🔴 نظر اجنه درباره آیت الله بهجت!
وارد منزل عمویم در ڪربلا شدم خواستم بروم داخل اتاق، صاحبخانه گفت:آنجا نرو #جــن دارد. گفتم: باشد به من ڪــاری ندارند.رفتم داخل اتاق دراز ڪشیدم ، عمامهام را پهلوی خودم گذاشتم و عبایم را روی سرم ڪشیدم.پاسی از شب ڪه گذشت ، صدای پای آنها را بیرون در اتاق میشنیدم. یڪ دفعه احساس ڪردم ڪه 😰.....
ادامه ماجرا در ڪانال سنجاق شده👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/371195984Cc861b12aed
صبحی دیگر فرا رسیده
دعا می کنم خداوند
امروز
در هر کاری که انجام می دهید
و هر جایی که قدم می گذارید
حضور داشته باشد
و به زندگی شما برکت ببخشد
سلام صبحتون مهدوی❤️
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 هو الطرید یعنی چه؟
هُوَ اَلطَّرِيدُ اَلْوَحِيدُ اَلْغَرِيبُ اَلْغَائِبُ عَنْ أَهْلِهِ
مهدی! طرد شده؛ تنها؛ غریب؛ و غائب از اهلش است.
🌕 بین این کلمات، واژه «طرید» از همه دردناک تر است؛ چهار امام معصوم این لفظ را برای حضرت قائم عجل الله فرجه به کار بردهاند؛ طرید یعنی رانده شده؛ کنار گذاشته شده؛ مثلا کسی را از خانه یا وطنش بیرون کنند میشود طرید!
🌕 به امیرالمومنین علیه السلام گفتند ما از دست گریه های همسرت خسته شدیم گریه های او مانع استراحت ما میشود؛ به فاطمه سلام الله علیها بگو یا شب گریه کن یا روز؛ اصلا برو از شهر بیرون گریه کن! یعنی کار دختر پیامبر به جایی رسید که از شهر پیامبر طردش کردند بیرونش کردند؛ حالا بگزریم که آن نخلی که برای بانو سایه بان بود هم در بقیع بریدند؛ انزجار از حجّت خدا تا این حد؛ پس حضرت فاطمه طریده بود یعنی رانده شده؛ اگر هیچ معصومی این لفظ را درباره امام زمان علیه السلام به کار نبرده بود ما جرأت نمیکردیم چنین مثالی بزنیم! دوازده قرن از غربت و طردشدگی مهدیِ فاطمه سلام الله علیها میگذرد...
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
❤️ هر روز چند صفحه با شهید کافی (قسمت 132) منبع : کتاب کافی گردآورنده : محسن حسام مظاهری ➥ @shei
❤️ هر روز چند صفحه با شهید کافی (قسمت 133)
منبع : کتاب کافی
گردآورنده : محسن حسام مظاهری
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 شــرط عاقبت بخیــری شیعیـان در کلام امام مهــدی (عج)
امام زمان(علیه السلام) می فرمایند:
«وَالْعاقِبَةُ بِجَمیلِ صُنْعِ اللّهِ سُبْحانَهُ تَکُونُ حَمیدَةً لَهُمْ مَا اجْتَنَبُوا الْمَنْهِیَّ عَنْهُ مِنَ الذُّنُوبِ؛
با ساخت نیکوى خداوند، فرجام کار، مادامى که شیعیان از گناهان دورى گزینند، پسندیده و نیکو خواهد بود.»[1]
👇شرح حدیث:
این حدیث، بخشى از نامه اى است که امام زمان(علیه السلام) براى شیخ مفید(رحمه الله) مرقوم داشته اند. حضرت مهدی(علیه السلام) به نکته اى مهم اشاره کرده اند که اگر شیعیان ما، عاقبت بخیرى را مى خواهند، سببش لطف و توجّه خاصّ خداوند است؛ پس باید از گناهانى که خداوند متعال از آن ها منع کرده است، اجتناب کنند؛ زیرا هر عملى، اثر مخصوص خود را دارد و نَفْس ما، مطابق کارها، سخنان و حتّى افکارى که داریم، ساخته مى شود. آن کس که از انجام دادن گناه باکى ندارد ـ حال آن گناه کم باشد یا زیاد، کوچک باشد یا بزرگ ـ بداند که حقیقت خود را تیره و تار کرده، شایستگى ورود به جایگاه نور و پاکى را ندارد. یک گناه، آتشى است که در خرمنى مى افتد. انسان سال ها تلاش مى کند و ثواب ها براى خویش فراهم مى آورد، ولى با یک گناه، حاصل عمرى را به هدر مى دهد؛ از این رو، حضرت، در این حدیث، خطر گناه را گوشزد کرده است.
