eitaa logo
شیخ فرهاد فتحی
295.3هزار دنبال‌کننده
139 عکس
421 ویدیو
0 فایل
هیچ ... _____ سایت👇 http://farhadfathi.ir ادمین👇 @Adminfathi نظرات ما وحی منزل نیست اگر منطقی بود بپذیرید.
مشاهده در ایتا
دانلود
كَثرَةُ الوِفاقِ نِفاقٌ ، كَثرَةُ الخِلافِ شِقاقٌ. اساس وفاق ملی این کلام حضرت امیر است؛ یعنی وفاق با همه کس و همه چیز ، نفاق است، مخالفت الکی با همه چیز هم موجب دشمنی است. اینکه جلوی افراطی های اصلاح طلب را نگیریم و هر روز به جناح مقابل تهمت بزنند و خدمات شهید رئیسی که در کلام رهبری مثل خدمات امیرکبیر است را مسخره کنیم ولی انتظار داشته باشیم با افراطیون انقلابی هم در مجازی هم حقیقی برخورد شود ، وفاق ملی نیست، استبداد و دیکتاتوری حزبی است. اینکه برای یک حرف مفت پوتین، غیرت ملی نشان بدهیم که باید هم اینگونه باشد و منافع ملی باید برای همه خط قرمز باشد ولی در مورد آمریکا که 100 سال است انواع و اقسام دشمنی ها از کودتای 28 مرداد تا حمایت از گروههای تجزیه طلب را داشته قائل به تسامح و تعامل باشیم، نشانه ی بی شرفی است نه وفاق ملی. یاعلی... ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
این دو حدیث امام حسن عسکری علیه السلام چقدر زیباست... هر شخصی که به جایی کمتر از صدر مجلس رضایت دهد و بنشیند، تا هر زمان که نشسته است، خداوند و فرشتگانش بر او درود می‌فرستند. مکارم الأخلاق، جلد ۱، صفحه ۶۶. خَصْلَتَانِ لَيْسَ فَوْقَهُمَا شَيْ ءٌ اَلْإِيمَانُ بِاللَّهِ وَ نَفْعُ اَلْإِخْوَانِ. دو خصلت است كه چيزي برتر از آن دو نباشد: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران. بحارالانوار 78: 374 ح 26. ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
امام عسکری و شراب خوار ✍ حسین بن حسن یکی از نوادگان امام جعفر صادق علیه السلام بود که در قم زندگی می کرد و آشکارا شراب می نوشید. ایشان آدم کمی نبود. از مشایخ «قم» بود. همه او را می‌شناختند و همین باعث می‌شد که لغزش سنگین او، دهان به دهان بپیچد. او، در عین وابستگی به شراب، روز به روز فقیرتر هم می‌شد تا این که روزی از سر فقر، به سمت منزل احمد بن اسحاق اشعری که وکیل امام حسن عسکری علیه السلام در امور اوقاف بود رفت ولی احمد بن اسحاق به او اجازه دیدار نداد. حسین بن حسن نیز محزون به خانه برگشت. همان سال احمد اسحاق پیش از حج به سامراء رفت و اجازه خواست تا با امام حسن عسکری علیه السلام ملاقات کند ولی امام اجازه نداد. احمد بن اسحاق مدتی گریست و بی تابی کرد تا سرانجام امام به او اجازه داد. احمد بن اسحاق به امام عرض کرد: ای پسر رسول الله، چرا مرا از دیدارتان منع کردید، در حالی که من از شیعیان و دوستان شما هستم؟ امام فرمود: زیرا تو پسر عموی ما را از خانه ات طرد کردی. احمد بن اسحاق شروع به گریه کرد و سوگند خورد که هدفش فقط این بوده که حسین بن حسن از خوردن شراب توبه کند. امام فرمود: درست می گویی، ولی در هر حال احترام و تکریم آنها باید به جای خود محفوظ باشد. مبادا آنان را تحقیر و خوار کنی زیرا به ما منسوب هستند؛ و گرنه از زیانکاران خواهی گشت. احمد بن اسحاق از حج برگشت و وارد قم شد. بزرگان و اشراف به دیدارش آمدند و حسین بن حسن هم همراه آنان بود. احمد بن اسحاق با دیدن او به طرف او شتافت و از او استقبال کرد و او را در بالای مجلس جایش داد. حسین بن حسن که بسیار تعجب کرده بود، علت این برخورد را از احمد بن اسحاق جویا شد. او نیز سخنان امام حسن عسکری علیه السلام را بازگو کرد. حسین بن حسن با شنیدن ماجرا از کارهای زشتش پشیمان شد