فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سواد_رسانه
#فریب
گول نخورید
کل رسانه همینه
دستکاری ادراکی، محاسباتی، شناختی
گووووول نخوووورید
باورنکنید
رسانه همش همینه
مگر اینکه با سند و مدرک متقن، خلافش ثابت بشه
✅ @shebrahimiii | رِسانو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#والدگری
🔻وقتی کودکی تمام تمرکزش را صرف بازی کردن میکنه، تمامی ذهن و شناخت او هم متاثر از مفاهیم و انگاره های بازی میشه.
🔻در باره فیلم و انیمیشن و موسیقی هم این صادقه ولی با درصد کمتر نسبت به بازی.
بازی کودکان رو کنترل کنید.
✅ @shebrahimiii | رِسانو
30.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#رسانه
#جنگ_شناختی
این ویدئوی تبلیغاتی شرکت هیوندای رو ببینید
در این ویدیو از تحریک خطاهای ادراکی استفاده شده
✅ @shebrahimiii | رِسانو
#اندکی_تامل
🌐فضای بیدر و پیکر مجازی...
⚠️ باید هرچه سریعتر برای مدیریت و کنترل فضای مجازی اقدامی انجام بگیره...
✅ @shebrahimiii | رِسانو
#سواد_رسانه
📸 رسانههای دنیا چطور خبر میزنند
💬نوام چامسکی در کتاب «مدل تبلیغاتی» ۵ فیلتر رسانههای غربی را برای زدن خبر و گزارش معرفی کرده. چامسکی معتقد است این ۵ فیلتر در انتشار اخبار این رسانهها موثر است.
✅ @shebrahimiii | رِسانو
#تحلیل
#جنگ ترکیبی
🔻راهبردهای اصلی دشمن در جنگ ترکیبی شناخت محور
🔻ایجاد دوقطبی، اختلاف و تقابل
🔴 راهبرد اختلاف افکنی که البته ریشه در راهبرد قدیمی انگلیسی ها با عنوان «اختلاف بینداز و حکومت کن» دارد، به دنبال این است تا به هر بهانه ای بین گروه های مختلف مردم اختلاف بیندازد.
🔘 حال این بهانه میتواند #حجاب باشد یا هرچیز دیگری. از این رو در جامعه کنونی شاهد دو قطبی هایی نظیر بیحجاب-باحجاب، گشت ارشاد-مردم، حاکمیت-مردم، مردم-روحانیت و دوقطبی های کاذبی از این دست هستیم.
⚠️ آنچه به این راهبرد قدیمی ضریب میدهد، قطعا و بلاشک، #رسانه است.
❓اما کدام رسانه؟
🌐 رسانه ای که طرح و برنامه ندارد یا رسانه ای که مأموریتی از پیش تعریف شده همراه با برنامه ریزی دقیق و به روز دارد؟
🌀رسانه ای که منتظر است اتفاقی رخ دهد تا آن را صرفا پوشش خبری دهد یا رسانه ای که خود، خبرساز است؟!
❇️ آری، در جنگ رسانه ای کنونی، اولین قدم، ترسیم راهبرد است...یعنی ابتدا باید بدانیم چه کاری میخواهیم انجام دهیم⁉️
🔸سپس راهکارها و برنامه های عملیاتی را طراحی کنیم.
❓سؤال: در اتفاقات پیش رو، راهبرد رسانه ای ما چیست؟
🛑 قطعا راهبرد رسانه هایی همچون شفقنا، جماران، اصلاحات نیوز، خبر آنلاین و انتخاب، همان راهبرد بی بی سی و منوتو و اینترنشنال است
حال سؤال اینجاست که راهبرد رسانه های انقلابی (مخصوصا رسانه های حوزوی) چیست؟
✏️#عبدالله_عرفانی
✅ @shebrahimiii | رِسانو