📚پی نوشت:
[1]. احتجاج، ج٢، ص٣٢۵ ؛ بحارالأنوار، ج۵٣، ص١٧٧، ح٨.
منبع: شرح چهل حدیث از حضرت مهدى(علیه السلام)، على اصغر رضوانى، انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم (١٣٨٢).
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
به دلیل تداوم سخنرانیهای مرحوم کافی علیه رژیم و تشبیه شاه به فرعون، معرفی امام خمینی به عنوان نائب
اقدامات حجتالاسلام کافی پس از شهادت آیتالله سید محمدرضا سعیدی در زندان ساواک (21 / 3 / 1349) نیز از جمله موضوعاتی بود که وی را مجدداً در کانون توجه ساواک قرار داد.
از آن جا که آیتالله سعیدی از نامدارترین شاگردان امام خمینی بود و به جهت مبارزات سیاسیاش پیوسته تحت نظر ساواک قرار داشت و بارها توسط آنان دستگیر و ممنوعالمنبر شده بود، لذا ساواک نسبت به انتشار خبر شهادت وی و انتشاردهندگان این خبر حساسیت بسیار داشت.
در این میان حجتالاسلام کافی با شنیدن خبر شهادت آیتالله سعیدی از پای ننشست و خبر شهادت وی را در یک ملاقات خصوصی در مدرسه برهان شهر ری منتشر کرد. پس از آن نیز بلافاصله راهی مشهد شد و ضمن اقامت در منزل پدر همسرش، آیتالله شاهرودی این خبر را به تمام افرادی که به دیدارش میآمدند ابلاغ کرد.
❌ادامه در پست های بعدی...
#شماره_یازدهم
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚 ستاندن حکومت از نالایقان و بازگرداندن آن به اهلش
این آیه اشاره ای صریح به رویدادهای پس از ظهور و به ارث رسیدن زمین به صالحان دارد.
وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ اْلأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصّالِحُونَ
كلمه "ارض" در این آيه، سراسر كره زمين را شامل ميشود و اين فقط در زمان ظهور امام زمان (علیه السلام) تحقّق خواهد يافت.
"ارث بردن"، يعني اينكه وارث در نحوه استفاده از مال و همه منافع آن، اختيار كامل داشته باشد و چنين استفاده ای از منافع زمين، تنها در زمان ظهور براي "بندگان صالح" فراهم است.
البته، عده اي ديگر اين برداشت را نمي پذيرند، بلكه معتقدند: آيه عام است و در هر زمان امكان دارد عده اي از "بندگان صالح" زمين را به "ارث" ببرند.
هر چند محدوده اي معين و كوچك از زمين را در اختيار داشته باشند و با برقراري حكومت ديني، بتوانند از منافع شان بهره ببرند.
با اين همه، حكومت امام زمان (علیه السلام) مصداق كامل و تمام اين آيه شريفه است. امام باقر (علیه السلام) ميفرمايد:
«و قوله (وَلَقَدْ كَتَبنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعدِ الذِّكر)قال: اَلكُتُبُ كُلُّها ذِكر، (وَاَنَّ الاَرضَ يَرِثُها عِبادِي الصالِحُونَ) قالَ: اَلْقائِمُ(علیه السلام) وَاَصحابُه»؛ (مجمع البيان، ج 4)
مراد از كلمه «ذكر» در «وَلَقَد كَتَبنا...» همه كتاب هاي پيامبران است. و مراد از «اَنّ الاَرضَ...» قائم (علیه السلام) و ياران اوست.
📙 (درس مهدویت آیتالله محمدعلی ناصری استاد اخلاق و مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج))
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤️ همسر خوب، بهترین آرامش
امام رضا(ع): بنده مؤمن، هیچ بهره ای نبرده است که بهتر از همسر خوب و شایسته ای باشد که هنگام حضور شوهر، مایه ی خوشحالی او و در غیاب شوهر، نگهدار ناموس و مال او باشد.
حضرت زهرا(س) چگونه برای علی (ع) مایه آرامش بود؟ امام علی(ع): وقتی به خانه می آمدم و به زهرا نگاه می کردم، همه ی غم و اندوهم برطرف می شد.
هرگز کاری نکردم که فاطمه از من خشمناک شود، فاطمه نیز هرگز مرا خشمناک نساخت.