و توبه کرد، سپس به خانه اش مراجعت کرد و همه شراب ها را به زمین ریخت، از باتقوایان خداترس شد و پیوسته در مسجد معتکف می شد تا از دنیا رفت و در نزدیکی قبر مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد. بحار الانوار، ج 50، ص 323، ح 17. درست است که آن سید خاطی، فرزند رسول الله صلی الله علیه و آله بود ولی «شیعه» هم بود. و به نظر من «شیعه بودنِ» او از «سید بودن»ش مهم‌تر بود. زیرا بنی عباسِ زمان امام عسکری علیه‌السلام هم سید بودند ولی امام، هرگز چنین ارزشی برای آن‌ها قائل نبود. به نظرم این داستان فقط ربطی به سیادت ندارد، در واقع، شیعه بودن او در کنار انتسابش به رسول خدا صلی الله علیه و آله، باعث شد حضرت از گناه سنگینِ «شرب خمر» او صرف نظر کند! برای این‌که او بماند. برای این‌که او عوض شود و برای این‌که او برگردد. اگر امیدی به بازگشت باشد، باید با گناه‌کار ملاطفت کرد. باید! و الّا پشت در خانه‌ی امام می مانی! آه که چقدر وظیفه سنگین است! ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
6.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ قلم بعد از پیامبر دست دشمنان پیامبر و اهلبیت علیهم السلام بود ، به عنوان مثال الان میگویند العیاذبالله پیامبر بخاطر پول با حضرت ۴۰ ساله بیوه ازدواج کردند. 📚طبق اسناد معتبر در کتب شیعه و سنی نظیر بیهقی، ابن اثیر، بلاذری، سیدمرتضی، شیخ طوسی، علامه مجلسی و... حضرت خدیجه در زمان ازدواج باکره بودند و حدود ۲۵ سال داشتند، بیوه و ۴۰ ساله بودن ایشان یکی از صدها تحریف دستگاه بنی امیه و بنی عباس است، آن روز با قلم و‌منبر تحریف کردند امروز با رسانه... 🔻مرحوم علامه سید جعفر مرتضی عاملی تحقیقات خوبی در این زمینه دارد که اهل تحقیق برای تحقیق بیشتر میتوانید مراجعه کنید. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. 📲صفحات 👇 ایتا | روبیکا | توییتر | اینستا | ویراستی
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
46.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
•💥 قسمت ۱ "چه کنیم؟!" منتشر شد •💥فیلترینگ تا پلتفرم های داخلی و خارجی •💥 حتما ببینید و منتشر کنید... 📝کانال شیخ فرهاد فتحی↙️ eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
شیخ فرهاد فتحی
•💥 قسمت ۱ "چه کنیم؟!" منتشر شد •💥فیلترینگ تا پلتفرم های داخلی و خارجی •💥 حتما ببینید و منتشر کنید.
این کلیپ را امشب اتفاقی دیدم، دوسال گذشت و فقط موی ما سفید شد ولی ذره ای این مسائلی که گفتیم تغییر نکرد. مسائلی که تغییرش خیلی ساده است.
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
24.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑ آیت الله سید مجتبی خامنه ای ☑ لطفا همه منتشر کنید ☑ برای پیوستن به کانال روی لینک بزنید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1 ✅ کانال
شیخ فرهاد فتحی
☑ آیت الله سید مجتبی خامنه ای ☑ لطفا همه منتشر کنید #خیلی_مهم ☑ برای پیوستن به کانال روی لینک بزنی
این کلیپ را چندسال قبل منتشر کردیم که اون زمان در پلتفرم های مختلف میلیونی پخش شد، بخاطر مسائل اخیر نیاز بود دوباره منتشر کنیم. یک متن هم قبلا نوشته بودیم که دوباره منتشر میکنیم. یک نکته ی مهمتر اینکه شلوغ ترین درس حوزه های علمیه تعطیل شده است ولی متاسفانه صدایی از بزرگان حوزه تا این لحظه شنیده نمیشود، امیدواریم از آیت الله اعرافی تا بزرگان دیگر از آیت الله سیدمجتبی خامنه ای بخواهند که درس را دوباره راه اندازی کنند و نباید اینگونه بیخیال چنین درسی شویم.
