eitaa logo
سلوک شیدای حسین(ع)
129 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
827 ویدیو
193 فایل
✨﷽‌. الهم الرزقناشفاعه الحسین.کوچکتراز آنم‌که خود را ذاکر کوی حسین بدانم‌اماچون اغلب کانالهای آموزش مداحی به #آسیبها نمی پردازندو #سلوک شیدایی است که مارادراین راه موفق میکند سعی دارم در این دو زمینه مطالبی را عرضه بدارم تا چه درنظر آید. @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
یامهدی.wav
20.59M
واگویه خوانی امام زمان علیه السلام مسجد الرضا علیه السلام شهر بهارستان سیزدهم شهریورماه ۱۴۰۳ @sheidayehosein
امام رضا.wav
38.62M
روضه و زبان حال امام رضا علیه السلام مسجد الرضا علیه السلام شهر بهارستان سیزدهم شهریورماه ۱۴۰۳ @sheidayehosein
ادامه زبانحال.wav
9.34M
ادامه ی زبانحال امام رضا علیه السلام مسجد الرضا علیه السلام شهر بهارستان سیزدهم شهریورماه ۱۴۰۳ @sheidayehosein
نوحه امام رضا.wav
18.05M
نوحه ی امام رضا علیه السلام مسجد الرضا علیه السلام شهر بهارستان سیزدهم شهریورماه ۱۴۰۳ @sheidayehosein
با اجازه مادر سادات رخت عزای پسرش را نه از جان بلکه از تن در می‌آوریم و می‌گوییم حسین جان داغ تو تا ابد در سینه ما خواهد ماند حلولِ ماهِ ربیع الاول ماهِ شادی و شادمانیِ اهل‌بيت(ع) بر شمای الهی و ولائی و حسینی مبارک
حلول ربیع الاول ماه شروع همه‌ی نعمت‌های بشر بر شمای الهی و ولائی مبارک
ربیع آمده اما بهار من نرسید به داد این دل سرگشته یار من نرسید کنار منتظران زار می‌زنم، از بس زمان سرشدن انتظار من نرسید تمام ایل و تبارم فدای آمدنش امید آخر ایل و تبار من نرسید محرم و صفر دیگری گذشت اما دوای زخم دل سوگوار من نرسید اللهم عجل لولیک الفرج بالحسین و القرآن
﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽ 📝 📝 💠 بشارت خروج ماه صفر! 💠 🏻اللَّهُمَّ أَنْطِقْنِي بِالْهُدَى، وَ أَلْهِمْنِي التَّقْوَى، وَ وَفِّقْنِي لِلَّتِي هِيَ أَزْكَى، وَ اسْتَعْمِلْنِي بِمَا هُوَ أَرْضَى🏻 🌹سلام علیکم و رحمت الله🌹   🔹 سالیانی‌ست در روزهای پایانی ماه صفر، پیام‌هایی با این مضمون دست به دست میشه که پیامبر فرمودند «هرکس به من بشارت خروج از ماه صفر رو بدهد، بهشت بر او واجب می‌شود»! ❓اما آیا واقعا چنین موضوعی صحت دارد؟ و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله چنین فرمایشی داشتند؟ 👈🏻با رجوع به منابع اسلامی می‌بینیم -همانطور که بسیاری از بزرگان و علما هم بارها تذکر داده‌اند- چنین مطلبی به هیچ وجه وجود نداشته و کاملا ساختگی می‌باشد! 🔅 اما حقیقت ماجرا چیست؟! در صفحهٔ ۲۰۵ کتاب معانی الاخبار، مشابه این حدیث نقل شده، که من برای رعایت اختصار از نشر متن عربی حدیث خودداری می‌کنم و فقط ترجمه‌اش رو می‌گذارم، و بعدش چند نکتهٔ مهم عرض خواهم کرد ان‌شاءالله: 🌀 ابن عبّاس گوید: روزى پیغمبر صلى الله علیه و آله به چند تن از اصحابشان که در مسجد قُبا در خدمت وى بودند فرمود: 👈 نخستین شخصى که اکنون بر شما وارد شود مردى از اهل بهشت است. چون این سخن را از آن بزرگوار شنیدند، گروهى از ایشان برخاسته و بیرون رفتند، و هر یک از آنان قصد داشت که سریع‌تر مراجعت نماید تا خود نخستین واردشونده باشد و در نتیجه بهشتى گردد! پیغمبر صلى الله علیه و آله به نیّت آنان پى بُرد، و به باقیمانده اصحابش که نزد وى بودند فرمود: بزودى چند تن بر شما وارد می‌شوند که از جهت زودتر رسیدن در حال سبقت از یک دیگرند! 👈 پس هر کدام از آنان که مرا به خروج «ماه آذار» مژده دهد اهل بهشت است. سپس آنان که بیرون رفته بودند بازگشتند و أبوذر نیز همراهشان بود، آنگاه پیغمبر صلى الله علیه و آله به ایشان فرمود: ما اکنون در کدام یک از ماههاى رومى هستیم؟ 👈 أبوذر گفت: یا رسول الله، آذار به پایان رسیده است. 👈 (اینجا رو خیلی دقت کنید) پیغمبر صلى الله علیه و آله فرمود: اى اباذر، من مى‌دانستم، ولیکن دوست داشتم قوم من بفهمند که تو مردى از اهل بهشت می‌باشى، و چگونه چنان نباشد، حال آنکه پس از من بدلیل علاقه‌ات به اهل بیتم تو را از حرم من دور گردانند، و تنها زندگى خواهى نمود، و تنها خواهى مُرد، و قومى که عهده‌دار مراسم کفن و دفنت بشوند بسبب تو سعادتمند گردند و در بهشت جاودانى که به پرهیزگاران نوید داده شده همراه من خواهند بود». 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 💠 چند نکته: 🔹اولا می‌بینید که اصلا اسمی از ماه صفر نیامده! و ربطی به ماه صفر ندارد! بلکه در خصوص ماه آذار (که یکی از ماه های رومی است) می گ‌باشد... 🔹 ثانیا این کار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله -همانطور که خودشان فرمودند- حکمتی داشته؛ به این جهت بوده که مقام والای اباذر را به اصحاب معرفی کنند، و بیان کنند او اهل بهشت است... وگرنه عقلانی نیست بهشت، برای دادن یک خبر ساده و بدیهی بر کسی واجب شود! 👈🏻 گذشته از اینکه این حدیث هیچ ربطی به ماه صفر ندارد، به اصطلاح طلبگی، این حدیث ، "قَضیَّةٌ فی واقِعَةٍ" هست؛ یعنی فقط مختص همان واقعه و همان شخص هست و نمی‌شود به سائر ایام و سائر اشخاص تعمیم داد. 🔵 یک مثال ساده برای تبیین بهتر موضوع: فرض کنید من یک شخص رو به مدیریت مجموعه ای منصوب کردم؛ خودم می‌دانم کیست، و می‌دانم که امروز لباس سبز پوشیده؛ اما افراد مجموعه نمی‌دانند چه کسیست... برای معرفی او، به افراد مجموعه می‌گویم هر کسی با لباس سبز وارد شد، رییس شماست... حالا سوال؟ میشه گفت از فردا، هر کسی با لباس سبز بیاد، رییس میشه؟! قطعا خیر... من از قبل می‌دونستم کی هست، و فقط برای معرفیش اینجور گفتم! وگرنه این موضوع، قابل تعمیم به دیگران  نیست 👈🏻 لطفا هر مقدار که در توان دارید این متن رو منتشر کنید تا به نوبهٔ خودتون در پیشگیری از این بدعت غلط سهیم باشید👉🏻 🏻ملتمس دعای عاقبت بخیری🏻 🏻 یا علی علیه السلام ✋🏻 ••┈┈┈┈┅‹🔗›┅┈┈┈┈•• 𝑱𝒐𝒊𝒏| @mh_shahbazi ••┈┈┈┈┅‹🔗›┅┈┈┈┈••
و تذكّر نمى‌يابند مگر آن كه خداوند بخواهد. او سزاوار تقواست و سزاوار آمرزيدن است. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۵ 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 آیه ۵۶ سوره مدثر ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ وَمَا يَذْكُرُونَ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ ۚ هُوَ أَهْلُ التَّقْوَىٰ وَأَهْلُ الْمَغْفِرَةِ(۵۶) و نخواهند متذکر شوند جز آنکه خدا بخواهد (یعنی بدون مشیّت و لطف الهی کسی بهشتی و سعادتمند نخواهد شد. از او رواست تقوا و ترس و بیم و شوق و امیدواری که) او اهل تقوا و اهل آمرزش و مغفرت است.(۵۶) معانی کلمات آیه «مَا یَذْکُرُونَ»: پند و اندرز نمی‌گیرند. یادآور نمی‌شوند. «أَهْلُ»: سزاوار. شایسته. «أَهْلُ الْمَغْفِرَةِ»: سزاوار آمرزگاری و گذشت است، و غفار او است و بس. =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) وَ ما يَذْكُرُونَ إِلَّا أَنْ يَشاءَ اللَّهُ هُوَ أَهْلُ التَّقْوى‌ وَ أَهْلُ الْمَغْفِرَةِ «56» و تذكّر نمى‌يابند مگر آن كه خداوند بخواهد. او سزاوار تقواست و سزاوار آمرزيدن است. پیام ها 1- گرچه انسان داراى اختيار است: «فَمَنْ شاءَ ذَكَرَهُ» امّا خواست او به تنهايى كافى نيست و تا خدا نخواهد چيزى واقع نمى‌شود. «وَ ما يَذْكُرُونَ إِلَّا أَنْ يَشاءَ اللَّهُ» 2- پند گرفتن از تذكّرات الهى جز با توفيق الهى ميسر نمى‌شود. «وَ ما يَذْكُرُونَ إِلَّا أَنْ يَشاءَ اللَّهُ» 3- كفّار لجوج و سرسخت به هيچ قيمتى ايمان نمى‌آورند، جز آن كه خداوند بخواهد و آنان را مجبور كند (كه خداوند هم چنين نمى‌كند). «وَ ما يَذْكُرُونَ إِلَّا أَنْ يَشاءَ اللَّهُ» 4- تنها خداوند، سزاوار آن است كه از او پروا كنيم و اگر خلافى انجام داديم، فقط اوست كه مى‌تواند ما را عفو كند و ببخشد. «هُوَ أَهْلُ التَّقْوى‌ وَ أَهْلُ الْمَغْفِرَةِ» «والحمدللّه ربّ العالمين» جلد 10 - صفحه 302 دانشنامه اسلامی 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
💠 توصیه های امام رضا علیه السلام در خصوص نماز 🌹بپرهیزید از این که در نماز سستی و تنبلی کنید و یا حدودش را ضایع کنید یا از روی دستپاچگی رکوع و سجده نماز را آن چنان بجا آورید که گویی همچون خروس منقار می زنید یا این که نماز را سبک بشمارید یا این که به جای نماز به امور دنیوی مشغول شوید و یا در غیر وقت نماز بخوانید. رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: از من نیست کسی که نمازش را سبک بشمارد. قسم به خدا بر حوض کوثر بر من نخواهد رسید. 🌷ایاک أَنْ تَکسَلَ عَنْهَا أَوْ تَتَوَانَی فِیهَا أَوْ تَتَهَاوَنَ بِحَقِّهَا أَوْ تُضَیعَ حَدَّهَا وَ حُدُودَهَا أَوْ تَنْقُرَهَا نَقْرَ الدِّیک أَوْ تَسْتَخِفَّ بِهَا أَوْ تَشْتَغِلَ عَنْهَا بِشَی ءٍ مِنْ عَرَضِ الدُّنْیا أَوْ تُصَلِّی بِغَیرِ وَقْتِهَا، قال رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم)، لَیسَ مِنِّی مَنِ اسْتَخَفَّ بِصَلَاتِهِ لَا یَرِدُ عَلَی الْحَوْضَ لَا وَ اللَّهِ. 📚 مستدرک الوسایل، ج1، ص172.
✨ آيا اعتقاد به شهادت حضرت (س) و گرفتن دهه برای ایشان بدعت است؟ 🌹 پاسخ: در مورد شهادت حضرت محسن(ع) چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد: 1️⃣ شهادت ایشان -که از مسلمات تاریخ شیعه و سنی است(1)- مصیبت بسیار بزرگی بود که به اهل البیت علیهم السلام وارد شد . 2️⃣ عزاداری بر حضرت محسن علیه السلام قطعا از مصادیق تعظیم شعائر و زنده نگاه داشتن یاد اهل البیت(ع) است و عنوان بر آن صدق نمی کند. 3️⃣ تاریخ شهادت حضرت محسن (ع) دقیقا روشن نیست اما بر اساس اسناد معتبر تاریخی، دست کم یک ماه پس از رحلت رسول خدا واقع شده است و عزاداری بر ایشان در دهه اول ربیع، ناشی از یک اشتباه تاریخی است. این اشتباه از آنجا پیدا شده که پس از رحلت رسول خدا (ص) سه مرتبه به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها هجوم برده شد ولی در دو مرتبه اول هیچ آسیبی به کسی از اهل بیت نرسید. جریان آتش زدن به خانه وحی در هجوم سوم رخ داد که بیش از یک ماه از رحلت نبی اکرم (ص) گذشته بود. (2) مؤید این سخن این است که (س) در روز نهم رحلت پیامبر (ص)، به طور عادی به مسجد النبی رفته و خطبه خواندند و در پانزدم رحلت، قضیه رخ داد.(3) سپاه اسامه نیز که برخی از آنها در جریان هجوم به خانه وحی شرکت داشتند دست کم یک ماه پس از رحلت پیامبر(ص) به مدینه بازگشت(4). استاد و پژوهشگر در تاريخ اسلام و تشيع، جناب حجت الاسلام محمد هادی یوسفی غروی،در تحقیقی که پیرامون تاریخ حمله به خانه حضرت زهرا(س) انجام داده اند تاریخ این واقعه را دست کم پنجاه روز پس از رحلت می داند.(5) 4️⃣ یکی از علتهایی که برخی بزرگان و دلسوزان با گرفتن مخالفت کردند این نکته است معمولا عزاداری برای حضرت محسن (ع) همزمان با عزاداری های دهه فاطمیه( دو تا سه دهه) به طور مفصل انجام میشده است؛ از طرفی گذشت دو ماه عزاداری محرم و صفر، اضافه کردن دهه های جدید، موجب خستگی و ملالت عموم افراد نسبت به سنت پسندیده عزاداری شده و موجب بی رغبتی عمومی به این عمل خدا پسندانه میگردد. 5️⃣ از دیگر عواملی که موجب مخالفت برخی دلسوزان و بزرگان با ایجاد این دهه شده است سوء استفاده های زیادی است که تحت این نام می شود. این دهه بهانه ای شده است تا عده ای به لعن و سب علنی خلفا پرداخته و توهین به مقدسات اهل سنت را سرلوحه اعمال خود کرده اند. درحالی که اولا در جای خود بیان شده که این اعمال خلاف شرع و دستورات معصومان است () و ثانیا این ایام مصادف با بوده که بسیار مورد سفارش ایمه دین نیز می باشد و موفقیتهای زیادی در اتحاد شیعه و سنی در مقابل دشمن خارجی و خصوصا وهابیت خبیث به دست آورده است. 6️⃣ آخرین نکته این که و از دشمان اهل بیت علیهم السلام یکی از مهمترین واجبات شرعی است که ترک آن در هیچ شرایطی جایز نیست؛ 👈 اما نیز یکی دیگر از واجبات مهم شرعی است که بر اساس روایات صحیحه قبل از قیام (ع)، هرکس آن را ترک کند مثل کسی است که نماز را ترک کرده و از دین خارج شده است()(6). 👈 همچنین یکی از مهمترین واجبات شرعی « اهل البیت علیهم السلام» است و به تصریح خود ایشان، کسی که اسرار ایشان را نزد مخالفان فاش سازد، همچون کسی است که به عمد، اهل بیت را کشته است!(7) و اهل بیت او را نفرین به عذاب کرده اند(8). 👈👈 با این توضیحات می توان به راحتی فهمید که حضرات معصومان (ع) در شرایط کنونی(که کوچکترین کارهای ما زیر ذره بین است و خصوصی ترین جلسات ما از چشم دوربینها و چشم های نامحرمان مخفی نیست!) از شیعیان خود چه میخواهند. 📚 پی نوشتها: 1 و2)برای مشاهده منابع متعدد شیعه و سنی در این زمینه رک: http://fa.wikishia.net/view/%D9%85%D8%AD%D8%B3%D9%86_%D8%A8%D9%86_%D8%B9%D9%84%DB%8C(%D8%B9) 3) برگرفته از دانشنامة شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها، ص 236 و 237 ، چاپ دوم، 1386 4) برای نمونه ببینید: شیخ صدوق، اعتقادات الامامیه، باب 39، ص107؛ بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج72، ص: . 396 برای مشاهده منابع بیشتر رک: http://fa.wikishia.net/view/%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%85_%D9%85%D8%AD%D8%B3%D9%86%DB%8C%D9%87 5) مجله تاریخ در آئینه پژوهش،سال هفتم، شماره سوم، پاييز 1389 6) کسی که چیزی از امور ما را فاش سازد همچون کسی است که ما را به عمد کشته است و به خطا نکشته است.(بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج72 ؛ ص397) 7) کسی که سرّ ما اهل البیت را افشا کند، خدا حرارت آهن را به او بچشاند( بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج72 ؛ ص412) 📚 http://abedisa.blogfa.com/post-62.aspx ─┅═ঊঈA-A คlเгєzคঊঈ═┅─ @Dr_abedisarasia •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
💠 ابن بطوطه مصری درباره شیراز در هفتصد سال قبل می‌نویسد: کنار مسجد جامع عتیق بازاری است که زیبایی بنایش را در هیچ شهری جز شام ندیدم در آنجا چشمم به کاسبی افتاد که مشتری نداشت و قرآن میخواند وجناتش مرا به خود جلب کرد نزدش رفتم و احوالش را پرسیدم گفت قبری در اینجا کنده ام، فرش را کنار زد دیدم قبر آماده‌ای است، سنگش آماده و اسم حاجی هم رویش نقش بسته است. گفت اینکه من در حجره تجارتم گورم را درست کرده ام برای این است که فریب دنیا نخورم تدلیس در معامله نکنم، حقّه و کلک بر سر مشتری ها نزنم. وقتی مشتری نداشته باشم خودم سر گورم قرآن میخوانم آنجا قدری ذکر خدا میکنم تا نفسم طغیان نکند. 🔺️مراقبات اخلاق توحیدی. ص۵۷
قَالَ رَبِّ اغْفِرْ لِي وَ هَبْ لِي مُلْكًا لَّا يَنبَغِي لِأَحَدٍ مِّن بَعْدِي إِنَّكَ أَنتَ الْوَهَّابُ ٣٥ ص حضرت سلیمان(ع) می‌فرماید: خدایا به من ملکی عطا کن که تا به حال به کسی نداده‌ای و بعد از من هم به کسی عطا نخواهی کرد پس از خدا کم نخواهیم
♨️آمين بر دعاهای دوستداران خود... ✨امام مهدی عجل الله بر دعاهای ما «آمين» می‌گويد... 🔸امام اميرالمؤمنين عليه السلام به رُمَيْله می‌فرمايد: 🔸 ای رميله! هيچ مؤمنی نيست كه بيمار شود، مگر اين كه به مرض او مريض می شويم، و اندوهگين نشود مؤمنی، مگر اين كه به خاطر اندوه او، اندوهگين گرديم، و دعايی نكند مگر اين كه برای او آمين گوييم، و ساكت نماند مگر اين كه برایش دعا كنيم. 📚 مشارق الأنوار، ص ۴۵۲؛ 📚مكيال المكارم، ج ۱، ص ۱۶۳. یاصاحب الزمان؛ چه دردهایی که با من بود و شما در کنارم بودید و هستید و خواهید بود چه جاهایی که دعا کردم و شما آمین گوی دعای من بودید و هستید و خواهید بود چه بلاهایی که به واسطه‌ی دعا و وجود پربرکت شما از سر من رفع شد و خواهد شد و من در همه حال غافل از شما😔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ چه پیغمبری داریم! کاش بیشتر میشناختمت و باهات انس داشتم آقای مهربانی‌ها ... 💔 ‌
💠 حاج آقا دولابی قدس سره : ✅خداوند فرمود:هرچه دیدی هیچی مگو!من هم هرچه دیدم هیچی نمیگم. یعنی تو در مصائب صبور باش و چیزی نگو، منم در خطاهایت چیزی نمیگم. ✍️هرچه درد را آشڪارتر ڪنی، دوا دیرتر پیدا میشود.اگر با ادب بودی و چیزی نگفتی راه را نشانت میدهد. باید زبانت را ڪنترل ڪنی ولو اینڪه به تو سخت بگذرد. چون با بیانش مشڪلاتت رو چند برابر میڪنی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹شنیدم جانبازی تیر خورده به زخم تیر نه! دق کرده مرده...
و بر آنچه مى‌گويند صبر كن و به گونه‌اى نيكو از آنان كناره بگير. و مرا با تكذيب كنندگان توانگر و خوشگذران واگذار و آنان را اندكى مهلت ده. همانا نزد ما است غل‌ها و آتش برافروخته. و غذايى گلوگير و عذابى دردناك. در روزى كه زمين و كوهها به لرزه درآيند و كوهها به صورت پشته هايى از شن روان گردند. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 روز یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۸ 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 آیه ۱۰ - ۱۴ سوره مزمل ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ وَاصْبِرْ عَلَىٰ مَا يَقُولُونَ وَاهْجُرْهُمْ هَجْرًا جَمِيلًا(۱۰) و بر طعن و یاوه‌گویی کافران و مکذّبان صبور و شکیبا باش و به طرزی نیکو (که مقتضای مدارا و حلم و بزرگواری است) از آنان دوری گزین.(۱۰) معانی کلمات آیه هجر: هجر و هجران آنست كه انسان از ديگرى جدا شود، خواه با بدن باشد يا با زبان و يا با قلب «هجر الشي‏ء: تركه و اعرض عنه».[۱] =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) وَ اصْبِرْ عَلى‌ ما يَقُولُونَ وَ اهْجُرْهُمْ هَجْراً جَمِيلًا «10» وَ ذَرْنِي وَ الْمُكَذِّبِينَ أُولِي النَّعْمَةِ وَ مَهِّلْهُمْ قَلِيلًا «11» إِنَّ لَدَيْنا أَنْكالًا وَ جَحِيماً «12» وَ طَعاماً ذا غُصَّةٍ وَ عَذاباً أَلِيماً «13» يَوْمَ تَرْجُفُ الْأَرْضُ وَ الْجِبالُ وَ كانَتِ الْجِبالُ كَثِيباً مَهِيلًا «14» و بر آنچه مى‌گويند صبر كن و به گونه‌اى نيكو از آنان كناره بگير. و مرا با تكذيب كنندگان توانگر و خوشگذران واگذار و آنان را اندكى مهلت ده. همانا نزد ما است غل‌ها و آتش برافروخته. و غذايى گلوگير و عذابى دردناك. در روزى كه زمين و كوهها به لرزه درآيند و كوهها به صورت پشته هايى از شن روان گردند. نکته ها «هجر» و «هجران» به معناى جدا شدن از ديگرى و آن كناره‌گيرى است. خواه جدا شدن با بدن باشد يا با قلب. «نعمت» با كسر نون، به معناى چيزى است كه خداوند به انسان داده و «نعمت» با فتح نون، به معناى كاميابى و عيش و عشرت است. «انكال» جمع «نكل» به معناى ناتوانى است و نكول كردن يعنى عاجز شدن از پرداخت دين و انجام كار. به غُل و زنجيرى كه انسان را از حركت عاجز مى‌كند، انكال گفته مى‌شود. در روايات آمده است كه درد دندان، حضرت على عليه السلام را بى طاقت كرد، حضرت فرمود: جلد 10 - صفحه 270 خدايا اين همه درد براى يك قطعه استخوان است پس عذاب آخرت چه خواهد بود؟ سپس اين آيات را تلاوت فرمود: «1» «إِنَّ لَدَيْنا أَنْكالًا وَ جَحِيماً وَ طَعاماً ذا غُصَّةٍ وَ عَذاباً أَلِيماً» «كثيب» به معناى تل شن و «مهيل» به معناى شن روان است. اعراض و كناره‌گيرى از مخالفان، به معناى متاركه دائمى و دست برداشتن از هدف نيست، بلكه نوعى تاكتيك موقت در مراحل تبليغ است. چنانكه در سوره نساء مى‌خوانيم: «فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَ عِظْهُمْ» «2» تهديد در اين آيه، ممكن است ناظر به شكست مشركان در نبرد با مؤمنان باشد و يا عذاب الهى در آخرت. «ذَرْنِي وَ الْمُكَذِّبِينَ» پیام ها 1- ياد خدا، بريدن از ديگران و توكّل بر خدا، زمينه صبر در برابر ناملايمات است. وَ اذْكُرِ ... وَ تَبَتَّلْ‌ ... فَاتَّخِذْهُ وَكِيلًا وَ اصْبِرْ 2- صبر و سعه صدر، از شرائط مهم رهبرى است. «وَ اصْبِرْ عَلى‌ ما يَقُولُونَ» 3- رهبر بايد انتظار هر نوع زخم زبان و اتهامات ناروا را داشته باشد. «وَ اصْبِرْ عَلى‌ ما يَقُولُونَ» 4- گاهى لازم است كه رهبر جامعه اسلامى افراد يا گروه‌هايى را بايكوت كند و از آنها كناره بگيرد. وَ اهْجُرْهُمْ‌ ... 5- ابتدا بايد صبر كرد و سپس كناره‌گيرى نمود. صبر، مقدم بر هجر است. وَ اصْبِرْ ... و اهجر 6- كسى كه خداوند را به عنوان وكيل خود برگزيد، به راحتى مى‌تواند از ديگران كناره‌گيرى كند. فَاتَّخِذْهُ وَكِيلًا ... وَ اهْجُرْهُمْ‌ ... 7- كنار زدن مخالفان، بايد به شكلى زيبا و در شأن رهبر جامعه اسلامى باشد. «هَجْراً جَمِيلًا» «1». تفسير كنزالدقائق. «2». نساء، 63. جلد 10 - صفحه 271 8- كسى كه خدا را وكيل گرفت، هرزه گويان را به خدا واگذار مى‌كند. فَاتَّخِذْهُ وَكِيلًا ... وَ اهْجُرْهُمْ هَجْراً جَمِيلًا وَ ذَرْنِي وَ الْمُكَذِّبِينَ‌ 9- خداوند، پيامبرش را در برابر ياوه‌گويى‌هاى دشمن دلدارى مى‌دهد. «ذَرْنِي وَ الْمُكَذِّبِينَ» 10- آنچه انسان را به صبر وامى‌دارد و او را دلگرم مى‌كند، حمايت بى دريغ الهى است. وَ اصْبِرْ ... ذَرْنِي وَ الْمُكَذِّبِينَ‌ 11- معمولًا تكذيب كنندگان، از طبقه مرفّه و خوشگذران بوده‌اند. «وَ الْمُكَذِّبِينَ أُولِي النَّعْمَةِ» 12- اگر شما قادر به مقابله با صاحبان ثروت و قدرت نبوديد، نگران نباشيد، زيرا خداوند قادر به مقابله با آنان است. «ذَرْنِي وَ الْمُكَذِّبِينَ أُولِي النَّعْمَةِ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قابل توجه عزیزان نمازگزار... بی زحمت به تموم مسجدیها که رو صندلی نماز میخونن اطلاع رسانی کنید، مهمه،مهم، 🌹🌲🌲🌲🌲🌲🌹
💠 حاج آقا دولابی قدس سره : ✅خداوند فرمود:هرچه دیدی هیچی مگو!من هم هرچه دیدم هیچی نمیگم. یعنی تو در مصائب صبور باش و چیزی نگو، منم در خطاهایت چیزی نمیگم. ✍️هرچه درد را آشڪارتر ڪنی، دوا دیرتر پیدا میشود.اگر با ادب بودی و چیزی نگفتی راه را نشانت میدهد. باید زبانت را ڪنترل ڪنی ولو اینڪه به تو سخت بگذرد. چون با بیانش مشڪلاتت رو چند برابر میڪنی.
✨وصیت نامه بسیار عجیب یک شهید سردار حاج حسین کاجی می گوید: بعد از جنگ، در حال تفحص در منطقه‌ کردستان عراق بودیم که به‌ طرز غیرعادی جنازه‌ی شهیدی را پیدا کردیم. از جیب شهید، یک کیف پلاستیکی در آوردم، داخل کیف، وصیت‌نامه قرار داشت که کاملا سالم بود و این چیز عجیبی بود. در وصیت‌نامه نوشته بود: من سیدحسن بچه‌ی تهران و از لشکر حضرت رسول (ص) هستم... پدر و مادر عزیزم! شهدا با اهل بیت ارتباط دارند. اهل بیت، شهدا را دعوت می‌کنند... من در شب حمله یعنی فردا شب به شهادت می‌رسم و جنازه‌ام هشت سال و پنج ماه و 25 روز در منطقه می‌ماند. بعد از این مدت، جنازه‌ی من پیدا می‌شود و زمانی که جنازه‌ی من پیدا می‌شود، امام خمینی در بین شما نیست. این اسراری است که ائمه به من گفتند و من به شما می‌گویم. به مردم بگویید ما فردا شما را شفاعت می‌کنیم. بگویید که ما را فراموش نکنند. و... بعد از خواندن وصیت‌نامه درباره‌ی عملیاتی که لشکر حضرت رسول (ص) آن شب انجام داده بود تحقیق کردیم. دیدیم درست در همان تاریخ بوده و هشت سال و پنج ماه و 25 روز از آن گذشته است 📚خاطرات ماندگار ✅شهدا انسان های خاصی نبودند ، فقط اراده برای خوب زندگی کردن داشتند.
🕊🌷شهید عزیزی که سال ١٣٦٠ به شش زبان زنده‌ی دنیا تسلط داشت و در وصف این شهید می توان همین یک جمله را بیان کرد، شهیدی که حاضر شد سرش بریده شود ولی عملیات (فتح المبین) را لو ندهد. شهیدی که بعلت لو ندادن عملیات زنده سرش را بریدند.....و مادر بزرگوارش بعد از بوسیدن رگ های بریده شهید عباسعلی فتاحی دیگر حرف نزد… عباسعلی فتاحی بچه دولت آباد اصفهان بود حدود ۱۷ سال سن داشت. سال شصت به شش زبان زنده‌ی دنیا تسلط داشت تک فرزند خانواده هم بود زمان جنگ اومد و گفت: مامان میخوام برم جبهه. مادر گفت: عباسم! تو عصای دستمی، کجا میخوای بری؟ عباسعلی گفت: امام گفته. مادرش گفت: اگه امام گفته برو عزیزم…عباس اومد . خیلی ها می شناختنش. گفتند بذاریدش پرسنلی یا جای بی خطر تا اتفاقی براش نیفته. اما خودش گفت: اسم منو بنویس میخوام برم گردان تخریب. فکر کردند نمی دونه تخریب کجاست. گفتند: آقای عباسعلی فتاحی! تخریب حساس ترین جای جبهه است و کوچکترین اشتباه، بزرگترین اشتباهه… بالاخره عباسعلی با اصرار رفت تخریب و مدتها توی اونجا موند. یه روز# شهید حسین خرازی گفت: چند نفر میخوام که برن پل چهل دهنه روی رودخونه دوویرج رو منفجر کنن. پل کیلومترها پشت سر عراقیها بود… پنج نفر داوطلب شدند که اولینشون عباسعلی بود. قبل از رفتن.. حاج حسین خرازی خواستشون و گفت: ” به هیچوجه با عراقی ها درگیر نمی شید. فقط پل رو منفجر کنید و برگردید. اگر هم ها فهمیدند و درگیر شدید حق اسیر شدن ندارین که عملیات لو بره… تخریبچی ها رفتند… یه مدت بعد خبر رسید تخریبچی ها برگشتند و پل هم منفجر نشده، یکی شونم برنگشته… اونایی که برگشته بودند گفتند: نزدیک پل بودیم که عراقی ها فهمیدن و درگیر شدیم. تیر خورد به پای عباسعلی و اسیر شد… زمزمه لغو عملیات مطرح شد. گفتند: ممکنه عباسعلی توی شکنجه ها لو بده! پسر عموی عباسعلی اومد و گفت: حسین! عباسعلی سنش کمه اما خیلی مرده، سرش بره زبونش باز نمیشه برید عملیات کنید… فتح المبین انجام شد و پیروز شدیم. رسیدیم رودخانه دوویرج و زیر پل یه جنازه دیدیم که نه پلاک داشت و نه کارت شناسایی. سر هم نداشت. پسر عموی عباسعلی اومد و گفت: این عباسعلیه! گفتم سرش بره زبونش باز نمیشه… اسرای عراقی میگفتند: روی پل هر چه عباسعلی رو شکنجه کردند چیزی نگفته… اونا هم زنده زنده سرش رو بریدند…😭😭 جنازه اش رو آوردند اصفهان تحویل مادرش بدهند. گفتند به مادرش نگویید که سر ندارد. زمان تشییع مادر گفت: صبر کنین این بچه یکی یه دونه من بوده، تا نبینمش نمیذارم دفنش کنین! گفتن مادر بیخیال. نمیشه… مادر گفت: بخدا قسم نمیذارم. گفتند: باشه! ولی فقط تا سینه اش رو می تونین ببینین. یهو مادر گفت: نکنه میخواین بگین عباسم سر نداره؟ گفتند: مادر! عراقی‌ها سر عباست رو بریدند. مادر گفت: پس میخوام عباسمو ببینم… مادر اومد و کفن رو باز کرد. شروع کرد جای جای بدن عباس رو بوسیدن تا رسید به گردن. پنبه هایی که گذاشته بودن روی گلو رو کنار زد( یاد گودی قتلگاه و مادر سادات) و خم شد رگ های عباس رو بوسید. و مادر شهید عباسعلی فتاحی بعد از اون بوسه دیگه حرف نزد… (یاد شهدا و این شهید جوانمرد را حفظ کنیم ولو با ارسال این روایت زیبا به یک نفر حتی شده با یک صلوات) شادی روح پاک  صلوات:اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌹 🌟😔فقط بدانیم که چه عزیزانی رفتند و چه عزیزانی غریبانه جان دادن تا ما بتوانیم با آرامش ما نفس بکشیم وامنیت داشته باشیم🌟😔 🙏🙏🙏شما رو به خدا و به خون پاک شهدا حجاب خانم فاطمه زهرا را زمین نگذارند.... باشد که عاقبت بخیر شویم 🍃⛔️🍃حضرت مهدی عج فرمودن لطفا اینطور برای فرجشان دعا کنید اللهم عجل لولیک الفرج به حق حضرت زینب س ((۳مرتبه))🍃⛔️🍃 🍃سلام و نور رحمت الهی برتمامی شما عزیزانِ بزرگوار ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین ارباب بی‌سر،دسته های گل محمدی صلوات به نیابت از شهید بسیار عزیز،باعظمت هدیه به حضرت حجت عج .
⬛◼◾▪️حضرت دختر ابى عبدالله الحسين علیه‌السلام و رباب، دختر امرءالقيس است. ◾🍃نام اصلى وى، "آمنه" يا "اميمه" بود و مادرش رباب او را به "" ملقب ساخت. اين بانوى شريف علوى در دامن مهرانگيز پدر ارجمندش حضرت امام حسين علیه‌السلام و مادر گرانمايه‌ اش حضرت رباب سلام الله علیها و عمه بزرگوارش حضرت زينب كبرى سلام الله علیها پرورش يافت و از راهنمايى و تربيت ناب برادرش حضرت على بن الحسين علیه‌السلام معروف به امام زين العابدين در ايام امامت آن بزرگوار بهره هاى وافر يافت. ◾🍃وى از زنان خردمند و داناى عصر خويش بود. علاوه بر بهره‌ مندى كامل از حُسن جمال از فضايل معنوى مانند تعبد، تدين و تقواى الهى برخوردار بود و در زمينه شعر، سخنورى و فصاحت بيان از ممتازان عصر و خانه وى هميشه مجمع ادبا، شُعرا و سخن‌سرايان عرب بود. درباره تاريخ تولدش، اطلاع دقيقى در دست نيست. ◾🍃 اما وى در واقعه عاشورا، دخترى رشيد و بالغ بود. برخى از مورخان، وى را در واقعه كربلا بين ده تا سيزده ساله خوانده اند. بنابراين تولدش بايد ميان سال‌ هاى 47 تا50 قمرى باشد. او در مدينه و در اواخر عصر امامت حضرت امام حسن‌ مجتبى علیه‌السلام ديده به جهان گشود. ◾🍃امام حسين علیه‌السلام به تمامى فرزندانش از جمله ، عشق و علاقه داشت و آنان را به خاطر برخوردارى از فضايل و كمالات نفسانى، بسيار دوست مى‌ داشت. روايت شد كه آن حضرت درباره و مادرش رباب و خانه اى كه آن دو در آن زندگى مى‌ كردند شعرى عاطفى سرود كه ترجمه اش چنين است: به جانت سوگند! من به راستى خانه‌ اى كه و مادرش رباب در آن باشند، دوست دارم. من آن دو را دوست دارم و براى آنان دارايى‌ ام را نثار مى‌ كنم و هيچ ملامت‌ گرى نمى‌ تواند مرا در اين كار سرزنش كند. ◾🍃آن حضرت، پس از واقعه كربلا به مدت 57 سال زندگى كرد. در آغاز تحت كفالت برادر بزرگوارش امام زين العابدين علیه‌السلام قرار داشت تا اين كه ازدواج نمود و به خانه همسرش نقل مكان كرد. اين بانوى مكرمه، بين 67 تا 70 سال زندگى كرد و سرانجام در كمال شرافت و عفت دار فانى را وداع گفت. ◾🍃درباره درگذشت اين بانوى بزرگ علوى، دو روايت نقل شده است: روايت نخست حاكى است كه وى در پنجم ربيع الاول سال 117 هجرى قمرى و در عصر خلافت هشام بن عبدالملك و در حاكميت خالد بن عبدالملك بن حارث در مدينه بدرود حيات گفت و روايت ديگر مى‌ گويد كه وى در پنجم ربيع الاول سال 126 هجرى قمرى در مكه معظمه وفات يافت. به هر روى، درگذشت وى در پنجم ربيع الاول مورد اتفاق تاريخ‌نگاران و سيره‌نويسان است. پنج ربیع الاول سالروز وفات سکینه بنت الحسین 📗دانشنامه اسلامی اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
همانا ما رسولى را كه گواه بر شماست، به سوى شما فرستاديم، همان‌گونه كه به سوى فرعون رسولى فرستاديم. امّا فرعون، آن رسول را نافرمانى كرد و ما او را به كيفرى وخيم گرفتيم. 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 روز دوشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۹ 🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 آیه ۱۵ - ۱۶ سوره مزمل ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ إِنَّا أَرْسَلْنَا إِلَيْكُمْ رَسُولًا شَاهِدًا عَلَيْكُمْ كَمَا أَرْسَلْنَا إِلَىٰ فِرْعَوْنَ رَسُولًا(۱۵) ما به شما (امت آخر زمان) رسولی فرستادیم که شاهد اعمال (و حجت کامل) شماست چنانکه بر فرعون هم رسول فرستادیم.(۱۵) معانی کلمات آیه «رَسُولاً»: مراد حضرت محمّد (ص) است. =============================== تفسیر آیه تفسیر نور (محسن قرائتی) إِنَّا أَرْسَلْنا إِلَيْكُمْ رَسُولًا شاهِداً عَلَيْكُمْ كَما أَرْسَلْنا إِلى‌ فِرْعَوْنَ رَسُولًا «15» فَعَصى‌ فِرْعَوْنُ الرَّسُولَ فَأَخَذْناهُ أَخْذاً وَبِيلًا «16» همانا ما رسولى را كه گواه بر شماست، به سوى شما فرستاديم، همان‌گونه كه به سوى فرعون رسولى فرستاديم. امّا فرعون، آن رسول را نافرمانى كرد و ما او را به كيفرى وخيم گرفتيم. نکته ها «وبيل» به معناى وخيم و سنگين است. شهادت و گواهى، به معناى آن است كه انسان با حواس خود چيزى را بشنود و يا ببيند، و بنا بر آيات قرآن كريم و روايات، پيامبر اكرم و اولياى معصوم عليهم السلام بر تمام اعمال ما شاهدند. تكرار كلمه «رسول» در اين آيات، بيانگر اين نكته است كه مخالفت با انبيا به خاطر مقام رسالت آنهاست، همان گونه كه تكرار كلمه‌ «فِرْعَوْنُ»، تأكيد بر آن است كه در برابر قهر خداوند، بزرگ‌ترين قدرت نيز توان دفاع و مقابله را ندارد. در قرآن در دو آيه ديگر نيز از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله به عنوان شاهد نام برده شده است. «1» همه پيامبران به سوى قومشان مبعوث شده‌اند، جز حضرت موسى كه در همان آغاز، مأمور شد به دربار فرعون رود و او را دعوت كند. آرى در جامعه‌اى كه تحتِ حكومت يك حاكم ظالم است، مبارزه با طاغوت در رأس برنامه انبياست. «أَرْسَلْنا إِلى‌ فِرْعَوْنَ» پیام ها 1- پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله بر امّت خويش گواه است و نظارت كامل دارد. «رَسُولًا شاهِداً عَلَيْكُمْ» 2- پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله در دنيا شاهد بر اعمال است. «شاهِداً عَلَيْكُمْ» و در آخرت اداى شهادت مى‌كند. «جِئْنا بِكَ عَلى‌ هؤُلاءِ شَهِيداً» «2» «1». احزاب، 45 و فتح، 8. «2». نساء، 41. جلد 10 - صفحه 273 3- انجام رسالت، همراه با نظارت است. «رَسُولًا شاهِداً» 4- فلسفه بعثت انبيا در همه زمانها يكى است. أَرْسَلْنا إِلَيْكُمْ‌ ... كَما أَرْسَلْنا إِلى‌ فِرْعَوْنَ‌ 5- تاريخ آينه عبرت است، از آن پند بگيريد. كَما أَرْسَلْنا إِلى‌ فِرْعَوْنَ رَسُولًا فَعَصى‌ ... فَأَخَذْناهُ‌ 6- در مبارزه با منكرات به سراغ سرچشمه برويد. «أَرْسَلْنا إِلى‌ فِرْعَوْنَ» 7- براى وعده و وعيدهايى كه به مردم مى‌دهيد، نمونه عملى ارائه كنيد. (خداوند كه كافران مرفّه را تهديد مى‌كند، عاقبت فرعون را يادآورى مى‌كند.) ذَرْنِي وَ الْمُكَذِّبِينَ أُولِي النَّعْمَةِ ... فَعَصى‌ فِرْعَوْنُ الرَّسُولَ فَأَخَذْناهُ أَخْذاً وَبِيلًا 8- سرپيچى از فرمان رسول خدا، سبب گرفتارى مى‌شود. «فَعَصى‌ فِرْعَوْنُ الرَّسُولَ فَأَخَذْناهُ أَخْذاً وَبِيلًا» دانشنامه اسلامی 💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