سوم
چشمیکه رفت و چشمیکه در دل باز شد/بزم ترکشها
قدری که گذشت، سوزش شدیدی در چشم راست و روی پیشانیام احساس کردم. باتردید دست بردم سمت چشمم. به جای چشم، انگار انگشتهایم در یک حفره کوچک فرو رفت! چون کلاً بیناییام را از دست داده بودم، فکر کردم هر دو چشمم درترازوی معامله و داد و ستد با حضرت ربّ ودود قرار گرفته و تقدیم خالق شده است. کمی بعدتر، دیدم خون پیشانیام مانع بینایی شده و چشم چپم الحمدلله سالم است. وقتی بعضی جاهای دیگر سر و گردن و بدنم هم به سوز افتاد، فهمیدم گلوله خمپاره، مرا از انبوه ترکشهای دیگرش هم بینصیب نگذاشته است. عجب بزمی شده بود، این بزم!
هفتمین یادواره
سردار شهید حاج حبیب لک زایی
25 مهرماه، ساعت 14.30
گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) ادیمی
چهارم
خاطرهای از صلابت پدر؛ شهردار و شخصیت!
تقصیر خودشان نبود؛ تازه به دوران رسیده بودند، و اگر نه در حرف، اما در عمل دین و ارزشهای دین را از سیاست جدا میدانستند، و باید هم جدا میدانستند؛ سیاستی که آنها یاد گرفته بودند، حکم یک ظرف پر از آلودگی را داشت. با این همه اما، هنوز هم نمیخواستم باور کنم چنین اتفاقی افتاده است. من به سربازها نگاه میکردم، سربازها به من. گفتم: یعنی واقعاًً بساط شما رو جمع کردن و عکسها رو کندن؟!
و آنها دوباره حرفهایشان را تکرار کردند و گفتند: کم مونده بود خودمون رو هم بزنن.
یکراست رفتم پیش حاجآقا و هر آنچه شده بود را بهاش گفتم. حالش از این رو به اون رو شد. گفت: اینا خیلیهاشون لااقل مراعات ظاهر رو میکنن دیگه، ولی کار این شهردار ما به جایی رسیده که انگار قید همه چی رو زده!
رو کرد به سربازها و گفت: سریع وسایل و عکسها رو آماده کنید.
یکیشان گفت: سردار اونا نردبون و بعضی چیزای دیگهمون رو گرفتن.
حاجآقا رو به من گفت: کم و کسریهاشون رو زود براشون آماده کن.
در همان حال گوشی تلفن را برداشت و دو تا از نیروهای کادر را احضار کرد. محکم و باصلابت بهشان گفت: همراه این سربازها میرید، هر کی از شهرداری اومد و خواست مزاحم کارشون بشه، بازداشتش میکنید و میاریدش اینجا.
مکثی کرد و محکمتر از قبل ادامه داد: حتی اگر خود شهردار بود.
همه احترام نظامی گذاشتیم و آمدیم بیرون.
* * * *
جلسه شورای اداری بود. چهره فرماندار و خیلی از مسئولین دیگر به چشم میآمد. جناب شهردار هم حضور به هم رسانده بودند! قرآن که خوانده شد، جناب شهردار نه ملاحظه دستور جلسه را کرد، نه ملاحظه هیچ چیز دیگری را. با ناراحتی گفت: آقایون من خواهش دارم یه فکری به حال ما و به حال موقعیت ما بکنین!
بعضیها کم و بیش ماجرا را شنیده بودند، بعضیها هم که نشنیده بودند، نگاهشان میخ شد بهصورت جناب شهردار. و جناب شهردار امان نداد و پشتبندش گفت: سپاه داره تو این شهر ترور شخصیت میکنه! به چهار تا سرباز حکم بازداشت من رو دادن!
به چهره حاج آقا نگاه کردم. حالش از آن حالهای طوفانی و کوبنده شده بود.
ـ کسی که دستور بده عکس شهدا رو از روی در و دیوار شهر بکَنَن و به ولینعمتان خودش توهین کنه، نباید دم از شخصیت بزنه!
هفتمین یادواره
سردار شهید حاج حبیب لک زایی
25 مهرماه، ساعت 14.30
گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) ادیمی
هدایت شده از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
دکتر نجف لک زایی:
♈️اربعین در چهار بخش می تواند به ما در عرصه تمدن سازی و امت سازی کمک کند: ارکان بنیان ساز، ارکان جهت ساز، ارکان ساختارساز و ارکان محیطی.
