یادداشتهای سفر به آمریکا
قسمت هشتم (پژوهش و بوروکراسی)
بعد از انجام کارهای اولیه اداری که اصلا به دراز نکشید، اتاقی در کنار اتاقهای دیگر پژوهشگران به من اختصاص دادند و من کارهای علمیام را بیمعطلی شروع کردم. گرفتار ساز وکارِ بوروکراسی نشدن خیلی مهم بود. در طول این دوسال کسی از من نپرسید که شما چه میکنید و چند صفحه نوشتهاید و چند ساعت صرف کار کردهاید. این البته اختصاص به من نداشت. این نکته را در مقدمههای منابع لاتین نوعا دیدهام که بسیاری از اساتید و نویسندگان نوعا در این مقدمهها از «نبود سرکشیها و حسابکشیهای ادارای در فرایند پژوهش» قدردانی کردهاند. بعد از بازگشت به ایران، هر میزان سختگیریهای اداری در برخی مراکز پژوهشی (که تبدیل به اداره شدهاند) را دیدم، قدر و ارزشها این اعتماد را بیشتر درک کردم، و درک کردم عدم دخالت و مزاحمت در کار یک محقق نه یک اخلاق، بلکه اساسا یک روش است....
@Habibollah_Babai
#یادداشت_های_سفر_آمریکا
📣 کرسی ترویجی: دانشکده حقوق و علوم سیاسی
🔘 عنوان کرسی: نسبت حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی در نظریه آیتالله مصباح یزدی
🎙 ارائهدهنده:
👤 دکتر مصطفی کواکبیان
✍ ناقدان:
👤 حجتالاسلاموالمسلمین دکتر نجف لکزایی
👤 حجتالاسلاموالمسلمین دکتر احمد رهدار
👨💻 مدیر جلسه:
👤 دکتر عباسعلی رهبر
🗓 زمان: سهشنبه ۳۰ دیماه
⏰ ساعت: ۱۳ الی ۱۵
🌐 جهت شرکت در کرسی از لینک زیر استفاده کنید.👇👇👇
🆔 meeting.atu.ac.ir/ch/korsi1
🔗 لینک پیوستن به کانال فتوح اندیشه:
🌐 http://eitaa.com/joinchat/905052177C2097b0286a
هدایت شده از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
#کرسی_تخصصی
#احمد_رضا_یزدانی_مقدم
#پژوهشکده_علوم_واندیشه_سیاسی
✅سومین پیش اجلاسیه کرسی نظریهپردازی آئینگی وحی
🔶حکومت و قانون در سنت فلسفه سیاسی اسلامی
👤ارائهدهنده: حجتالاسلاموالمسلمین دکتر احمدرضا یزدانی مقدم
شورای داوران:حجتالاسلاموالمسلمین دکتر حمید پارسانیا،حجتالاسلاموالمسلمین دکتر محمدکاظم شاکر،دکتر جلال درخشه
👤کمیته ناقدان:حجتالاسلاموالمسلمین دکتر نجف لک زایی،حجتالاسلاموالمسلمین منصور میراحمدی،حجتالاسلاموالمسلمین دکتر محمدحسن قدردان قراملکی،حجتالاسلاموالمسلمین دکتر سید علی میر موسوی
👤دبیر علمی: دکتر رجبعلی اسفندیار
👤ناظر جلسه دکتر محسن موسی وند
⏰زمان: پنج شنبه 1399/11/2 ساعت ۹ صبح
🔶مکان: قم - پردیسان - پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی - طبقه دوم- تالار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
💠مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاریهای علمی و بینالملل
🔹لینک ورود به جلسه
🌐http://dte.bz/danaee
15_1960.pdf
1.62M
در باب ضرورت تفکیک #سیستان_و_بلوچستان، پهناورترین استان کشور
یادداشت #شریف_لک_زایی
مخالفت با #تفکیک، مخالفت با #رشد و #پیشرفت
تفکیک استان سیستانوبلوچستان به نظر یک مساله مهم، حیاتی و ضرورتی اجتنابناپذیر است که درنهایت لاجرم باید اتفاق بیفتد.
