eitaa logo
شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
928 دنبال‌کننده
860 عکس
573 ویدیو
26 فایل
شبکه اطلاع رسانی حوزه انقلابی
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️پیام حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله) در پی ارتحال حضرت آیت الله سید جعفر کریمی (رحمت الله علیه)🔹 بسم الله الرحمن الرحیم خبر ناگوار ارتحال عالم مجاهد آیت الله سید جعفر کریمی موجب تأثر گردید. این فقیه انقلابی سالهای متمادی در خدمت امام راحل عظیم الشأن و مدتی در دفتر استفتاء مقام معظم رهبری ادای رسالت نمودند. حشره الله مع اجداده الطاهرین و جزاه الله خیر جزاء المحسنین ۳شعبان ۱۴۴۱هجری قمری حوزه علمیه قم علی اکبر سیفی مازندرانی https://eitaa.com/ayatollahseyfi
تعلیق حساب‌های کاربری دفتر رهبر انقلاب به رغم ادعای توییتر 🔹شب گذشته توییتر در اقدامی بدون دلیل، تمامی حسابهای مربوط به سایت Khamenei.ir در زبانهای مختلف را مسدود کرد و پس از گذشت دقایقی، برخی از این حسابها رفع تعلیق شدند. 🔹برخی رسانه ها اعلام کردند توییتر در بیانیه ای از مسدودسازی اشتباهی این حسابها سخن به میان آورده و به همین خاطر، بلافلاصله این حسابها را بازگشایی کرده است. 🔹این درحالی است که برخلاف ادعای توییتر حسابهای عربی، فرانسه، اردو و حساب مربوط به انتشار ویدیوهای Khamenei.ir همچنان در تعلیق هستند. 🔹توییتر تعداد دنبال کنندگان حساب انگلیسی رهبر انقلاب را از ۷۳۰ هزار مخاطب در حین انسداد، به ۴۸۰ هزار مخاطب بعد از بازگشایی کاهش داده بدین معنی که بیش از ۲۵۰ هزار دنبال کننده این حساب را از بین برده است. @Farsna پ ن شارح: یک سوال واقعا جدی !؟ چرا باید در نرم افزارهای خارجی و بعضا معاند به اسم رهبری صفحه ای ایجاد کرد تا اینجوری مورد هتک حرمت قرار بگیره، کاش جشن استقلال فضای سایبری رو زودتر شاهد باشیم. ┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅ ♦️eitaa.com/sharehnews http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 خدا به خیر بگذراند!! ما خاطره خوشی از "هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد هم چرخ زندگی مردم" نداریم و الان باز شعار "هم فعالیت اقتصادی هم بهداشت" را مطرح کرده است، خدا به خیر بگذراند من نگرانم وقتی تو بگوئی نگران نباش اوضاع تحت کنترل است!! ┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅ ♦️eitaa.com/sharehnews http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
🔴 چرا همه ساکتند؟ 💢توهین به مادر مکرمه امام زمان عج در استانه نیمه شعبان 🔴 آقایان و علما و مراجع مگر نمیبینید در آستانه نیمه شعبان چه ها میگن چرا سکوت میکنید؟ تا کی مردم تحمل کنند؟ ⚫️ هادی مهرانی حرام لقمه ادمین کانال جانبازان اصلاح طلب در عرض کمتر از ۱۰روز گذشته دو بار به خاندان رسول الله(ص) توهین کرده ✳️ از ساحت مقدس وجود مبارک حضرت مولانا صاحب العصر والزمان عجل الله تبارک و تعالی و مادر مکرمه امام زمان عذر خواهی میکنیم ┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅ ♦️eitaa.com/sharehnews http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کاش جوانمرد عادلی وجود داشت، اصل و سود میلیاردها دلار : هزینه عدم اجراء برجام هزینه های مذاکرات برجامی هزینه های از بین بردن تاسیسات هسته‌ای هزینه هزاران خسارتی که دولت به اموال ملت زده است را از او مطالبه می نمود!! 