eitaa logo
شهدای مدافع حرم
379 دنبال‌کننده
37.9هزار عکس
30.7هزار ویدیو
65 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم سلام وصلوات بر محمد وال محمد صل الله علیه واله السلام علیک یا ابا عبدالله سلام دوستان شهدا
مشاهده در ایتا
دانلود
معاویه گوسفندان مردم کوفه را می‌دزدید؛ فحشش را علی می‌شنید .. 🗣محمد جواد خواجه‌وند
امام باقر عليه السلام: زمانی بر مردم می‌‌آید که امام و پیشوای آنان غیبت می‌‌کند؛ پس خوشا به حال کسانی که در آن زمان بر فرمان ما استوار و ثابت قدم باشند. 📚 بحارالأنوار: ج ۵۲، ص ۱۴۵ 💐
▪️آقای شهاب حسینی-آقای رامبد جوان اون موقعی که مادر شهید اومد بالا سر پسرش شماها کجا بودید که الان دنبال رضایت برای قاتلش هستید؟ 💬 حسنا رفیعی
⭕️ برای آهنگ های پر از کلمات جنسی و فحش های رکیک تتلو چنین استوری نذاشتین خانوم! 🔻 چرا شرم آوره؟ چون ولنگاری و هرزگی توش نیس؟؟؟ چون هرزه واژه آهنگ های شاهین، تتلو و امثال شروین و نداره، شرم آوره؟😏 بهناز جعفری
عاشقانی که مدام از فرجت می‌گفتند عکسشان قاب شد و از تو نیامد خبری😭 😭
🔴مرحوم دوست داشت روی ابوبکر بغدادی و سربازای بی شرفش رو سفید کنه، ولی خب عزارئیل بهش فرصت نداد و جون داد😐 خدایا عاقبت همه ما رو ختم به خیر کن...
هدایت شده از 👈 چوب خدا صدا نداره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️هشدار طبی یک عمر موز اشتباهی خوردیم و نفهمیدیم! پلانتین میوه ای شبیه موز و درشت تر است که در بازار ایران به نام موز فروش میرسد و به خورد مردم بیخبر از همه جا می دهند! ۸۰ درصد این میوه از نشاسته تشکیل شده است و شیرینی بسیار کمی دارد! خوردنش مثل این است که دارید سیب زمینی خام می خورید! در آمریکای جنوبی آن را می پزند یا سرخ می کنند و می خورند! نام دیگرش موز پختنی است و هرگز به صورت خام مصرف نمی شود، چون به شدت برای بدن مضر و اسیب زا است! ➖ ➖ ➖ ➖ ⏰ @shomareshmakooszohor
شیخ علی حلاوی، مردی عابد و زاهد بود که همواره منتظر بوده است. آن جناب در مناجات هایش به مولایمان می گفت: «مولا جان، دیگر دوران غیبت تو به سر آمده و هنگامه ظهور فرار رسیده است. یاوران مخلص تو به تعداد برگ درختان و قطره های باران در گوشه و کنار جهان پراکنده اند. اینک بیا و بنگر که در همین شهر کوچک حله یاوران پا به رکاب تو بیش از هزار نفرند. آقا جان، پس چرا ظهور نمی کنی تا دنیا را لبریز از عدل و داد نمایی؟» شیخ علی حلاوی، عاقبت روزی از رنج فراق سر به بیابان می گذارد و ناله کنان به امام زمان (عج) می گوید: «غیبت تو دیگر ضرورتی ندارد. همه آماده ظهورند. پس چرا نمی ایی؟» در این هنگام، مردی بیابان گرد را می بیند که از او می پرسد: «جناب شیخ، روی عتاب و خطابت با کیست؟» او پاسخ می دهد: «روی سخنم با امام زمان(عج) حجت وقت است که با این همه یار و یاور که بیش از هزار نفر آنان در حله زندگی می کنند و با وجود این همه ظلم که عالم را فراگرفته است، ظهور نمی کند.» مرد می گوید: «ای شیخ، منم صاحب الزمان(عج)! با من این همه عتاب مکن! حقیقت چنین نیست که تو می پنداری. اگر در جهان 313 نفر از یاران مخلص من پا به عرصه گذارند، ظهور می کنم، اما در شهر حله که می پنداری بیش از هزار نفر از یاوران من حاضرند، جز تو و مرد قصاب، احدی در ادعای محبت و معرفت ما صادق نیست. اگر می خواهی حقیقت بر تو آشکار شود، به حله بازگرد و خالص ترین مردانی را که می شناسی، به همراه همان مرد قصاب، در شب جمعه به منزلت دعوت و برای ایشان در حیاط خانه خویش مجلسی آماده کن. پیش از ورود مهمانان، دو بزغاله به بالای بام خانه ات ببر و آن گاه منتظر ورود من باش تا حقیقت را دریابی!» شیخ علی حلاوی، با شادی و سرور فراوان، بلافاصله به حله باز می گردد و یک راست به خانه مرد قصاب می رود و ماجرای تشرفش را می گوید. این دو نفر، پس از بحث و بررسی فراوان، از میان بیش از هزار نفر که همه از عاشقان و منتظران حقیقی مهدی موعود (عج) بودند، چهل نفر را انتخاب و برای شب جمعه به منزل شیخ دعوت می کنند تا به فیض دیدار مولایشان نایل شوند. شب موعود فرا رسید و چهل مرد برگزیده پس از وضو و غسل زیارت، در صحن خانه شیخ جمع شدند و ذکر و صلوات فرستادند و دعا برای تعجیل فرج خواندند، چون شب از نیمه گذشت، به یک باره تمام حاضران نوری درخشان دیدند که بر پشت بام خانه شیخ فرود آمد. قدری نگذشت که صدایی از پشت بام بلند شد. حضرت مرد قصاب را به بالا بام فرا خواند. مرد قصاب بلافاصله به پشت بام رفت و به دیدار مولای خویش نایل گشت. پس از دقایقی امام زمان(عج) به مرد قصاب دستور داد که یکی از آن دو بزغاله روی بام را در نزدیکی ناودان سر ببرد، به گونه ای که خون آن در میان صحن جاری شود. وقتی آن چهل نفر خون جاری شده از ناودان را دیدند، گمان کردند حضرت سر قصاب را از بدن جدا کرده است. در همان هنگام، حضرت جناب شیخ را فرا خواند. جناب شیخ بلافاصله به سوی بام شتافت و ضمن دیدار مولایش، دریافت خونی که از ناودان سرازیر شده، خون بزغاله بوده است، نه خون قصاب. امام زمان (عج) بار دیگر به مرد قصاب امر فرمود تا بزغاله دوم را در حضور شیخ ذبح کند. قصاب نیز طبق دستور بزغاله دوم را نزدیک ناودان ذبح کرد. هنگامی که خون بزغاله دوم از ناودان به داخل حیاط خانه سرازیر شد، چهل نفری که در صحن حیاط حاضر بودند، دریافتند که حضرت گردن جناب شیخ علی را زده و قرار است گردن تک تک آن ها را بزند. با این پندار، همه از خانه شیخ بیرون آمدند و به سوی خانه هایشان شتافتند. در آن حال، امام زمان (عج) به شیخ علی حلاوی گفت: «اینک به صحن خانه برو و به این جماعت بگو تا بالا بیایند و امام زمانشان را زیارت کنند!» جناب شیخ، غرق شادی و سرور، برای دعوت حاضران پایین آمد، ولی اثری از آن چهل نفر نبود. پس با ناامیدی و شرمندگی نزد امام بازگشت و فرار آن جماعت را به عرض آن حضرت رساند. امام زمان(عج) فرمود: «جناب شیخ، این شهر حله بود که می پنداشتی بیش از هزار نفر از یاوران مخلص ما در آن هستند. چه شد که تنها تو و این مرد قصاب ماندند؟ پس شهرها و سرزمین های دیگر را نیز به همین سان قیاس کن.» حضرت این جمله را فرمود و ناپدید شد. اینک در خانه جناب شیخ علی حلاوی، بقعه ای موسوم به مقام صاحب الزمان (عج) ساخته شده که روی سر در ورودی آن، زیارت مختصری از امام زمان(عج) نگاشته شده است. مردمان آن سامان، از دور و نزدیک برای دعا و تضرع به بارگاه الهی به سوی این مکان می شتابند. منابع: ➖نهاوندی، شیخ علی اکبر، العبقری الحسان فی احوال مولانا صاحب الزمان علیه السلام، ج 2، ص 77-78.
🔥 صیحه شیطانی و فریب بزرگ انسانها توسط دجال 🔸 در سال ظهور، در دفاع از یهودیان اشغالگر قدس، از وادی یابس در شام خروج میکند. 🔹 در ماه رجب ، سید یمانی از یمن و جهت یاری اهل‌بیت، قیام خود را آغاز خواهد کرد. 🔸 سفیانی در مدت کوتاهی و حد فاصل خروج خود تا ماه شعبان و ماه رمضان، بر مسلط میشود. ابقع و اصهب را شکست داده و آماده حمله به عراق ناامن شده حاصل از فتنه ، میشود. 🔊 در سحرگاه بیست و سوم رمضان سال ظهور، در حالیکه مردم از فضیلت بهره‌مند شده و شب را به صبح رسانده‌اند، در اثر اضطرار جهانی و دعای مردم و مناجات علیه‌السلام، امر یک‌شبه مهیا شده و اینگونه صوتی آسمانی، یا ندایی آسمانی، ظهور می‌دهد و جهان، نام مهدی را به زبان مادری خود خواهند شنید. ✅ حق با علی و پیروانش است. حق آمده و باطل رفتنی است. منادی، حضرت جبرئیل علیه‌السلام، مژده را خواهد داد. ❌ پس از ندای آسمانی، شیاطین انسی و جنی پیرو مکتب و صهیونیسم جهانی، از قطعی شدن ظهور آگاه شده و سراسیمه قصد یافتن نشانی از امام، لشگر خود را به فرماندهی عازم میکنند و ماموران خود در خاندان نجس اشغالگر حجاز را مامور یافتن نشانی از امام در و میکنند. ⚠️ غروب روز بیست و سوم سال ظهور، در حالیکه بشریت، سحرگاه همان روز را شنیده و را درک کرده است؛ سپاه شیطان، بدل صیحه آسمانی را زده و صوتی شیطانی با این مضمون که حق با سفیانی است، تولید میکنند. احتمالا صوتی که سفیانی را منجی بشر معرفی میکند و اینگونه بشریت را دچار تردید میکنند! ❌ نکاتی درباره عصر ۲۳ رمضان 🔥 هنوز مردم در بهت و حیرت و ناباوری و شور و شعف صیحه صبحگاهی و ظهور به سر می‌برند که ناگهان در هنگام غروب خورشید ندای دیگری شنیده می‌شود که: الحق مع فلان (عثمان) و شیعته (ارشاد شیخ مفید جلد ۲ صفحه ۳۷۱) 💢 در برخی روایات، فلان و در برخی دیگر عثمان آمده که به احتمال قوی منظور از عثمان شخص عثمان بن عنبسه یا سفیانی می‌باشد: 👹 ای مردم، پروردگار شما از سرزمین خشکی از فلسطین آمده. پس با او بیعت کنید تا هدایت شوید و مخالفت نکنید.(مختصر بصائر الدرجات صفحه ۱۸۴) ⚠️ در این هنگام است که تردیدکنندگان به شک می‌افتند که کدام ندا، حق و صحیح است. ✅ در الغیبه نعمانی صفحه ۲۶۶ آمده که از آقا علیه‌السلام سؤال شد چه کسانی به و چه کسانی به پاسخ می‌دهند؟ حضرت فرمودند: کسی آنرا تصدیق می‌کند که از قبل به آن ایمان آورده باشد. سپس آیه ۳۵ سوره یونس را تلاوت فرمودند: افمن یهدی الی الحق احق ان یتبع امن لا یهدی الا ان یهدی فما لکم کیف تحکمون؛ بگو: آيا از شريكان شما كسى هست كه به سوى حق هدايت كند؟ بگو: تنها خداست كه به سوى حق هدايت مى‌كند (هر موجودى را به سوى مقصد طبيعى هدایت تکوینی و هر قابل ارشادى را به سوى هدف صالح خود هدایت تشریعی مى‌كند)؛ پس آيا كسى كه به سوى حق هدايت مى‌كند سزاوارتر است كه از او پيروى شود يا آن كس كه خودش را هم تا هدايت نكنند، هدايت نمى‌يابد؟ شما را چيست؟ چگونه قضاوت مى‌كنيد؟!... سپس فرمودند: صدای از آسمان و صدای از زمین است. پس، از صدای اول پیروی کنید و از صدای دوم دوری کنید که گول نخورید... بعد از این است که دو جبهه و علناً رو در رو در مقابل هم قرار گرفته و وعده پیروزی مستضعفان بر مستکبران محقق می‌گردد. ⚠️ برای مثال: شما ماجرای روز شهادت و حوادث یک هفته پس از آن، تا بامداد به خاک سپاری سردار دلها و همزمان، سیلی سخت به در پایگاه (برای اولین بار یک دولت و ارتش رسمی پس از جنگ جهانی دوم، منافع آمریکا را هدف گرفت) و سپس هدف‌گیری اشتباه و مشکوک در ساعات سحرگاهی آن روز، که باعث شد بخشی از مردم، ریزش کرده و اسیر و عملیات روانی جبهه شیاطین جهانی و های داخلی و سلبریتی‌ها شوند و ریزش کنند! 🔥 شدت فتنه غروب بیست و سوم رمضان سال ظهور را ضرب در هزاران کرده و آمادگی خود و خود را تقویت کنیم. ❤️ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا بَقِيَّةَالله في اَرْضِه 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @sedaye_zohoor313 🏴🚩
هدایت شده از مهدی امید محرومان
Sahelomid Sahelomid: به مناسبت نیمه‌شعبان/ گفت‌وگوی اختصاصی با استاد کورانی: قیامی از آذربایجان در تایید امام زمان شکل خواهد گرفت/ پادشاه اردن، آیا کاندیدای سفیانی است؟ بنده به ایران آمدم و مدت دو سال هم در جنگ شرکت کردم و دوستانی مانند عماد مغنیه و ذوالفقار هم بودند و در زمینه دفاع برای زمینه‌سازی ظهور حضرت اقدماتی انجام دادم. گروه معارف رجانیوز: استاد علی کورانی از معدود علمایی است که به صورت تخصصی در زمینه مسائل مهدویت و تاریخ اسلام به پژوهش پرداخته است. وی از موسسین حزب الله لبنان بوده و در زمان جنگ ایران و عراق حضور داشته، گفت‌و‌گویی خواندنی در خصوص علایم ظهور و نقش ایران در ظهور امام زمان و مباحث مربوط به سفیانی و اسرائیل را با ایشان در پیش رو خواهید خواند.   به عنوان اولین سوال، کتاب عصر ظهور به زبانهای مختلفی در سطح جهان ترجمه شده و گسترش یافته است. این کتاب چهل سال قبل تألیف شده و پیش‌گویی هایی در خصوص انقلاب اسلامی ایران و حوادث فلسطین داشته‌اید. اما انتقاداتی در داخل کشور نسبت به آن صورت گرفته است. در خصوص بازتابهای بین‌المللی این کتاب مطالبی بفرمایید.   بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین أفضل الصلوة والسلام علی سیدنا ونبینا وحبیبنا وشفیعنا محمد وآله الطاهرین عذرخواهی می‌کنم اگر فارسی بنده، سلیس و روان نیست. اما سعی خواهم کرد مقصود خویش را بیان کنم. الحمد لله بنده از جوانی نسبت به امام زمان علاقمند بودم و در نجف بدنبال احادیث مهدوی و تقریبا حدیثی باقی نماند مگر اینکه آن را بررسی کرده باشم. شیعه را با امام زمانش می‌شناسند.   انقلاب ایران، اولین زمینه سازان ظهور بعد از وقوع انقلاب اسلامی در ایران، حال بنده تغییر پیدا کرد. چرا که اهل سنت و شیعه متفق‌القول هستند که اولین زمینه‌سازان ظهور امام زمان اهل سرزمین مشرق و قوم سلمان، اهل قم، اهل خراسان و اهل طالقان (نه به معنای شهر طالقان بلکه اهل جبال البرز) هستند. حدود نه عنوان حدیث اهلبیت(ع) وجود دارد که مردم ایران را توصیف کرده است. شیعه و سنی متفق‌القول هستند که شروع زمینه‌سازان ظهور از خراسان و ایران هستند.   