eitaa logo
شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
949 دنبال‌کننده
840 عکس
555 ویدیو
26 فایل
شبکه اطلاع رسانی حوزه انقلابی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 سانسور آیت الله؟! اعلامیه ایت الله خوئی عموم مومنین را : ✅اولا به شرکت در انتخابات ✅ ثانیا ترغیب به رای دادن به جمهوری اسلامی ✅ ثالثا توصیه به تدوین قانون بر اساس فقه جعفری نمودند. بر تمام نشست ها و مجمع ها و حضرات علمائی که مرحوم ایت الله خویی (رحمه الله) حق استادی بر گردنشان دارد لازم است در مناسبت ها و مواقع مهم سیاسی همچون ایشان قدم بردارند. ✅ eitaa.com/sharehnews برگرفته از کانال @rozaneebefarda
🔴 عاقبت نداشتن شخصیت حوزوی!!! ⏪ چندی پیش در جمع تنی چند از اساتید حوزه نشسته بودم نمی‌دانم صحبت چرا به هیراد کشید!! هیراد رئیس دفتر مخصوص شاهنشاهی بود . ▪️یکی از اساتید با آب و تاب زیاد می‌خواست این‌را بگوید که شاه و دار و دسته اش اهل تدین و معتقد به معارف بودند. 🔴اما به راستی هیراد که بود؟ ♦️«رحیم‌علی فقیه یعسوبی» با نام جدیدِ «هیراد»! ✅پرده دیگری از مغزشویی قزاق سوادکوهی درباره مذهب و روحانیت، مربوط است به فردی به نام «رحیم‌علی فقیه یعسوبی» که بعدها «رحیم هیراد» نام گرفت و بعدها در دوران محمدرضا پهلوی، رئیس دفتر مخصوص شاهنشاهی شد. 🔴 همسر رضاخان، ذهنیت‌سازی او برای قزاق سوادکوهی را این‌گونه روایت می‌کند: «از بازی‌های جالب روزگار یکی هم این بود که یک آخوند، در واقع آخوند سابق، رئیس امور دفتر رضا شده بود و او هم صد پله بدتر از اطرافیان رضا از هم‌صنف‌های سابقش انتقاد می‌کرد و نسبت‌های بد به آنها می‌داد! این شخص از اهالی چالوس بود و اسم عجیب و غریبی داشت. یک روز رضا رفته بود چالوس برای سرکشی به عملیات احداث کارخانه حریربافی که فرانسوی‌ها می‌ساختند، در آنجا چشمش به یک ملای جوان می‌افتد و او را صدا می‌زند و صحبت می‌کند. این ملای جوان خط بسیار خوبی داشته است. رضا او را به تهران آورد و در دفتر به کار گماشت. ملای جوان ‌هم لباس آخوندی را درآورد و کت و شلواری شد. رضا اسم او را هم عوض کرد و گذاشت: هیراد! این آقای هیراد بعدها ترقی کرد و رئیس دفتر مخصوص شاهنشاهی شد. بعضی اوقات هم پیش رضا می‌آمد و به او سواد می‌آموخت. آها یادم آمد. اسمش رحیم‌علی فقیه یعسوبی بود(!) که رضا اسمش را عوض کرد و گذاشت رحیم هیراد! هیراد که رگ خواب رضا را به دست آورده بود، مرتباً از هم‌لباس‌های خودش بدگویی می‌کرد و داستان‌های شگرف می‌گفت و رضا را آموزش بی‌دینی می‌داد! خلاصه این جمع مغز رضا را عوض کردند و رضا تصمیم گرفت تاریخ گذشته ایران را احیا کند». برگرفته از خاطرات ملکه پهلوی (تاج‌الملوک پهلوی)، مصاحبه‌کنندگان ملیحه خسروداد، تورج انصاری و محمودعلی باتمانقلیج، بنیاد تاریخ شفاهی (معاصر)، تهران: به‌آفرین، نیویورک: نیما، چاپ اول. ✅ eitaa.com/sharehnews
بسمه تعالی با پیوستن به صفحه اینستاگرام شارح مهم‌ترین تحلیل‌ها ‌ و خبرهای حوزوی را دنبال کنید. @sharehnews 🔴 در Instagram برای دنبال کردن عکس‌ها و ویدیوهای شارح این برنامه را نصب کنید. https://ig.me/1HcudSIpmAHG8kQ
🔴 ایران با ۸ پله صعود به رتبه ۱۳ دنیا از لحاظ قدرت نظامی رسیده است. ✅ میزان بودجه دفاعی ایران در مقابل سایر کشورهای برتر این رده‌بندی به شدت کم بوده و ایرانی‌ها صرفا با تکیه بر جوانان و دانش بومی خود توانسته‌اند در تولید و انبوه‌سازی سلاح‌های موردنظر جهت دفاع از انقلاب و کشور به جایگاه مناسبی دست یابند. رتبه کشورها در این رتبه‌بندی تنها براساس میزان تسلیحات نبوده و مولفه‌های ژئوپلیتیک و دیپلماتیک، ثبات مالی و توانایی فراخوانی متحدان قدرتمند نیز در نظر گرفته می‌شود. در این شیوه از رتبه‌بندی، «شاخص قدرت» که کشورها متناسب با آن رتبه‌بندی شده‌اند، هر چه کمتر باشد، بهتر است. این شاخص، وضعیت هر کشور از نظر بودجه دفاعی، تعداد نیروهای نظامی، تعداد هواپیماها و تانک‌ها، زیردریایی‌ها و... را در بر می‌گیرد.   ✅ eitaa.com/sharehnews
