eitaa logo
مدارس مسجد محور دخترانه شمتا (شبکه مردمی تمدن اسلامی)
143 دنبال‌کننده
453 عکس
134 ویدیو
24 فایل
در این کانال مبانی ، اهداف ، سیاست ها و برنامه های مدارس مسجد محور دخترانه شمتا (شبکه مردمی تمدن اسلامی )شهرقم به اشتراک گذاشته می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 با سلام.دوره مقدماتی تربیت مربی مدارس مسجد محور ویژه کسانی که موفق به شرکت در دوره های قبلی نشده اند از روز شنبه ۱۵ تیر ماه ساعت ٩ صبح برگزار می گردد. مکان:ابتدای بلوار جمهوری.نبش کوچه ۶.ساختمان سازمان تبلیغات.طبقه منفی یک 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
🆘 آیا ژاپن عامل اصلی آمریکا برای نفوذ در ایران است؟ 🉐آژانس همکاری های بین المللی ژاپن موسوم به جایکا در ایران چه می کند؟ 🈴کدام سازمان ها با جایکا همکاری می کنند؟ 🈲آیا ژاپن به دنبال نفوذ در ایران و پیاده کردن اهداف سند توسعه پایدار در ایران است؟ 🔍تحقیق حاضر به این سئوالات پاسخ می دهد 👈 http://pardisanonline.ir/wp-content/uploads/2019/07/گزارش-.pdf ————-——- 🆔 pardisanonline.ir تلگرام: 🌐 yon.ir/4IAno اینستاگرام: 🌐 yon.ir/tZcLd ایتا: 🌐 @pardisanonline
گزارش تصویری کلاس های تابستانی (مقدمات) گلدوزی 🌺 خیاطی (برش چادر) ✂ نمد دوزی(گل سر، کیف) مدرسه مسجد امام حسن مجتبی(ع)_دخترانه پردیسان تیر ماه 98
🌼🌼🌼بسم الله الرحمن الرحيم🌼🌼🌼 🌹شبکه مردمی تمدن اسلامی در نظر دارد در همه عرصه های زندگی انسان که به طور استقرایی عبارتند از : 🌷۱_تعلیم و تربیت 🌷۲_سکونت و معماری 🌷۳_طب و سلامت 🌷۴_اقتصاد و معیشت 🌷۵_خانواده 🌷۶_عبادت 🌷۷_هویت 🌷۸_معاشرت جهت ساخت یک نظام اجتماعی تمدنی مبتنی بر مدنیت جدید اسلامی تحت سایه اخوت ایمانی به طور توامان گفتمان و الگوسازی نموده تا برآیند این دو ان شاالله منجر به یک جریان بزرگ اجتماعی گردد. از این رو علاوه بر گفتمان سازی در همه حوزه های ذکر شده به طور ویژه تری در حوزه تعلیم و تربیت ورود کرده و به الگو سازی نیز می پردازد. الگوی شبکه در تعلیم و تربیت به لحاظ کالبدی مدرسه در مسجد است که این طرح هم اکنون در چند مسجد استان قم در حال اجرا می باشد. از جهتی دیگر مدرسه در مسجد باب و درگاه ورود ما به باقی حوزه های سبک زندگی چه به لحاظ گفتمان سازی و چه به لحاظ الگو سازی می باشد. لذا از این جهت نسبت به دیگر حوزه ها تقدم رتبی و زمانی دارد. 🍀از دلایل این امر به چند مورد اشاره می گردد : 🌱۱_توان و تخصص کافی در ورود جامع و عمیق به عرصه تعلیم و تربیت را داریم. 🌱۲_تعلیم و تربیت رسمی را مناسب ترین کار برای احیای نقش و هویت مسجد میدانیم. 🌱۳_مدرسه داری به این سبک را از اهم خدمات اجتماعی به مردم میدانیم که مورد تٱکید و تصریح حضرت امام خامنه ای نیز هست. 