🔸چرا درس استاد سید مجتبی خامنه‌ای؟ 💠 انتخاب استادانه‌ یک شاگرد ✍️ شیخ فرهاد فتحی چرا بین این همه درس خارج فقه و اصول در قم، درس استاد «سید مجتبی خامنه‌ای» را انتخاب کردم؛ سؤالی که چندی قبل برخی از دوستان ‌پرسیدند و این روزها نیز تکرار می‌شود. نوشتار حاضر تجربه‌ی حضور شش‌ساله‌ام در درس ایشان است که شاید تجربه‌ای متفاوت با دیگران باشد. انتخاب درس حاج آقا مجتبی برای من مثل انتخاب دروس دیگر علما بوده است؛ یا از روی کنجکاوی بوده یا سخت‌پسند بودنم. از این رو بیشتر درس‌های مشهور قم را یکی‌دو ماهی تجربه کرده بودم و جز یکی‌دو استاد که چندسال خدمتشان بودم، دیگر دروس را یا تکرار مطالب آیت الله خویی(ره) و شاگردانش همچون شیخ جواد تبریزی(ره) می‌دیدم یا تکرار حرف‌های آیت الله بروجردی(ره) و امام خمینی(ره). گرچه هر استادی سلیقه خاصی در بیان مطالب داشت و برخی مواقع هم حاشیه‌ای بر مطالب بزرگان می‌زد؛ ولی منهج همان منهج آقای بروجردی و آقای خویی بود. از این تکرار، آن هم در درس خارج که جای استنباط و حل مسائل مستحدثه است، دلزده شده بودم. همواره با خود می‌گفتم این حرف‌ها که در شرح عروه آقای خویی یا شرح جواهر و تالیفات اصول فقه بزرگان معاصر بهتر از این هم بیان شده است، چه نیازی به حضور در درس خارج است؟! هدف از این نوشته، ارزش‌گذاری دروس خارج قم نیست. اینجا فقط سلیقه طلبگی‌ام را بیان می‌کنم؛ چون از گذشته پیگیر آثار بزرگان بودم. شاید درس خارج برخی علما برای طلابی که کتاب‌های آقای خویی را مطالعه نکردند، مفید باشد؛ ولی برای اهالی پژوهش‎، تلخیص نظرات گذشتگان بیش نیست. به خاطر دارم در یکی از دروس خارج، کلمات «التنقیحِ» آیت الله خویی، بدون اضافه کردن یک واو تدریس شد و نامی هم از آقای خویی و کتاب ارزشمندش به میان نیامد! البته در جستجوهایم، سلوک علمی یک استاد دیگر هم مجذوبم کرده که حقیقتا علامه و جامع معقول و منقول است و منهج متفاوتی با معاصرین دارد. استادی که در بسیاری از علوم حوزوی صاحب سبک است و برای شکل‌گیری ذهن علمی طلاب و فضلا مجاهدت می‌کند. اما درس حاج آقا مجتبی خامنه‌ای تفاوت‌هایی دارد که اهلش را زمین‌گیر می‌کند، من هم مثل دیگر شاگردان‌شان، سال‌ها از حضور ایشان آموختم و کنجکاوی‌ام به یکی‌‌دو ماه ختم نشد. نخستین ویژگی ایشان میدان‌دادن به طلاب است؛ چون شنونده خوبی است و نقدها و اشکالات را می‌شنود. بارها دیدیم، در برابر نظر یکی از طلاب، گفت: «حرف شما بهتر از حرف ما است». این خصوصیتی است که حداقل من در هیچ کدام از استادان درس خارج ندیدم؛ بلکه خلاف آن را دیدم. استادانی هستند که بر نظر خود پافشاری می‌کنند؛ حتی اگر استدلالِ مستشکل قوی‌تر باشد. دومین خصوصیت ایشان ایجاد فضای صمیمی در درس است؛ شاگردان بعد از یک مدت کوتاه حس نمی‌کنند ایشان فرزند رهبر انقلاب هستند، این که تشریفات خاصی در سخن و رفتار رعایت کنند. خودشان به گونه‌ای رفتار می‌کنند که بدون هیچ لکنتی همه دوستان حرف بزنند و اشکالات اساسی را مطرح بکنند. یک روز بر سر مسأله «ولایت فقیه» اشکالاتی مطرح شد و ایشان بدون تکرار ادله قبلی، با ادله جدیدی مسأله را مطرح کردند تا فضلای حاضر در درس، پرسش‌های متنوع خود را بیان کنند. سومین امتیاز ایشان، صاحب سبک بودن در تدریس است؛ هم در اصول و فقه و هم در