استاد علی شریفی
سفر کردم به نقاط مختلف، رفتم و آمدم، و تازه معنای زندگی را فهمیدم.
زندگی یعنی دیدن دردها، زندگی یعنی خلاصه شدن در آرزوهای این بچه های پابرهنه، زندگی یعنی کلنجار رفتن با تقدیر خداوند، زندگی یعنی خاک بازی این کودکان، زندگی یعنی دنیای این کودکان، زندگی یعنی دمپایی پاره او، زندگی یعنی لباس پر چرک او، زندگی یعنی دغدغه های همه روزه و عادی شده برای پدر، زندگی یعنی شکر مادر برای رسیدن یک لقمه نان، زندگی یعنی....
به راستی این است زندگی، آنها زندگی را اینگونه دیدند و زندگی میکنند.
چه کسی مقصر است؟ گاهی با خود میگویم خدایا چرا؟ مگر تو نمیبینی؟ چرا او را خلق کردی؟ غیرتت کو؟
گاهی میگویم، مسئولین کجا هستند؟
گاهی میگویم...
در انتها به اینجا میرسم، خود من کجای این داستانم، مگر نمیبینی؟ کوری؟ نمیفهمی؟ غیرتت کجاست؟ کو انسانیت؟
دیوانه میشوم وقتی کسی از من میپرسد که این بچه ها شیعه هستند یا سنی تا کمک کنم؟
چقدر تهی هستیم از انسانیت.
این بچه ها با همان پاهای برهنه و لباس های پرچرک و... شادمان مشغول خاک بازی هستند و زندگی میکنند ولی نمیدانم چرا من با کفش و کت و شلوار اتو کشیده روزی هزار بار میگوییم لعنت به زندگی.
@sharifii_110
استاد علی شریفی
آدرس پیچ علی شریفی در اینستاگرام.
https://www.instagram.com/p/CMAFfyuBzN9/?igshid=1mguctbg8mk50
@sharifii_110
استاد علی شریفی
تکفیر عمربن خطاب توسط علمای اهلسنت به علت انکار اجماع و سخن رسول خدا(ص)
آنچه که در احادیث بخاری و مسلم از رسول خدا(ص) وارد شده است ثابت میگردد خلافت بعد از حضرت حصر شده است در قریش و در ذیل این روایات علمای اهلسنت تصریح کرده اند که این عقیده اجماعی اهلسنت می باشد و مخالفین این عقیده طبق مبانی اهلسنت و بیان بزرگان آنان بدعت گذار و کافر می باشند، زیرا تصریح آنان بر این امر می باشد که منکر اجماع و روایت متواتر کافر است.
بر خلاف دستور رسول خدا(ص) و اجماع اهلسنت عمر بن خطاب مدعی بود که میخواهد خلافت را به غیر قریش بدهد.
طبق مبنای اهلسنت، عمربن خطاب کافر می باشد زیرا وی سخن رسول خدا(ص) را قبول نکرده و اجماع اهلسنت را باطل و انکار کرده است
منتظر پاسخ مخالفین هستیم
#عمر_انکار_اجماع
#حصر_خلافت_قریش
@sharifii_110
استاد علی شریفی
موسی بن جعفر علیهما السلام برای همه باب الحوائج هست
نظر برخی از علمای اهل سنت
ما همني أمر فقصدت قبر مُوسَى بْن جعفر فتوسلت به إلا سهل الله تعالى لي ما أحب.
احمد بن جعفر بن حمدان قطیعی گوید از حسن بن ابراهیم(ابو علی خلال) شنیدم می گفت:در هر ناگواری و سختی که برایم پیش می آمد نزد قبر موسی بن جعفر می رفتم و توسل به ایشان می کردم و خدای متعال ، آنچه را که دوست داشتم را برایم سهل و آسان می کرد.(1)
وكان الشافعي يقول قبر موسى الكاظم الترياق المجرب
شافعی همواره می گفت قبر موسی بن جعفر دارویی مجرب و مشکل گشاست.
ولي چنین مردی که قبرش چنین با برکت هست را مسموم می کنند و به شهادت می رسانند.
و اجر رسالت خوب اداء شد
قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى (شوری 23)
بگو ای پیغمبر، من از شما مردم اجر و مزدی نمی خواهم غیر از محبت به خویشانم.