🌱۴_مسجد و خانواده را سلول و اساس جامعه اسلامی می دانیم که با تعلیم و تربیت رسمی در مدل مدرسه در مسجد هر دو با هم پیوند می خورند و احیا می شوند. 🌱۵_نظام تعلیم و تربیت قلب دیگر نظامات در پیکره اجتماعی است که با تحول بنيادين و اصلاح ساختاری منجر به تحول و اصلاح دیگر نظامات زندگی می شود. 🌱۶_چهل میلیون از جمعیت کشور هم اکنون مستقیما تحت تٱثیر سیاست های نظام تعلیم و تربیت کشور هستند. 🌱۷_ایجاد تمرکز مردم در مسجد حول موضوع تعلیم و تربیت فرزندان را بهترین و بهینه ترین راه در گشودن باب گفتگو و گفتمان سازی در عرصه های دیگر زندگی میدانیم. 🌻نکته: به این صورت که با هم افزایی و آزاد سازی ظرفیت های درونی همین والدین ناظر به موضوعات عینی عرصه زندگی که همواره درگیر آن هستند با خودشان و برای خودشان کم کم وارد فکر،گفتگو،برنامه ریزی و اجرا برای پاسخ به نیازهایشان در جهت اهداف تمدن نوین اسلامی می شویم. 🌾شبکه مردمی تمدن اسلامی در این راستا واحد پژوهش و تحقیقات و واحد اطلاعات و عملیات راه اندازی کرده و آماده همکاری با تمام مجموعه های فکری،فرهنگی،سیاسی و اقتصادی کشور می باشد. 🌾شبکه مردمی تمدن اسلامی یک تشکیلات وقف محور است به این صورت که افراد ، وقت ، محصولات ، خدمات و همه چیز آن وقف ساخت تمدن نوین اسلامی با دو مقدمه تشکیل دولت و جامعه اسلامی می باشد. والسلام. @shamta :سروش
خلاقیت... کلاس چرتکه با چرتکه های دست ساز مدرسه مسجد امام حسن مجتبی (ع) تابستان 98
جشن میلاد امام رئوف، امام مهربان،امام رضا (ع) مدرسه مسجد امام حسن مجتبی (ع) تیرماه 98
🔆 گوش بزنگ های رهبری🔆 ، هنگام حضورشان در منزل شهید مدافع حرم، خطاب به افرادی که در مدارس مسجد محور فعالیت می‌کنند فرمودند : اینها گوش به زنگ های من هستند. 🌼مدارس مسجد محور در قم و پرديسان ثبت نام می کند. 🌷تدریس کامل دروس آموزش و پرورش. 🌷انس و آشنایی با علوم وحیانی نظیر قرآن،نهج البلاغه،طب 🌷آشنایی با علوم قدیم نظیر نجوم و کتاب نفایس الفنون. 🌷کلاس های مهارتی و ورزشی عمومی و تخصصی 🌷کلاس مکالمه عربی و انگلیسی 🌷اردوهای متنوع تربیتی،آموزشی و مهارتی 🔹آدرس: 🔸قم: 🔅۱. میدان زین الدين. شهرک امام حسن. بعد از کوچه یازده. مسجد امام حسین علیه السلام. مدرسه دخترانه و پسرانه 🔅۲. بلوار فردوسی. نبش کوچه ده. مسجد حضرت ابوالفضل. مدرسه دخترانه پردیسان: 🔅۳. انتهای بلوار شهروند. بلوار بهشت.خ ملت. مسجد امام رضا علیه السلام. مدرسه پسرانه 🔅۴. میدان شهدای آتش نشانی. بلوار بصیرت.خ فقاهت. مدرسه دخترانه 🔺آدرس سایت: tavasi.ir 🔺آدرس کانال در سروش: shamta@ 🔶جهت پیش ثبت نام مربی، نام و نام خانوادگی فرزند ، پایه تحصیلی و مسجد مورد نظر را به شماره 09336690240 پیامک فرمایید.
