eitaa logo
طهور
537 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
329 ویدیو
6 فایل
پایگاه اطلاع رسانی طهور؛ نشر آثار حجت الاسلام و المسلمین استاد دكتر سيدمرتضی حسينی شاهرودی نشانی: tahour.ir ایتا | سروش | بله @sharabetahour آپارات: tahourap
مشاهده در ایتا
دانلود
ka04-01.mp3
437.8K
🔊 💠 تمسک و توجه به علل و اسباب طبیعی و ماورای طبیعی، نشان شرک و مخل توحید نیست 🗂 گزیده درس‌های شرح اصول کافی
💠 روح اعمال قصد تقرب به خدای متعال و فرع بر معرفت است 🗂 گزیده درس‌های شرح اصول کافی 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
ka06-03.mp3
406.7K
🔊 💠 روح اعمال قصد تقرب به خدای متعال و فرع بر معرفت است 🗂 گزیده درس‌های شرح اصول کافی
💠 تکرار در هیچ یک از عوالم وجود ندارد 🗂 گزیده درس‌های شرح اصول کافی 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
ka06-04.mp3
748K
🔊 💠 تکرار در هیچ یک از عوالم وجود ندارد 🗂 گزیده درس‌های شرح اصول کافی
💠 افعال موجودات بحول الله و قوته انجام می‌شود 🗂 گزیده درس‌های شرح اصول کافی 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
ka07-01.mp3
918.8K
🔊 💠 افعال موجودات بحول الله و قوته انجام می‌شود 🗂 گزیده درس‌های شرح اصول کافی
💠 عظمت آثار وجودی عقل عاقل 🗂 گزیده درس‌های شرح اصول کافی ـ درس 7 🔹 عبادت تکوینی یعنی تمام عالم هستی بدون استثناء از کوچک‌ترین تا درشت‌ترین، عملشان را فقط با میل و خواست و اراده و مشیت خدای متعال انجام می‌دهند؛ اصلاً کاری نیست که آن‌ها برخلاف خواست خدای متعال انجام بدهند. 🔹 اتفاقاتی که در عبادات تکوینی انجام می‌شود، چه آثار وجودی دارد؟ اثر وجودی‌اش همین است که آفرینش اتفاق می‌افتد، آفرینش گسترش پیدا می‌کند، ملائک و موجودات بالاتر و پایین‌تر از ملائک خلق می‌شوند. 🔹 طبعاً این آفرینش با این عظمت، یک نوع عبادت است. این عبادت چه آثاری دارد؟ این عبادت عام و ساری و جاری در کل عالم هستی به لحاظ تأثیر و اشتداد وجودی به اندازه عقل عاقل یا آثار وجودی عقل عاقل نیست. 🔹 مقصود این است که عقل عاقل ارزش و کمالی دارد که کل عالم هستی ـ نه عبادت‌های تشریعی ـ در مقابل عقل عاقل چیزی به حساب نمی‌آید. 🔊 صوت در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
ka07-03.mp3
396.4K
🔊 💠 عظمت آثار وجودی عقل عاقل 🗂 گزیده درس‌های شرح اصول کافی ـ درس 7
💠 همه باید به هدف برسند یا به اختیار یا به اضطرار 🗂 گزیده درس‌های «نقش نهضت کربلا در وصول به توحید» 🔹 همه باید به هدف برسند یا به اختیار یا به اضطرار؛ تفاوت در سرعت، دقت و کیفیت است 🔹 جبر در هیچ مرتبه‌ای از مراتب وجود برای هیچ موجودی ممکن نیست، چه در پیدایش، چه در دوام پیدایش و چه در استکمال و در مقصد رسیدن؛ رساندن به مقصد به جبر مانند به مقصد نرسیدن است و نشان‌دهنده آن است که ـ العیاذ بالله ـ خدای متعال قدرت و احاطه بر عوالم هستی ندارد 🔹 جبر نیست ولی اضطرار و اکراه هست و مخصوص کسانی است که در مسیر رسیدن به مقصد دچار بیماری شده‌اند و مداوا ممکن است به اکراه و اضطرار باشد 🔊 صوت و 📹 فیلم در ادامه🔽🔽 کانال طهور @sharabetahour
01-01.mp3
3.99M
🔊 💠 همه باید به هدف برسند یا به اختیار یا به اضطرار 🗂 گزیده درس‌های «نقش نهضت کربلا در وصول به توحید»
12.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 💠 همه باید به هدف برسند یا به اختیار یا به اضطرار 🗂 گزیده درس‌های «نقش نهضت کربلا در وصول به توحید»