#روزنامه_فرهیختگان، دوم بهمن ۱۳۹۹
مطالعه در اپلیکیشن پژوهان
https://pajoohaan.ir/document/3411-درآمدی-بر-اندیشه-سیاسی-امام-موسی-صدر
لینک اپلیکیشن:
https://pajoohaan.ir/document/9obwz7w5kw7q6nxj
حضور نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سامانه نمایشگاه مجازی کتاب تهران
https://tehranbookfair.ir/#/pavilion/2872/search
✅نشست تخصصی
⬅️ نقد کتاب:فهم فقهی و سیاست معاصر دکتر منصور میر احمدی
👥ناقدان:
👤حجت الاسلام و المسلمین دکترنجف لک زایی
👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی باباپور
⬅️دبیر علمی جلسه:دکتر علی شیرخانی
⏰زمان:سه شنبه ۷ بهمن ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۸
💠 لینک ورود به جلسه:
🌐yun.ir/qw9yka
🔷 دومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم
👈 با سخنرانی: استاد #نجف_لک_زایی
💎 ۱۶ بهمن ۹۹ ساعت ۸:۳۰ صبح
🔔 #تبلیغ_نیوز| پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
🌐 Tablighnews.Dte.ir
🆔 @tablighnews
یادداشتهای سفر آمریکا
قسمت دهم (کارگاههای پرورشی در مدارس)
برای ثبت نام دخترم، رفتیم مدرسه ابتدایی گرییر(Greer). قبل از ثبت نام، باید مربی پرورشیِ مدرسه با دخترم گفتگو میکرد. خانم مربی بعد از گفتگوی با فرزندم، برگشت به من گفت «دخترتان روحیه خجالتی دارند، من دو ماهه این روحیه را عوض میکنم». این جمله برای من که یک عمر خجالتی بودن را هم تجربه کرده بودم، شوخی به نظر میرسید. بعد از دو ماه دیدم که حرف مربی واقعا شوخی نبود بلکه یک برنامه بود. این بخاطر کارگاههای پرورشی در مدارس بود. بچهها مدرسه هر هفته دو روز کارگاه پرورشی داشتند که درآن مهارتهای مختلفی را یاد میگرفتند.
نکته بسیار مهمی که بعدها متوجه شدم «تربیت بچهها بیش از ظرفیت بچهها» بود. این نکته اندکی اغراقآمیز است ولی نکته بسیار مهمی بود. آنچه در کارگاههای پرورشی در مدارس رخ میداد، فعالسازی ارادههای کودکان، هرچند در مسیر نظام سرمایهداری، بود. فکر میکنم یکی از ریشههای آزادی (به هر معنایی که هست) در جهان غرب، نه ضرورتا قوانین و نظام اجتماعی آن، بلکه نوعی پرورش ارادهها است که موجب میشود افراد در سن بزرگسالی هم احساس آزادی، حس جرأت و امکان تغییر را داشته باشند.
در کلاسهای دکتری دانشگاه ویرجینیا به مرّات دانشجویانی را دیدم که شاید اصلا نشانههای نخبگی (در ظاهر) نداشتند، تعجب میکردم و از خود سئوال میکردم که اینها اینجا چه میکنند؟ بعد از آشنایی با برخی از این دانشجوها دیدم که برخی از اینها بیش از هفت زبان میدانند. دوباره به این نتیجه رسیدم که افراد در نظام آموزشی و پرورشی بیش از ظرفیت خودشان آموزش و پرورش داده میشوند.
یکی از اساتید برجسته دانشگاه ویرجینیا جناب لری بوشارد بود که واقعا هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ اخلاقی فرد فرهیخته و فهمیده بود (او یکی از بهترینهای تجربه من در آمریکا بود). ایشان فردی معلول و ناتوان به لحاظ جسمی بود، به گونهای که نمیتوانست درست حرف بزنه، تایپ بکنه، راه بره، و یا کاری را انجام بده. با این حال، نظام پرورشی از این معلول، فرهیختهای ساخته بود که نه فقط محل مراجعه دانشجویان، بلکه محل رجوع اساتید بود. بوشارد هم از جمله نمونههای زندگی من بود که در آن اراده انسانی را غالب بر شرایط محیطی و محدودیتهای فیزیکی میدیدم. یکی از مسلمانان درمورد لری بوشارد جمله تلخی به من گفت. گفت بوشارد اگر در جامعه ما بود گدا میشد. یک معنا از جمله ایشان این بود که فقدان تربیت و پرورش ارادههای کودکان در مدارس ما، آنها را نوعا وابسته و نیازمند به دیگران قرار میدهد. سخناش هر چند تلخ ولی بسیار تأمل برانگیز بود.
@Habibollah_Babai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏰ #نشریه_عهد ۶۸ منتشر شد...
✅ موضوع معرفی چهره انقلابی #امام_موسی_صدر
🌀 در این شماره میخوانید 🔻🔻
🔷 مصاحبه با مهندس مهدی چمران
🔷 مصاحبه با مهدی فیروزان داماد امام موسی صدر پیرامون اقدامات و شخصیت ایشان
با یادداشتی از #شریف_لک_زایی
دریافت تنها از طریق کانال نشریه عهد در ایتا
📢 لطفاً رسانه باشید
___ 🖇️ کانال نشریه عهد 🔰 ____
https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64