اومد دنبال رقیه داره می گرده،یه وقت دید صداش از گوشه ی گودال میآد. اومد عزیز دلش رو بغل كرد،تو راه كه میآد میگه:عزیزم مگه تو این بدن رو میشناسی؟بغض كرده،نه عمه جان،اما وقتی داشتم دنبال بابا میگشتم،هی صدا زدم:اَ بَتا،بابا.دیدم از گودال صدا میآد:عزیز دلم،عزیز دلم. حالا دیگه همه ی دل نگرانی ِ حسین فقط برای همین سه ساله است.
دامن عربیش آتیش گرفته یكی از نازدانه ها،از خیمه بیرون اومد دوان دوان،دید پشت سرش دشمن داره میآد،سوار بر اسب،تا نزدیكش شد،دستاش رو روی سرش گذاشت به حالت ِ تسلیم،صدا زد ما بابا نداریم
😭😭😭😭😭😭😭
قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله : «لا يقتُل الأنبياء و أولاد الأنبياء إلاّ ولد زنا؛ جز حرامزاده پيامبران و فرزندانشان را نمى كشد».
شیخ مفید مینویسد: زُرْعة بن شریک به کتف چپ امام ضربتى زد و پس آن ضربتى بر گردن آن حضرت نواخت، سنان بن انس نیزهای بر آن حضرت زد که آن حضرت به زمین افتاد. آنگاه خولى رفت تا سر آن حضرت را جدا کند که دستش لرزید. شمر خود از اسب فرود آمد، سر امام را جدا کرد و به دست خولى داد تا به عمر بن سعد برساند.😔
در برخی منابع تاریخی کهن گزارش شده است که روز عاشورا «خولى بن یزید اصبحى» از اسب فرود آمد، تا سر امام حسین(ع) را جدا سازد، ولى دستهایش به لرزه افتاد و موفق به این کار نشد، سپس برادرش شبل نزد او آمد و سر امام(ع) را جدا کرد و آنرا به برادرش سپرد.
در این میان هنوز راه توبه باز بود و این خیلی درس آموز است.
ابوحتُوف و برادرش سعد بن حرث به همراه عمر سعد به جنگ امام حسین (ع) آمدند. روز عاشورا هنگامی که از یاران امام حسین (ع) به جز سوید بن عمرو بن ابیمطاع و بشیر بن عمرو حضرمی کسی باقی نمانده بود، امام ندای یاری طلبی سر داد و زنان و کودکان ناله و شیون کردند. ابوحتوف و برادرش سعد، در حالی که گریه میکردند به کودکان خاندان پیامبر گفتند: ما میگوییم: «لا حُکْمَ الَّا للَّهِ ولا طاعَةَ لِمَنْ عَصاه» و این حسین (ع) فرزند دختر پیامبر ما است. درحالیکه ما آرزوی شفاعت از جد او در روز روز قیامت داریم، چگونه با او که هیچ یار و یاوری ندارد بجنگیم؟ سپس شمشیر کشیدند و در یاری امام حسین با دشمنان وی جنگیدند و پس از کشتن سه نفر و مجروح کردن شماری دیگر، هر دو با هم در یک مکان به شهادت رسیدند. سماوی در ابصار العین شهادت ابوحتوف و برادرش سعد را پس از شهادت امام حسین دانسته است.
دو تا سند بهتون میگم تا بدونید دستگاه سیدالشهدا خیلی متفاوت است و نباید با مسائل دیگر قاطی کنیم و با عقل ناقصمون بسنجیم.
۱: زیارت ناحیه مقدسه است که بزرگان شیعه گفتند معتبر است.
ناحیه رو حتما با ترجمه بخوانید
حضرت مهدى در زيارت ناحيه مقدّسه : لأَندُبَنَّكَ صَباحا و مَساءً و لأَبكِيَنَّ عَلَيكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما ؛ هر صبح و شام بر تو گريه و شيون مى كنم و در مصيبت تو به جاى اشك ، خون مى گريم .
امام ما هر روز دوبار برای مصیبت کربلا خون گریه میکند، هروقت ما اینگونه بودیم هنوز به اعتدال رسیدیم. پس عزاداری های ما همه تفریط است نه افراط.
تا الان یکبار خون گریه کردیم؟
.
۲: این حدیث تیرخلاص است.
یبکی علیک کل شیء حتی الوحوش فی الفلوات و الحیتان فی البحار...
همه چیز بر حسین گریه میکنند حتی حیوانات وحشی در بیابانها و ماهی ها در دریاها ...
به قول ما ترکها حسینه یرلر آغلار گویلر آغلار ...
اگر شام غریبان دلتون شکست ما رو هم دعا کنید.
تا روز آخرینم و تا آخرین نفس
بایاد روز آخر تو گریه میکنم
سلام بر ح سین
یاعلی...🖤
.
فرمودند خب منبع بگید مطالعه کنیم تا راه درست رو بدونیم.
در کدام مساله؟!
در مسائل سیاسی ، باید امام و آقا رو حتما بخونید، سایت رهبری همه ی موضوعات رو فیش بندی کرده است و صوت و فیلم و منابعش هم گذاشتند. آقا رو مسلط باشید ، امام رو هم میفهمید، آقا مفسر نگاه امام هستند.
کتب شهید مطهری رو برای یاد گرفتن استدلال حتما بخونید، عین صاد رو برای اینکه مغز دین و سیاست رو بفهمید بخونید، کتب علامه مصباح برای آموزش خوبه، خصوص ولایت فقیه و عقایدش.