🔴 سومین نشست از سلسله نشست های فلسفه سیاسی و دولت کارآمد
♈️ با موضوع: "کارویژه فلسفه سیاسی در وجوه متکثر حکومت اسلامی"
🔷 ارائه دهنده: جناب آقای دکتر علی اکبر علیخانی
♦️ دبیر علمی: جناب آقای محسن جبارنژاد
🔷 زمان و مکان:
پنج شنبه دوم آبان ۹۸ ساعت ۱۰ صبح
قم، دانشگاه باقرالعلوم، طبقه اول، پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
@cpt_isca_ac_ir
برنامه قرار گفتگو با حجه الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی جلسه سیزدهم (فایل صوتی)
🌐https://eitaa.com/isca_seda/269
برنامه قرار گفتگو با حجه الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی جلسه سیزدهم (فایل ویدیویی)
🌐https://www.aparat.com/v/lRpDq
پخش شده از شبکه چهار سیما در برنامه قرار جلسه شماره 198
زمان: چهارشنبه 1398/8/8 ساعت 11:39
هدایت شده از نجف لک زایی
هدایت شده از پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
http://shabestan.ir/mobile/detail/news/849961
راه استکبارستیزی نخبگان در گام دوم انقلاب/ فضای سیاسی باید این حرکت را پشتیبانی کند - خبرگزاری شبستان ، رسانه حوزه دین ، فرهنگ و اندیشه
✅ مصاحبه شریف لک زایی عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی با خبرگزاری شبستان به مناسبت ۱۳ آبان
@cpt_isca_ac_ir
به مناسبت فرا رسیدن ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی و در راستای بررسی راه های مقابله با استکبارهای فکری فرهنگی با «شریف لکزایی»، عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به گفت وگو پرداخته ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:
نخبگان جامعه اسلامی، در مقام مبارزه با استکبارستیزی همسو با بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب چه رسالتی را بر عهده دارند؟
در پاسخ به این پرسش در فضای نظریه «مقاومت» مباحث خود را ارایه کرده و از این منظر موضوع را بررسی می کنم، اگر جامعه ای بخواهد به پیشرفت و تحول برسد نیازمند وجود فضای مقاومت در سطوح مختلف است.
یک بخش بسیار ملموس آن چیزی است که به صورت فیزیکی در عرصه اجتماعی ایجاد می شود به خصوص در حوزه اقتصاد و معیشت که بسیار خود را نشان می دهد، بخش دیگر در حوزه نظامی است به این معنا که وقتی بیگانه و دشمنی به سرزمین حمله کند، طبیعتا مقاومت شکل می گیرد اما فضای مقاومت در همین فضای نظامی گری و دفاع از سرزمین با فضای مقاومتی که در حوزه اقتصاد شکل می گیرد، متفاوت است. همین طور در فضای سیاست که می خواهیم نقشه هایی را که به هر حال کشیده می شود، باطل کنیم و به سمت و سوی مطلوب خودمان و آرمان هایی که داریم، حرکت کنیم.
حال در این میان نکته مهمی که می تواند کمک کند در حوزه فکری و فرهنگی و معنوی است، طبیعتا آنچه که می تواند آن حوزه های قبلی را پشتیبانی کند فضای فکری و مباحثی است که در حوزه اندیشه اتفاق میافتد، ما باید بتوانیم بنیان های فکری و فلسفی و نظری آنچه را که میخواهد در بیرون اتفاق بیفتد، فراهم کنیم، این امر نیازمند مجاهدت علمی و فکری زیادی است که باید در عرصه بومی انجام دهیم و بتوانیم خودمان را در این عرصه تقویت کنیم و این امر محقق نمی شود مگر آنکه از میراث ما سرچشمه بگیرد، میراث گذشته ما نمی تواند پاسخگوی نیازهای فعلی ما بشود مگر آنکه آن میراث بتواند در قالب نیازهای امروزی بروز و ظهور یابد، یعنی در واقع ما به اتکای میراث فکری گذشته مان بتوانیم نیازهای امروز خود را رصد کرده و پرسش های امروز خود را پیدا کنیم و به تناسب به آن پاسخ دهیم.
