ابوحنیفه از منظر علمای اهلسنت
قسمت پنچم: نظر بخاری در مورد ابوحنیفه
بخاری: ابوحنیفه مرجئی بود(یکی از فرقه های بدعت گذار نزد اهلسنت) که در مورد رای و حدیثش سکوت کرده اند
قرطبی: از كسانى كه بر ابوحنيفه عيب گرفته و او را سرزنش كردهاند محمد بن اسماعيل بخارى است، وى در كتاب ضعفاء و متروكين از سفيان ثورى نقل كرده است: ابوحنيفه چون كافر شده بود دو بار او را توبه دادند، سپس مىنويسد: نُعَيم از فزارى نقل مىكند كه گفت: نزد سفيان بن عيينه بودم كه خبر مرگ ابوحنيفه را آوردند، گفت: خدا او را لعنت كند، اسلام را نابود كرد.
محمد عمر سربازی: بخاری به خاطر عداوت دشمنی واختلافات عقیدتی با ابوحنیفه او را تضعیف کرده است و از مدار حق خارج شده است
نتیجه: به نظر شما کسی که امیرالمومنین رجال اهلسنت او را بدعت گذار کافر و ملعون و دشمن می داند چگونه می شود امام اعظم؟
آیا باز هم باید همچنان منتظر سکوت علمای حنفی باشیم؟
آقایان اهلسنت این تضعیفات یا صحیح است یا به قول استاد ابوالقاسمی دل بخواهی و از روی غرض شخصی و عناد، کدام را انتخاب می کنید؟ دوران شعر و صغرا کبری تمام شده
ابوحنیفه مجروح ترین شخصیت در اهلسنت
#ابوحنیفه_بخاری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ بسیار مهم و زیر خاکی که باید بارها دید و نشر داد
قسمت اول
✅بیان وصیت نامه امام خمینی توسط رهبری
⁉️آیا می دانید امام خمینی وصیت نامه خودشان را با بیان چه مطلبی شروع کردند؟
1-ادله حقانیت تشیع
2-برائت از دشمنان اهلبیت(ع) به عنوان طاغوت
3-بیان ظلم های مخالفین به اهلبیت(ع)
4-اثبات باطل بودن عقیده اهلسنت
5-استدلال به کتب و روایات اهلسنت برای ثابت نمودن حقانیت تشیع
6-اتمام حجت بر همه اهلسنت به خصوص علمای آنان
7- دعوت همه مردم به تشیع به عنوان تنها مذهب بر حق
8- عدم توجه به سخنان انحرافی خناس های مخالف
♻️این کلیپ فصل الخطاب است برای برادران مُنیه و نو بتری، اگر واقعا پیرو امام خمینی هستید، این وصیت نامه ایشان، بدانید امام خمینی شما را خناس و منحرف معرفی کرده است.
☺️نمیدانم، شاید الان به مانند سابق دوباره بگویند مسئولین پیگیری کنید کی وصیت امام را اشتباهی نوشته،اصلا شاید بگویند رهبری اشتباهی به جای وصیت امام، وصیت نامه کس دیگری را خواندند
👈منتظر کلیپ های ناب بعدی باشید
#امام_خمینی_وصیت_نامه
#منیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت دوم وصيت نامه امام خميني
نکات بسيار مهم در قسمت دوم وصيت نامه امام خميني در مورد وحدت
آيا معني و تعريف وحدت و تنها راه رسیدن به وحدت را از منظر امام خميني مي دانيد؟
آيا مي دانيد طبق نظر امام خميني راه رسيدن به وحدت چيست؟
در اين کليپ با اعتقادات و آخرین سخنان حضرت امام آشنا شويد
1-دعوت همه مردم به تشيع
2-جدا شدن از مکتب اهلبيت(ع) رسيدن به انحراف است
3- طبق دستور اهلبيت(ع) بايد بر تمامي ستمگران و غاصبين حق آنان مثل بني اميه ملعون از صدر اسلام تا روز قيامت لعن فرستاد و بايد اين لعن را زنده نگه داشت
4- بر همه واجب است که در تمام مجالس عمومي و مراسم مذهبي به طور کوبنده فجايع و جنايات دشمنان اهلبيت(ع) از صدر اسلام تا به امروز بيان شده و بعد به آنان لعنت فرستاده شود
5-همه بدانند آنچه که موجب وحدت مي شود عمل به اين موارد(لعن به دشمنان اهلبيت) است
6-کساني که با اين نظر مخالف هستند انسان هاي خناس و منحرف از حق و مذهب هستند و نبايد به سخنان آنان اعتناء کنيد
7- اين وصيت من فقط مربوط به شيعيان نيست بلکه همه مردم را مخاطب قرار داده ام
عکس روح الله را میزنند ولی عکس روح الله عمل میکنند
#منیه_وصیت_امام
تبین نظرات رهبری در مسئله وحدت و تقریب مذاهب
قسمت اول
1- مراد از وحدت با اهلسنت وحدت اجتماعی و سیاسی می باشد نه وحدت اعتقادی
2-اینکه ما می گوییم اختلاف نداشته باشید ربطی به بحث و نقد مذاهب و مناظره ندارد بلکه منظورمان عدم دعوا و تنازع و دشمنی می باشد وگرنه رشد مذاهب در گفتگوی علمی بوده و من شما را به این امر سفارش میکنم که با یکدیگر بحث علمی کرده و عقائد یکدیگر را به چالش بکشید
3-در مجالسی که صرفا شیعیان حضور دارند لزومی به بیان مباحث اثباتی در مسئله امامت و ولایت نیست زیرا همه شیعه بوده و این مسئله را قبول دارند پس بیان این مسئله موضوعیت ندارد، لذا مباحث امامت باید در فضای مطرح شود که مخاطب شما اهلسنت و غیر شیعه هستند
4- وقتی سخن از امیرالمومنین(ع) می شود امکان ندارد که سخن از حوادث و اتفاقاتی که برای حضرت افتاده است مثل جنگ جمل و صفین و دشمنی این افراد با حضرت بیان نشود، این مباحث یک بحث تاریخی می باشد که باید گفته شود و ربطی هم به شیعه و اهلسنت ندارد و اتفاقا نظر بنده این است که این مباحث بدون توهین نقل شود و حتی در این مباحث مناظره و مجادله کلامی انجام بگیرد.
