❌ 🔍 #شبهه
#حجاب_اجباری با آزادی و حق پوشش منافات دارد
✅ #پاسخ
ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته اند،این است که با به کار بردن کلمه «اجبار» مساله را به نحو خاصی طراحی کنند که مخاطب،گرفتار نوعی «بازیِ باخت-باخت» شود.
وقتی مساله به این صورت مطرح میشود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هر پاسخی،باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است:اگر گفتید «نیست» ،یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده اید؛و اگر هم گفتید «هست» ،بار منفی کلمه «اجبار» در دوره ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش گذاریها شده،چنان بر دوش شما سنگینی میکند که از اسلام چهره ای خشن ارائه میگردد و موجب میشود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند.
اگر بناست واژه درستی در این مورد استفاده کرد، #حجاب_قانونی مناسبتر به نظر میرسد.
توضیح اینکه در هر جامعه ای بر اساس ارزشهای آن جامعه نسبت به بُروز رفتارهای #اجتماعی شهروندان و از جمله پوشش،قوانینی وضع میشود که رعایت آن بر همگان لازم است.
حتی در لائیک ترین جوامع هیچ کس نمیتواند به بهانه آزادی،کاملاً برهنه در جامعه حاضر شود.یا حتی به کارمندی اجازه نمی دهند،با لباس منزل،به محل کار برود و...زیرا اساسا وضع قانون به همین دلیل است تا اجازه ندهد ارزشهای پذیرفته شدهٔ جامعه هتک شود.البته بدیهی است که هر جامعه بر اساس ارزشهای همان جامعه،قانون وضع میکند.
و می دانیم که حجاب،هم از ارزشهای اصیل اسلام و هم یادگار نیاکان ما در دوران ایران باستان است.
خلاصه اینکه همانطور که واژه هایی مانند #توقف_اجباری پشت #چراغ_قرمز یا دزدی نکردن اجباری و... نمیتواند قوانین مربوط به آن را زیر سوال ببرد،فضا سازی های مربوط به حجاب نیز به همین شکل است.
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
#مهدویتدرقرآن
آیهای از سوره حدید
📖«أَلَمْ یَأْنِ لِلَّذینَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللَّهِ وَ ما نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَ لا یَکُونُوا کَالَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلُ فَطالَ عَلَیْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَ کَثیرٌ مِنْهُمْ فاسِقُون. اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها قَدْ بَیَّنَّا لَکُمُ الْآیاتِ لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُون»*۱
امام صادق علیه السلام در مورد این آیه فرمودند:
«آیهی «ألَمْ یَأْنِ...» درباره مردم زمان غیبت نازل شده است و مراد از «امد» زمان غیبت است.
سپس فرمود:
آیا نشنیده ای قول خداوند را که میفرماید: «اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ...» یعنی حضرت قائم با عدالت آن را زنده میکند، بعد مردنش به وسیله ظلم و ستم پیشوایان گمراه.»*۲
پیام آیه شریفه این است که ای «منتظرانِ خاتم الاوصیاء» شما مانند «منتظران خاتم الانبیاء» نباشید! «هنگامی که این کتاب و پیامبری را که از پیش شناخته بودند نزد آن ها آمد، به او کافر شدند.»*۳
دلیل این کفر و سرپیچی را میتوان:
حسادت، دلبستگی و حرص شدید نسبت به دنیا، برخورد ابزاری با دین، خود برتر بینی و روحیه استکباری و ...دانست.
حالا که میدانیم حسادت و دنیا طلبی و جهل تاریخ مصرف ندارد، و ممکن است ما هم به آن مبتلا شویم، پس باید از آن پیشگیری کنیم، چون گاهی برای درمان دیر میشود.
📚 ۱. سوره حدید، آیه ۱۶و۱۷
۲. الغیبه، ص ۲۴ و ۲۵
۳. سوره بقره، آیه ۸۹
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 ڪانال #استاد_دهـــنوی افتتاح شد!