کلاس های تابستانی مدرسه مسجد امام حسن مجتبی (ع) کلاس مومنات (اول، دوم، سوم) 💐💐💐 داستان هایی از گلستان سعدی ، حفظ قرآن(جز سی)، نمد دوزی، چرتکه، مکالمه عربی، ورزش کلاس قانتات (چهارم، پنجم، ششم) 🌺🌺🌺 ادبیات(گلستان سعدی)،خیاطی (چادر، مانتو، شلوار)، حفظ قرآن (جز سی)،مکالمه عربی،چرتکه،گلدوزی، ورزش کلاس عابدات (هفتم، هشتم، نهم) 🌻 🌻 🌻 ادبیات (گلستان سعدی)،خیاطی (چادر، مانتو، شلوار)، حفظ قرآن (جز اول)، مکالمه عربی، تقویت ریاضی، گلدوزی، ورزش شنبه تا چهارشنبه ساعت 9-12،از 10تیر آغاز شده تا 20مرداد ادامه دارد.
🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼🌹🌻🌼 به مناسبت ایام زیارت مخصوص حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیه السلام که همه هستی ما به فداي خاک پای کبوتران گنبد طلای او... سلام علیکم و رحمة الله. برای تحقق تمدن اسلامی که مقدمه اش تشکیل دولت اسلامی است اولین قدم این است که تا جای ممکن از ساختارهای مدرنیته گریزان باشیم و بعد از آنکه از سلامتی و ایمنی خود اطمینان حاصل کردیم آنوقت با خیال راحت ریشه مدرنیته را با تیشه صبر بصیرت بدون تنش و چالش از سرزمین اسلام بیرون کشیده و به جهنم کفر پرت میکنیم. لذا یک انسان عاقل برای ایجاد تحول ساختاری در مدرنیته نمی تواند خودش و مایملکش را به مدرنیته بسپارد و انتظار تحول هم داشته باشد. از آنجایی که مدرنیته غلیظ ترین حجاب و پرده بر سر اهداف اسلامي و به اصطلاح ضل مضل است حتما در دلش سیاهی و سیاه زدگیست. لذا مثلا بنده اگر عاقل باشم به هیچ وجه من الوجوه فرزندم که پاره تنم و عزیزترین چیزم هست را به مدرسه که بدترین جز از دنیای مدرن که یک کل به هم پیوسته شامل اجزا است هرگز نمی سپارم.و به جهت یک پاره کاغذ که هیچ آورده مالی و اجتماعی برای من و تمام هم نسلانم نداشته آینده اخروی و دنیوی او را به این خطر عظیم نمی اندازم. بعد از اینکه این انتخاب درست و مهم را انجام دادم آنوقت اگر خواستم گوشه چشمی هم به مدرک می اندازم و با یکی از راه های گوناگون از مدرک دار بودن خود و فرزندم را محروم نمی کنم. مثال دیگر ؛ اگر بنده عاقل باشم به هیچ وجه من الوجوه برای مدیریت امر طب و سلامتی و احیانا مداواي بیماری خود و عزيزانم پایم را در درمانگاه و داروخانه و بیمارستان نمي گذارم. اما در عین حال خود و خانواده‌اش را هم از داشتن دفترچه بیمه خدمات اجتماعی هم محروم نمي کنم. هر چند هیچ گاه از آن استفاده نکنم. انسان نباید در مقابل ظلم ساختاری و مستمر کوتاه بیاید و دچار غفلت و روزمره شود. خصوصا در چنین زمانه عسرت که غرب با تحمیل لوایح استعماری و سند های بین المللي قصد استحاله فکری،فرهنگی،اقتصادی و سیاسی ما را دارد به طوري که حالا با کمک و مباشرت سازمان همکاری های بین المللي