حدیث. روش و سلوک علمی خودشان را دارد و در ورود و خروج مطالب با بقیه متفاوت است. مواردی را در فقه و اصول نقد می‌کند که حاضران درس در ابتدا گمان می‌کنند که در آن مسأله هیچ «اِن قُلت»ی وجود ندارد و همه قبول دارند؛ اما با نقادی و جزئی‌نگری، مسائل جدید را کشف و بررسی می‌کند. موارد متعددی شاهد بر مدعاست که ذکر آنها در این مجال نمی‌گنجد. چهارمین خصوصیت درس ایشان، توجه ویژه به تراث حدیثی شیعه و کلمات بزرگان شیعه است؛ به شدت سعی می‌کند از راه‌های مختلفی و نوآورانه‌ای، احادیث را احیا کند و به بهانه یک راوی ضعیف یا اشکال جزئی کنار نگذارد. گاهی این مسأله تا جایی پیش می‌رود که شما احساس می‌کنید ایشان اخباری هستند نه اصولی! در حالی که در روش شان برای احیای حدیث با اخباری‌ها کاملا متفاوت عمل می‌کند و با اصول عقلایی و روشمند این کار را انجام می‌دهد. ایشان احترام ویژه‌ای برای بزرگان و فقها قائل است؛ به قول طلبه‌ها «از کلینی تا خمینی» را حرمت نگاه می‌دارد و همیشه از فقهای عظام به بزرگی یاد می‌کند؛ ولی نقدهای خودشان را هم با احترام به سخنان علما به صورت مستدل بیان می‌کند. پنجمین و آخرین امتیازی که درس ایشان دارد که برای نگارنده این سطور اهمیت زیادی دارد، توجه ویژه ایشان به شهادت اهل بیت(علیهم السلام) است. ادامه در متن پست بعدی 👇
از مسائلی که همواره برای این‌بنده حائز اهمیت ویژه‌ای بوده و ازقضا درباره‌اش مورد سؤال برخی مؤمنین قرار می‌گرفتم، نوع پوشش ظاهری برخی طلاب و روحانیون در ایام شهادت اهل‌بیت علیهم‌السلام بود. به‌طور مشخص این‌که مثلاً چرا برخی روحانیون مثل عموم مؤمنین در این ایام، شال یا پیراهن مشکی نمی‌پوشند و…! علی‌رغم این‌که خودم تعظیم شعائر را تا همین‌اندازه هم حائز اهمیت و ضروری می‌دانستم، اما گویا این التزام فردی در مشکی‌پوشی در ایام شهادت، برخی مؤمنین را قانع نمی‌ساخت و نسبت به همه روحانیت، خصوصاً اساتید، چنین انتظاری را داشتند. به‌هرحال سعی می‌کردم درمقابل این پرسش، به‌نوعی دفاع کنم و می‌گفتم برخی آقایان به‌جای شال یا پیراهن مشکی، عبای مشکی می‌پوشند و…؛ هرچند این‌قبیل پاسخ‌ها، خودم را خیلی راضی نمی‌کرد. جالب این‌که حضرت استاد را همین‌گونه که مؤمنین و نیز خودم می‌پسندیدم یافتم. ایشان علاوه بر این‌که در همه ایام عزای آل‌اللّٰه از پیراهن مشکی استفاده می‌کردند، ملزم بودند که درس را در این ایّام، با روضه‌خوانی یکی از حاضرین آغاز کنند. استاد که اهل مداومت بر توسل به آل‌اللّٰه باشد، بی‌تردید شاگردانی همچون خود، متوسّل و ولایی تربیت خواهد کرد. ناگفته نماند؛ سبک زندگی استاد به مرور بر افکار و رفتار شاگرد اثر می‌گذارد؛ از این رو در سلوک ایشان جز نمایش ساده‌زیستی ندیده‌ام. در روزگاری که اشرافیت و پرستیژ ملاک ارزیابی افراد در جامعه است، استاد ساده‌زیستی نصیبم شده است. گرچه این خصوصیت منحصر در ایشان نیست و خانواده رهبر انقلاب به اقرار دوست و دشمن نماد ساده‌زیستی هستند؛ اما داشتن استادی بی‌پیرایه، مایه‌ی مباهات است. چنین رفتارهایی از یک استاد حوزه می‌تواند در تربیت نفوس نقش بی‌بدیلی ایفا کند و خروجی‌اش شاگردانی باشد که دنیا برای‌شان راه است نه مقصد و مقصود! «و آخِرُ دَعوانا أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين.» .