وتوفي موسى الكاظم في رجب سنة ثلاث وقيل سنة سبع وثمانين ومائة ببغداد مسموما
موسی بن کاظم در رجب سال 183 یا 187 با سم از دنیا رفت.(2)
(1)تاريخ بغداد وذيوله،ط العلمية(1/ 133)
(2)حياة الحيوان الكبرى(1/ 189)
شهادت امام موسی کاظم علیه السلام تسلیت باد.
@sharifii_110
استاد علی شریفی
عقیده اهل بیت(ع) در مورد حضرت ابوطالب(ع) از زبان عالم اهل سنت
ابن اثیر از کبار علمای اهلسنت:
و هیچ یک از عموهای پیامبر(ص) به جز حمزه و عباس در امان نبودند و ابوطالب و ابولهب اسلام را درک کردند ولی اسلام را قبول نکردند و اهل بیت(ع) معتقد بودند که ابوطالب مسلمان بود و به عنوان یک مسلمان درگذشت.
طبق روایات فراوان از رسول خدا(ص) مثل روایت ثقلین، روایت سفینه و... که حضرت دستور دادند دین و اعتقاد خودمان را از اهلبیت(ع) کسب کنیم تا گمراه نشویم، به مانند اهلبیت(ع) معتقدیم که حضرت ابوطالب یار و یاور رسول الله(ص) مسلم و مومن بودند و این شیعه است که تابع اهلبیت می باشد
اکنون اهلسنت پاسخگو باشند که چرا تابع اهلبیت نیستند؟چرا با اهلبیت مخالف هستند؟ آیا اهلبیت را دروغگو می دانند؟
#ابوطالب_مومن_مسلم
@sharifii_110
استاد علی شریفی
سبد غذایی، اقلام و لوازم منزل برای محرومین و عزیزان مان در بلوچستان بارگیری و به منطقه برای توزیع ارسال شد.
منتظر ارایه گزارش و مستندات توزیع اقلام در منطقه باشید.
شماره کارت واریز بابت باران مهربانی شما نیکان:
6063731067173469 بانک مهر علی شریفی
@sharifii_110
شبی در خاش.
طبق برنامه سفر بلوجستان دیشب را در خاش اقامت داشتیم.
اتفاق خاص.
یکی از مولوی های شهر خاش از آمدن ما مطلع شده لذا با میزبان هماهنگ کرده بود و ساعتی در خدمتش بودیم، در مورد خیلی چیزها صحبت کردیم و فضای خوبی بر مباحث اختلافی حاکم بود.
یکی از اشکالاتش بر شیعه این بود که با توجه به مشکلات اقتصادی چرا حرم های اهلبیت(ع) را با شکوه میسازیم، جواب دادم که همین مردم با مشکلاتشان برای تکریم اهلبیت کمک میکنند، مباحث را ادامه دادیم تا سفره شام آمد و مشغول شدیم.
مولوی مشغول شام خوردن بود که از وضعیت اقتصادی در شهر خاش سوال کردم در جواب گفت، وضعیت خوب نیست مردم در فشار هستند، حقیقتا منتظر فرصت و گفتن این جمله از طرف ایشان بودم و تا این را گفت، گفتم:
جناب مولوی اول شهر، مسجد الخلیل را دیدم که با چه وسعت و هزینه ای در حال تکمیل می باشد، برای اولین بار ۳ سال پیش آمدم خاش و این مسجد در حال ساخت بود و بعد سه سال هنوز تمام نشده،چرا با این اوضاع اقتصادی مسجد باشکوه میسازید، چرا مسجد کوچکتر و کم هزینه نمیسازید؟ پولش را به مردم کمک کنید، با حرارت جواب داد:
ما بدون سرپناه و گرسنه میخوابیم ولی مساجدمان را باشکوه میسازیم.
با حرارت و غیرت سخن میگفت که پریدم وسط حرفش و گفتم، احسنت جناب مولوی ولی سوال؛ شیعه هم همین را میگوید که گرسنه میخوابم اما محل رفت و آمد ملایک، محل نزول رحمت خدا یعنی حرم حجت های الهی را باشکوه میسازم، پس چرا به شیعه اشکال میگیرید؟
کمی مکث کرد و منصفانه گفت، حق با شماست جوابم را گرفتم و قانع شدم، بعد خندید و گفتم حالا فهمیدم عمدی این بحث را مطرح کردی تا مچم را بگیری ای رافضی، اتاق منفجر شد از خنده همه دوستان.
شب خوبی بود
ادامه دارد....
#علی_شریفی #شبکه_ولی_عصر_عج #برنامه_مهدیار #خیرین_بی_نام #بلوچستان #خاش#مناظره #مناظره_شیعه_و_سنی
@sharifii_110