🔴 علائم ظهور؛ نابودی جنگل ها
🌕 امیرالمومنین علی علیهالسلام فرمودند: «وَ اُنْجِدَ الْعِیصُ...»؛ هنگامی که جنگلها (در اثر قحطی و کمی باران، یا آتش سوزیها بر اثر دست های انسانی..) خشک شوند... در آن زمان مهدی عجلالله فرجه، ظهور نماید!
📗الزام الناصب، ص۸۶۳
⭕️ چندسالی شاهد آتش سوزی جنگل ها در فصل تابستان هستیم؛ و جالبه که آنرا به گردن افزایش دمای زمین میاندازند؛ آتش سوزی جنگل ها به دلیل گرمای زمین یک نظریه کاملا احمقانه ست؛ اگر یک برگ خشک شده را صدسال هم جلوی نور خورشید بگذاریم آتش نمیگیرد.
✅ هدف از آتش افروزیهای عمدی و سازمان یافته جنگل ها و مراتع در جهان، ایجاد قحطی مصنوعی و تحت کنترل قرار دادن منابع غذایی میباشد. هدفشان این است همه چیز را از بین ببرند تا انسانها نتوانند در طبیعت دوام بیاورند و وابسته به سیستم و چرخه زندگیِ باشند که برایشان طراحی کردند.(که این بخشی از همان ریست بزرگ است.)
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
30.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سخنرانی شهید کافی
درباره زبان (قسمت اول )
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤️ داستانهایبحارالانوار
کار شیطانی!!!
امام صادق (علیه السلام) حال یکی تاجران را جویا شدند.
یکی از حاضران گفت:او آدم خوبی است، ولی تنها عیبش این است که تجارت را ترک کرده و بیکار است.
حضرت سه بار فرمودند: "عمل الشیطان" ترک تجارت و بیکاری کار شیطانی است.
سپس فرمودند: رسول خدا شتری را که از شام آورده بودند خرید و آن را فروخت، و باسود آن، وام خود را پرداخت کرد و بقیه را بین خویشاوندان خود تقسیم نمود، خداوند در باره تاجران خوب میفرماید:
«رجال لا تلهیهم تجارة و لا بیع عن ذکر الله: [۱] مردانی هستند که تجارت و داد و ستد، آنها را از یاد خدا باز نمی دارد، آنان تجارت و مادیات را پلی برای هدفهای خدا پسند قرار میدهند.»
📚۱. نور آیه ۳۱.
بحار ج ۸۳، ص ۵.
📌 بنابراین بیکاری عمل مخرب شخصیت و زندگی است که باید از آن به شدت بر حذر بود.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤️ شهید کافی در جمع خادمان مهدیه تهران
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 توبه نمیکنیم چون خود را بد نمیدانیم!
حضرت آیتالله بهجت (ره)
حوادثی که اتفاق میافتد، نتیجه کارهای ماست که بر سر ما میآید: « وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْديكُمْ؛ هر مصیبتی به شما میرسد، بهواسطه اعمال شماست».(شوری: ۳۰)
آیا نباید به فکر باشیم و از گناهان گذشته که باعث این همه بلاها و مصیبتها شده است، توبه کنیم؟ ولی ما توبه نمیکنیم، چون کارهای خود را بد نمیدانیم، و به خود و کارهای خود خوش بین هستیم! آیا در این حوادث و گرفتاریها که از هزار سال پیش به ما خبر دادهاند، نباید شرح صدر پیدا کنیم و همانطور که دستور دادهاند باشیم؟! که فرمودهاند: «تَمسکوا بِالأَمْرِ الأولِ؛ به دستور اول تمسک بجویید [و عمل کنید]»
یعنی اینکه به یقینیات اعتقاد داشته باشیم و به واضحات و ضروریات دینی عمل کنیم، و در موارد شک و تردید احتیاط نماییم. و نیز در مثل این زمانه که اهل ایمان به بلاهای فراوان مبتلا هستند، چنانکه دستور دادهاند، دعای فرج را زیاد بخوانیم.
📚 در محضر بهجت، ج٢، ص١٣٩
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚چهره حضرت ولی عصر (عج)
متأسفانه يكي از جفاها و ظلمهايي كه به امام زمان(ع) ميشود همين است كه چهرهي حضرت را بعضيها متأسفانه چهرهي خشني شناختند. حالا يا در اثر جهالتها و بيمعرفتيها، يا در اثر بد معرفي كردنها، يا در اثر غرض ورزيها، به هر حال هرچه كه هست بعضيها اين چهرهي نوراني و اين دل رئوف و منور را خشن فرض كردند كه خيلي سختگير است و نعوذ بالله يك شمشيري در دستش هست كه همينطور از كشته، پشته ميسازد و جويهاي خون راه مياندازد.