🔘 چند نکتهٔ مهم درباره آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای 1⃣ نقل‌هایی از این دست که «حضرت‌آقا ایشان را منع کردند» و یا «به خبرگان فرمودند ایشان را به‌خاطر دفع و رفع اتهام موروثی‌شدن حکومت، مطرح نکنند»، هیچ سندی ندارند و هیچ منعی از طرف حضرت‌آقا نسبت به جانشینی ایشان به خبرگان یا کسی، ابلاغ نشده است. خبری که پارسال منتشر شده بود، براساس یک برداشت و تلقّی اشتباه بود که به گوینده توضیح داده شد و دیگر آن‌را مطرح نکردند. ضمناً برخلاف تصور و گمان برخی‌ها، حضرت‌آقا در این موضوعات ورود نمی‌کنند و معتقد به سازوکار قانونی هستند. 2⃣ برخی ادعاها هم که «ایشان را متهم به تلاش برای رسیدن به جایگاه رهبری می‌کنند» هم دروغ است و هرکس ایشان را از نزدیک بشناسد، می‌داند که ایشان اهمیتی به مسائل این‌چنینی نداده و نمی‌دهند. به اعتقاد بنده، هرچند ایشان بهترین گزینه برای جایگاه رهبری است (خدا رهبر عزیزمان را تا ظهور حضرت ولیّ‌عصر‹عج› سلامت بدارد)، اما تأکید می‌شود که ایشان تاکنون هیچ تلاشی برای کسب جایگاه رهبری نکرده‌اند و ادعاها در این‌باره هیچ مستند معتبری ندارد و عموماً گمانه‌زنی اشتباه و خیال‌پردازی است. 4⃣ سال‌هاست ضدانقلاب تلاش کرده تا چهره‌ای منفی از ایشان بسازد و طبق رصدی که بنده در فضای حقیقی و مجازی داشتم تا چندسال قبل این پروژه موفق بود؛ ولی در دو-سه‌سال اخیر با عنایت خدا و روشنگری‌های متعدد، فضا کاملا تغییر کرده و تلقّی‌ها از ایشان عموماً مثبت شده است. ازقضا همین دیشب در کلاب‌هاوس در مورد ایشان بحثی بود، بنده توضیحاتی دادم (در کلاب‌هاوسی که همیشه فحش می‌دادند) و فضای مثبتی نسبت به ایشان حاکم بود. به‌نظرم این معجزهٔ تبیین است (البته با عنایت خدا) که فضای عمومی نسبت به ایشان مثبت شده است. بنابراین این‌که برخی می‌گویند «بله ایشان گزینهٔ بسیار خوبی است، ولی جامعه تصویر و تصور مثبتی ندارد»، این‌هم اشتباه است و طبق رصد ما از گروه‌های فکری مختلف، نگاه‌های مثبت به ایشان در نسبت به نگاه‌های منفی، بسیار بیش‌تر است. عمدهٔ آن‌هایی که نگاه منفی به ایشان دارند همان‌هایی هستند که نسبت به رهبری حضرت‌آقا هم نگاه‌شان منفی بوده و هست و این جماعت ازقضا به امام هم نگاه‌شان منفی بود. پس ملاک ارزیابی و قضاوت ما، این افراد معلوم‌الحال نیستند. ☑️‌ در پایان باز هم می‌خواهم تأکید کنم: طبق شناختی که بنده از ایشان (آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای) دارم، هرچند ایشان را گزینه بسیار خوبی برای روز مبادا می‌دانم و «نگاه جامعه نسبت به ایشان» را همانند «نگاه جامعه نسبت به پدرشان» می‌دانم، اما شهادت می‌دهم هیچ نشانه‌ای مبنی بر تلاش ایشان برای رسیدن به جایگاه رهبریِ آینده سراغ ندارم؛ همان‌گونه که پدرشان هیچ تلاشی نکردند و بل‌که تلاش کردند تا مانع شوند. مسائل دیگر هم همه حاشیه است و حسادت و دشمنی. کاش این اجازه وجود داشت تا برخی ویژگی‌های ممتاز شخصی ایشان بازگو شود. یاعلی… ✔️ | عضو شوید👇 https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1