از همه هموطنان عزیزم میخوام تا در ڪانال استاد دهنوی عضو شوند و زندگی زناشویی خود را بیمه ڪنند🙏
https://eitaa.com/joinchat/4043833365C3d3968f492
برای عضویت روی لینڪ ڪلیڪ کــنید 🔼🔼
#یابنالحســـــن❤️
چشــــم هامان
سبد نور خدا میخواهنــد
بهر دیدار خـــدا
مهر و صفا میخواهنــد
یڪ ڪلام یابنالحســـن
در دو جهـــان..
دیدن روی تــو را
#رویتــورامیخواهنـــد
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 ملاک شیعه بودن
🔵 حضرت فاطمه زهرا (س) فرمودند:
🌕 تنها زمانی از شیعیان ما خواهی بود؛ که به آنچه تو را بدان فرا میخوانیم، عمل کنی، و از آنچه تو را از آن نهی میکنیم، خودداری نمایی ...وگرنه از شیعیان ما نخواهی بود!
📚 بحارالانوار جلد ۶۵ ص ۱۵۶
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚#حدیثی_از_عبدالعظیم_حسنی(ع)
کیفیت پیوستن ۳۱۳ نفر به امام
زمان(عج)
امام جواد(ع) در روایتی با اشاره به آیهای از قرآن درباره ویژگی قائم(عج) و کیفیت حضور ۳۱۳ نفر نزد امامشان سخن گفت.
«حضرت عبد العظیم حسنى گفت: به #امام_جواد(ع) گفتم: امیدوارم شما #قائم_اهل_بیت_محمّد باشید،کسى که زمین را پر از عدل و داد کند همچنان که آکنده از ظلم و جور شده باشد. فرمود: اى أبو القاسم هیچ یک از ما نیست جز آنکه قائم به امر خداى تعالى و هادى به دین الهى است، امّا قائمى که خداى تعالى به توسّط او زمین را از اهل کفر و انکار پاک و آن را پر از عدل و داد کند...
او کسى است که زمین برایش در پیچیده و هر دشوارى برایش هموار شود و از اصحابش 313 تن به عدد #اصحاب_بدر از دورترین نقاط زمین به گرد او فراهم آیند و این همان قول خداى تعالى است که فرمود: «أَیْنَ ما تَکُونُوا یَأْتِ بِکُمُ اللَّهُ جَمِیعاً إِنَّ اللَّهَ عَلى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ؛ هر کجا که باشید، خداوند همگى شما را [به سوى خود باز] می آورد؛ در حقیقت، خدا بر همه چیز تواناست.» و چون این تعداد از اهل اخلاص به گرد او فراهم آیند، خداى تعالى امرش را ظاهر کند و چون عقد که عبارت از 10 هزار مرد باشد، کامل شد به اذن خداى تعالى قیام کند و دشمنان خدا را بکشد تا خداى تعالى خشنود شود.
عبد العظیم گفت: اى سرورم چگونه مىداند که خداى تعالى خشنود شده است؟ فرمود: در قلبش رحمت می افکند و چون به مدینه درآید لات و عزّى را بیرون کشیده و آن دو را بسوزاند.»
📚منبع:
🖌کمال الدین و تمام النعمة، ج2، ص377.
🖌کفایة الأثر فی النص على الأئمة الإثنی عشر، ص282.
🖌الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی)، ج2 ، ص449
متن روایت:
عَنْ عَبْدِ الْعَظِیمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِیِّ قَالَ:قُلْتُ لِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ مُوسَى ع إِنِّی لَأَرْجُو أَنْ تَکُونَ الْقَائِمَ مِنْ أَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍالَّذِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً فَقَالَ ع یَا أَبَا الْقَاسِمِ مَا مِنَّا إِلَّا وَ هُوَ قَائِمٌ بِأَمْرِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هَادٍ إِلَى دِینِ اللَّهِ وَ لَکِنَ الْقَائِمَ الَّذِی یُطَهِّرُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْأَرْضَ مِنْ أَهْلِ الْکُفْرِ وَ الْجُحُودِ وَ یَمْلَؤُهَا عَدْلًا وَ قِسْطاً هُوَ الَّذِی تَخْفَى عَلَى النَّاسِ وِلَادَتُهُ وَ ......