ژاپن و کره جنوبی و سازمان همکاری های اسلامی پروژه نفوذ را دنبال می کند. ما فعالیم نه منفعل ما تنها آینده نگر نیستیم بلکه آینده نگار هستیم. ما می گوییم که در ایران بیست سال دیگر چه کسانی با چه شاخصه ها و مدارکی بر سر کار اداره کشور می آیند و باید بیایند. ما کنکور را و مدارک بی اعتبار آموزش و پرورش و کم اعتبار دانشگاه را محو خواهیم کرد. ما وزارت آموزش و پرورش را از افراد فاسد و مفسد پاکسازی خواهیم کرد. ما نظام تعلیم و تربیت کشور را از بیخ و بن متحول خواهیم کرد آن چنان که امام و رهبر و ولی نعمتان حضرت خامنه ای کبیر اراده فرموده باشد. اگر تمام نماز شب خوان های ایران جمع بشوند و مقابل ما قرار گيرند هرگز نخواهند توانست سر سوزنی خلل در اراده پولادین ما جهت تاسیس و گسترش مسجد مدرسه ها و مقابله ساختاری با نظامات مدرنیته ایجاد کنند چرا که ما تایید ولی را داریم همچنان که فرمود اینها گوش به زنگ های من هستند. ما نسلی هستیم که عزم جزم داریم برای این که دیگر حرف ولی ثانیه ای زمین نماند و صاحبمان بیش از این پشت پرده غیبت نماند و لذا هستیم با قوت و قدرت هم هستیم. ما مسجد مدرسه را سکوی پرتاب و درگاه ورود به تمدن اسلامی می دانیم و همه شرایط تحقق را هم در خود و هم نسلی هايمان می بینیم. تاييدات و امداد های الهی را هم هر روز مشاهده میکنیم لذا هر چه ميگذرد بر یقیناً افزوده می شود و عزمتان راسخ تر. در پایان از خدای تدارک و تعالی درخواست و طلب میکنیم همان را که حضرت خامنه ای قبل از بلوغ از خدا می خواست: اللهم اجعلنا مجددا لدینک و محیی لشریعتک خدایا ما را تجدید کننده دین و زنده کننده شریعت خود قرار بده. ۱۳۹۸/۵/۴ قم مقدسه والسلام. . # @shamta tavasi.ir
*سیصد نباید برای تدریس موفق* 1- آغاز کلاس بدون بسم الله 2- بدون سلام وارد کلاس شدن 3- آغاز کلاس با بداخلاقی 4- آغاز کلاس بدون کمی احوال‌پرسی 5- آغاز کلاس بدون ابرقراری نظم 6- ترسیم نکردن اهداف درس در ابتدای ترم یا سال تحصیلی 7- ترسیم رویایی و غیر قابل دستیابی اهداف درس 8- نگاه چشمی و توجه، فقط به به بخشی از کلاس 9- نگاه به شخص خاص 10- نگاه نکردن و وانمود حال ناخوشایند از شخصی خاص 11- نگاه به در و دیوار 12- نگاه مکرر به بیرون از پنجره 13- دیر آمدن و سر وقت رفتن 14- سر وقت آمدن و زود رفتن 15- دیر آمدن و زود رفتن 16- دیر آمدن و بدون رضایت همه دیر رفتن 17- تعطیلی کلاس به بهانه‌های مختلف 18- بی توجهی به وضع ظاهری خود 19- بی نظمی و وقت ناشناسی 20- معرفی نکردن و نگفتن مختصری از رزومۀ کاری در ابتدای سال 21- اغراق و غلو در معرفی خود و رزومهٔ کاری بافت 22- از معلمان و استادان پیشین بدگویی نمودن 23- تعریف بیش از حد از خود 24- بی مطالعه به کلاس رفتن 25- سرسری گرفتن درس 26- عدم مدیریت کلاس 27- عدم ارتباط منطقی با فراگیران 28- توقع و انتظار یک‌سان از همه 29- مسئولیت ناپذیری 30- بی صبری و از کوره به در رفتن 31- بی عدالتی 32- عدم شناخت کافی از روحیات، طبیعت‌ها، نیازها و تفاوت‌ها 33- تحقیر متعلمان 34- غرور بی جا 35- خوب گوش ندادن به پرسش‌ها 36- انتقاد نپذیرفتن 37- ارزیابی نکردن مستمرِ خود 38- ارزیابی نکردن مستمرِ پیشرفت تحصیلی فراگیران 39- عدم مطالعة مستمر 40- بی اطلاعی از اوضاع فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه 41- شوخی‌های بی جا 42- بد دهانی 43- عدم بهره گیری از وسایل جدید کمک آموزشی 44- عدم آشنایی با فناوری‌های نو و فضای مجازی 45- عدم پیوند محبت‌آمیز و عاطفی 46- برقراری ارتباط عاطفی بیش از حد با فراگیران به نحوی که درس را تحت‌الشعاع قرار دهد 47- ایجاد یاس و نا امیدی 48- گلایه از وضعیت جامعه 49- بیان مشکلات شخصی 50- یک‌نواختی کلاس 51- عدم بهره گیری از طنز، لطیفه و... 52- استفاده از حربة زور و تهدید 53- استفاده از حربۀ نمره برای اولین گام در تشویق یا تنبیه 54- استفاده از نمره به عنوان یک حربة ثابت 55- گروکشی در نمره دادن 56- تبعیض در نمره دادن 57- بی‌میلی و بی‌رغبتی به درس یا تدریس 58- انعطاف‌ناپذیری 59- برخورد کینه‌ای با فراگیران 60- عدم یادگیری فنون نوین تدریس 61- عدم تعامل با دیگر همکاران خود 62- قبول هدایا از فراگیران 63- تحمیل هزینه‌های سنگین خرید کتاب و لوازمی که در وسع اکثریت نیست 64- توجه نداشتن به فراگیران بی‌بضاعت 65- عدم برخورداریٍ حداقلی از جنبه‌های عمومی علم روانشناسی 66- با شکم گرسنه به کلاس رفتن 67- با اعصاب خراب به کلاس رفتن 68- برجسته کردن جیب از خودکار، کیف پول، موبایل و... به نحوی که ظاهر را خراب کند 69- متهم کردن فراگیران به دروغ در صورتی که به دلیلی عذر بیاورند 70- بی‌توجهی به مشکلات شخصی و خانوادگی دانش آموزان و دانشجویان 71- همراه نداشتن خودکار 72- عدم معرفی منابع مرتبط 73- به روز نبودن منابع 74- انگشت‌نما شدن 75- انگشت‌نما کردن یک یا چند فراگیر 76- درگیری لفظی 77- درگیری یا تنبیه فیزیکی 78- عبوس و گرفته بودن 79- مسواک نزده به کلاس رفتن 80- بوی نامطبوع کفش یا بدن 81- تدریس با عینک آفتابی یا دودی(به نحوی که چشم دیده نشود (اگر مجبورید هر از گاهی آن را از چشم بردارید حتی برای چند ثانیه) 82- تا پایان کلاس، یک جا نشستن یا ایستادن 83- گیر دادنِ بی خودی و دنبال بهانه گشتن 84- از کاه، کوه ساختن 85- سوء ظن بی جهت به خود یا کلاس 86- به همراه نداشتن یک آینۀ کوچک 87- ترس و وادادگی در کلاس 88- اهمیت بیشتر به پولدارها و آقازاده‌ها 89- تحقیر پولدارها و آقازاده‌ها 90- بی‌توجهی و تحقیر‌ بی‌بضاعت‌ها 91- آمد و شد به دانشگاه یا مدرسه با ماشین