این اتفاق نیازمند چه بسترها و زمینه سازی هایی است؟
این امر نیازمند مجاهدت فکری است، به نظرم مهمترین حوزه و بنیادیترین مولفه ای که می تواند این شرایط را سامان دهد این است که که ما در عرصه سیاست، اقتصاد و در عرصه دفاع از سرزمین خودمان و باورها و اعتقاداتمان محکم تر گام برداریم، بنابراین از این مسیر باید حرکت کنیم، در اینجا طبیعتا نخبگان علمی بسیار اهمیت دارند و نقش کلیدی و مهمی را ایفا می کنند اما طبیعی است که فضای سیاسی ما باید این حرکت نخبگانی را پشتیبانی کند.
از سوی دیگر در چنین مقطعی نیاز است در فضای آموزش و پرورش یک سرمایه گذاری بسیار عظیم و گسترده ای داشته باشیم و در واقع اولویت اول مان آموزش و پرورش باشد که بتواند مسیر را برای ما باز کند و به این سمت و سو هدایت کند، آنچه که مشهود است در واقع دورنمای روشنی را نشان نمی دهد و آسیب های فراوانی وجود دارد که باید برطرف شود و ما به اصطلاح در این فضا بتوانیم با برطرف کردن آسیب ها به سمت ایجاد یک بنیان فرهنگی و علمی قوی در کنار یک بنیان معنوی بسیار قوی حرکت کنیم و بتوانیم مقاومت را شکل دهیم که این مقاومت به صورت ایجابی و نه سلبی بتواند به پیشرفت و اقتدار ایران کمک کند.
نقش قلم، خلق آثار و حتی ترجمه در این میان چیست؟
قلم محصول فکر است، آنچه که می اندیشیم در شکل اولیه اش به شکل مقاله و یادداشت خود را نشان می دهد. ترجمه اگر دست اول و از مباحث تازه باشد، خوب است و سبب تعامل ما با دنیا می شود، به هر صورت ما نیاز داریم که با افکار مختلف تعامل داشته باشیم، بسیاری از نخبگان ما با آن زبان مبدا آشنا هستند و از منابع دست اول استفاده می کنند که برای جامعه علمی مفید است.
اصلا همین ترجمه است که دیدگاه های متعدد اندیشمندان را بیان و سره را از ناسره مشخص می کند، اما به شرطی که ترجمه خوبی باشد نه اینکه ترجمه ای مملو از اشکال باشد و نهایتا به اندازه ای این امر نمود یابد که متن به ضد خودش تبدیل شود.
من معتقدم نخبگان برای مبارزه با استکبارستیزی مهمترین و اصلی ترین گامی که می توانند بردارند به روز بودن و داشتن مطالعه مستمر است، این گونه است که می توانند از واقعیات جهان امروز مطلع شوند و بر همان اساس برای جامعه خود نسخه ارایه کنند.
خبرگزاری شبستان
در گفتگو با مهر عنوان شد(1)
تأثیر وحدت اسلامی بر هم افزایی فکری و علمی جهان اسلام
شریف لک زایی با بیان اینکه گسترش وحدت اسلامی به نوعی هم افزایی مباحث علمی در جهان اسلام ایجاد می کند، گفت: وحدت به ویژه بر تصحیح افکار و تعدیل آراء و ایجاد تعادل علمی هم تأثیرگذار خواهد بود.
شریف لک زایی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تأثیر وحدت میان مسلمین در تقویت اندیشهورزی و رویکردهای علمی در جهان اسلام گفت: وحدت اسلامی میتواند در ابعاد مختلفی تأثیرگذار باشد و یکی از آن ابعاد عرصه فکری و علم است. در مراکز علمی و نهادهایی که کار علمی و کار فرهنگی انجام می دهند اگر شاهد تحقق وحدت باشیم در این صورت به مرور تجمیعی از آرا و نظرات شکل می گیرد که می تواند در پیشبرد مسایل علمی جهان اسلام نقش آفرین باشد.
عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا تحقق وحدت در جهان اسلام میتواند بر ابعادی نظیر تفکر و رشد اندیشه تاثیر گذار باشد، اظهار کرد: پاسخ مثبت است. درواقع اگر وحدت عملی در جهان اسلام اتفاق بیفتد قطعاً بر ابعاد اندیشه ای هم تأثیرگذار است. با ایجاد فضای وحدت به نوعی تجمیع و هم افزایی مباحث علمی اتفاق می افتد و جهان اسلام می تواند بهتر از گذشته به رفع مشکلات خود بپردازد. افزون بر این که وحدت به ویژه بر تصحیح افکار و تعدیل آراء و ایجاد تعادل علمی هم تأثیرگذار خواهد بود.