وهابیت معتقد بودند، طالبان یاران مهدی موعود هستند چند سال قبل در میان وهابیت ادعا کردند که مهدی در میان ما ظهور کرده است و او را نزد آقای بن‌باز مفتی عربستان بردند ولی او گفت: شروع کار، مهدی از مشرق است. سرمایه‌گذاری کردند بر روی چچن (شیشان) بنابراین خودشان هم قبول دارند.   مراحل قیام ایرانیان از انقلاب تا ظهور در روایات آمده است که یاران امام زمان از خراسان هستند و اهل پرچم‌های سیاه هستند و برخی در اهل سنت معتقد شدند طالبان همان یاران مهدی موعود هستند اما بعدها از حرف‌شان عدول کردند. روایت رایات سود با شرط بخاری و مُسلم، صحیح است. و احادیث مختلف آن را در مستدرک الحاکم و غیره می‌توانید ببینید.   شیعه هم بر طبق اعتقادات خودش، روایاتی دقیق‌تر و صحیح‌تر از امام باقر(ع) دارد که می‌فرماید: «كَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِكَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَكْتُ ذَلِكَ لَاسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ». (نعمانی، الغیبة، ص273).   حضرت فرمودند: کأنّی با علم امامت می‌بینیم قومی از سرزمین مشرق، قیام کردند و حقوق خودشان را از جهان خواستند، یعنی در امور ما دخالت نکنید و اجازه بدهید در حکومت و روش زندگی مستقل باشیم، اما با آنها مخالفت می‌شود (يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ)، وقتی می‌بینند که دنیا به آنها اجازه نمی‌دهد حقوق خودشان را داشته باشند، سلاح بدست می‌گیرند و دشمن را تهدید می‌کنند، اینجاست که دشمنان می‌پذیرند اما ایرانی ها نمی‌پذیرند و شروطی دارند و سرانجام آنها پرچمشان را نمی‌دهند مگر به دست مهدی موعود.   این روایت، تفصیلاتی نیز دارد که مستدرک الحاکم روایت می‌کند و سند آن به شرط بخاری و مسلم صحیح است. از ابن مسعود نقل می‌کند: اطراف پیامبر نشستیم در حالی که ایشان سرحال بودند ایشان به همه سؤالات پاسخ می‌دادند و اگر سؤالی هم نبود خودشان شروع به صحبت می‌کردند و الحمدلله بسیار سرحال بودند. اینجا بود که از درب حیات مسجد کودکانی وارد شدند که در میان آنها حسنین هم بودند و تا چشم پیامبر به آنها افتاد اشک‌شان جاری شد. ما از این تغییر حالت شان سؤال کردیم و ایشان فرمودند «إنّ أهلبیتی اختار الله لنا الآخره علی الدنیا» اهل‌بیت من بعد از من مبتلا به انواع فشارها و بلاها می‌شوند و من سفارش می‌کنم به قرآن و اهلبیتم و این امر ادامه دارد تا زمینه‌سازان
هدایت شده از مهدی امید محرومان
امام مهدی، این روایت از اهل‌سنت است،   علت مهاجرت به ایران وقتی من شنیدم که انقلاب ایران واقع شد به یاد چنین روایاتی افتادم و همان زمان تصمیم گرفتم که به ایران بیایم. البته مؤیدات مختلفی هم وجود دارد مانند روایت رجل من قم  و برای این رهبر ایران، اصحاب قلوب کزبر الحدید که اینها با دشمنانشان مقابله می‌کنند و پیروز می‌شوند و زمینه را برای ظهور حضرت آماده می‌کنند که البته روایت آن مرسله است اما گفته می‌شود ارسال روایت در حالی که قرائن مؤیدی هم دارد. لذا بنده از ابتدای مسئله انقلاب ایران شکی نداشتم که این مسئله زمینه ساز ظهور حضرت است اما اینکه سؤال می‌شود این امر چه مقدار طول می‌کشد بنده عرض می‌کنم نمی‌دانم، اما همین‌قدر می‌دانم که این انقلاب زمینه‌ساز ظهور حضرت است. بنده به ایران آمدم و مدت دو سال هم در جنگ شرکت کردم و دوستانی مانند عماد مغنیه و ذوالفقار هم بودند و در زمینه دفاع برای زمینه‌سازی ظهور حضرت اقدام کردم. پیش‌بینی آقای کورانی از توقف جنگ ایران و عراق بنده کتاب عصر ظهور را قبل از فتح خرمشهر نوشتم که منتشر شد. در این کتاب توصیف را بر طبق روایات انجام دادم و همچنین نقش انقلاب اسلامی ایران را هم گفتم و پیش‌بینی کردم که این جنگ متوقف می‌شود که برخی ناراحت شدند. روزی مرحوم سیداحمد خمینی تماس گرفتند و راجع به توقف جنگ سؤال کردند که چرا اینطور گفتید؟ گفته شد: صرفا احادیث را تحلیل کرده است.   این کتاب در ایران، معروف شد و تاکنون صد وبیست بار به چاپ رسیده است اما اشکالاتی هم دارد. بنابراین کار دایرة المعارف و فرهنگ موضوعی امام مهدی(عج) را در چهل فصل به انجام رساندم. یک فصل مربوط به ایرانیان است، یک فصل مربوط به عربستان است، یک فصل مربوط به یمن و فصلی هم مربوط به عراق است و تمامی این چهل فصل احادیث مهدوی هستند.   آیت‌الله خامنه ای، رهبر زمینه‌سازان ظهور به هر حال بنده به جهت فعالیت در زمینه‌سازی ظهور حضرت به مشرق هجرت کردم و به امام خمینی و رهبر معظم انقلاب آیت‌الله خامنه ای افتخار می‌کنیم که فرماندهان و رهبران زمینه‌سازان ظهور هستند. آنچه که بنده نسبت به سیاست خارجی هم اطلاع دارم اینطور است که محور مقاومت در حال تشکیل است که همه یاوران امام زمان هستند و در برابر آنها هم محور سفیانی هم وجود دارد و مؤیدات و قراینی هم وجود دارد.   رایات سود و پرچم‌های سیاه، آیا از احادیث جعلی است؟ سوالی مطرح است که احادیث رایات سود، در تراث شیعی اصالت ندارد و بیشتر متاثر از روایات عامه است. پاسخ می‌فرمائید؟ اصل احادیث رایات سود از اهل‌بیت، صحیح السند است. اما وقتی بنی‌عباس قیام کردند توسط ابومسلم خراسانی بر علیه بنی‌امیه ادعا می‌کردند که الرضا من آل‌محمد و می‌گفتند ما فردی از اهلبیت را برای حکمرانی می‌خواهیم این حدیث رایات السود را برایشان آوردند و به ابومسلم نوشتند که پرچم‌های سیاه داشته باشید و لباس سیاه هم بپوشید اینجا بود که روایت پیامبر اکرم به نفع عباسیون مصادره شد. بنابراین ادعای مهدویت از همان زمان بوده است. بعنوان مثال منصور عباسی هم نام پسرش را مهدی قرار داد تا از این مسئله سوءاستفاده کند.   ابن‌کثیر هم از متعصبین اهل‌سنت است، می‌گوید رایات السود دو مورد است، رایات السود بزرگ بنی‌عباس هستند، اما رایات السود صغار در زمان ظهور مهدی از خراسان حرکت کرده و به عراق می‌آیند و با مهدی بیعت می‌کنند. در واقع، عباسیان رنگ سیاه را انتخاب کرده‌اند می‌خواستند حدیث پیامبر را مصادره کنند. لذا اصل این حدیث، صحیح است.   آیا انقلاب ایران، همان بنی‌عباس ثانی است؟ به مناسبت اینکه فرمودید بنی‌عباس، سوالی که مطرح است امروزه در فضای مجازی، خیلی تبلیغ می‌کنند که انقلاب امام خمینی همان بنی‌عباس آخرالزمان است. آیا صحیح است؟ امیرالمؤمنین(ع) خبر دادند که حکومت بنی عباس بدست مغول از بین می‌رود. بنی‌عباس مدت 520 سال حکومت کردند و بدست هلاکوخان مغول در سال 560 هجری سقوط کردند. اما خط فکری و اعتقادی بنی‌عباس در برابر اهل‌بیت بود. لذا به تمام دولت‌های مخالف با اهلبیت می‌گویند بنی‌عباس. و الا بنی عباس تمام شدند اما منش و رفتار سیاسی آنها باپرجا هستند و حکومت‌های مخالف شیعه و اهل بیت، مقصود است.   اگر گفته شود انقلاب ایران زمینه‌ساز ظهور است، آیا این تطبیق منهی‌عنه است؟ یا چون زمان برای ظهور، تعیین نشده ست، اشکالی ندارد؛ اصولا چه تطبیق‌هایی، منع شده است؟ اهلبیت(ع) گفتند قطعاً زمینه‌سازان ظهور حضرت مهدی ایرانیان و خراسانیان و اهل قم و از سرزمین مشرق هستند و این ثابت شده است. بنده در کتاب شرح داده‌ام که مراحل دولت آنها شش مرحله است. همچنین عباسیون مخالف ایرانیان هستند، چرا که عباسیون با خط اهلبیت مخالفت دارند.   آیا خراسانی، سید و از بنی‌هاشم است؟ جناب استاد کورانی، در مصاحبه‌ای فرموده بودید که خراسانی، سید نیست و این مساله در میان مخالفان انق
هدایت شده از مهدی امید محرومان
لاب، خیلی بازتاب داشت. مجددا توضیح می فرمائید؟   ابدا اینگونه نگفتم. خراسانی، حاکم ایران است، همانطور که در یمن و عراق هم حاکم وجود دارد. در خصوص خراسانی که خدمت امام عصر می‌رسد و با ایشان بیعت کند، روایات شیعی، نگفته‌اند که او سید است یا سید نیست، پس نفی نمی‌کنم بلکه روایات، ساکت است.   در سال ظهور، یمانی اهدی الرایات است در روایات آمده است در سال ظهور، در ایران کشمکش اتفاق می‌افتد. سفیانی ظاهر می‌شود، اهالی سوریه و اردن و فلسطین را می‌گیرد و غربیون به او کمک می‌کنند. در این اوضاع امام ظاهر می‌شوند و به یمانی در یمن اشاره می‌کنند. یمانی هم می‌گوید من زمینه ساز دولت مهدوی هستم. در مدت که امام به یمانی ارجاع می‌کند در ایران اختلاف پیش می‌آید و عده‌ای می‌گویند ما به یمانی ارجاع نمی‌کنیم و دو خط در ایران ایجاد می‌شود. خط خراسانی و فرمانده نیروهایش شعیب بن صالح که همراه او سادات زیادی هستند سادات برای تأیید این سید خراسانی و فرمانده نیروهایش قیام می‌کنند و خط دیگر هم مخالفین آنها هستند.   قیام آذربایجان در تایید حکومت ایران قبل ظهور امام فرمود «لابد لنا من آذربایجان» در این مرحله آذربایجان قیام می‌کند اگر آذربایجان قیام کرد و خراسانی و ... را تأیید کرد اینجاست که ما پیروز می‌شویم. مانند اینکه انتخاباتی برگزار شود و خراسانی و یارانش پیروز بشوند. اینجاست که خراسانی و یارانش خدمت امام می‌رسند. در آن وقت امام به عراق می‌رسد.   اشاره فرمودید به قیام آذربایجان. اما فقط در نسخه مرحوم مجلسی در بحارالانوار، نسخه «لنا» است اما در سایر نسخه‌ها و کتب متقدم نسخه «لنار» است یعنی آتشی از آذربایجان. کدام صحیح‌تر است؟ اینجا خطای نساخین وجود دارد. چرا که در ادامه می‌گوید: «لابد لنا من آذربیجان» یعنی اذا قام اهل آذربیجان، شما آماده باشید، اگر قیامی در آذربایجان در یاری امام عصر، شکل می‌گیرد چرا ادامه حدیث می‌فرماید: «کونوا احلاس بیتوکم»؟ از شرکت در آن برحذر باشید. (مکث استاد...) این یعنی خودتان را نکشید، یعنی انتخابات مهمی در ایران صورت می‌گیرد که در این انتخابات، کشمکشی ایجاد می‌شود که خراسانیان پیروز می‌شوند.   رجفه الشام: زلزله یا جنگ در سوریه؟ با زلزله ترکیه، مجددا بحث رجفه الشام در میان منتظران، داغ شده است. آیا شما کماکان معتقد هستید رجفه، مقصود زلزله ویران‌گر با بیش از صدهزار کشته در سوریه است؟ رجفه، ظاهراً جنگ سوریه است. روایاتی داریم که زلزله و خسف بعد از رجفه است. در روایات آمده است بعد از رجفه، یک یا دو خسف است: خسف در حرستا که نزدیک دمشق است. و دیگری خسف در جابیه.    در این صورت، زلزله ترکیه و سوریه منطبق بر این مسئله نیست. برخی خیال می‌کنند رجفة همان زلزله است، اما دو حدیث از امامان معصوم داریم که رجفة را غیر از زلزله دانسته‌اند. بنده اخیراً نگاه کردم و معتقدم رجفه، تحقق عینی اختلاف رمحان و جنگ است و از نظر قبلی‌ام در کتاب عصر ظهور، عدول کردم.   استاد کورانی: یمانی از یمن است جریان مدعی مهدویت و یمانی وجود دارد و احمد اسماعیل بصری ابتدا خودش را یمانی معرفی کرد و بسیاری از امتیازات امام دوازدهم را برای خودش مصادره کرد. با اینکه در دیدگاه مشهور آمده است که یمانی از یمن است چگونه اتاق فکر غربی ها و مستشرقین غربی که این جریان را پرورش دادند ایشان را به جای یمن از عراق معرفی کردند؟ این مسئله موافق با تعصبی است که برخی افراد دارند و می‌گویند یمانی از عراق خواهد بود. این نسبت‌ها بدلیل حس ملی‌گرایی است و می‌گویند یمانی از خودمان است اما در احادیث داریم یخرج الیمانی من الیمن و نیز در روایات داریم: «یخرج کاسر عینه بصنعاء»، یک نفر قیام می‌کند و چشمان او مانند چشم آهو، شکسته است و او موفق نمی‌شود و یمانی بعد از او می‌آید.   در میان ایرانی ها سؤال می‌شود که مردم یمن شیعه دوازده‌امامی نیستند. آیا ممکن است یمانی در جایی ظهور کند که پیروان او اثنی‌عشری نباشند؟ خود یمانی، شیعه است و امام او را راهنمایی می‌کند که چطور کار کند و مسئله را به گونه متحول کند که تمام یمن به سمت امام گرایش پیدا کنند.   برخی استدلال می‌کنند یمانی لازم نیست از یمن خروج کند،  بلکه اصالتا یمنی باشد، نیز کافی است. در روایات آمده است که او از خود یمن قیام می‌کند و از احادیث ظاهر می‌شود که او نائب الخاص و واجب الاطاعة است. یعنی او با امام ارتباط دارد و امام به ایشان ارجاع می‌کند. البته یمانی باید معجزاتی از امام داشته باشد تا باور کنیم.   حوادث مصر قبل ظهور وارد تحولات جغرافیای ظهور می‌شویم. نقش مصر در تحولات عصر ظهور را چگونه می‌بینید؟ در مصر، زمینه ولایت اهل‌بیت و ظهور اهلبیت بسیار قوی است. با اینکه وهابیون فعالیت زیادی در آن کشور داشته اند، اما توده مردم مصر محبّ اهلبیت هستند. یک تحول جهانی با ندای آسمانی داریم. یعنی جهان به زبانهای مختلف می‌