادان پیشین بدگویی نمودن
23- تعریف بیش از حد از خود
24- بی مطالعه به کلاس رفتن
25- سرسری گرفتن درس
26- عدم مدیریت کلاس
27- عدم ارتباط منطقی با فراگیران
28- توقع و انتظار یکسان از همه
29- مسئولیت ناپذیری
30- بی صبری و از کوره به در رفتن
31- بی عدالتی
32- عدم شناخت کافی از روحیات، طبیعتها، نیازها و تفاوتها
33- تحقیر متعلمان
34- غرور بی جا
35- خوب گوش ندادن به پرسشها
36- انتقاد نپذیرفتن
37- ارزیابی نکردن مستمرِ خود
38- ارزیابی نکردن مستمرِ پیشرفت تحصیلی فراگیران
39- عدم مطالعة مستمر
40- بی اطلاعی از اوضاع فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه
41- شوخیهای بی جا
42- بد دهانی
43- عدم بهره گیری از وسایل جدید کمک آموزشی
44- عدم آشنایی با فناوریهای نو و فضای مجازی
45- عدم پیوند محبتآمیز و عاطفی
46- برقراری ارتباط عاطفی بیش از حد با فراگیران به نحوی که درس را تحتالشعاع قرار دهد
47- ایجاد یاس و نا امیدی
48- گلایه از وضعیت جامعه
49- بیان مشکلات شخصی
50- یکنواختی کلاس
51- عدم بهره گیری از طنز، لطیفه و...
52- استفاده از حربة زور و تهدید
53- استفاده از حربۀ نمره برای اولین گام در تشویق یا تنبیه
54- استفاده از نمره به عنوان یک حربة ثابت
55- گروکشی در نمره دادن
56- تبعیض در نمره دادن
57- بیمیلی و بیرغبتی به درس یا تدریس
58- انعطافناپذیری
59- برخورد کینهای با فراگیران
60- عدم یادگیری فنون نوین تدریس
61- عدم تعامل با دیگر همکاران خود
62- قبول هدایا از فراگیران
63- تحمیل هزینههای سنگین خرید کتاب و لوازمی که در وسع اکثریت نیست
64- توجه نداشتن به فراگیران بیبضاعت
65- عدم برخورداریٍ حداقلی از جنبههای عمومی علم روانشناسی
66- با شکم گرسنه به کلاس رفتن
67- با اعصاب خراب به کلاس رفتن
68- برجسته کردن جیب از خودکار، کیف پول، موبایل و... به نحوی که ظاهر را خراب کند
69- متهم کردن فراگیران به دروغ در صورتی که به دلیلی عذر بیاورند
70- بیتوجهی به مشکلات شخصی و خانوادگی دانش آموزان و دانشجویان 71- همراه نداشتن خودکار
72- عدم معرفی منابع مرتبط
73- به روز نبودن منابع
74- انگشتنما شدن
75- انگشتنما کردن یک یا چند فراگیر
76- درگیری لفظی
77- درگیری یا تنبیه فیزیکی
78- عبوس و گرفته بودن
79- مسواک نزده به کلاس رفتن
80- بوی نامطبوع کفش یا بدن
81- تدریس با عینک آفتابی یا دودی(به نحوی که چشم دیده نشود (اگر مجبورید هر از گاهی آن را از چشم بردارید حتی برای چند ثانیه)
82- تا پایان کلاس، یک جا نشستن یا ایستادن
83- گیر دادنِ بی خودی و دنبال بهانه گشتن
84- از کاه، کوه ساختن
85- سوء ظن بی جهت به خود یا کلاس
86- به همراه نداشتن یک آینۀ کوچک
87- ترس و وادادگی در کلاس
88- اهمیت بیشتر به پولدارها و آقازادهها
89- تحقیر پولدارها و آقازادهها
90- بیتوجهی و تحقیر بیبضاعتها
91- آمد و شد به دانشگاه یا مدرسه با ماشین دانشجویان و دانش آموزان
92- درگیری و مجادله با مدیران آموزشگاه
93- بازی با خودکار، ریش، دکمه، ماژیک و...
94- یکسره درس دادن بدون استراحت و تنفس
95- نداشتن طرح درس(دستکم طرح درس ذهنی)
96- تعجیل در رسیدن به اهداف
97- عدم تقسیم بندی بالسویۀ مطالب درسی در طول سال تحصیلی
98- خواستن تمرینهای دشوار
99- رفاقت غیرمتعارف و معمول با فراگیران خصوصا تبعیضآمیز
100- اکتفا کردن به حرف و سخنرانی
101- پوشیدن لباس نامناسب، جلف و جلب توجه کننده
102- تحتالشعاع قرار گرفتن تدریس ذیل موارد جانبی همچون رنگ لباس، نوع پوشش و آرایش، نوع حرکت و رفتار و...
103- حضور در کلاس با لباس غیر رسمی
104- پوشیدن کفش تنگ، جوراب تنگ، لباس خشن و هرآنچه در روان شما تاثیر منفی دارد
105- فرستادن دانشآموز به دفتر و ناتوانی از حل مشکل در کلاس
106- ایجاد حالت پادگانی
107- ایجاد توقع غیرقابل دسترسی