اگر وحدت عملی در جهان اسلام اتفاق بیفتد قطعاً بر ابعاد اندیشه ای هم تأثیرگذار است، با ایجاد فضای وحدت به نوعی تجمیع مباحث علمی اتفاق می افتد و جهان اسلام می تواند بهتر از گذشته به رفع مشکلات خود بپردازد
وی با بیان اینکه جریان وحدت از سوی علما و بزرگانی چون سید جمال، شیخ شلتوت، محمد عبده و دیگران پایه ریزی شد، گفت: با این حال این جریان آنچنان که باید ادامه پیدا نکرد و این امر به دلیل کم گذاشتن اندیشمندان و متفکران ما نیست. در واقع یک رشته و یا یک سلسله ای از اندیشمندان و متفکران مصلح را داریم که در راستای وحدت و تقریب میان مذاهب اسلامی فعالیت کردند و تلاش داشتند تا این اتفاق بیفتد، از سوی دیگر حتی در عرصه عینی و عملی نیز گام هایی برداشته شده از جمله امام موسی صدر در لبنان گام های خوبی به جهات علمی و عملی برداشت.
لکزایی افزود: امام موسی صدر چه از بُعد نظری و فقهی و چه از بعد عملی گام های بلندی برداشت تا برخی اشتراک نظرها حتی در مناسک فقهی اسلامی و نوعی هماهنگی و همکاری ایجاد شود. در فضای اندیشمندان به نظرم هیچ کوتاهی نبوده است و فضای خوبی در حوزه متفکران ما شکل گرفته است و البته ادامه هم دارد.
وی با بیان اینکه وحدت صرفاً یک امر اندیشمندانه نیست، اظهار کرد: معتقدم وحدت اسلامی بیشتر مبحثی سیاسی است که در حوزه بین المللی و منطقه ای جهان اسلام می تواند مطرح باشد. این هدف والا تا به امروز ظهور و بروز کاملی نداشته است که یکی از دلایل آن عدم همراهی سیاست ورزان و سیاست مداران بوده است.
لک زایی گفت: نگاهی که متفکران و اندیشمندان مطرح می کنند زمانی به صورت عملی محقق می شود که در حوزه سیاست از پیشنهادهای آنان چشم پوشی نشود. البته اینکه استعمار در ایجاد اختلاف در جهان اسلام تأثیرگذار بوده است، تنها بخشی از علت عدم انسجام میان مسلمانان است، اما معتقدم جهان اسلام میتواند و باید به وحدتی همه جانبه در قالب تعاملات دو و چند جانبه و همکاری های گسترده دست پیدا کند.
وی افزود: نگاه به وحدت یک مسأله درونی جهان اسلام است که عوامل مختلفی بر آن تأثیرگذار است. مداخله نیروهای خارجی بخشی از عامل است، اما تمام آن نیست. بر اساس نگاه امام موسی صدر باید نوعی اعتماد و احترام و اعتماد و اطمینان متقابل میان ملل مسلمان ایجاد شود تا در پی آن سوء تفاهمات رفع شود و وحدت عملی تحقق یابد.
بر اساس نگاه امام موسی صدر باید نوعی اعتماد و احترام و اعتماد و اطمینان متقابل میان ملل مسلمان ایجاد شود تا در پی آن سوء تفاهمات رفع شود و وحدت عملی تحقق یابد
وی ادامه داد: اندیشمندانی مانند سید جمال الدین اسدآبادی، آیت الله بروجردی، امام موسی صدر و دیگر متفکران در فضای گفتمانی وحدت و همبستگی جهان اسلام حرکت کرده اند و با وجودی که منصب سیاسی خاصی نداشتند، اما به عنوان مسلمان وارد میدان شدند و با راهکارهایی که ارائه کردند توانستند از ابزارها و مناسبات ملل اسلام در امر وحدت دفاع کنند.