دانشجویان و دانش آموزان 92- درگیری و مجادله با مدیران آموزشگاه 93- بازی با خودکار، ریش، دکمه، ماژیک و... 94- یکسره‌ درس دادن بدون استراحت و تنفس 95- نداشتن طرح درس(دستکم طرح درس ذهنی) 96- تعجیل در رسیدن به اهداف 97- عدم تقسیم بندی بالسویۀ مطالب درسی در طول سال تحصیلی 98- خواستن تمرین‌های دشوار 99- رفاقت غیرمتعارف و معمول با فراگیران خصوصا تبعیض‌آمیز 100- اکتفا کردن به حرف و سخنرانی 101- پوشیدن لباس نامناسب، جلف و جلب توجه کننده 102- تحت‌الشعاع قرار گرفتن تدریس ذیل موارد جانبی همچون رنگ لباس، نوع پوشش و آرایش، نوع حرکت و رفتار و... 103- حضور در کلاس با لباس غیر رسمی 104- پوشیدن کفش تنگ، جوراب تنگ، لباس خشن و هرآنچه در روان شما تاثیر منفی دارد 105- فرستادن دانش‌آموز به دفتر و ناتوانی از حل مشکل در کلاس 106- ایجاد حالت پادگانی 107- ایجاد توقع غیرقابل دسترسی
108- پراکنده‌گویی یا پراکنده نویسی تابلو 109- عدم تطبیق درس با تیتر تابلو 110- نامنطم‌ نویسی روی تابلو 111- استفاده ناصحیح از تابلو مثلاً کل درس را روی تابلو نوشتن 112- پاک کردن تابلو با دست، آستین و ... 113- عدم تقسیم بندی تابلو در صورت تنوع موضوعات 114- پشت به کلاس هنگام کار با تابلو خصوصا طولانی مدت 115- وادار کردن دانش‌آموز خلافکار به عذرخواهی 116- عذرخواهی مکرر از کلاس 117- بی توجهی به رفع تیک‌های رفتاری خود 118- کیفیت را فدای کمیت کردن 119- دست انداختن کسانی که احتمالا تیک رفتاری دارند 120- زوم‌ کردن روی تیک‌های عصبی یا شخصیتی فراگیران 121- عدم رفع شبهۀ مشهود در ظاهر و سعی در مخفی کردن آن(مثلاً اگر یک انگشت ندارید، خیلی راحت بگویید مادرزاد است یا در تصادف قطع شده) 122- خواب آلوده درس دادن 123- سستیِ بدن و ورزیده نبودن 124- نگرش و توجه سیاسی به فراگیران 125- خواستن چیزی از فراگیران اگر خود به آن پایبند نیستید 126- پیوند ندادن آموزش‌های قبلی به درس فعلی 127- عدم اغماض وتغافل 128- پرتاپ کردن اشیا(گچ، ماژیک، عینک، صندلی و به طرف فراگیران) 129- عدم ضبط صوتی یا تصویری تدریس و مرور و ارزیابی دقیق و مستمر 130- خوردن بعضی غذاهایی که به آن حساسیت دارید و در تدریس شما اخلال ایجاد می کند(ترشی، نمک زیاد و... ) 131- بردن بچه خردسال خود سر کلاس(یکی دوبار اشکال ندارد گاهی اوقات مفید هم هست) 132- خاموش نکردن گوشی یا پاسخ دادن آن وسط تدریس 133- یاد نکردن از مناسبت‌های خاص که با درس مصادف شده است 134- عدم بررسی و شناخت کافی و حضوری از محل تدریس(در اولین تدریس) 135- غیبت‌ و بدگویی کردن از بچه‌ها در دفتر آموزشگاه یا دانشگاه 136- مشاوره دادن در اموری که تخصص ندارید 137- مشورت نگرفتن‌از همکاران (مستقیم یا غیرمستقیم)‌در بهبود کلاس‌داری 138- خوردن سیر یا غذاهای