eitaa logo
قوانین اداری (دکتر مهدی ملکی)
263 دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
139 ویدیو
5هزار فایل
نگرشی بر منابع انسانی از منظر قوانین و مقررات و دانش مدیریت جهت ارتباط با مدیر کانال به آیدی زیر پیام ارسال نمایید : @maleki3881
مشاهده در ایتا
دانلود
کمک هزینه ازدواج و فوت به کارکنان رسمی و پیمانی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری: مستندات قانونی:   به استناد ماده ۷۴ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۱۳۹۳/۱۲/۴ در تمامی دستگاه های اجرائی امتیاز کمک هزینه فوت برای بازماندگان متوفی و کمک هزینه ازدواج ۶۵۰۰ تعیین و پرداخت می شود. _ بر اساس رأی شماره ۲۹۱۱- ۴/۳۰ مورخ ۱۳۷۶/۰۳/۱۹ هیئت عمومی شورایعالی مالیاتی هزینه های مذکور مشمول مالیات نمی باشد.. _ مفاد ماده (۳) قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه های ضروری به کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی : ۱-کمک هزینه ازدواج در مورد ازدواج دائم خود و فرزندان مستخدمین شاغل، بازنشسته، ازکارافتاده و متوفی فقط یک بارحسب مورد. ۲-کمک هزینه فوت به مستخدم شاغل و بازنشسته و افراد تحت تکفل وی. _ مستفاد از تبصره ماده (۸) آیین نامه استخدام پیمانی، کارمندان پیمانی نیز مشمول برخورداری از مزایای مفاد ماده (۳) قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه های ضروری به کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی که پرداخت کمک هزینه ازدواج و فوت را صرفا برای کارکنان رسمی، ثابت و عناوین مشابه پیش بینی کرده است، می باشند. مفاد ماده (۷۴) قانون الحاق (۲) : امتیاز کمک هزینه فوت و ازدواج در کلیه دستگاههای اجرایی (۶۵۰۰) تعیین و پرداخت می شود. کمک هزینه ازدواج یا فوت: ۱۴۰۱  ۶۵۰۰×۳۳۵۳=۲۱،۷۹۴،۵۰۰ ریال ۱۴۰۲  ۶۵۰۰×۴۰۲۴=۲۶،۱۵۶،۰۰۰ ریال ۱۴۰۳  ۶۵۰۰×۴۸۲۹=۳۱،۳۸۸،۵۰۰ ریال _ محدودیت تعداد فرزند، ندارد. _ مشمول مالیات هم نمی شود‌. ۱_ مدارک برای کمک هزینه ازدواج کارمند: ۱. کپی شناسنامه همکار صفحه اول و صفحه اطلاعات همسر ۲. کپی شناسنامه همسر صفحه اول و صفحه اطلاعات همسر ۳. کپی سند ازدواج صفحات ۲-۳-۴-۵ (سند الکترونیکی ازدواج همه صفحات) ۴. ثبت درخواست کتبی کارمند در دبیرخانه نکات مهم ؛ _ کمک هزینه ازدواج کارمند فقط برای یکبار قابل پرداخت است. _ کمک هزینه ازدواج به هر دو زوج شاغل در یک محل کار نیز بطور جداگانه قابل پرداخت می باشد. _ برای کارمندان مشترک صندوق تأمین اجتماعی توسط صندوق پرداخت می شود و افراد تحت تکفل با دستگاه آموزش و پرورش می باشد. _ به کارکنان قراردادی کمک هزینه های مذکور از طریق سازمان تامین اجتماعی قابل پرداخت می باشد. کمک هزینه ازدواج فرزندان مستخدم فوت شده به ورثه بلافصل قابل پرداخت است. _ برای برقراری عائله مندی در حکم دو سری از مستندات بالا برای آقایان الزامی است. ( تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی زوج و زوجه برای عائله مندی) _ کمک هزینه ازدواج سرباز معلمان توابع قوانین خود می باشد. ۲_ مدارک برای کمک هزینه ازدواج تحت تکفل (فرزندان): ۱. کپی شناسنامه همکار (صفحه اول و صفحه اطلاعات فرزند) ۲.