eitaa logo
سلوک شیدای حسین(ع)
129 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
827 ویدیو
193 فایل
✨﷽‌. الهم الرزقناشفاعه الحسین.کوچکتراز آنم‌که خود را ذاکر کوی حسین بدانم‌اماچون اغلب کانالهای آموزش مداحی به #آسیبها نمی پردازندو #سلوک شیدایی است که مارادراین راه موفق میکند سعی دارم در این دو زمینه مطالبی را عرضه بدارم تا چه درنظر آید. @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای کمیل در جوار امامزاده واجب التعظیم حضرت ابراهیم بن محمد بن مجاب علیه السلام ردان شب جمعه شب زیارتی حضرت سیدالشهداء علیه السلام عمری من برای تو‌سوختم ۲۵ مردادماه ۱۴۰۳ @sheidayehosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خداوند این خواننده را در درگاه امام هشت آبرومند کند روح بلندش قرین رحمت و در آغوش امام هشتم علیه السلام جایش من که چندین بار شنیدم وسیر نشدم هرکس دلش شیدایی امام رضا علیه السلام شد وکبوتر دلش سمت حرم پر کشید 🌹🌹🌹🌹🌹 من ناقابل را دعا کند @sheidayehosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نکته ی تکمیل کننده شعر توسط رهبرمعظم انقلاب (مد ظله العالی) به شعر استاد محمد سهرابی درباره امام حسن علیه السلام 🍏🍎🍏🍎🍏🍎
هركسى در گرو چيزى است كه كسب كرده است. مگر اصحاب يمين، كه در باغ‌هاى بهشتى از مجرمان مى‌پرسند: چه چيز شما را روانه دوزخ كرد. گويند: ما از نمازگزاران نبوديم. و افراد مسكين را اطعام نمى‌كرديم و با اهل باطل در سخنان باطل فرو مى‌رفتيم. و پيوسته روز جزا را تكذيب مى‌كرديم تا آن كه مرگ به سراغ ما آمد. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 روز سه شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۳ 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 آیه ۳۸ - ۴۷ سوره مدثر ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ(۳۸) هر نفسی در گرو عملی است که انجام داده است.(۳۸) معانی کلمات آیه رهينة: رهن و رهان: گرو و وثيقه هر انسان پيش خدا در مقابل عملش مرهون و مقبوض است تا به جزاى آن برسد در جوامع فرموده رهينه مؤنث رهين نيست زيرا فعيل به معنى مذكر و مؤنث در آن يكسان مى‏‌آيد بلكه آن اسم است به معنى رهن.[۱] =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) كُلُّ نَفْسٍ بِما كَسَبَتْ رَهِينَةٌ «38» إِلَّا أَصْحابَ الْيَمِينِ «39» فِي جَنَّاتٍ يَتَساءَلُونَ «40» عَنِ الْمُجْرِمِينَ «41» ما سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ «42» قالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ «43» وَ لَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِينَ «44» وَ كُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخائِضِينَ «45» وَ كُنَّا نُكَذِّبُ بِيَوْمِ الدِّينِ «46» حَتَّى أَتانَا الْيَقِينُ «47» هركسى در گرو چيزى است كه كسب كرده است. مگر اصحاب يمين، كه در باغ‌هاى بهشتى از مجرمان مى‌پرسند: چه چيز شما را روانه دوزخ كرد. گويند: ما از نمازگزاران نبوديم. و افراد مسكين را اطعام نمى‌كرديم و با اهل باطل در سخنان باطل فرو مى‌رفتيم. و پيوسته روز جزا را تكذيب مى‌كرديم تا آن كه مرگ به سراغ ما آمد. نکته ها مراد از اصحاب يمين همان گروهى هستند كه در آيه 27 سوره واقعه از آنان ياد شده است: وَ أَصْحابُ الْيَمِينِ ما أَصْحابُ الْيَمِينِ فِي سِدْرٍ مَخْضُودٍ ... كسانى كه نامه عمل آنان را در قيامت به دست راستشان مى‌دهند. جلد 10 - صفحه 295 در قيامت، گفتگوهاى تلخ و شيرين، سلام يا نفرين، سؤال و توبيخ، انداختن گناه و جرم به گردن ديگران و لعنت به يكديگر بسيار است و گفتگوى مؤمنان با مؤمنان، مجرمان با مجرمان، مجرمان با مؤمنان، و مؤمنان با مجرمان و نيز فرشتگان با مؤمنان و مجرمان در قرآن آمده است. مراد از اطعام مسكين، يا زكات واجب است كه ترك آن مستوجب دوزخ است و يا آن است كه حتّى اگر زكات پرداخت شد ولى در جامعه گرسنه‌اى وجود داشت، سير كردن او واجب است و بى‌تفاوتى نسبت به او، سبب دوزخى شدن مى‌گردد. شايد مراد از اطعام مسكين، تمام نيازهاى او باشد نظير پوشاك، مسكن، نه فقط خوراك و غذا. هم تكذيب قيامت، مقدمه گناه است: «أَ رَأَيْتَ الَّذِي يُكَذِّبُ بِالدِّينِ فَذلِكَ الَّذِي يَدُعُّ الْيَتِيمَ» «1» و هم گناه، انسان را به سوى كفر و تكذيب مى‌كشاند: «ثُمَّ كانَ عاقِبَةَ الَّذِينَ أَساؤُا السُّواى‌ أَنْ كَذَّبُوا» «2». بنابراين آيه‌ «وَ كُنَّا نُكَذِّبُ بِيَوْمِ الدِّينِ» هم مى‌تواند علت كارهاى مجرمين در آيات قبل باشد و هم مى‌تواند معلول گناهان آنان باشد. مراد از «يقين» در اين آيه، مرگ است، يا به خاطر آن كه يقينى‌ترين امر در نزد همه است و احدى در آن شك ندارد و يا به خاطر آن كه در لحظه مرگ تمام حقايق براى انسان كشف مى‌شود و همه به درجه يقين و باور مى‌رسند. «حَتَّى أَتانَا الْيَقِينُ» نمازى كه گاه و بيگاه خوانده شود، انسان را در زمره نمازگزاران قرار نمى‌دهد. «لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ» يعنى نماز ما استمرار نداشت. در سوره ماعون نيز آمده است: «فَوَيْلٌ لِلْمُصَلِّينَ الَّذِينَ هُمْ عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ» «3» و اين چنين نمازى انسان را مشمول شفاعت شافعان قرار نمى‌دهد. لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ‌ ... فَما تَنْفَعُهُمْ شَفاعَةُ الشَّافِعِينَ‌ «4» و اين همان حديث معروف امام صادق عليه السلام است كه در آستانه شهادت فرمودند كه بستگانم را حاضر كنيد و خطاب به آنان فرمودند: «لا ينال شفاعتنا من استخف بالصلاة» «5» «1». ماعون، 2 و 3. «2». روم، 10. «3». ماعون، 5 و 6. «4». مدّثر، 43 و 48. «5». كافى، ج 3، ص 270. جلد 10 - صفحه 296 مردم يا فائزند يا خائض؛ يعنى يا به فوز و فلاح و رستگارى مى‌رسند كه فائز هستند و يا در ياوه و باطل خوض مى‌كنند و فرو مى‌روند كه خائض هستند. قرطبى از مفسرين معروف اهل سنّت از امام باقر عليه السلام نقل كرده كه فرمود: ما و شيعيان ما اصحاب يمين هستيم و هركس كينه و بغض ما اهل بيت را داشته باشد، در گرو است. «نحن و شيعتنا اصحاب اليمين و كل من ابغضنا اهل البيت فهم المرتهنون» «1» پیام ها
مناجات با امام زمان علیه السلام هفتم شهریورماه ۱۴۰۳ مسجد الرضا علیه السلام شهر بهارستان اصفهان @sheidayehosein
وَ الذین آمَنُوا أشَدُّ حُبًّا لِلّه ۱۶۵ بقره الهی ايمان و عشق‌تون به خدا، اتم و اکمل
شهادت امام رضا ع یگانه بانوی قم! کوکب امام رضا فدای گریه‌ات ای زینب امام رضا چگونه عرض کنم تسلیت به محضر تو شهید شد وسط حجره‌ای برادر تو آهای فاطمه‌ی قم! سرت سلامت باد برادرت وسط کوچه‌ها زمین افتاد میان حجره نشسته تو را صدا بزند هزار شکر ندیدی که دست و پا بزند نشد که سایه به آن سایه‌ی سرت بدهی نبودی آب به دست برادرت بدهی نبودی آه که پایین پاش گریه کنی میان حجره بیایی براش گریه کنی چقدر عرض ادب خیل مرد و زن کردند قسم به تو که عزیز تو را کفن کردند 🥀 امان ز خواهر سلطان کربلا، زینب رسید پیش سلیمان کربلا، زینب رسید و دید که انگشتر برادر نیست به غیر شمر کسی بر سر برادر نیست نشد که سایه بر آن سایه‌ی سرش بدهد نشد که آب به دست برادرش بدهد برادری که شده عالمی پریشانش کنار دیده‌ی خواهر شکست دندانش چقدر عرض جسارت بر آن بدن کردند عزیز فاطمه را نعل‌ها کفن کردند السلام علیک یا غریب الغربا
یک مرتبه که خدمت امام رضا علیه‌السلام مشرف شده بودم؛ حضرت ۱۰ مطلب را به من فرمود که یکی از آن‌ها را به شما عرض می‌کنم. امام رضا علیه‌السلام فرمودند: «مگر می‌شود کسی به ما پناه بیاورد و ما او را پناه ندهیم؟!» | گفت‌وگوی آیت‌الله بهجت رحمت‌الله‌علیه با مرحوم آیت‌الله فهری |
در مشهد و مدینه خدایا چه محشر است شال عزا به گردن زهرا و حیدر است یابن الحسن بیا که تسلا دهیم تو را چون سوگ مجتبی و رضا و پیمبر است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دقایقی از سخنرانی مرحوم آیت‌الله حاج شیخ حسین گرایلی (ره) در باب زیارت سلطان نوش جونتون http://eitaa.com/joinchat/1266352130C040283159a
🌹یا علی بن موسی الرضا(ع)🌹 ريشه نفس زدن، حكم ولي مي خواهد نظر حضرت حق ، ذكر علي(ع) مي خواهد تا شود نفس مطيع ، شر شياطين بي رنگ در سحر وقت دعا چشم تري مي خواهد باتوسل به رضا(ع)ريشه شيطان كنده است "عاصي" از شاه خراسان نظري مي خواهد "عاصی" 🖤شهادت سلطان عشق حضرت مولا علی بن موسی الرضا علیهما السلام بر عاشقان آن بزرگوار تسلیت باد... 🌹نثار حضرت ۳صلوات🌹
نام حسین(ع) سینه‌زنان را یکی یکی با گریه گرد کرب و بلا جمع می‌کند نزدیک شصت روز خودش سفره پهن کرد این سفره را امام رضا(ع) جمع می‌کند صلی‌الله علیک یا ابا عبدالله(ع) لحظه به لحظه‌تون حسینی
محضر شهید.wav
22.7M
مراسم سالگرد شهید سرفراز دفاع مقدس شهید جیحانی نژاد به امید آنکه نظری کنند.... گلستان شهدای اصفهان هشتم شهریورماه ۱۴۰۳ @sheidayehosein
مناجات با امام عصر.wav
31.05M
مناجات با حضرت صاحب الامر علیه السلام مسجد الرضا علیه السلام شهر بهارستان هشتم شهریورماه ۱۴۰۳ @sheidayehosein
کرامت حضرت ام البنین.wav
25.1M
گوشه ای از کرامت حضرت ام البنین سلام الله علیها مسجد الرضا علیه السلام شهر بهارستان هشتم شهریورماه ۱۴۰۳ @sheidayehosein
ذکر مصیبت.wav
32.57M
ذکر مصیبت مسجد الرضا علیه السلام شهر بهارستان هشتم شهریورماه ۱۴۰۳ @sheidayehosein
زبانحال.wav
31.51M
زبان حال بی بی ام البنین سلام الله در مواجهه با بشیر در مدینه النبی مسجد الرضا علیه السلام شهر بهارستان هشتم شهریورماه ۱۴۰۳ @sheidayehosein
نوحه عباس ع.wav
26.31M
نوحه حضرت قمر منیر بنی هاشم ابالفضل العباس علیه السلام الا امیر دلاور من .... مسجد الرضا علیه السلام شهر بهارستان هشتم شهریورماه ۱۴۰۳ @sheidayehosein