ولی اینا مقدمات است و بعدش باید بتونید اینا رو کنار هم بذارید و آثار دیگران هم بخونید و به یک نظام فکری منسجم برسید که در مسائل مختلف درست رفتار کنید، یک وقتی حساب کردم بیش از هزار جلد کتاب خوندم و کلی کتاب و مقاله هم مراجعه کردیم.
سختتر از همه ی اینا، یک مسائلی است که جدید است و اینجا باید خودت اهل استنباط و اجتهاد باشی تا بتونی به جمع بندی درست برسی یا اگر مسلط نیستی سکوت کنی و چیزی نگی. چون برخی از مسائل روز رو ، بزرگان ورود نکردند.
.
16.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
📽 #کلیپ|دو شبهه مهم و تکراری
به مناسبت ۲۷ تیر پایان #جنگ_تحمیلی
🧭 انتشار با شما ✌️
✔️ #شیخ_فرهاد | عضو شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
.
اهالی نیشابور برای موسی بن جعفر علیه السلام وجوهات شان که شامل سکه های طلا می شد را فرستادند. شطیطه چهار سکه درهم سیاه فرستاد با یک کلاف نخ. فردی که به نمایندگی از اهل نیشابور به مدینه رفته بود، وجوهات را تحویل امام داد.
حضرت نگاه به سکه ها کرد، کیسه، کیسه، کیسه طلا. حضرت فرمود: من قبول نمی کنم، ما نیازی نداریم، اینها را به صاحب شان برگردانید. حضرت فرمود: دیگر چیزی نیست؟ مرد نیشابوری گفت نه. بار دیگر امام فرمود: خوب فکر کن. مرد نیشابوری گفت بله، یک زنی وقتی من می خواستم بیایم یک کلافی داد و چند تا درهم سیاه، چون قابل شما را نداشت؛ من رویم نشد بیاورم.
امام فرمود: همان را بیاور. حضرت سکه سیاه و کلاف را برداشت. بعد به او فرمود: بلند شو؛ رفتند یک مقداری پارچه آوردند، یک مقدار پول، گفت این را بده به آن خانم؛ بگو این پارچه از پنبه ای بود که ملک اجدادی ماست و خواهرم حکیمه به دست خودش این پنبه را رشته و این پارچه را بافته. این را دادم برای کفنت. از وقتی که این پارچه به تو می رسد تا وقتی این پول را مصرف کنی در حیات هستی.
مقداری می ماند برای خرج بقیه مقدمات کفن و دفن. به او سلام برسان و بگو روز رفتن تو ما می آییم، و من بر تو نماز می خوانم.
این فرد می گوید من برگشتم نیشابور. وقتی برگشتم همین هایی که پول طلا داده بودند، از امام موسی بن جعفر علیه السلام برگشته بودند و «واقفی» شده بودند و به عبدالله افطح رجوع کرده بودند. طبیعی بود که احساس می کردند پول شان هدر رفته اگر حضرت قبول کرده باشد.
وقتی پول را به ایشان دادم خوشحال شدند که پول شان به ایشان برگشته. رفتم سراغ شطیطه، پارچه و سکه ها را به او دادم، سلام آقا را رساندم. [گفتم] درهم ها را تحویل گرفتند و آقا دعا کرد.
من روزشماری می کردم ببینم این زن کی فوت می کند. روز نوزدهم شطیطه فوت کرد و من به علما گفتم حضرت مال هیچکس را قبول نکرد الا این زن. تجلیل عجیب و تشییع پرشکوهی از او شد و من می خواستم بدانم چه کسی بر او نماز می خواند.
علما به صف ایستاده بودند، همه به صف ایستاده بودند، یک دفعه دیدم موسی بن جعفر علیه السلام آنجا حاضر شد؛ تکبیر را گفت و نماز را خواند و اینها هم گفتند شاید یکی از علما برای یک شهر دیگر بوده، آمدند جلو به احترام او. هیچکس نفهمید کی بود. حضرت نماز را بر او خواند. وقتی نمازش تمام شد، به من یک نگاهی کرد یعنی یادت آمد من وعده دادم؟ عملی کردم. زبانم بند آمده بود که حرفی بزنم.
این دستگاه امام زمان است. سکۀ طلای آنها را نمی پذیرد اما کلاف آن زن را می پذیرد و شما می خواهید پذیرفته شوید. دستگاه پذیرش او دستگاه دقیقی است. ممکن است یک سرباز صفر شما را قبول کند، اما یک فرماندۀ بزرگتان را قبول نکند. ممکن است یک بی اسم و بی شهرت و بی عنوان و کفش بردار و آب بده و جاروکش و فرد بی قابلیتی را بپذیرد و خدمات او را قبول کند، اما یک معروفِ مشهورِ پر سابقۀ همه چیز تمام را قبول نکند.
.
دل غرب هم در عزاداری رعایت میکنند ، این مسخره بازی ها رو باید همه محکوم کنیم. دستگاه سیدالشهداء آدابی دارد، آیت الله بافقی سراینکه زن شاه، بی حجاب وارد حرم قم نشود ، از شاه کتک خورد و مورد عنایت امام زمان (عج) قرار گرفت. کلی خانم بی حجاب میشناسم که این ایام رعایت میکنند، کلی عرق خور میشناسم که محرم و صفر لب به عرق نمیزنند. پس فارغ از قانون حجاب ، دستگاه سیدالشهدا نباید به محل گناه تبدیل شود. هیئت جای گناهکار است ولی جای گناه نیست. یاعلی...
✔️ #شیخ_فرهاد | عضو شوید👇
https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1