بودار و رفتن به کلاس 139- اجبار به خریدن بستنی و ... برای کسانی که در کلاس شلوغ می کنند و قادر به کنترل آن‌ها نیستید 140- استفاده از برخی شیوه‌های نوین پیشنهاد شده در کارگاه‌ها، بدون تمرین قبلی 141- فقدان روح تعامل و همکاری بین استاد و دانشجو و بین دانشجویان باهم 142- عدم پیوند مطالب درسی با واقعیت‌های بیرونی 143- لحاظ نکردن روحیه فراگیران با برخی از کارهای عملی؛ مثل تشریح ناگهانی جسد برای کسی که از دیدن خون غش می‌کند! 144- فراموشیِ افرادِ ضعیف، تنبل, خجالتی، مشکل دار، پرخاشگر، بیش‌فعال 145- عدم توجه با بازخورد روش‌ها، طرح‌ها، دست‌ورزی‌ها ‌و اعلامی از بالا 146- نداشتن روحیه انتقادی و مبتکرانه نسبت به طرح‌ها و درس‌های مصوب و وحی‌مُنزل پنداشتن آن‌ها 147- رقابت با دیگر همکاران و رفاقت با خود به جای رفاقت با آن‌ها و رقابت با خود 148- شوخی با عقاید، قومیت، آداب و رسوم و ... 149- گلایه از دانش‌آموزان نزد والدین به‌جای تعامل و همفکری برای حل مشکلات 150- ممانعت بی‌دلیل از خروج دانش‌آموزان در مواقع ضروری همچون رفع حاجت و... 151- ورود به حریم خصوصی ایشان همچون جیب و کیف و موبایل و ... 152- سرزنش‌های زیاد 153- فراموشی اصل تشویق یا استفاده بیش از حد و بی‌جا از آن 154- قهرکردن مکرر با فراگیران 155- مدیریت نکردن کلاس و اکتفا کردن به تدریس 156- استمدادِ مکرر از دفتر آموزشگاه برای کنترل کلاس 157- بدگویی از همکار نزد مدیر به امید ارتقای خود 158- اصرار به سکوت محض فراگیران در کلاس 159- درگیری زبانی یا ذهنیِ مدام با افراد شلوغ کننده 160- نداشتن جاذبه 161- نداشتن جذبه 162- نداشتن دافعه در مواقع لزوم 163- توقع کمک مالی و معنوی از فراگیران 164- ساده و کاربردی نکردن فرمول‌ها و موضوعات درسی 165- اخراج از کلاس(مگر در موارد حاد آن‌هم بدون توهین و ارعاب و البته نه با لفظ اخراج ) 166- فراموش کردن جایگاه معلم و استادی 167- توجه به تعلیم و تدریس محض و فراموشی جنبه‌های تربیتی و اخلاقی 168- فراموش کردن بردنِ کتاب، جزوه، کیف، یادداشت و... 169- استفاده از یک رنگ ماژیک 170- عدم تناسب اندازه ماژیک برای آخرین صندلی کلاس 171- عدم توجه به جنسیت مخاطب(پسر، دختر، مختلط) 172- عدم شناخت کافی از تفاوت‌های جنسیتی در امر آموزش 173- اعمال تبعیض ملیت‌ها 174- بی توجهی به تهویۀ مناسب کلاس 175- اجرای درس فقط در کلاس و بی توجهی به فضاهای مناسب دیگر 176- مسلط نبودن به بخشنامه‌‌ها، دستورالعمل‌ها و قوانین آموزشگاه مرتبط با تدریس(بازه زمانی، منابع، حضور و غیاب، آزمون و...) 177- عدم بومی سازی و ایجاد انعطاف در موارد بند بالا با توجه به فرهنگ منطقه و وحی منزل پنداشتن عین آن‌ها 178- عدم توجه به زبان بدن موقع تدریس 179- آهسته بودن تن صدا و فقط توجه به