گام دوم انقلاب اسلامی.mp3
2.02M
🔹🔹🔹✳️ بیانات آیت الله سیفی مازندرانی در مورد هفت محور از فرمایشات رهبری (در زمینه گام دوم انقلاب اسلامی) 🔹یک) علم و پژوهش 🔸دو) معنویّت و اخلاق 🔹سه) اقتصاد 🔸چهار) عدالت و مبارزه با فساد 🔹پنج) استقلال و آزادی 🔸شش) عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن 🔹هفت) سبک زندگی 🌐برگرفته از: 🔸https://eitaa.com/ayatollhseyfieitaa.com/sharehnews
💠تجمعات فیضیه از گذشته تا به امروز 🔸تجمعات حوزه علمیه، نقش بسیار جدی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشته است. امروز نیز تجمعات باید همانگونه موثر باشد چرا که حوزه همان حوزه است و مبارزه نیز اگرچه شکلش تغییر کرده اما هنوز ادامه دارد. 🔸اما متاسفانه تنها اشتراک تجمعات امروز با گذشته اشتراک لفظی است! آیا حوزه عوض شده است؟ یا مبارزه تمام شده؟ قطعا هیچکدام! پس باید تجمعات شروع حرکت های بزرگی باشد که برگزار کنندگان آن به صورت منظم گزارش کار بدهند. 🔸اما متاسفانه تاثیر فریاد های بلند وشعارهای پر رنگ ولعاب سخنرانان که اکثرا خود از مسئولین حوزه هستند را حتی در حیطه مسئولیت خودشان هم نمیبینیم؟مگر مخاطب گام دوم انقلاب، همه غیر از حوزه ومسئولین آن هستند؟شاید دیگر هدف از تجمعات وگرد هم آوردن طلاب ،فقط رفع تکلیف باشد!. 🔸اماکذب این ادعا را فقط تحول مثبت رو به جلو حوزه مشخص میکند تحولی متناسب با هدف گام دوم انقلاب یعنی تمدن اسلامی. 🔸الحمدلله سخنران تجمع فرضیه فردی بیرون حوزه وناآشنای به آن نیست بلکه از مسئولین شورای عالی حوزه است وانشاالله از این پس موضوع تجمعات بعدی ارائه گزارشات عینی شورای عالی مخصوصا کمیته اجرایی گام دوم باشد. 🔸تجمع فیضیه پایان کارنیست آغازراه است، تجمع فیضیه لبیکی است که باید با عمل همراه شود آغاز حرکت وجوشش طلاب و مسئولین ، برای تحول جدی روبه جلوی حوزه علمیه . راهکار این مهم همانطور که آیت الله خاتمی تصریح کردند این است که همه فضلا براساس بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه حوزه رادر این برهه زمانی مشخص کنند و آن را جدا از مسئولین مطالبه کنند. 🔸در این مسیر اگر قرار بر مقاومت مسئولین حوزه بر ادامه سیر کنونی حوزه که همان سیر گذشته مطابق با همان زمان است باشد، بین مسئولین و مطالبه های به حق قطعا حذف شده در این میدان مطالبه های به حق نخواهند بود!. نویسنده: حسین‌زاده
⚠️ مردم نسبت به برجام شرطی شدند و بازار متلاطم شد ✖️دیگر مردم را نسبت به بسته اروپایی شرطی نکنید 🔻 رهبرانقلاب در تیرماه۱۳۹۷: 🔹️ ما یک روز کشور را موکول کردیم به برجام، [امّا] نتوانست مشکل اقتصادی کشور ما را برطرف کند و به ما کمک قابل توجّهی بکند؛ و نتیجه این شد که مردم نسبت به برجام شرطی شدند، که وقتی آن بابا(ترامپ) میخواهد از برجام خارج بشود، تا مدّتی که او میگوید خارج میشوم، ما همین‌طور دچار تلاطم در بازار خواهیم بود؛ ما شرطی شده‌ایم دیگر، مردم را ما شرطی کرده‌ایم. حالا هم «بسته‌ی اروپایی»؛ مردم را درباره‌ی شرطی نکنید. ✅ eitaa.com/sharehnews
گام دوم استاد علیدوست.mp3
3.29M
❇️ انتقاد استاد علی‌دوست (زیدعزه) از مواجهۀ احساسی و کف‌خیابانی با بیانیۀ گام دوم انقلاب! 🔴 امیدوارم رفتاری که با منشور روحانیت امام شد با بیانیه گام دوم نشود. 🔴 همایش، تجمع، و تظاهرات، ابتدایی‌ترین برخورد است و مناسب نیست. 🔴 تبیین بندبند بیانیه با کلام رهبری در جاهای دیگر نیز توضیح واضحات است. 🔴 دو گروه به تراث انقلاب می‌توانند ضربه بزنند: دشمنان و دوستان نادان. ✅ eitaa.com/sharehnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رأی حرام و کثیف !!! ⏪ کلیپی جهت ترساندن مردم از دولت آقای رئیسی ، فیلمی که ستاد انتخاباتی روحانی علیه رئیسی منتشر کرد. 🔸دولت دروغ و مکر امروز خود مبتلا به پیشگویی احمقانه خود شد اما صدا از دیوارهای مجلس و کاخ ریاست جمهوری شنیده می شود اما از دروغگوها هرگز!! آری و اینچنین خداوند دروغگوها را مفتضح می‌کند. این در حالیست که آیت الله رئیسی کارنامه پر افتخار تولیت آستان قدس رضوی را پیش روی همگان گذاشته است. ✅ eitaa.com/sharehnews