کپی شناسنامه فرزند صفحه اول و صفحه اطلاعات همسر) ۳. کپی سند ازدواج صفحات ۲-۳-۴-۵ (سند الکترونیکی ازدواج همه صفحات) ۴.  ثبت درخواست کتبی در دبیرخانه نکات مهم ؛ _ چنانچه فرزند مستخدم خود شاغل باشد، باتوجه به واژه (حسب مورد ) در متن قانون، هنگام ازدواج فقط فرزند شاغل از این کمک هزینه برخوردار می شود و پدر مادر شاغل نمی توانند این کمک را دریافت نمایند. _  چنانچه فرزند مستخدم، شاغل نباشند ولی پدر و مادر هر دو شاغل باشند، با توجه به رای شماره ۱۴۳- ۱۳۸۱/۵/۱۹دیوان عدالت اداری، این کمک هزینه به یکی از آنها پدر یا مادر قابل پرداخت است. _ در صورت اشتغال و یا ثبت شغل کارمندی در سند ازدواج ارائه نامه عدم دریافت کمک هزینه ازدواج از دستگاه با ارگان (دولتی) مربوطه الزامی است. _ فرزندان مستخدمین شاغل، بازنشسته، از کار افتاده و متوفی چنانچه ازدواج نمایند، کمک هزینه به مستخدم یا ورثه بلافصل پرداخت می شود. ۳_ مدارک برای کمک هزینه فوت (کارمند): ۱. کپی شناسنامه همکار متوفی ( تمام صفحات) ۲. کپی شناسنامه ورثه دریافت کننده کمک هزینه ۳. گواهی فوت ثبت احوال ۴. ثبت درخواست کتبی ورثه در دبیرخانه نکات مهم ؛ _درخواست کمک هزینه فوت به یکی از وراث قانونی انجام می پذیرد. ۴_ مدارک برای کمک هزینه فوت افراد تحت تکفل: ۱. کپی شناسنامه همکار تمام صفحات ۲. کپی شناسنامه تحت تکفل متوفی تمام صفحات ۳. گواهی فوت تحت تکفل ثبت احوال ۴. کپی صفحه اصلی دفترچه بیمه و یا استشهاد محلی ۵. ثبت درخواست کتبی در دبیرخانه نکات مهم ؛ _ منظور از تحت تکفل: پدر، مادر، همسر یا فرزند _ در مورد کمک هزینه فوت پدر یا مادر می بایست تحت تکفل کارمند باشد بنابراین در صورت فوت پدر یا مادر کپی صفحه اصلی دفترچه بیمه الزامی است. https://eitaa.com/sharvand_S
مشاهده میزان بدهی و پرداخت آن در سامانه هدف ؛ ۱_ وارد سامانه هدف شوید: https://hadaf.cfu.ac.ir ۲_ مشخصات زیر را وارد کنید: نام کاربری: کد دانشجویی کلمه عبور: کدملی _ مشاهده بدهی: _ از منوی امکانات سامانه _ درآمدهای اختصاصی _ گزینه حقوق دانشجویان و مشاهده کسر از حقوق ۳_ مشاهده میزان بدهی ( وضعیت دانشجو ) و لیست بدهی ۴_ پرداخت بدهی از مسیر : _ امکانات سامانه _ درآمد های اختصاصی _ پرداخت انلاین درآمد _ تکمیل اطلاعات فردی و وارد کردن مبلغ بدهی و دریافت شناسه را کلیک کنید ۵_ در صورت دریافت شناسه پرداخت، روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید. ۶_ مشخصات وارد شده را مجدد بررسی نموده و درصورت صحیح بودن روی پرداخت صورتحساب کلیک نمایید. با فرهنگی یار همراه باشید. پس از ورود اطلاعات کارت بانکی، روی پرداخت کلیک نمایید. رسید را چاپ کرده (یا اسکرین شات بگیرید) و نزد خود نگه دارید
ساعت کار موظفی در سال ۱۴۰۴ ساعات کار موظفی طبق تعریف ماده ۵۱ قانون کار، میزان ساعتی است که یک کارگر یا کارمند، نیرو یا زمان خود را به منظور انجام وظایف در اختیار کارفرما قرار می دهد. ساعت کار موظفی قانون کار از این جهت مهم و تاثیر گذار است که اساس محاسبات حقوق و دستمزد ،مزایای مستمر و غیرمستمر مانند اضافه کار و غیره می باشد، همچین بر اساس ساعت موظفی نسبت کارکرد و روزهای کارکرد محاسبه خواهد شد، پرداخت حقوق، حق بیمه، مالیات حقوق بر اساس روزهای کاری فرد حساب می‌شود.
چنانچه ادعای کفالت(پدر‏، مادر‏، همسر) بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر پس از فوت مطرح گردد، موضوع از سوی شعبه چگونه بررسی می‌شود؟ پذیرش درخواست این افراد منوط به ارائه دلایل و مدارک معتبر (از قبیل اسناد مالی مربوط به واریزی‌های صورت گرفته توسط بیمه‌شده‌ی متوفی، قبوض آب، برق و ... پرداخت‌شده توسط متوفی، اسناد مربوط به پرداخت اجاره یا مستندات مربوط به نحوه تأمین محل سکونت والدین) و اثبات آن از سوی متقاضی خواهد بود. پس از تائید بازرس فنی شعبه و کمیته کفالت اداره‌کل استان، زمینه ارائه حمایت‌های مقرر در قانون فراهم خواهد شد.
شرایط در خواست بازنشستگی طبق تبصره های ماده ٧٦ قانون تأمین اجتماعی : دارا بودن ٤٢ سال سن و ٢٠ سال سابقه اشتغال و پرداخت حق بیمه برای زنان کارگر مشمول قانون کار. داشتن ٣٥ سال سابقه مفید بدون شرط سنی برای مردان و زنان داشتن ٢٠ سال سابقه متوالی یا ٢٥ سال سابقه متناوب در کارهای سخت و زیان آور بدون شرط سنی داشتن ٢٠ سال سابقه تمام برای مردان با سن 60 سال و زنان با سن 55 سال داشتن 30سال سابقه برای مردان با سن 50 سال و زنان با سن 45 سال
ضوابط پرداخت حق جذب در کارگاه‌های دارای طرح طبقه بندی مشاغل چیست؟ برای مشاغل تخصصی که زمینه آنها در بازار کار با کمبود مواجه است یا مشاغلی که بنا به ماهیت شغل و نوع و وظایف و سختی و صعوبت و یا شرایط نامساعد محیط کار، انگیزه و تمایل برای تصدی آنها ضعیف است، متناسب با وضعیت شغل و ميزان نیاز کارگاه، به اینگونه شغل‌ها می‌توان مزایایی را با موافقت مدیریت و تصویب وزارت کار، تحت عنوان فوق العاده جذب برقرار و پرداخت نمود. میزان آن حداکثر برابر با مزد شغل است،مگر در مشاغل تخصصی یا سطح مدیران که با ارائه دلایل موجه‌، تا دوبرابر مزد شغل گروه مربوطه می‌توان درخواست و مورد تصویب قرارگیرد.
مصوبه تعیین حداقل حقوق کارکنان دولت باطل شد.pdf
198.9K
مصوبه تعیین حداقل حقوق کارکنان دولت باطل شد هیات عمومی دیوان عدالت اداری مصوبه مورخ ۱۴۰۲/۶/۸ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی درباره حداقل حقوق کارکنان دولت را خارج از صلاحیت این مرجع دانست و رای به ابطال آن صادر کرد. این مصوبه حداقل حقوق را از ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال به ۲۹,۶۵۸,۰۰۰ ریال تقلیل داده بود.
مدت اعتبار اجرائیه ی صادر شده از دادگاه حقوقی، جهت اجرای رای قطعی، چه مدت است؟ هر‌گاه از تاریخ صدور اجرائیه بیش از ۵ سال گذشته و محکوم‌له (که رای به سود وی صادر شده)، عملیات اجرایی را تعقیب نکرده باشد، اجرائیه بلااثر تلقی می‌شود. در این مورد اگر حق اجرا وصول نشده باشد دیگر قابل وصول نخواهد بود. محکوم‌له می‌تواند مجدداً از دادگاه تقاضای صدور اجرائیه نماید ولی در‌ مورد اجرای هر حکم، فقط یک بار حق اجرا دریافت می‌شود.