در گفتگو با مهر عنوان شد(2)
تأثیر وحدت اسلامی بر هم افزایی فکری و علمی جهان اسلام
لک زایی در مورد تأثیر رویکرد نخبگان علوم انسانی در تحقق وحدت گفت: به نظرم اندیشمندان این گستره می توانند در عرصه نظری و ارائه راهکارهایی که می تواند در انسجام میان مسلمین اثربخش باشد کمک کنند، به ویژه آن دسته از آموزه های رایجی که به مثابه یک نقطه اشتراک مطرح است. البته این بدان معنا نیست که ما نگاه علمی نسبت به وقایعی که در تمدن اسلامی و در صدر اسلام به وجود آمده نداشته باشیم و صرفاً تکیه مان بر شرایط روزگار کنونی باشد.
وی در بخش دیگری از مباحث خود گفت: ترجمه افکار نخبگان جهان اسلام به زبان های رایج در کشورهای اسلامی، نشست ها و گفت وگوهای علمی و تعاملات علمی و فکری می تواند منجر به یک رویکرد علمی در جهان اسلام شود. در این زمینه سیرۀ علمی و عملی امام موسی صدر می تواند مفید و درس آموز باشد.
این محقق ادامه داد: در زمینه مذکور قابل اشاره است که کتاب «روح تشریع در اسلام» که امروزه به صورت یک اثر مستقل به چاپ رسیده است یک سخنرانی امام موسی صدر در کنفرانسی علمی در الجزایر است. امام موسی صدر در آنجا به ارائه بحثی علمی پرداخته که از سوی حاضران که عمدتاً از علمای اهل سنت هستند با استقبال مواجه شده است. ایشان هم البته با ارائه پاسخ و ادله خود به بحث عمق و غنا بخشیده است.
وی افزود: به نظرم این حضور امام موسی صدر در مجامع علمی کشورهای مسلمان و مواجهه علمی با علمای دیگر مذاهب در پاسخ به چالش های ملل مسلمان قابل الگو برداری و بهره برداری است. درواقع آن عالم گرانقدر از پایگاه علمی یک عالم تشیع در این گونه مجامع علمی شرکت کرده و نمونه واقعی از یک تعامل و گفت و گوی علمی و فکری را ارائه کرده است، گذشته از این که امام موسی صدر در جامعه لبنان نیز به صورت عملی در پی تحقق نوعی هماهنگی و همبستگی میان مسلمانان و موحدان بوده است و برای همین منظور مبحث وحدت اذان و اقامه و برگزاری مشترک اعیاد اسلامی را در نامه خود به مفتی اهل سنت لبنان اعلام و از آن دفاع می کند.
🔴 چهارمین نشست از سلسله نشست های فلسفه سیاسی و دولت کارآمد
❇️ با موضوع: کارآمدی دولت در نسبت با نظریه دولت اسلامی
✅ ارائه دهنده: جناب آقای دکتر محمدعلی فتح الهی
❇️ دبیر علمی: جناب آقای محسن جبارنژاد
❇️زمان: شنبه دوم آذر، ساعت ۹ صبح
✅ مکان: تهران، خ انقلاب، بین فلسطین و وصال، پلاک ۹۵۱، دفتر تبلیغات اسلامی
#پژوهشکده_علوم_و_اندیشه_سیاسی
#پژوهشگاه_علوم_و_فرهنگ_اسلامی
@cpt_isca_ac_ir
74829-فرمت WORD-331294-1-10-20190922.pdf
527.7K
سازواری یا ناسازواری تربیت و سیاست؛ خوانش انتقادی نظریههای فضیلتگرایی، قدرتگرایی و انتقادی
مجتبی همتی فر
دانشگاه فردوسی مشهد
بختیار شعبانی ورکی
دانشگاه فردوسی مشهد
جمیله علم الهدی
دانشگاه شهید بهشتی
شریف لک زایی
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
فصلنامه پژوهش نامه تعلیم و تربیت، دانشگاه فردوسی مشهد، دوره 9، شماره 1، بهار و تابستان 1398
شریف لک زایی
سازواری یا ناسازواری تربیت و سیاست؛ خوانش انتقادی نظریههای فضیلتگرایی، قدرتگرایی و انتقادی مجتبی
چکیده
هدف اصلی این پژوهش، شناسایی و ارزیابی جریانهای فکری ناظر به مسئله سازواری تربیت و سیاست میباشد. برای دستیابی به این هدف، سیر تحول اندیشههای ناظر به مناسبات تربیت و سیاست به عنوان دو امر و نهاد اجتماعی از منظر سازواری چارچوب نظری هر یک با هم، همخوانی با فلسفه اجتماع و یا با چارچوب فکری معیار مورد تحلیل قرار گرفت. در این تحلیل از الگوی هدف ـ وسیله در معنای موسّع آن و همچنین دوگانه ساختار ـ کارکرد دولت در کنار نظریه بحران اسپریگنز بهره گرفته شد. نتایج این مطالعه منجر به شناسایی سه جریان اصلی «فضیلتگرایی»، «قدرتگرایی» و «نظریه انتقادی» شد که طرح یا برجسته شدن آنها اغلب واکنشی و برای سازوار نمودن تربیت و سیاست با هم و بر اساس فلسفه اجتماع مربوطه است. در پایان، در نتیجه تحلیل، مقایسه و نقد نظریههای موجود، نسخه اصلاح شده فضیلتگرایی متناسب با شرایط دولت جدید و بافت اندیشه اسلامی به مثابه رویکرد مرجح پیشنهاد شد. تصریح شد که تغییر معنای تربیت و سیاست و همچنین توزیع قدرت سه راه پیش روی رفع ناسازواری میان تربیت و سیاست به شمار میروند.
درس گفتار ۵۹ اندیشه و عمل با موضوع:
«اصول راهبردی تقریب در سیره و آثار علامه شرف الدین و امام صدر»
سخنران: دکتر هزار
زمان: دوشنبه ۴ آذر، ساعت ۱۶
مکان: موسسه امام موسی صدر
برنامه کمیسیون علوم سیاسی(1).docx
13.4K
برنامه های تخصصی کمیسیون علوم سیاسی پنجمین همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی
🔴 پنل های تخصصی کمیسیون تخصصی علوم سیاسی
❇️ چهارشنبه شنبه ۶ آذر ماه۹۸
♈️ پنل اول( نقد ایده های دولت) ساعت ۹ تا ۱۲
۱. نظریه دولت معمار( ارائه: علیرضا صدرا. ناقد: نجف لک زایی، مهدی امیدی)
۲. بایسته های فقهی دولت مدرن در روابط بین الملل( ارائه دهنده: مجتبی عبدخدایی. ناقد: سید صادق حقیقت، علی غلامی)
۳. عدالت اجتماعی از منظر فلسفه سیاسی علامه طباطبایی( ارائه دهنده: احمدرضا یزدانی مقدم. ناقد: محسن مهاجرنیا)
♈️ پنل دوم: ارائه مقالات همایش از ساعت ۱۴ تا ۱۷
۱. رویکرد فلسفه سیاسی به دولت( ارائه دهنده: شریف لک زایی. ناقد: محمد پزشکی)
۲. رویکرد بین المللی به دولت( ارایه دهنده: محمد ستوده. ناقد: رسول نوروزی)
۳. رویکرد جامعه شناسی به دولت( ارایه دهنده: محمد جواد نوروزی. ناقد: رضا عیسی نیا)
۴. رویکرد اخلاقی به دولت( ارائه دهنده: نجمه کیخا. ناقد: مرتضی یوسفی راد)
۵. چیستی اخلاق سیاسی در اسلام( ارائه دهنده: سید کاظم سیدباقری. ناقد: سید سجاد ایزدهی)
#پژوهشکده_علوم_و_اندیشه_سیاسی
#پژوهشگاه_علوم_و_فرهنگ_اسلامی
@cpt_isca_ac_ir
🔴 ششمین نشست از سلسله نشست های نقد ایده با موضوع نقد ایده "فلسفه سیاسی صدرالمتالهین"
❇️ ارائه دهنده: جناب آقای دکتر شریف لک زایی
♈️ ناقد: جناب آقای دکتر سید مهدی امامی جمعه
❇️ دبیر علمی: جناب آقای محسن جبارنژاد
♦️ زمان پنج شنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰ تا ۱۲
♦️ مکان: اصفهان، خیابان طیب، مقابل ارگ جهان نما، کوی سرلت، بن بست سوم، پژوهشکده الهیات و خانواده، دفتر تبلیغات اسلامی
#پژوهشکده_علوم_و_اندیشه_سیاسی
#پژوهشکده_الهیات_و_خانواده
#پژوهشگاه_علوم_و_فرهنگ_اسلامی
@cpt_isca_ac_ir