📚وسائل الشیعه ج۲
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
27.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 موضوع شناخت امام زمان عج
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚غش در معامله
در تاريخ نوشته اند: در كربلاى معلى عطارى بود شديدا مريض می شود، جميع اجناس دكان و اثاث البيت منزل خود را به جهت معالجه فروخت، خرج كرد، اثر نكرد، روز به روز بدتر شد و اثر خوبى مشاهده نمیكرد، جميع اطباء اظهار يأس نمودند،
راوى گفت: يك روز من رفتم به عيادتش ديدم بسيار بد حال است و به پسرش میگويد: فلان ظرف را بردار، ببر بازار بفروش و پولش را بياور كه به مصرف خود صرف نمايم، شايد راحت بشوم به مردن يا خوب شدن، گفتم: معنى اين حرف را نفهميدم و ندانستم چه چيز است، ديدم آهى كشيد، گفت: فلانى من سرمايه زيادى داشتم و جهت ترقى من اين بود كه در فلان سال مرضى در كربلا شايع شد كه اطبا علاج آن را منحصر كردند به آبليموى شيرازى از اين جهت آب ليمو خيلى گران شد و كمياب هم شد من قدرى آب ليمو داشتم، دوغ زيادى مخلوط كردم به او بوى آب ليمو از آن فهميده میشد و آن را به قيمت آب ليمو خالص میفروختم تا آن كه منحصر شد وجود آب ليمو به دكان من، من هم غش زيادى میزدم و میفروختم و سرمايه من زياد شد.
و در ميان صنف خودم مشهور شدم به ابوالالوف، پدر ميليونها، تا اينكه مبتلا شدم به اين مرض و هر چه داشتم فروختم و از براى من چيزى باقى نماند بغير همين متاع، گفتم اين را هم بفروشند شايد خلاص شوم يا بميرم و يا خوب بشوم.
اين هم اثر و نتيجه غش و خيانت به مردم كه عاقبت چنين است كه ملاحظه فرموديد، هيچ چيزى براى خودش نماند الا بدبختى و عذاب اخروى.
📚جامع الدرر ج ۲ ص۶۸
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚توبه یعنی...
هر آن چیزی که روح انسان را یک گام از تعالی و تکامل مورد نظرش باز میدارد، گناه است. غفران یعنی پر کردن این خلأ، این کمبود روح، این زخم روان، این نقیصهای که در نفس او به وجود آمده است، این برطرف شود، چگونه؟ با جبران کردن.
خدای متعال نمیگوید چون تو گناه کردی حالا هرچه کار نیک بکنی، ما آن گناه را اصلا از بین نخواهیم برد. لج نمیکند خدا. (وَ إِنّی لَغَفَّارٌ) ما لجباز نیستیم، ما غافریم، ما خلأها را پر میکنیم، زخمها را التیام میدهیم. اما برای چه کسی؟ «لِمَن تابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا ثُمَّ اهْتَدَى» به یقین من آمرزنده کسی هستم که توبه کند و ایمان بیاورد و کار شایسته نماید و به راه راست رهسپار شود. من بخشندهام برای آن که توبه کند.
توبه کند یعنی چه؟ یعنی برگردد. راه تکامل شما از اینجا بود، شما باید این طرفی میرفتید؛ حاضریم شما را ببخشیم، کِی؟ وقتی بروید بهطرف تکامل، مجددا به راه درست برگردید. (لِمَن تابَ) توبه کند، یعنی برگردد. توبه یعنی برگشتن. ایمان خود را قوی کند، عمل صالح کند. عمل! نباید از عمل غافل بود و به سخن گفتن و دل خوش داشتنِ خود بسنده کرد.
مغفرت این نیست که خدای متعال بیحساب، از روی دلبخواه، یک کسی را مورد لطف بیجایی قرار بدهد، بدون اینکه خود او کوششی در راه این لطف الهی کرده باشد.
👤 رهبر انقلاب
📚 برگرفته از جلسه نخست کتاب
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج 🌹
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 علائم آخرالزمان
شهوت گرایی و لذتجویی "همّ و غم مردم (در آخرالزّمان) به سیر کردن شکم و رسیدگی به شهوتشان خلاصه می شود، دیگر اهمیّت نمی دهند که آنچه می خورند حلال است یا حرام؟ و اینکه آیا راه اطفای غرایزشان مشروع است یا نامشروع؟!
📚اصول کافی، ج۸، ص۴۲
زنان در آن زمان، بی حجاب و برهنه و خودنما خواهند شد. آنان در فتنه ها داخل، به شهوت ها علاقه مند و با سرعت به سوی لذّت ها روی می آورند.
خواهی دید که زنان با زنان ازدواج می کنند. درآمد زنان از راه خودفروشی و بزهکاری تأمین می گردد. آنان حرام های الهی را حلال می شمارند و بدین سان در جهنّم وارد و در آن جاودان می گردند.
🔴 مرگ های ناگهانی
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود : « قیامت برپا نمی گردد ، تا این که مرگ سفید ظاهر شود . گفتند : ای رسول خدا ! مرگ سفید چیست ؟ فرمود : مرگ ناگهانی ».
📚الفائق ، ج۱ ،ص۱۴۱
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی