eitaa logo
کسب‌ثروت‌حلال‌،واجب‌شرعی
29 دنبال‌کننده
26 عکس
33 ویدیو
0 فایل
سلام در این کانال ان‌شاءالله سعی می‌کنیم مطالبی را در راستای اقتصاد اسلامی، با مخاطبین عزیز به اشتراک بگذاریم
مشاهده در ایتا
دانلود
وقتی اول هر کاری بسم الله می‌گوئید در حقیقت دارید می‌گوئید:من با توجه به نام خداوند آغاز می‌کنم.
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: هر کار مهمی که بدون نام خداوند شروع شود ، ناقص و ابتر می‌ماند و به نتیجه نمی‌رسد. پس توجه به نام خداوند و بردن نام او با اخلاص و صدق نیت و از سویدای دل فوق العاده مهم است.
و نیز فرموده: هیچ چیز و کاری که جنبه و جهت و وجهه الهی نداشته باشد ماندگار نیست در نتیجه هر چیزی که به احترام او و به جهت او و به خاطر رضای او انجام شود و به نام او درست شود ماندگار خواهد ماند چون او ماندگار و نابود ناشدنی است
پس هر کاری که در عالم رخ می‌دهد باید دست خداوند را در آن کار، دید و باید توجه داشت به اینکه اشخاص و اشیا، وسیله‌ای بیش نیستند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدای تعالی در چند جای از کلام خود بیان فرموده: که آنچه برای رضای او و به خاطر او و به احترام او انجام نشود پوچ و بی‌اثر خواهد بود.. فرقی نمی‌کند کار اقتصادی باشد یا فرهنگی، یا هر کار دیگر
دومین آیه‌ای که میتوان در مورد آن پیرامون مسائل اقتصادی، صحبت کرد آیه دوم سوره حمد است. الحمد لله رب العالمین در این آیه خداوند می‌فرماید: مالک و مستحق انواع ثناها و ستایش‌ها و تقدیر‌ها، توسط هرکسی که صورت بگیرد فقط و فقط خداوند است چرا که همه هستی از اوست. لله ما فی السموات و ما الارض انا لله و انا الیه راجعون و ما بکم من نعمه فمن الله ذلکم الله ربکم خالق کلشیء
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وقتی می‌گوئیم الحمدلله رب العالمین می‌پذیریم که خداوند مال تمام هستی است لذا می‌گوئیم مالک اصلی هر حمد و ثناء و ستایشی که در عالم صورت می‌گیرد فقط خداست چرا که او مالک و مدبر کل عالم هستی است.
کلمه رب در عبارت رب العالمین به معنی مالکی است که تدبیر همه کس و همه چیز را بر‌عهده گرفته است
مطالب بالا با استفاده از تفسیر المیزان نوشته شده است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای اینکه کسی اقتصاد اسلامی را از بین آیات قرآن استخراج کند توجه به چند نکته، قطعا نیاز هست اول اینکه بدانیم به طور قطع قرآن در مورد اقتصاد حرف برای گفتن دارد. اگر کسی با این نگاه وارد نشود هرگز به نتیجه نخواهد رسید. به اعتقاد این حقیر، قرآن هیچ جائی برای عرض اندام سایر مکاتب در زمینه اقتصاد نگذاشته است و به بهترین شکل ممکن حقائق ناب را در این زمینه بیان کرده است. دوم قرآن را به درستی بشناسد در حدی که یا خودش متخصص در امر تفسیر باشد یا حداقل به نظر متخصص تفسیر مراجعه کند. در غیر این صورت اگر دستگیری و هدایت خداوند نباشد قطعا انسان گمراه خواهد شد. چون قرآن ناسخ و منسوخ دارد محکم و متشابه دارد هر که آنها را کامل نشناسد گمراه می‌شود. برای توضیح بیشتر در مورد ناسخ و منسوخ و محکم و متشابه به تفسیر آیات ۱۰۶ سوره بقره و ۷ سوره آل‌عمران در تفسیر نمونه و نور و المیزان مراجعه کنید. https://eitaa.com/sheijmohsenrezaeian
هدایت شده از موسسه مصاف
🔅 ✍️ تو یک بذر کاشته‌شده هستی 🔹رنج نباید تو را غمگین کند. این همان‌جایی‌ست که اکثر مردم اشتباه می‌کنند. 🔸رنج قرار است تو را بیدار کند. چون انسان زمانی بیدار می‌شود که زخمی شود. قرار است تو را آگاه کند به اینکه چیزی درون تو نیاز به تغییر دارد. 🔹رنجت را تحمل نکن، درکش کن. این فرصتی‌ست که طبیعت به تو داده تا بیدار شوی. 🔸اگر حس می‌کنی در مکان تاریکی مدفون شدی و فقط درد می‌کشی، بدون که تو یک بذر کاشته‌شده هستی و اینجا نقطه دگرگونی، رشد، قوی‌شدن و سبزشدن توست. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🆔 @Masaf
در اسلام اقتصاد هرگز تافته جدا بافته از احکام و اخلاق و مسائل سیاسی و اجتماعی اسلام نیست هر کس اقتصاد را از این عرصه‌ها جدا کند قطعا اقتصاد اسلامی را نشناخته است ان‌شاءالله بعدا بیشتر در این رابطه صحبت می‌کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اقتصاد اسلامی مرهون عقائد پاک، مملو از احکام و حد و حدود عقلی و شرعی است، بدون رعایت نکات اخلاقی رنگ و بوئی ندارد ابزاری در خدمت اهداف سیاسی و اجتماعی اسلام است.