ميدانيد اين نگاه به وليعصر(ع) باعث مي شود كه ميل به ظهور را در بعضيها بگيرد. بعضيها حتي دعا براي ظهور هم نميكنند. بعضيها ميگويند: ما آلوده هستيم، گناهكار هستيم. حضرت وقتي اينطور بخواهد بيايد، ظهور كند، برخورد داشته باشد و سختگير باشد، طبيعتاً ميخواهد با ما برخورد كند. پس براي چه دعا كنيم كه بيايد؟ دعا كنيم كه با ما برخوردي صورت بگيرد؟
يا حداقل اينطور ميگويند كه: چون گنهكار و آلوده هستيم، جزء ياران حضرت كه نميتوانيم باشيم. بنابراين جايگاه و موقعيت و ارزشي در حكومت و دولت حضرت نخواهيم داشت. پس ديگر آمدن و نيامدنش براي ما چيزي ندارد. آمدنش براي ما حسني ندارد. اين نگاه خيلي نگاه اشتباهي است. اگر ديده شود كه سختگيري حضرت براي مردم نيست. براي يك عده علف هرزهايي است، معاند، لجوج، عنود كه با وجود اينكه حق بر آنها آشكار شده و حجت بر آنها تمام شده مهلت به آنها داده شده كه حقيقت را بفهمند، و همه گونه دلايل و براهن براي آنها آورده ميشود يك عده كافر لجوج يا مشرك منافق يا امثال اين تيپ افراد كه علف هرزهاي انسانيت هستند، اينها برداشته ميشوند.
و الا بقيهي مردم، حتي آنهايي كه گناهاني داشتند، آلودگيها و اشتباهات و خطاهايي در اثر تربيتهاي نامناسب اجتماعي داشتند، در اثر حكومتها و حاكميتهاي اشتباه بر جهان و ولايتهاي ابليسي داشتند، با همهي آنها با رأفت و رحمت برخورد خواهد شد و به گونهاي كه انسان از اين رأفت شرمنده ميشود.
📚از بیانات حجت الاسلام عالی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
35.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سخنرانی شهید کافی
درباره زبان (قسمت دوم و آخر)
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
⛔️نشان خیانت بر او بگذار ...
📝امام علی علیه السلام خطاب به مالک اشتر:
🔹ای مالک!
«سپس با فرستادن مأموران مخفیِ راستگو و باوفا کارهای آنان (کارگزاران) را زیرنظربگیر ! زیرا بازرسی مداوم پنهانی ، سبب می شود که آنها به امانتداری و مدارا کردن به زیردستان ترغیب شوند .
🔹 اعوان و انصار خویش را سخت زیرنظر بگیر .
اگر یکی از آنهادست به خیانت زد و مأموران مخفی تو به اتفاق چنین گزارشی دادند
به همین مقدار ازشهادت قناعت کن
و او را زیر تازیانه کیفر بگیر و به مقدار خیانتی که انجام داده ، او را کیفر نما ،
سپس وی را در مقام خواری و مذلت بنشان ،و #نشان_خیانت را بر او بگذار و گردنبند ننگ و تهمت را به گردنش بیفکن»
📚(نهج البلاغه/عهدنامه مالک اشتر
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 علائم ظهور؛ نابودی جنگل ها
🌕 امیرالمومنین علی علیهالسلام فرمودند: «وَ اُنْجِدَ الْعِیصُ...»؛ هنگامی که جنگلها (در اثر قحطی و کمی باران، یا آتش سوزیها بر اثر دست های انسانی..) خشک شوند... در آن زمان مهدی عجلالله فرجه، ظهور نماید!
📗الزام الناصب، ص۸۶۳
⭕️ چندسالی شاهد آتش سوزی جنگل ها در فصل تابستان هستیم؛ و جالبه که آنرا به گردن افزایش دمای زمین میاندازند؛ آتش سوزی جنگل ها به دلیل گرمای زمین یک نظریه کاملا احمقانه ست؛ اگر یک برگ خشک شده را صدسال هم جلوی نور خورشید بگذاریم آتش نمیگیرد.
✅ هدف از آتش افروزیهای عمدی و سازمان یافته جنگل ها و مراتع در جهان، ایجاد قحطی مصنوعی و تحت کنترل قرار دادن منابع غذایی میباشد. هدفشان این است همه چیز را از بین ببرند تا انسانها نتوانند در طبیعت دوام بیاورند و وابسته به سیستم و چرخه زندگیِ باشند که برایشان طراحی کردند.(که این بخشی از همان ریست بزرگ است.)
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 ورودبرخدایکریم
مردی حکیم از گذرگاهی عبور می کرد ، دید گروهی می خواهند جوانی را به خاطر گناه و فساد از منطقه بیرون کنند و زنی از پی او سخت گریه می کند .
