در پاسخ به تهمت ها و اهانت پیچ اهل سنت مشهد در موضوع رضاع کبیر و نسبت دادن این مطلب به شیعیان
قسمت چهارم: تصریح علمای اهل تسنن به شیر دادن مردان بزرگسال توسط خود عائشه
موسی شاهین لاشین،استاد دانشكده اصول دين و دانشكده حديث دانشگاه الأزهر مصر: عائشه ، اعتقاد داشت كه رضاع كبير سبب محرميت ميشود و خود او پسري ( كه نزديك به سن بلوغ بوده) را شير داد و آن پسر بر او وارد ميشد؛ اما ساير مادران مؤمنان، آن را قبول نداشتند كه اين مطلب در روايت دوازدهم و سيزدهم روشن شد.
ابن قیم:چهارم : عائشه به مساله ي رضاعه ي کبير { شير دادن به مردان بزرگسال } مبتلا و آزموده شد و به آن عمل مي کرد و در مورد آن بحث و مناظره مي کرد و همسران پيامبر را به آن دعوت مي کرد و توجه بسيار زيادي به اين مساله داشت
ابن عاشور: ام المؤمنين عائشه، هر وقت كه ميخواست شخصي بر او وارد شود، به او شير ميداد. دليل او براي اين مطلب، اجازه پيامبر به سهله، همسر ابوحذيفه بوده است. اين ديدگاهي است كه ديگر همسران پيامبر با آن موافق نبودند و اجازه نميدادند كه كسي با استفاده از اين روش بر آنها وارد شوند .
آقایان علمای سنی مشهد، آیا باز هم می خواهید به دروغ ادعا کنید چنین مطالبی را شیعیان گفته اند؟
آیا فکر نمی کنید دوران تهمت و افتراء و دروغگویی تمام شده است؟
برادر و خواهر اهل سنت به راستی پاسخ شما در قبال چنین مطالبی توسط علمای خودتان در مورد عائشه چیست؟
آیا عائشه ای که در روایات صحیح و اقوال علمای شما به مردان نامحرم شیر داده است با آن عائشه ای که در ذهن شما می باشد در تعارض و تناقض نیست؟
یکی باطل است، کدام یک؟
#رضاع_عائشه
لایو امشب را از دست ندهید
ارایه مطالب و مستندات جدید از تناقضات و تعارضات در موضوع عایشه و رضاع کبیر در منابع اهل تسنن
آدرس پیچ اینستاگرام استاد شریفی.
@alisharifi3131
■ مراسم سخنرانی و عزاداری شهادت رئیس مذهب جعفری، امام صادق (ع)
🏴هیئت فاطمیه بیرجند🏴
● باکلام: استاد گرانقدر، علی شریفی
🌐 https://eitaa.com/sharifii_110
● با نوای: مداحان اهل البیت (ع)
● از ۲۳ الی ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
● ساعت ۲۰:۳۰
● شهید استاد مطهری ۸
ا•••=🏴🍃🌹🍃🏴=•••ا
💠 مجتمع مسجد عاشورا
💠 هیئت فاطمیه بیرجند
در پاسخ به تهمت ها و اهانت پیچ اهل سنت مشهد در موضوع رضاع کبیر و نسبت دادن این مطلب به شیعیان
قسمت پنجم: لزوم وجود شاهد در مسئله رضاعه
طبق مبانی اهل تسنن در موضوع رضاعه شهادت مرضعه(زن شیر دهنده) به تنهای کفایت نکرده و محرمیت از طریق شیر خوردن هنگامی ثابت می گردد که دو مرد و یک زن یا یک مرد و دو زن شاهد شیر خوردن از زن بوده و شهادت بدهند
علمای اهلسنت تصریح نموده اند که شهادت سماعی هم مورد قبول نیست، یعنی اگر شهود بگویند که ما شنیدیم فلانی از فلانه شیر خورد این شهادت باطل است بلکه شهود باید در هنگام شیر دادن حضور داشته و خود شخصا شیر خوردن فرد را از سینه زن مشاهده کرده باشند و سینه زن را ببینند.
در فتوای شافعی موجود است که به علت عدم امکان دیدن سینه زن توسط مرد پس شهادت چهار زن نیاز است اما علمای حنفی در جواب شافعی مدعی شده اند شهادت زن به تنهایی محرمیت نمی آورد بلکه باید از محترم زن شیر دهنده شاهد بر رضاعه و دیدن سینه زن باشد
سوال از علمای اهلسنت:
شاهد رضاعه از خانواده جناب ابوبکر اعم از دختران و عروس ها و نوه های ایشان که باید شیر خوردن مردان بزرگسال را از سینه این افراد می دیدند چه کسانی بودند؟
و اگر شاهدی نداشتند، آیا خانواده ابوبکر و از جمله عائشه بدون محرمیت شرعی در حضور نامحرمان بی حجاب بودند؟
کدام یک از شما علمای سنی حاضر هستید به سیره خانواده ابوبکر و عائشه عمل کرده و هنگام شیر خوردن مردان از سینه محارمتان به عنوان شاهد به شرط دیدن سینه آنان حضور داشته باشید؟
کدام یک را می پسندید و پاسخ تان به این سوال چیست؟
ادامه دارد
#رضاع_عائشه
#شاهد_رضاع