🔴 اظهارنظر علمی اهل‌علم می‌خواهد!! 🔻شهاب الدین حائری شیرازی، فرزند مرحوم محی الدین حائری شیرازی در کانال تلگرامی خود نوشت: 🔹امام علی (ع) :حاکم نباید بگوید "هرکس از من اطاعت کند از خدا اطاعت کرده" معیار اطاعت خدا ، کتاب وسنت است. در کتاب میزان الحکمه جلد 1 باب امارت روایات زیبایی در خصوص رهبری جامعه آمده به چند نمونه توجه نمایید: 🔹الإمام علي (عليه السلام): بعث النبي (صلى الله عليه وآله) جيشا وأمر عليهم رجلا وأمرهم أن يستمعوا له ويطيعوا، فأجج نارا وأمرهم أن يقتحموا فيها، فأبى قوم أن يدخلوها وقالوا: إنا فررنا من النار، وأراد قوم أن يدخلوها، فبلغ ذلك النبي (صلى الله عليه وآله) فقال: لو دخلوها لم يزالوا فيها، وقال: لا طاعة في معصية الله، إنما الطاعة في المعروف (تنبیه الخواطر ج1 ص 51) 🔹پیامبر ص سپاهی را به جنگی گسیل کرد وبر ایشان امیری گذارد وفرمود به حرف امیر خود گوش کنید ومطیع او باشید پس در میانه راه آن امیر اتشی افروخت و سپاهیان را گفت یک به یک به آن داخل شوند پس عده ای فرار کردند و داستان را به پیامبر گفتند پیامبر (ص)فرمودند اگر داخل آتش شده بودند همچنان در آتش جهنم میسوختند چرا که طاعت کسی در معصیت خدا جائز نیست وفقط در امور نیک طاعت مجاز است 🔹عن علی(عليه السلام): احذروا على دينكم ثلاثة:... ورجلا آتاه الله عز وجل سلطانا فزعم أن طاعته طاعة الله، ومعصيته معصية الله، وكذب، لأنه لا طاعة لمخلوق في معصية الخالق... إنما الطاعة لله ولرسوله ولولاة الأمر، وإنما أمر الله عز وجل بطاعة الرسول لأنه معصوم (بحار72ج/ص338 خصال ج1 ص68) 🔹امام علی (ع) : " بر دین تان از سه کس بترسید یکی از آن سه ، کسی است که خداوند به او قدرت وریاست داده پس اینگونه فکر میکند که طاعت او طاعت خداست ومخالفت با او معصیت خداست . دروغ میگوید وگمان باطل دارد زیرا طاعت کسی مجاز نیست در معصیت پروردگار. طاعت مطلق و در همه امورفقط برای خدا و پیامبر و امامان است زیرا اینان معصوم اند. " 🔹روایات جالب توجه بسیاری در این باب آمده که حاکی از آنست که اوامر حکام اولاً بایست بصورت کلی با کتاب وسنت سنجیده شود سپس هرگاه مخالف کتاب وسنت باشد نباید مورد اطاعت قرار گیرد. 🔹پ ن پس از انقلاب اغلب با حسن نیت اما از سر غفلت توسط بزرگانی مثل شهید دستغیب چنین جملاتی"من اطاع الخمینی فقد اطاع الله هر کس از خمینی اطاعت کند از الله فرمان برده" گفته شد که دقیقا همان مفهومی است که در روایت دوم نهی شده است. نقل از کانال: @saraeer 🔴 این نوشتار بیشتر از اینکه علمی باشد ابتدائی و سیاسیست 🔴 در روایت نبوی افراد از آتش گریختند و نبی مکرم اسلام نافرمانیشان از نائب خود را تائید کرد . ♦️ اولا باید سند این روایت بررسی شود . ♦️ ثانیا نائب حضرت فقط در امر جنگ نائب بود و اجازه نداشت در میانه راه امر به ورود به اتش بدهد. ♦️ ثالثا خودکشی حرام مسلم است و اگر عنوان ثانوی بر آن بار نشود حرمت اولیه خود را دارد و طبعا نائبی که چنین دستوری دهد فاسق می شود و نمی‌شود از او تبعیت کرد. ♦️ نکته دیگر: اینکه نوشتند اوامر حکام اولاً بایست بصورت کلی با کتاب وسنت سنجیده شود سپس هرگاه مخالف کتاب وسنت باشد نباید مورد اطاعت قرار گیرد. ♦️ اشکال نقضی اینکه اطلاق این روایات حتی در جائی که آمر امام معصوم هم باشد شامل می‌شود مثل امر امام به غلام خود برای ورود به تنور روشن!!! ♦️ ضمنا لازمه این حرف این است که ولی فقیه نمی‌تواند بر اساس مصالح احکام اولیه مثل حج را تعطیل کند!؟! ♦️ و اما اشکال حلی اینکه اگر قرار باشد هر شخصی احکام ولی فقیه را با فهم خود بسنجد جعل ولایت برای فقیه که مبتنی بر مصالح است لغو می گردد. ♦️ بلی اگر فقیه بدون لحاظ مصالح اهم اسلام و مسلمین حکمی صادر کند که با احکام اولیه مخالف است نباید اطاعت شود . اما نه به دلیل این روایت بلکه به دلیل اینکه چنین فقیهی فاسق می‌شود و از ولایت معزول می‌گردد. ⏪ در پایان بر این سخن ناروا و غیر علمی اشکالات متعدد دیگری وارد است. ✅ پیشنهاد کانال شارح به نویسنده مطلب و بارگزار محترم در کانال سرائر یک مناظره علمی حول همین موضوع در پایگاه اطلاع‌رسانی شارح می باشد. ✅ eitaa.com/sharehnews
🔴 اختصاصی شارح⬇️ بسمه تعالی ❇️حوزه علمیه چیست؟ بی تردید حوزه علمیه مهمترین هدف و آرمانش تبلیغ و توسعه دین در جامعه اسلامی است و این حوزه مقدس بیش از هزار سال در عصر غیبت امام عصر با قدرت و صلابت از دین الهی و شئون مختلف آن حفاظت و حراست نموده است. ✅ قوام هر سازمان و مجموعه به ارکان تشکیل دهنده آن است و ارکان حوزه علمیه نیز سه نهاد مرجعیت اساتید و طلاب می باشند. همانگونه که مستحضرید شورای عالی حوزه علمیه اصلی ترین و تنها نهاد تصمیم گیر و تصمیم ساز حوزه علمیه محسوب می شود و آنچه مشخص است و مراجع معظم تقلید بر آن اذعان دارند این است که اعضای محترم شورای عالی نمایندگان ایشان می باشند. 🔴 برکسی پوشیده نیست که جایگاه والای مرجعیت معظم و جامعه محترم مدرسین و شورای عالی حوزه علمیه از خطوط قرمز و حساس حوزه محسوب می شود و خدای ناکرده تضعیف این ارکان منجر به تضعیف دین و از هم پاشیدگی حوزه خواهد شد. ♦️ لکن از این نکته نمی توان غافل شد که حوزه علمیه قم بیش از 1000 استاد در سطوح مختلف دارد و بی شک نمی توان جامعه محترم مدرسین را نماینده این اساتید دانست چرا که در انتصاب و عضویت این اعضا محترم نظر عامه اساتید لحاظ نشده است. از سوی دیگر در رکن مهم بدنه طلاب و فضلا، مجمع نمایندگان طلاب خود نهاد پائین دستی جامعه محترم مدرسین است و با صرف نظر از بحث های مختلف میزان مشارکت طلاب در انتخاب این اعضا حتی از همین مجمع نیز نماینده ای در شورای عالی وجود ندارد . 🔴 اما آنچه انتظار طلاب و اساتید حوزه علمیه سراسر کشوراست داشتن نماینده واقعی و موثر در دو رکن طلاب و اساتید در این نهاد عالی می باشد و قطعا این درخواست به معنای توهین به نهادهای عالی حوزه نمی باشد و طبعا همانگونه که جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه ضمن فراخوان طلاب در تجمعات مختلف با پاسخ مثبت اساتید و طلاب و مشارکت آنان مواجه می شوند انتظار متقابل این دو رکن مهم این است که با داشتن نماینده ای واقعی و موثر نظرات و دغدغه های خود را منتقل و در تصمیمات نظام حوزه دخیل باشند. چرا که در سال های پس از پیروزی انقلاب خلا وجود نمایندگان این دو قشر در عالی ترین نهاد حوزه به چشم می خورد. و این دغدغه عموم طلاب و فضلا و اساتید حوزه است. در پایان توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم و انشا الله حوزه علمیه مشمول عنایت و رحمت امام عصر عج گردد. و خداوند طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری و مراجع معظم عنایت فرماید. ابوالقاسم سیفی مازندرانی ✅ eitaa.com/sharehnews
🔴 انتصاب منحصر به فرد!! جناب آقای رئیسی کیست که آمریکا از قرار گرفتنش در مسند اجرای عدالت احساس شرم می کند؟؟ ♦️ این انتصاب جزء بهترین و امیدوارکننده ترین انتصابات از سوی مقام معظم رهبری می باشد . ✅ سخن امام خمینی: ⏪ (ما هم نباید توقع داشته باشیم که اینها برای ما خوب بگویند، اگر خوب بگویند، معلوم میشود ما خیانتکاریم! آن روزی که من آن وقتها میگفتم که نمیفهمد این دستگاه؛ برای سقوط من این است که آنها شروع کنند به تعریف کردن! آنها هر روز فحاشی میکنند؛ این غلط است...اگر شروع کرده بودند به تعریف کردن، چه کردن و احترام کردن و اینها، ما کم کم تمام میشد کارمان! اگر چنانچه امریکا از ما تعریف کند و روزنامه های امریکا از ما تعریف کنند، آن وقت است که باید مردم بگویند این چه است قضیه؟ یک قضیه ای است که دارند تعریف میکنند). eitaa.com/sharehnews
شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
🔴 اطلاعیه پذیرش ✅ویژه فضلای حوزه علمیه ⏪تاریخ شروع پذیرش یکم اسفندماه ❇️اطلاعات تکمیلی در سایت
🔴 کدام مدرسه فقهی در قم گواهی اجتهاد می‌دهد؟ مدرسه فقهی اصولی معهد الاجتهاد الفعال مجموعه‌ای است که از بدو تاسیس مخالف مدرک‌گرائی و استفاده از عناوین دانشگاهی برای فضلای حوزه علمیه بوده است و روال صدور گواهی علمی خود را بر اساس سنت اصیل حوزه و فقهای سلف قرار داده است. این روش مورد تائید رهبر معظم انقلاب بوده و هست و جا دارد حسب تاکیدات معظم له نهادهای عالی حوزه در روش صدور گواهی خود تجدید نظر نمایند. بسم‌الله الرحمن الرحیم ۱۳ اسفند ۹۷ جمعی از طلاب ‌مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی دیداری خصوصی با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای داشتند. این نوشته برخی از مطالب ایشان در جلسه است. یک نکته‌ی دیگری در ذهن من هست -البتّه این را در مورد کلّ حوزه بنده عقیده داشته‌ام که تا حالا هم نشده، بارها هم با مسئولین حوزه، بخصوص حوزه‌ی قم، مطرح کرده‌ایم [امّا] ظاهراً سخت است برایشان- که کسی که یک درسی را میخواند و به یک جایی میرسد، احتیاج به مدرک دارد، احتیاج به شهادت دارد. اشتباه بزرگ این بود که آمدند این شهادت را با شهادتهای دانشگاهی مخلوط کردند؛ حالا اوّل که [حتّی] میخواستند اسمش را دکتری و مانند اینها بگذارند که غلط بود، بعد معادل دکتری [گذاشتند]؛ این هیچ لزومی ندارد. بیایید شما مشخّص کنید که [اسم] کسی که مثلاً فرض کنید این سه سال اوّل عمومی را میگذراند -یک سه سال عمومی دارید دیگر- چیست؛ اسم آن طلبه‌ای که محصول سه سال درس خواندن در این مؤسسّه است که لزوماً مطابق با سه سال درس خواندن در حوزه‌ی آزاد نیست و یک خصوصیّات بیشتری دارد چیست، یک اسمی برایش معیّن کنید. بعد یک سه سال دیگر شما دارید که کار تخصّصی در آن میکنید؛ آن کسی که آن سه سال را گذراند، یک صلاحیّتهایی پیدا میکند، برای او هم یک اسمی مشخّص کنید و مؤسّسه شهادت بدهد که او به این حد رسیده. بعد یک دو سال دارید که آن دو سال، دو سال تحقیق و پژوهش و مانند اینها است؛ آن دو سال را وقتی گذراندید، [طلبه] یک صلاحیّتهای جدیدی پیدا میکند؛ همچنان که در نظام غربی دانشگاهی ما که از غرب تقلید شده، مثلاً‌ فرض کنید که حالا آن زمانهای قدیم، زمان جوانی ما، سیکل اوّل و سیکل دوّم و مانند اینها بود، همین دبیرستان هم دو قسمت بود، اسمش را سیکل اوّل و سیکل دوّم میگذاشتند، بعد دیپلم، بعد مثلاً لیسانس، بعد فوق لیسانس، بعد دکتری؛ یک درجاتی دارد؛ یعنی بر حسب صلاحیّتهایی که تعریف شده یک اسمی میگذارند و یک شهادتی میدهند؛ شما بدون اینکه از آنها تقلید بکنید و بخواهید با آنها انطباق بدهید -که مطلقاً به نظر من این کار جایز نیست که ما بیاییم با آنها منطبق کنیم کار خودمان را و بگوییم مثلاً این برابر دکتری است، این برابر مثلاً ارشد است، این برابر [کارشناسی است]؛ این اصلاً معنی ندارد؛ چون نوع کار آنها با نوع کار ما متفاوت است- امّا شما شهادتهایتان را مشخّص کنید؛ وقتی که آن دو سال آخرِ هشت سال را شما انجام دادید، یک صلاحیّتی پیدا میکنید؛ این صلاحیّت را مشخّص بکنید، یک شهادت بدهید؛ به نظر من این کار خیلی خوب است. ما البتّه از قدیم داشته‌ایم یک چنین چیزی؛ این اجازه‌ی اجتهادی که رایج بوده همین است دیگر؛ یعنی طلبه به یک نقطه‌ای میرسد که مجتهد میشود؛ قدیم معمول بود که اجازه‌ِی اجتهاد به او میدادند. یا به آن که مثلاً در حدیث پیشرفت میکرد و اهل حدیث بود، مثلاً اجازه‌ی روایت حدیث میدادند، به او اجازه‌ی نقل حدیث میدادند، این کار معمول بود؛ حالاها متأسّفانه نیست؛ واقعاً متأسفانه، چون خیلی خوب بود اگر چنانچه بود. آقایان ملاحظه میکنند، اجازه‌ِی اجتهاد نمیدهند به خاطر اینکه نبادا یک تبعه‌ای بر آن مترتّب بشود؛ در حالی که نه؛ میشود یک جوری عمل کرد که تبعه‌ای هم مترتّب نشود. امّا حالا خود شما این کار را انجام بدهید؛ یعنی یک شهادتی برای فلان مرحله‌ی از [تحصیل بدهید]. ✅ eitaa.com/sharehnews
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🔶توصیه مهم مقام معظم رهبری به شورای عالی حوزه در رابطه به جوان گرایی 🔶به جوانان اعتماد کنید؛ به این ها تکیه کنید. 🔶منظورم از جوان، انسان 18 ساله نیست؛ بلکه مرادم فضلای جوان 35 تا 45 ساله است. 🔹عقيده ى من اين است كه جناب آقاى مكارم [1] و آقايان محترم و عزيز اگر بخواهيد اين كار (تحول در حوزه) انجام گيرد، بايد به فضلاى جوان تكيه كنيد؛ بايد اينها را به كار بگيريد، به اينها اعتماد كنيد. 🔹جوان كه عرض مى كنم، مرادم جوان هجده، نوزده ساله، يا بيست ساله نيست؛ فضلاى جوان حوزه، يعنى فضلايى كه سن آنان بين سى وپنج، تا چهل، چهل وپنج است، و هفت هشت سال هم درس خارج رفته اند. اينها فضلاى جوان حوزه اند. 🔹درست كه فكر مى كنيم، می‌بینیم اينها خيلى هم جوان نيستند. آن روز جمعى از آقايان اينجا تشريف داشتند، گفتيم خوب؛ شما آقايانى كه حالا مثلًا هفتاد سال، شصت وپنج سال سنّتان است، آن وقتى كه اين كارها انجام مى گرفت- اشاره كرديم به اوايل نهضت- چند سالتان بود؟ فرض كنيد سى سال قبل از اين، شما چهل سال، چهل ودو سال، چهل وپنج سال داشتيد؛ حالا هم به همان چهل سال، چهل ودو سال، چهل وپنج ساله ها كه هستند- كم هم نيستند و خوب هم هستند- اعتماد كنيد؛ به اينها تكيه كنيد، به اينها مسئوليت و اختيار بدهيد و بگذاريد كار كنند. 📅 بيانات معظم له در ديدار اعضاى شوراى عالى حوزه ى علميه ى قم 29/ 06/ 1376 ________ [1. حضرت آیت الله مکارم از اعضای شورای عالی حوزه وقت بودند.] 🆔 @feghahat
🔴 عزتی که روحانی به ویزای ایران داد!! ⏪ شعار دکتر روحانی در انتخابات بازگرداندن عزت به پاسپورت ایران بود اما نه تنها عزت به پاسپورت ایران بازنگشت بلکه باعث شد ویزای ایران نیز بی عزت شود. ♦️کنسولگری ایران در اربیل از توقف درج ویزا در پاسپورت متقاضیان سفر به ایران خبر داد. ♦️ مرتضی آبادی، کنسول ایران در اربیل عراق با اعلام این خبر گفت: از این پس ویزای ورود به ایران به صورت چاپی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد و بدین ترتیب پس از توقف ثبت ورود و خروج مسافران خارجی، درج ویزا نیز در پاسپورت متوقف می‌شود. ♦️پیش‌بینی می‌شود این اقدام در پی تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و اعمال سخت‌گیری این کشور در مورد افرادی که به ایران سفر کرده‌اند، مانع از کاهش ورود شمار گردشگران خارجی یا فعالان اقتصادی به ایران شود. ✅ eitaa.com/sharehnews
هدایت شده از سخن شیعه
⭕️جامعه مدرسین مغز متفکر وچشم بینای دستگاه اداره کننده کشور! 🔹جامعه مدرسین ساختاری انقلابی و فعال در اوج تحولات حوزه محسوب می شود که بر اساس آرمان ها و اهداف نظام، در آن موقع نقش آفرین بود تا آن جا که مقام معظم رهبری این مجموعه را در سال۶۸چنین توصیف فرموده اند: من جامعه ى مدرّسین را مغز متفكر و چشم بینا و وجدان سالم و حساسى براى دستگاه اداره کننده ى کشور میدانم. 🔹اما از آن جا که ساختار جامعه مدرسین متناسب با نیاز های جامعه حوزوی به روزرسانی نگردیده است ,اکنون شاهد آن هستیم که : این نهاد قدرت تفكر و بینایی و حساسیت خود را نه تنها نسبت به دستگاه اداره کننده ى کشور از دست داده بلكه اعتبار سازمانی و صنفی سابق را هم در میان حوزویان ندارد. 🔹در آن روزها اعضای آن جزو بنیان گزاران انقلاب و مبارزین بودند و اعتبار والایی به آن بخشیده بودند زیرا: شرف المكان بالمكین اما امروز برخی اعضای جامعه تعهد سابق را نسبت به اهداف و آرمان های نظام از دست داده اند . 🔹جامعه مدرسین با دیوار بلندی که اطرافش کشیده، خود را از توان و انرژی و حمایت نسل جوان و انقلابی حوزه محروم ساخته و این بزرگ ترین خسارتی است که این نهاد دیده است. 🔹 نگاه دستوری و آمرانه به همراه تقدسی ساختگی ،مانع نقد پذیری و اصلاح درون سازمانی گردیده است . 🔹توصیه امام خمینی ره در منشور روحانیت به جامعه مدرسین به دست فراموشی سپرده شده است: جامعه مدرسین باید طالب عزیز انقلابى و زحمت کشیده و کتك خورده و جبهه رفته را از خود بدانند. حتماً با آنان جلسه بگذارند و از طرحها و نظریات آنان استقبال نمایند. 🔸در پایان باید گفت که این تذکرات به جهت اصلاح مهم ترین جایگاه حوزوی ارائه گردیده و جا دارد برای رفع این امور چاره ای اندیشیده شود. ✍احمد رضا توحیدی 🔻🔻🔻 @sokhanshia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هر شخصی به من تهمت بزند حلال نمیکنم!! ☑️ ️واکنش آیت الله آملی لاریجانی به شایعه جاسوس بودن دخترش ✅ eitaa.com/sharehnews
شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
🔴 کدام مدرسه فقهی در قم گواهی اجتهاد می‌دهد؟ مدرسه فقهی اصولی معهد الاجتهاد الفعال مجموعه‌ای است ک
🔴 اختصاصی شارح 🔴 🔴 چهل سال گذشت!! مافات مضی!! ♦️شورای عالی حوزه و چهل سالی که گذشت! بعد از انقلاب 57 و مجاهدتهای پیرخمین و یاران باوفایش، کشور از چنگال رژیم سفاک و ضددین پهلوی خارج شد و در نتیجه حکومت اسلام مستقر و ولی فقیه حاکم شد. ♦️ در این برهه حوزه علمیه قم وارد یک مرحله حساس از حیات خود و از فرصتی استثنایی بهره مند شد که در طول تاریخ تاسیس حوزه، بلکه در طول تاریخ اسلام، بی بدیل بود. ♦️از آنجا که نظام جمهوری اسلامی ایران نوعی حکومت دینی را تجربه می‌کرد و بالطبع اصل مترقی ولکن خاک خورده ولایت فقیه در طول دوران غیبت مهجور بود،حوزه علمیه به مرجع فکری و منبع نرم افزاریِ حاکمیت و کشور مبدل گشت. ♦️ از این رو وظایف خطیری مثل حفظ و گسترش تشیع و وحدت اسلام، تربیت مبلغ دینی، تولید نرم افزار برای حکومت داری، ارتقاء سطح دینداری جامعه و رساندن صدای شیعه به جهان، متوجه آن شد. ♦️از نظر مردم و افکار عمومی، حوزه مادر انقلاب و پشتوانه فکری-علمی انقلاب بوده و هست، از این رو ریل‌گذاری و سیاستگذاری حوزه باید منطبق با این انتظار و مأموریت می‌بود. از این نکته نباید غافل شد که عملا شورای عالی حوزه، وظیفه سیاستگذاری حوزه های علمیه را عهده دار است، بنابراین ضروریست بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، این شورا درباره عملکرد و بهره‌وری خود توضیح و روشنگری نماید تا افکار عمومی بتواند ارزیابی درستی از این عملکرد و درستی راه رفته شده، داشته باشد. در بررسی‌های میدانی، بعضی از عناصر اصلی حاکمیت، همانند رهبری یا مسئولین قوه قضائیه، این عملکردها را برآورنده خواسته ها حکومت نمی دانند، چه از نظر تولید نرم افزار برای اداره دینی جامعه در عرصه های مختلف، چه از نظر تربیت مجتهد و روحانیت آگاه و شجاع برای اداره ارگانهای حاکمیتی مثل قوه قضائیه. حتی کار به جایی رسید که رهبری نسبت به انقلابی ماندن حوزه صریح تذکر داد. ♦️از دیگر نظر، طلاب و اساتید که دو رکن دیگر حوزه علمیه در کنار رکن مرجعیت به شمار می روند، از عملکرد شورای عالی اظهار نارضایتی می کنند، از اینرو می‌توان نارضایتی‌هایی در عرصه های : هدایت تحصیلی، روش های آموزشی، مهارتهای فرهنگی و تبلیغی، معیشت و رفاه را برشمرد. ناراضیان یکی از راهکارهای گره گشا را جوانسازی شورای عالی حوزه می دانند تا زمینه برای درک مقتضیات زمان، چابکی و شجاعت در تصمیم گیری ها مهیا شود. ♦️حضور مجتهدان جوان در این شوراء، می تواند به رشد و ارتقاء سطح آموزشی حوزه، درک نیازهای حاکمیت از حوزه، و در یک کلام «تحول مطلوب حوزه»، را میسر سازد. ♦️راهکاری دیگر این است که ارتباط شورای عالی حوزه با بدنه حوزه بیشتر شود و به درخواست‌ها و نیازها پاسخ داده شود، یا اینکه اعضای شورای عالی با نظر اساتید وطلاب حوزه انتخاب شوند. ♦️تاییدات مراجع معظم تقلید از شورای عالی حوزه هم برای طلاب و هم برای این شورا بسیار مغتنم است اما کار وقتی تمام است که همه ی ارکان حوزه(مرجعیت ،اساتید، طلاب و فضلا) از این نهاد عالی احساس رضایت نمایند. مهدی جعفری نیا ✅ eitaa.com/sharehnews