پرسیدم این زن کیست ؟ گفتند : مادر اوست . دلم رحم آمد ، از او نزد جمع شفاعت کردم و گفتم : این بار او را ببخشید ، اگر به گناه و فساد بازگشت بر شماست که او را از شهر بیرون کنید .
حکیم می گوید : پس از مدتی به آن ناحیه بازگشتم ، در آنجا از پشت در صدای ناله شنیدم ، گفتم شاید آن جوان را به خاطر ادامه گناه بیرون کردند و مادر از فراق او ناله می زند . در زدم ، مادر در را باز کرد ، از حال جوان جویا شدم .
گفت : از دنیا رفت ولی چگونه از دنیا رفتنی ؟ وقتی اجلش نزدیک شد گفت :
مادر همسایگان را از مردن من آگاه مکن ، من آنان را آزرده ام و آنان مرا به گناه شماتت و سرزنش کرده اند ، دوست ندارم کنار جنازه من حاضر شوند ، خودت
عهده دار تجهیز من شو و این انگشتر را که مدتی است خریده ام و بر آن « بسم اللّه الرحمن الرحیم » نقش است با من دفن کن و کنار قبرم نزد خدا شفاعت کن که مرا بیامرزد و از گناهانم درگذرد . به وصیتش عمل کردم ، وقتی از دفنش برمی گشتم گویی شنیدم : مادر برو آسوده باش ، من بر خدای کریم وارد شدم
📚تفسیر روح البیان : 1 / 337
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
10.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴حکایتی از لیلی و مجنون
با صدای شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 داستان مرد حمال از زبان شهید کافی:
ﻳﻚ ﺷﺐ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻣﻲﺭﻓﺘﻢ ﻣﺠﻠﺲ، ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺭﻓﻘﺎﻱ ﺍﻫﻞ ﻋﻠﻢ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻛﺮﺩ...
ﮔﻔﺖ ﺑﺮﺍﺩﺭﻡ ﺍﺯ ﺷﻬﺮ ﺭﺍﻣﺴﺮ ﺑﺮﺍﻳﻢ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻛﻪ ﻓﻠﺎﻥ ﻛﺲ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻓﻠﺎﻥ ﻣﺤﻠﻪ ﻣﻲﻧﺸﻴﻨﺪ ﻭ ﺣﻤﺎﻝ ﺍﺳﺖ، ﺍﻳﻦ ﺑﻴﺴﺖ ﺗﺎ ﮔﻮﻧﻲ ﺑﺮﻧﺞ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺳﺮﺍ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺳﺮﺍ ﺑﺮﺩﻩ.
ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﻫﻮﺍﻱ ﮔﺮﻡ ﻭ ﻋﺮﻕ ﺭﻳﺰ، ﺩﻭ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ. ﺍﻳﻦ ﻭﻗﺘﻲ ﺩﻭ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻭﺍﻧﺴﺮﺍ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻣﺪﻩ، ﺩﻳﺪﻩ ﻳﻚ ﺑﭽﻪ ﺍﻱ ﭼﻨﺪ ﺑﻠﻴﻂ ﺩﺳﺘﺶ ﮔﺮﻓﺘﻪ، ﻣﻲﮔﻮﻳﺪ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻣﻲﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﻭ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺑﺪﻫﺪ ﻳﻚ ﺳﺎﻋﺖ ﺩﻳﮕﺮ ﻛﻪ ﻗﺮﻋﻪ ﻛﺸﻲ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ ﺳﻲ ﻫﺰﺍﺭ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﺑﻴﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺑﻠﻴﻂ ﺑﮕﻴﺮﺩ.
ﺍﻳﻦ ﺣﻤﺎﻝ ﻫﻢ ﺑﺎﻭﺭ ﻛﺮﺩﻩ، ﺁﻣﺪﻩ ﭘﻴﺶ ﺍﻳﻦ ﺑﭽﻪ، ﻛﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﻣﻦ ﺭﺍ ﺑﮕﻴﺮ، ﻫﻤﺎﻥ ﺑﻠﻴﻄﻲ ﻛﻪ ﺳﻲ ﻫﺰﺍﺭ ﺗﻮﻣﺎﻧﻲ ﻫﺴﺖ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺪﻩ.
ﺍﻳﻦ ﺑﭽﻪ ﻫﻢ ﺧﻴﻠﻲ ﺯﺭﻧﮓ ﺑﻮﺩﻩ ﻳﻚ ﺧﺮﺩﻩ ﺑﻠﻴﻂﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎﻟﺎ ﻭ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻛﺮﺩﻩ، ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻴﺎ ﺍﻳﻦ ﻳﻜﻲ ﺭﺍ ﺑﮕﻴﺮ...
قسمت اول مرد حمال
❌ ادامه در پست های بعدی...
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی