🌑🏴📚🌹⚘️جریان شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها⚘️🌹
دوستان عزیز و بزرگوار سلام عليكم صبح شما بخیر طاعات و عبادات تان قبول باشد ان شاءالله،
🏴تسلیت و تعزیت عرض میکنم *شهادت وجود نازنین صدیقه طاهره فاطمه زهرا* سلام الله علیها را اولا به محضر مبارک فرزند بزرگوارش حضرت حجة بن الحسن العسكري عليهما السّلام و مراجع عظام تقلید و شما گرامیان، مختصری از جریان شهادت آن حضرت را خدمت تان تقدیم مینمایم 👇
تردیدی نیست که حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها در سال یازدهم هجری به شهادت رسیدند، اما در تعیین روز و ماه اختلاف زیادی وجود دارد که بعضی تا 39 قول شمردند[1]
ولی آنچه میان این اقوال مشهورتر است
یکی 13 جمادی الاولی است،
و دیگری سوم جمادی الثانی.
چون روایاتی که می گویند حضرت فاطمه 75 روز پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به شهادت رسیدند و نیز روایاتی که می گویند آن حضرت 95 روز پس از پیامبر زنده بودند بیشتر و مشهورتر است.
🏴اما علت شهادت آن حضرت:
امام صادق علیه السلام فرمودند:
در اثر ضرباتی که قنفذ بر پیکر نازنین زهرا علیها سلام وارد ساخت سقط جنین کرد و بدان علت پیوسته رنجور و ضعیف می گشت تا اینکه بستری شد. و امیر المؤمنین علی علیه السّلام و اسماء بنت عمیس از آن حضرت پرستاری می نمودند. [2]
البته علت رنجوری و ناتوانی روز افزون فاطمه زهرا علیها السلام تنها بیماری نبوده، بلکه علاوه بر آن ناراحتی های روحی و غم و غصه های قلبی آن حضرت بود که در اثر بروز مشکلات برای جهان اسلام پیش آمده بود.
و رفته رفته اسلام حقیقی از مسیر اصلی خود منحرف می گشت، و شالوده های اختلافات و درگیری ها میان امت اسلامی پی ریزی می شد و وحدت و اتحاد میان مسلمانان رخت بر می بست. امثال این افکار ناراحت کننده بوده که زهرای عزیز سلام الله علیها را رنج می داد و روز به روز رنجورتر و ضعیف تر می شد [3]
تا منتهی به شهادت ایشان گشت.
________________________________
[1] بانوی نمونه اسلام، ابراهیم امینی، ص 197.
[2] دلائل الامامه، ص 40- بحار الانوار، ج 43، ص 170 و 211.
[3] بانوی نمونه اسلام، ص 188.
👈التماس دعا دارم 🤲
گرمارودی:
دوشنبه ششم آذر ۱۴۰۲
۱۳ جمادی الاول ۱۴۴۵
سالروز شهادت جانسوز
حضرت فاطمه زهرا
سلام الله علیها
《 به روایت ۷۵ روز》
سلام برشما والتماس دعا
قال الصادق عليه السّلام :
اِنَّ فَاطِمَةَ (س) مَكَثَت بَعدَ رَسُولِ اللهِ (ص) خَمسَةً وَ سَبعِينَ يَوماً وَ كَانَ دَخَلَهَا حُزن شَدِيد عَلَى اَبِيهَا وَ كَانَ يَأتيِهَا جَبرَئِيلُ فَيُحسِنُ عَزائَهَا عَلَى اَبِيهَا وَ يُطَيِّبُ نَفسَهَا وَ يُخبِرُهَا عَن اَبِيهَا وَ مَكانِهِ وَ يُخبِرُهَا بِمَا يَكُونُ بَعدَهَا فِى ذُرّيَّتِهَا وَ كَانَ عَلِىّ عَلَيهِ السَّلَامُ يَكتُبُ ذَلِكَ؛ فَهَذَا مُصحَفُ فَاطِمَهَ عَلَیهَاالسَّلَامُ.
●●●
امام صادق(ع):
حضرت فاطمه (س) پس از پيامبر(ص) هفتاد وپنج روز زنده بود و در اين مدت غم واندوه شدیدی ازفراق پدرداشت ؛ لذا جبرئيل مى آمد و او را در سوگ پیامبر به نیکویی تعزیت می گفت و تسلّی می داد و خبرهایى از موقعيت و مكان پدرش و نيز [ از حوادث آينده و ] سرنوشت فرزندانش برای وی بیان می نمود و على عليه السلام آنها را مى نوشت وابن همان "مصحف فاطمه" علیها السلام است.
بحارالانوار، ج ۴۳، ص۱۹۴
قال الصادق علیه السلام:
اَلبَكَّائُونَ خَمسَة: آدَمُ وَ يَعقُوبُ وَ يُوسُفُ وَ فَاطِمَةُ بِنتُ مُحَمَّدِِ (ص) وَ عَلِىُّ بنُ الحُسَينِ (ع). ...
اَمَّا فَاطِمَةُ (س) فَبَكَت عَلَى رَسُولِ اللهِ (ص) حَتَّى تَأَذَّى بِهَا اَهلُ المَدِينَةِ فَقَالُوا لَهَا: قَد آذَيتِنَا بِكَثرَةِ بُكَائِكِ ! وَ كَانَت تَخرُجُ اِلَى مَقَابِرِ الشُّهَدَاءِ فَتَبكِى حَتَّى تَقضِىَ حَاجَتَها ثُمَّ تَنصَرِفُ.
●●●
امام صادق(ع):
گريه كنندگان [ معروف تاريخ ] پنج نفرند: آدم(ع) و يعقوب(ع) و يوسف(ع) و فاطمه (س) دخترپیامبر (ص) و علی بن الحسین (ع) ...
...و اما فاطمه (س) آن قدر بر فراق پدر گريست كه مردم مدينه ناراحت شدند و گفتند: با گريه بسيارت ما را آزردى ! او نيز ناچار به سوى مزار شهدا ( شهدای اُحُد) مى رفت وآنجا آنقدر گريه مى كرد تا آرام مى گرفت و بر مى گشت.
بحارالانوار : ج۷۹، ص۸۶
قال رسول الله صلی الله علیه وآله:
..فَتََکُونُ اَوَّلَ مَن یَلحَقُنِی مِن اَهلِ بَیتِی فَتَقدَمُ عَلَیَّ مَحزُونَهً مَکرُوبَهً مَغمُومَهً مَغصُوبَهً مَقتُولَهً..
●●●
پیامبراکرم(ص):
..[ فاطمه علیهاالسلام ] اولین نفر از اهل بیت من است که به من ملحق می گردد؛ پس برمن وارد می شود با حزن و غم و اندوهِ نفس گیر، درحالی که حقش را غصب کرده و او را به قتل رسانده اند...
الامالی، صدوق، ص۱۱۲
قالت فاطمه علیها السلام:
لاَتُصَلِّ عَلَیَّ اُمَّه نَقَضَت عَهدَاللهِ وَعَهدَ اَبِی رَسُولِ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ فِی اَمِیرِالمُومِنِینَ عَلیِِّ عَلَیهِ السَّلاَمُ وَ ظَلَمُونِی حَقِّی وَ اَخَذُوا اِرثِی وَ خَرَقُوا صَحِیفَتِیَ الَّتِی کَتَبَها لِی اَبِی بِمِلکِ فَدَکِِ وَ کَذَّبُوا شُهُودِی..
●●●
حضرت فاطمه(ع):
افرادی که عهد خدا وپیامبرش صلی الله علیه وآله را درباره امیرالمومنین علی علیه السلام شکستند و درحق من ظلم کردند ، ارثیه ام راگرفتند و نامه ای را که پدرم درباره مالکیت من بر
" فدک" برایم نوشته بود پاره نمودند و شاهدانم راتکذیب کردند ، نباید برجنازه من نماز بگذارند.
بحارالانوار، ج۳۰، ص۳۴۷
قال الرضا عليه السّلام :
اَوَّلُ مَن جُعِلَ لَهُ النَّعشُ فاطِمَةُ اِبنَةُ رَسُولِ اللهِ، صَلَوَاتُ اللهِ عَلَیهَا وَ عَلَی اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا.
●●●
امام رضا(ع):
نخستین کسی که برایش تابوت ساخته شد، فاطمه (ع) دختر رسول خدا (ص) بود؛ درود و صلوات خدا بر او و پدر و شوهر و فرزندانش باد.
بحارالانوار، ج ۷۸، ص۲۴۹
6.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴آجرک الله یا صاحب الزمان
⚫️شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)برهمگان تسلیت باد
#فاطمیه
┄┄┅═✧❁🇮🇷❁✧═┅┄┄
💠رهنمود رهبر💠
2.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀به مادر قول داده بود برمی گردد....
🥀چشم مادر که به استخوان های بی جمجمه افتاد
🥀لبخند تلخی زد وگفت : بچه ام سرش میرفت ولی قولش نمی رفت😭😭😭😭
🥀شادی روح پاک همه شهیدان وشهدای گمنام صلوات
《 اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم ♡》
🥀معرفی وخصوصیات اخلاقی:
✍شهید گمنام یعنی شهیدی که میتوانست عقب بیاید اما ماند شهید گمنام یعنی شهیدی که حتی بعد از شهادتش هم شناخته نشد
🥀ویژگی شهدای گمنام ، گمنامی وخدمت خالصانه بود وقتی باور به نگاه خدا در زندگی انسان زیاد شود زیبایی های اخلاقی نمودپیدا خواهد کرد
🥀آنها به مقام معرفت ومعنویت رسیدند شهادتشان چه غریبانه است وچه ارزشمند است مقامی که به آن نائل شده اند
🥀شهید گمنام را به مردانگی اش وشجاعتش می شناسند
🌷شهدای گمنام شهادت گوارای وجودتان🌷
◾️ فرا رسیدن سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر وجود نازنین امام عصر ارواحنا فداه و همه منتظران منتقم فاطمه تسلیت باد.
#فدای_امام_زمان_م💔
🎤حجه الاسلام شیخ جعفر توسلی(ره):
لعن کردن دشمنان #حضرت_زهرا سلام الله به این عبارت: «لَعنَ اللهُ قَاتلِیکِ وَ ضَارِبیِکِ و ظَالِمِیکِ وَ غَاصِبی حقِّکِ یا مُولاتِی یا فاطمَة الزهراء»، از گنج هم بالاتر است، خیلی راهگشا و پر برکت است.
#فاطمیه
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج
💠 خوردنِ کمِ شراب
💠سوال
شخصی میگوید من به اندازه ای مشروب میخورم که حالت اصلی من ازبین نمیرود و مست نمی شوم این حکم حرمت شراب برای آن زمانی هست که طرف اختیارخود را ازدست بدهد جواب ما چیست؟
✅پاسخ
از دیدگاه اسلامی ، خوردن شراب و مشروبات الکلی مطلقا حرام است و فرقی در کم و یا زیاد آن و حدوث یا عدم حدوث حالت مستی نمی باشد .
👌خداوند به صورت مطلق خوردن شراب را حرام کرده و می فرماید:
«ای کسانی که ایمان آورده اید شراب وبت ها وازلام پلیدند و از عمل شیطانند از آنها دوری کنید تا رستگار شوید»
📚مائده، 90
🗯و می فرماید ؛
«شیطان می خواهد در میان شما به وسیله ی شراب وقمار عداوت ایجاد کند وشما را از ذکر خدا واز نماز باز دارد»
📚مائده، 91
🔷و می فرماید:
«درباره ی شراب وقمار از تو سؤال میکنند بگو در آنها گناه و زیان بزرگی است»
📚 بقره، 219
🗯در این آیات خداوند به صورت مطلق خوردن شراب را حرام اعلام کرده است و در حکم حرمت از جهت کمی و زیادی و مستی و غیر مستی فرقی نگذاشته است .
🗯به این نکته در روایات متعددی نیز اشاره شده است:
🔶امام صادق علیه السلام فرمود ؛
« هر نوع شراب و مسکری حرام است ، حتی نوشیدن یک جرعه از آن حرام است »
📚الکافی، ج6، ص409
👌و فرمود ؛
« خداوند صراحتا شراب را حرام کرده است ، پس خوردن کم و یا زیاد آن حرام می باشد »
📚التهذیب، ج9، ص111
👌امام رضا علیه السلام نیز فرمود ؛
« اسلام خالص در شهادت به وحدانیت خدا ...و تحریم شراب است ، و فرقی بین کم و زیاد خوردن آن نیست ،آنچه که خوردن زیادی آن سبب مستی می شود ، خوردن کم آن نیز حرام است »
📚عیون الاخبار، ج2، ص126
📚 وسائل الشیعه، ج25، ص325، باب15
📖@moogharrabon
💠 خوردنِ کمِ شراب
💠سوال
شخصی میگوید من به اندازه ای مشروب میخورم که حالت اصلی من ازبین نمیرود و مست نمی شوم این حکم حرمت شراب برای آن زمانی هست که طرف اختیارخود را ازدست بدهد جواب ما چیست؟
✅پاسخ
از دیدگاه اسلامی ، خوردن شراب و مشروبات الکلی مطلقا حرام است و فرقی در کم و یا زیاد آن و حدوث یا عدم حدوث حالت مستی نمی باشد .
👌خداوند به صورت مطلق خوردن شراب را حرام کرده و می فرماید:
«ای کسانی که ایمان آورده اید شراب وبت ها وازلام پلیدند و از عمل شیطانند از آنها دوری کنید تا رستگار شوید»
📚مائده، 90
🗯و می فرماید ؛
«شیطان می خواهد در میان شما به وسیله ی شراب وقمار عداوت ایجاد کند وشما را از ذکر خدا واز نماز باز دارد»
📚مائده، 91
🔷و می فرماید:
«درباره ی شراب وقمار از تو سؤال میکنند بگو در آنها گناه و زیان بزرگی است»
📚 بقره، 219
🗯در این آیات خداوند به صورت مطلق خوردن شراب را حرام اعلام کرده است و در حکم حرمت از جهت کمی و زیادی و مستی و غیر مستی فرقی نگذاشته است .
🗯به این نکته در روایات متعددی نیز اشاره شده است:
🔶امام صادق علیه السلام فرمود ؛
« هر نوع شراب و مسکری حرام است ، حتی نوشیدن یک جرعه از آن حرام است »
📚الکافی، ج6، ص409
👌و فرمود ؛
« خداوند صراحتا شراب را حرام کرده است ، پس خوردن کم و یا زیاد آن حرام می باشد »
📚التهذیب، ج9، ص111
👌امام رضا علیه السلام نیز فرمود ؛
« اسلام خالص در شهادت به وحدانیت خدا ...و تحریم شراب است ، و فرقی بین کم و زیاد خوردن آن نیست ،آنچه که خوردن زیادی آن سبب مستی می شود ، خوردن کم آن نیز حرام است »
📚عیون الاخبار، ج2، ص126
📚 وسائل الشیعه، ج25، ص325، باب15
📖@moogharrabon