🔴انتقاد از عملکرد خبرگزاری حوزه!! ✅ خبرگزاری حوزه همانگونه که اخبار و دفاعیات پیرامون عملکرد نهادهای بالادستی خود را یکسویه انتشار دهد جا دارد انتقادها و درخواست منطقی و مودبانه طلاب و فضلا و اساتید نسبت به عملکرد این نهادها منتشر نماید تا متهم به بایکوت کننده اخبار حوزه انقلابی نگردد. ✅ eitaa.com/sharehnews
هدایت شده از روزنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 و در جشن تولد یک که اخیرا در دادگاه بدوی به محکوم شده بود. گفته شده این مجلس در برگزار شده است! این مرکز توسط مرحوم تأسیس شده بود و اکنون جناب حجت الاسلام والمسلمین سید علی محقق داماد ریاست هیأت امنای آن را برعهده دارند. 🔶حاشیه طرفداران صیانت از هویت صنفی روحانیت خاصه برخی سران محترم که در محکوم کردن و یا فریاد سر می دهند و چندین بیانیه و یادداشت اعتراضی نوشته اند٬ در مقابل این حوادث کاملا هستند! 🔸از بازنشر این فیلم ناهنجار معذوریم🔹 @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢رئیس دفتر یوسف صانعی پدر شوهر مرجان شیخ الاسلامی آل آقاست؟ ♦️ متهم اصلی پتروشیمی، عروسِ خلج رییس دفتر فعلی یوسف صانعی است. خلج از عناصر تندرو اصلاح طلبان و نزدیک به سران آن میباشد. ♦️انتظار از دفتر آقای یوسف صانعی این است که در این خصوص روشنگری نماید! ✅ eitaa.com/sharehnews
30.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ واکنش آیت الله سیفی مازندرانی در درس خارج به حوادث مجلس در مسجد سلماسی 🔴 انقلابی واقعی کیست؟ 🔴 بعضی نمایندگان مجلس التزام عملی به ولایت فقیه ندارند. 🔴دفاع از جریان فتنه توسط برخی نمایندگان در صحن مجلس خروج از خط ولایت و موجب تاسف است. 🔴 مرجع انقلابی کیست؟ ✅ eitaa.com/sharehnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کلیپی که خبرگزاری دولت برای چند ساعت منتشر و سپس حذف و عذرخواهی کرد. دو پیام که حاوی خباثت و نفوذ گسترده در خبرگزاری دولت است!! 🔴 پیام به سران جمهوری اسلامی!! این تعبیر پیام به سران جمهوری اسلامی حاکی از این است که سازنده کلیپ یک تیم ایرانی نبوده است. 🔴 پیام دوم به حشد الشعبی و نجبا و به طور کلی محور مقاومت بود که خواست بگوید به جای ارتباط با سپاه قدس و سپاه با وزارت خارجه ایران و مجموعه دولت همکاری کنند. 🔴 باید این خیانتکاران پشت پرده و نفوذی‌ها در دولت شناسائی و محاکمه شوند. ✅ eitaa.com/sharehnews
🔴 سفر تبلیغی زیارتی آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله) به کشور سوریه ✅ ملاقات آیت الله سیفی مازندرانی و آیت الله طباطبائی نماینده مقام معظم رهبری (دام‌ظله العالی) در محل اقامت ایشان در این دیدار مهم‌ترین تحولات سیاسی ایران و محور مقاومت مورد گفتگو واقع شد. ✅ eitaa.com/sharehnews
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❇️ آیت الله سیفی مازندرانی به سوریه رفت 🔹 آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در سفری تبلیغی به کشور سوریه رفت. 🔹 این استاد حوزه علمیه قم با ورود به کشور سوریه مورد استقبال حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه قرار گرفت. 📚 خاطر نشان می شود آیت الله سیفی مازندرانی بعد از تحصیل مقدمات در مدرسه صدر بابل در سال 1352 وارد حوزه علمیه قم شد و از محضر اساتیدی چون حضرات آیات میرزا هاشم آملی، سید محمدرضا گلپایگانی، شیخ جواد تبریزی، اعتمادی و... بهره برد. این استاد حوزه که علاوه بر تربیت شاگردان، صاحب تالیفات در رشته های مختلف دینی همچون فقه، اصول، تفسیر، کلام، رجال و درایه است، در ایام جنگ تحمیلی در کنار تحصیل و تدریس از فرصت ایام تعطیلی حوزه استفاده می کرد و به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام می شد و از ناحیه چشم به افتخار جانبازی نیز نائل آمده است. http://hawzahnews.com/detail/News/485927