💢 حال چه شده است که دولت برای استفاده از اموال بیت المال که مال خود مردم است سود ۳۲۴۴ میلیارد تومانی از وام یک میلیونی به خانوارها مطالبه می‌کند؟! 🔹 دولت قصد دارد وام یک میلیون تومانی با سود ۱۲ درصد به ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر پرداخت کند که بازپرداخت اقساط آن ۲۴ ماهه و از محل یارانه این خانوارها خواهد بود. 🔸 از آنجا که کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این کار، ۲۵ هزار میلیارد تومان و سود آن ۱۲ درصد اعلام شده، دولت در پایان دو سال و دریافت اقساط، حدود ۳۲۴۴ میلیارد تومان سود از این اقدام به دست خواهد آورد./روزنامه جام جم
🔔 ثبت نام پذیرش حوزه‌های علمیه آغاز شد 🔔 ۲۰خرداد آخرین مهلت ثبت‌نام ◻️ثبت‌نام پذیرش از داوطلبان جهت ورود به حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ آغاز شده است. ◻️سامانه ثبت‌نام پذیرش حوزه‌های علمیه برای سال تحصیلی جدید فعال شده است و تا۲۰ خرداد ماه ادامه خواهد داشت. ◻️علاقه مندان به ورود به حوزه‌های علمیه جهت ثبت‌نام و تشکیل پرونده الکترونیکی و اطلاعات بیشتر در سایت سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه باید به آدرس https://paziresh.ismc.ir مراجعه کنند و برای دریافت دفترچه ثبت‌نام اقدام نمایند. ◻️کارت ورود به جلسه آزمون در سامانه پذیرش از روزهای ۱۷ الی ۱۹ تیرماه ۱۳۹۹ در دسترس خواهد بود. ◽️آزمون ورودی حوزه های علمیه در روز جمعه ۲۰ تیرماه ۱۳۹۹ساعت ۹صبح برگزار می‌شود. ⬅️ کانال پذیرش: @pazireshhowzeh hawzahnews.com/news/895205
هدایت شده از حوزه علمیه الامام الجواد علیه السلام
🔴 یک‌بام و دو هوا ✳️ شرکت‌هائی که جوجه کُشی نکردند تهدید به پاسخگوئی و توبیخ و از جوجه‌کُش‌ها تقدیر و تشکر شد؟!! ✳️ از طرفی رئیس جمهور به وزیر اطلاعات دستور داد نسبت به اقدام غیرقانونی و غیر اخلاقی از بین بردن جوجه های یک روزه سریعا رسیدگی شود و عاملان آن تحت تعقیب قرار گیرند.!! ┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅ ♦️eitaa.com/sharehnews http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقا جان سلام 🔴 قلب ما در این روزها و شب‌ها بیمار است تو شفایش بده!! ┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅ ♦️eitaa.com/sharehnews http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
⬆️اهل بیت علیهم السلام و نیز سایر ادلۀ عقلی و نقلی آن دارد. و ما به تفصیل این ادله را در کتب فقهی مورد تحقیق و بررسی قرار داده ایم. (به مصادر مذکوره، فصل تحقیق ادلۀ ولایت فقیه مراجعه شود) پاسخ سؤال سوم: اقرار هر انسان دو صورت دارد: یا به نفع او است یا بر ضرر او. و به اتفاق نصوص شرعیه و فتاوای همۀ فقهای شیعه در صورتی که اقرار هر شخص به گونه ای به نفع او باشد از اعتبار شرعی ساقط است؛ مگر اقرار به شهادت بر توحید و نبوت پیامبر اسلام و امامت امیرالمومنین علیه السلام و اولاد معصومین ایشان. البته این در صورتی نیست که: اقرار به لقلقۀ زبان بوده و