☝️☝️☝️نتیجه بحث از مستندات قسمت اول نظر رهبری در مسئله تقریب و وحدت:
طبق این مستندات نه تنها طرح موضوعات اختلافی در مسئله امامت در حضور اهلسنت مانعی ندارد بلکه اساسا این مباحث را باید در جمع همین افراد مطرح کرد.
وقتی ایشان می فرماید اختلاف را رها کنید و وحدت داشته باشید منظور معظم له عدم اختلاف در موضوعات سیاسی و اجتماعی می باشد نه موارد عقیدتی و این عدم اختلاف در موارد سیاسی و اجتماعی جامعه می باشد و معنی عدم اختلاف به معنای عدم دعوا و دشمنی با یکدیگر است نه گفتن و نقد مذاهب و مباحث اختلافی
مورد بعدی ذکر این مسئله می باشد که ایشان بیان حقائق تاریخی و درگیری بین ائمه با خلفاء و صحابه و ظلم های که به اهلبیت شده است را لازم و ضروری دانسته و تصریح می فرمایند ذکر این مباحث ربطی به شیعه و اهلسنت ندارد و نه تنها اثر سوء ندارد بلکه باید در این مباحث بین اهلسنت و شیعه مناظره و گفتگو انجام بپذیرد زیرا رشد علمی در طرح همین مباحث می باشد و بنده طلاب و پژوهشگران را به این امر تشویق می نماییم
برای رسیدن به نظرات رهبری در مسئله وحدت و تقریب باید مجموعه سخنان و تعریف خود ایشان از کلمات و جملات شان را دید تا درک صحیحی از مطالب ایشان به دست آید، همانگونه که مشاهده فرمودید نظرات رهبری صریح و روشن و مشخص می باشد که متاسفانه عده ای نوبتریه مُنی نه تنها این موارد را مطرح نمیکنند بلکه به صورت گزینشی و با تحریف و تقطیع سخنان معظم له ایشان را یک شخص واداده نسبت به مباحث عقیدتی شیعه معرفی میکنند تا بتوانند پشت سر ایشان انحرافات خودشان را مخفی و توجیه کنند که قطعا بنده و امثال بنده جلوی این مصادره به مطلوب و خیانت را گرفته و اجازه این عمل قبیح عده ای منحرف و نفوذی را نخواهیم داد
ادامه دارد....
#رهبری_وحدت_منیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا سنی نیستم.
قسمت اول:
ارتباط صمیمی اهلبیت(ع) با خلفا
۶ دقیقه طلایی، برای نجات از برزخ سردرگمی
علی (ع) و آل(ع) او دوست و یار، دشمن و یا مخالف خلفا
از هیاهو تا واقعیت، از افسانه تا واقعیت.
برای رسیدن به حقیقت فقط ۶ دقیقه فاصله دارید، پس با تامل و با دقت ببینید این
۶ دقیقه طلایی را
#چرا_سنی_نیستم
#رابطه_خلفا_اهلبیت
#قسمت_اول
قشر مذهبی مردمی جامعه قربانی اصلی.
در طی این سال ها مظلوم ترین و قربانی اصلی جامعه ما قشر مذهبی بوده اند.
قشری که به واسطه بی کفایتی و خیانت های عده ای سودجو در لباس مدیریت کشور موجب تمسخر و طعن مخالفین نظام و دین و مکتب قرار گرفتند.
قشری که اکثریت آن از دهک های پایین جامعه بوده و علیرغم منتقد بودن به بعضی از حوادث و مدیریت های مسیولین و با وجود مشکلات اقتصادی باز هم برای حفظ حداقل ارزش های اعتقادی پا روی اصل نظام نگذاشته و مرد روزهای سخت نظام بودند و خط خودشان را از اغتشاشگران و معاندین جدا کردند.
قشری که علیرغم عدم انتساب رسمی به نظام این روزها فحش میخورند، کتک میخورند، چادر از سر نوامیس شان کشیده میشود، به عقایدشان اهانت میشود و حتی تهدید و کشته میشوند.
آری این قشر از جامعه به ظاهر بازنده اصلی این اغتشاشات هستند
مسیولین بی کفایت و خاین به نام دین دزدی و اختلاس کرده و دین و متدین را بد نام میکنند، مزدور و منافق و جاهل معاند نظام هم با اصل دین و دین داری مقابله میکند، هر دوی این گروه دو لبه یک چاقو هستند.
دین و دین دار قربانی اصلی این روزها
استاد علی شریفی
دلایل بطلان احمد بصری را از زبان اولین شخصیت علمی جریان بشنوید.
چرا آقای سید پور آذر به عنوان مسیول دانشکده مجازی مهدویت احمد بصری از این فرقه اعلام برایت کرد؟
دلایل علمی بطلان فرقه احمد بصری چیست؟
با دیدن این برنامه پاسخ خود را از زبان جناب سید پور آذر دریافت کنید
بیصبرانه منتظر حضور اتباع احمد بصری و پاسخ این افراد به سوالات جناب پور آذر هستیم