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
2.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #کلیپ_تصویری
✍سخنرانی #دکتر_رفیعی
✨موضوع:خدایا مارو با حلالت بینیاز کن...
🌤الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَـــرَج🌤
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🗓 پنجشنبه ١۶ بهمن ماه ١٣٩٩
گزیدهای از روایات #جهاد_با_نفس، مورد توصیه آیتالله بهجت قدسسره
🌹 امام صادق علیهالسلام فرمود:
شش صفت در مؤمن نباشد:
۱. سختی (تندخویی)؛
٢. تیرهروزی و کمخیری؛
٣. لجاجت و سرسختی؛
٤. دروغگویی؛
٥. حسدورزی؛
٦. ستمگری.
📚 وسائلالشیعه، ج۱۵، ص۳۴۹
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴مذهب سران صوفیه شبیه ژله
مذهب سران صوفیه در طول تاریخ عمدتا شبیه ژله می ماند، لرزان و مرتعش و قابل تغییر! هر چند تصوف در بین اهل سنت پا گرفت وعمدتا سران صوفیه، سنی بوده اند ولی صوفیان مذهب معینی ندارند و در طول تاریخ شاهدیم که با توجه به شرایط مکان و زمان، مذهب خود را تغییر می دهند.
آنچه در مذهب صوفیه اهمیت دارد سرزمین جغرافیایی و شرایط زمانی و مکانی آنهاست. مثلا عبدالقادر گیلانی موسس قادریه به شدت با شیعه مخالف بود و نیز بعدها می بینیم قادریه ساکن آناطولی و ترکیه حال و هوای علویان این مناطق را پذیرفته وتقریبا شیعه شده اند.
اقطاب دیگری از صوفیه نیز همین شکل را دارند، مثلا در سلسله سند همه فرقه های نعمت اللهی و ذهبیه از معروف کرخی و جنید بغدادی گرفته تا ابومسعود اندلسی و ابوالبرکات و علاءالدوله سمنانی تا نزدیک به عهد صفویه عمدتا سنی مذهب بوده اند.
خود شاه نعمت الله ولی هم گاهی در وصف اهل بیت می سراید و گاهی خود را سنی می نامد. به هر حال صوفیه با مشکلی بزرگ مواجه هستند و از این روست که نورعلی تابنده قطب سابق فرقه گنابادیه، برای توجیه مذهب سران صوفیه می گوید: خلافت، حق علی نبود؛ حق ملت بود و وظیفه علی.
📚منبع
مجموعه مقالات درباره شاه نعمت الله ولی،چاپ حقیقت ، ص11.
#نقد_تصوف
#شاه_نعمت_الله_ولی
#مذهب_صوفیه
#شیعه
#سنی
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴کرامت اولياء، توجيهگر شريعتگريزی
از مسائل محوری و اساسی صوفیه که از اهمیت خاص و بالایی برخوردار است، مساله کرامت است. صوفيان براي مشايخ خود اعمال خارق العادهی فراواني بر میشمارند و آنها را " کرامت " نام مي نهند. يکي از کارکردهاي کرامت آن بوده که توجيه گر اعمال خلاف شريعت به حساب آمده است. براي مثال، کم نبوده اند کساني که براي موجه ساختن سماع صوفيانه به عباراتي از اين دست پناه برده اند : جماعتي را ديدم که بر آب و بر هوا مي رفتند و همه سماع میشنيدند اما کراماتي که صوفيان براي خود جعل میکنند، از جنس کرامت نبوده، بلکه صرف عوام فريبي مردم بیگناه و ساده لوح است که براي رسيدن به خداي متعال، به دنبال راه ميانبُر هستند و به هر ريسماني چنگ مي زنند، تا به خدا برسند. اما دريغ که در اين ميان سود جوياني پيدا مي شوند که براي خود کراماتی قائلند، در نتيجه راه شریعت گریزی را بدین وسیله توجیه کرده و بیان می کنند که شیخ صاحب کرامت است و از اسرار و رموزی با خبر است که ما نمی دانیم. در صورتی که شریعت گریزی مخالف با سیره معصومین علیهم السلام است و قطعا امری باطل و مردود است.
📚 اوراد الاحباب، ج 2،ص 193
@sheikh_kafi