اگر کارفرما، شما را بیمه نکرد..... به استناد مواد ۳۶ و ۳۹ قانون تأمین اجتماعی، کارفرمایان از بدو شروع به کار کارگر در محل کارگاه، موظف به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه کارگر هستند. حال اگر کارفرما، کارگر را بیمه نکرده باشد، چه کاری باید انجام داد؟ افراد شاغل در کارگاه‌ها به چهار روش می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند: _ ثبت درخواست بازرسی بصورت حضوری در شعبه _ ثبت درخواست بازرسی از کارگاه در سامانه خدمات غیرحضوری _ ثبت درخواست بازرسی از کارگاه در اپلیکیشن تأمین‌من _ تماس با مرکز ارتباطات مردمی سازمان به شماره ۱۴۲۰ نحوه ثبت درخواست بازرسی از کارگاه بصورت غیرحضوری: ۱_ ابتدا به سامانه خدمات غیر حضوری به نشانی es.tamin.ir مراجعه و پس از ثبت‌نام، کد کاربری و رمز عبور دریافت نمایید. ۲_ در بخش بیمه‌شدگان در زیر شاخه‌ی «بازرسی انجام‌شده از محل اشتغال»، گزینه «ثبت درخواست برای افراد فاقد بازرسی» را انتخاب نموده و نسبت به تکمیل موارد درج شده برای خود یا هر شخص دیگری که اشتغال دارد اما کارفرما نام وی را لیست ارسالی به سازمان تامین اجتماعی درج نکرده است، اقدام نمائید. https://eitaa.com/sharvand_S
مراجعه به پزشکی قانونی مراحل پزشکی قانونی برای دریافت گواهی به این صورت بوده که در اولین مرحله از مراحل دریافت گواهی از پزشکی قانونی فرد متقاضی باید از یک مرجع قضایی یا ضابطین دادگستری مثل کلانتری یک نامه دریافت کند و آن را به یکی از ادارات پزشکی قانونی ارائه دهد. پزشکی قانونی تنها در صورت این نامه است که به موضوع درخواستی رسیدگی می کند و افراد نمی توانند بدون این نامه از پزشکی قانونی، تقاضای رسیدگی کنند. اعتراض به نظریه پزشکی قانونی، ظرف یک هفته از ابلاغ نظریه، امکانپذیر می باشد. بدین منظور هر یک از طرفین دعوا می توانند با مراجعه به یکی از دفاتر الکترونیکی خدمات قضایی، لایحه اعتراضی خود را ثبت نماید. بعد از دریافت نامه، متقاضی به پزشکی قانونی مراجعه می کند. مدارک هویتی نظیر شناسنامه یا کارت ملی کسی که می خواهد معاینه شود، پرونده های پزشکی موجود و پرداخت هزینه های پرداخت شده، به اداره پزشکی قانونی تحویل داده می شود و بعد از بررسی های لازم پرونده در اختیار پزشک قرار می گیرد. بعد از تحویل نوبت و تشکیل پرونده، پزشک معاینات لازم را انجام می دهد و نظر خود اعلام می کند و گواهی صادر می کند و گواهی را به فرد تحویل می دهد. البته در مواردی پیش می آید که یک بار معاینه کافی نیست و برای صدور گواهی پزشکی قانونی نیاز به معاینات مجدد است، این معاینات تا زمانی که پزشک بتواند نظر قطعی را اعلام کند، ادامه پیدا می کند. https://eitaa.com/sharvand_S
آیین_نامه_اجرایی_نحوه_احراز_صلاحیت_حرفه_ای_و_فنی_و_چگونگی_اعتراض.pdf
294.3K
مصوبه هیات وزیران آیین نامه اجرایی نحوه احراز صلاحیت حرفه ای و فنی و چگونگی اعتراض و رسیدگی برای انتخاب و فعالیت مدیران عامل و اعضای هیات مدیره کاروران ارتباطی و فناوری اطلاعاتی (موضوع بند ب ماده ۶۷ قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران) شماره ۱۷۲۸۵۸ _ تاریخ ۱۴۰۳/۱۱/۱۰