از روی اعتقاد نباشد، و صرفاً برای جلب منفعت خاصی یا از روی شوخی و غیر جدی باشد. و فقط در صورتی اقرار اعتبار دارد که به ضرر شخص اقرار کننده باشد. بنابراین اقرار داوطلب نمایندگی مجلس به اصل ولایت فقیه و یا التزام عملی به آن چون برای احراز منصب نمایندگی و به نفع شخص داوطلب است از اعتبار شرعی برخودار نیست و این قاعده از ضروریات و مسلّمات فقه و مورد اتفاق همۀ فقهاء بوده و ادلۀ متقن بر آن قائم است. و ما گستره و شرائط حجیت اقرار را در کتاب «دلیل تحریر الوسیله: کتاب القضاء» به تفصیل مورد تحقیق و بررسی قرار داده ایم. پاسخ سؤال چهارم: گرچه متن قانون اساسی دلالت بر استعلام وضعیت داوطلب از اطلاعات سپاه را ندارد، ولی از نظر شرع ملاک و معیار در استعلام وثاقت و عدالت مرجع استعلام است، و چون اطلاعات سپاه از وثاقت بالائی ـ بلکه بیشتر از برخی مراجع چهارگانۀ مصرّح در قانون ـ برخودار است؛ لذا اخبار و گزارش سپاه از حجیت شرعی برخوردار بوده و می تواند شرعاً مستند شورای محترم نگهبان باشد، بویژه اینکه مصوبات شورای نگهبان مورد تأیید و امضای ولی امر مسلمین است، و نیز با توجه به حاکمیت اصل ولایت مطلقۀ فقیه بر همۀ اصول ـ که در قانون اساسی به آن تصریح شده است ـ از جنبۀ قانونی نیز برخوردار می باشد. تاریخ: 15 رمضان المبارك 1441ھ.ق برابر با: شنبه 20 اردیبهشت 1399 ھ.ش حوزه علمیۀ قم: علی اکبر سیفی مازندرانی پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله) https://eitaa.com/ayatollahseyfi
✳️استفتاء از محضر مبارک فقیه محقق؛ حضرت آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله پیرامون مصوبات اخیر مجلس سلام علیکم روز یکشنبه 14/02/1399 مجلس شورای اسلامی «بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و ریاست جمهوری» را در دستور کار خویش قرار داد. یکی از مهمترین مواد تصویبی این طرح، مادۀ 4 آن بود. در این ماده، بندهای 1تا6 مادۀ 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصلاح و بخش نخست شرایط انتخاب شوندگان به ترتیب: 1. تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران 2. ابراز وفاداری به قانون اساسی بر اساس اقرار افراد و اصل ولایت فقیه 3. اعتقاد و التزام عملی به اسلام تغییر یافت. پیش از اصلاح این ماده، شرایط انتخاب شوندگان در متن قانون اساسی (مادۀ 28) به این ترتیب بود: 1. اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران 2. تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران 3. ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقّی ولایت مطلقۀ فقیه. همانطور که ملاحظه می فرمائید: در مصوبۀ اخیر مجلس قید «اصل مترقّی ولایت مطلقۀ فقیه» از بند سوم مادۀ قانون اساسی به «اصل ولایت فقیه» تغییر یافته؛ یعنی دو قید «مترقّی و مطلقه» از بند مزبور این طرح حذف گردید. همچنین بنابر تصویب مجلس، ملاک رسیدگی شورای نگهبان برای تعیین صلاحیت نامزدها، با توجه به مراجع چهارگانۀ مصرّح در قانون اساسی، استناد به گزارش اطلاعات سپاه برای تعیین وضعیت داوطلبان ممنوع شده است. پرسش ما از حضرتعالی این است که: اوّلاً: در اصطلاح علم فقه معنای قید «مطلقه» برای ولایت مطلقۀ فقیه چیست؟ و ثانیاً: حذف این قید از قانون انتخابات شرعاً چه حکمی دارد؟ و ثالثاً: آنچه که بند دوم از مادۀ 4 مصوّب مجلس به آن اشاره دارد، آیا از نظر شرع مقدس التزام عملی داوطلب نمایندگی مجلس به اصل ولایت مطلقۀ فقیه و ابراز وفاداری به آن ـ همانند اعتقاد به اسلام و وفاداری به قانون اساسی ـ با اقرار شخص داوطلب قابل اثبات است؟ رابعاً: آیا منع استناد به گزارش سپاه در تعیین وضعیت داوطلبان مجلس ـ با توجه به عدم تصریح آن در قانون اساسی ـ شرعاً چه حکمی دارد؟ جمعی از اساتید و فضلای معهد الاجتهاد الفعال بسمه تعالی پاسخ سؤال اول: معنا و مفهوم قید «مطلقه» در اصل ولایت مطلقۀ فقیه ریشه در مقتضای ادلۀ این اصل و مستفاد از نصوص شرعیه و کلمات فقهای شیعه دارد. و معنای آن این است که: فقیه جامع شرائطِ دو منصب فتوی و رهبری بر همۀ شئون این دو منصب ولایت دارد. یعنی همانگونه که فتوای او بر مقلدین حجت شرعیه و مبرّی ذمّه است، حکم صادر از او در جمیع شئون و امور مربوط به حکومت و کشورداری و سیاست بر همگان أعم از مجتهد و مقلد، فقیه و عامی نیز حجت بوده و طاعت او شرعاً واجب و مخالفت با او حرام، بلکه به بیان نورانی امام صادق علیه السلام معصیت بزرگ در حد شرک بالله العظیم است.(وسائل الشیعة: ب11 من أبواب صفات القاضي، ح1) آری ولایت مطلقۀ فقیه یعنی ولایت شرعیۀ فقیه جامع متولی رهبری و زمامداری حکومت اسلامی بر همۀ شئون حکومت؛ یعنی هیچ منصبی ـ أعم از دولتی و قضائی و قانونگذاری ـ بدون حکم ایشان وجاهت شرعی نداشته و نامشروع بوده و صاحب آن منصب در زمرۀ طواغیت است. بنابراین تمام احکام و دستورات و قوانین ـ از هر مسئولی از قوای سه گانه ـ در صورتی که مورد امضای ولی امر (یعنی فقیه جامع متولّی منصب رهبری و حکومت) نباشد مشروعیت نداشته و آن حکم و دستور تکلیف شرعی نمی آورد. پاسخ سؤال دوم: ولایت مطلقه یا ولایت عامۀ فقیه اصل مسلّم و مشهور و معروف بین فقهای امامیه است که با وصف مطلقه و عامه از کلمات قاطبۀ فقهای امامیه أعم از قدماء و متأخرین و متأخری المتأخرین به ظهور یا دلالت صریح استفاده می شود. بلکه حتی برخی از فقها ـ مانند محقق کرکی و محقق نراقی و غیر ایشان ـ به اجماع اصحاب امامیه بر آن تصریح کرده، و برخی دیگر ـ مثل صاحب جواهر ـ علاوه بر تصریح به اجماع محصّل و منقول اصل ولایت عامۀ فقیه را ضرورت مذهب و از مسلّمات و اوّلیات فقه امامیه دانسته تا جائی که مخالف آن را از فهم روح فقه و فقاهت بی بهره دانسته است. آری، امام راحل عظیم الشأن در پایه گذاری اصل مترقّی ولایت مطلقۀ فقیه که بارها به آن تصریح کردند ـ علاوه بر ادلۀ متقنی که بر آن اقامه کردند ـ از چنین پشتوانۀ استوار آراء و فتاوای قاطبۀ فقهای بزرگ شیعه ـ از قدماء و متأخرین همچون شیخ مفید و طوسی، و ابن ادریس، و علامۀ حلّی در کتابهای فقهی مختلفش، و محقق کرکی، و شهید ثانی ـ برخودار است. و ما نیز نص کلمات و گفته های فقهای شیعه را در کتابهای مختلف خود آورده و مورد بررسی قرار داده ایم. (دلیل تحریر الوسیلة في ولایة الفقیه: ص53-63/ أضواء الفقاهة: کتاب الاجتهاد و التقلید: 308-316/ أضواء الفقاهة في الفقه المعاصر، فقه الحکومة و السیاسة، الحلقة الاُولی: ص64-77) ناگفته نماند که: دلیل اعتبار قید مطلقه برای ولایت فقیه ریشه در نصوص و روایات ⬇