🔴آنچه میتوانی ببخشی، ثروت واقعی توست
✍چوپانی به عالِمی که در صحرا تشنه بود، کاسهای شیر داد. سپس رفت و بزی برای او آورد و ذبح کرد.
عالِم از سخاوت این چوپان که تعداد کمی بز داشت، در حیرت شد. پرسید:
چرا چنین سخاوت میکنی؟
چوپان گفت:
روزی با پدرم به خانه مرد ثروتمندی رفتیم. از ثروتِ او حسرت خورده و آرزوی ثروت او را کردم. آن مرد ثروتمند لقمه نانی به ما داد.
پدرم گفت:
در حسرت ثروت او نباش، هرچه دارد و حتی خود او را، روزی زمین به خود خواهد بلعید و او فقط مالک این لقمه نانی بود که توانست به ما ببخشد و از نابودی نجاتش دهد. بدان ثروت واقعی یک مرد آن است که میتواند ببخشد و با خود از این دنیا به آن دنیا بفرستد.
چوپان در این سخنان بود و بز را برای طبخ حاضر میکرد که سیلی از درّه روان شد و گوسفندان را با خود برد.
چوپان گفت:
خدایا! شکرت که چیزی از این سیلاب مرا مالک کردی که بخشیدم و به سرای دیگر فرستادم.
عالِم که در سخن چوپان حیران مانده بود، گفت:
از تو چیزی یاد گرفتم که از هیچکس نیاموخته بودم. مرا ثروت زیاد است که 10 برابر آنچه این سیلاب از تو ربوده است، احشام خریده و به تو هدیه خواهم کرد.
چوپان گفت:
بر من به اندازه بزهایم که سیلاب برد، احسان کن، که بیش از آن ترس دارم اگر ببخشی، دستِ احسان مرا با این احسان خود بهخاطر تیزشدن چاقوی طمعم بریده باشی.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
🔴 منبر نوزدهم ( قسمت چهارم ) سخنران شهید کافی ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
13.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 منبر نوزدهم ( قسمت پنجم)
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 داستانهایبحارالانوار
فقیر واقعی کیست؟
روزی پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) از اصحاب خود پرسیدند:" فقیر کیست؟"
اصحاب پاسخ دادند: فقیر کسی است که پول نداشته و دستش از مال دنیا تهی باشد.
حضرت فرمودند: «آنکه شما میگویید فقیر واقعی نیست، فقیر واقعی کسی ست که روز قیامت وارد محشر شود در حالی که حق مردم در گردن اوست، بدین گونه که یکی را فحش و ناسزا گفته، مال کسی را خورده، خون دیگری را ریخته، چهارمی را زده، اگر اعمال نیکو و کار خیری داشته باشد در مقابل حقوق مردم از او میگیرند و به صاحبان حق میدهند، و چنانچه کارهای نیکویش کفایت نکند، از گناهان صاحبان حق برداشته و بر او بار میکنند، و روانه آتش دوزخ مینمایند، فقیر و بینوای واقعی چنین کسی است.»
📚 بحار ج ۷۲، ص ۶
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤️ لبخند حضرت مهدی علیه السلام
بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الرحیم
حضرت آیة الله بهجت فرموده است: شخصی می گفت: به همراه رفقا بودم که آقایی را از دور در کوچه دیدم. به دلم افتاد که حضرت امام عصر علیه السلام است. با خود گفتم: وقتی رسید، در دل به او سلام می کنم؛ اگر جوابم را داد، معلوم می شود که خود حضرت است.
هنگامی که از کنارش رد می شدیم، در دل به آن بزرگوار سلام کردم، تبسمی نمود و فرمود: علیکم السلام! به همراهان خود گفتم: آقا را دیدید؟! گفتند: کدام آقا؟! معلوم شد که آنها نه آقا را دیده اند و نه جواب سلام او را شنیده اند![1]
پی نوشت
[1] در محضر آيت الله بهجت، ص 187.
منبع : پاک نیا، عبدالکریم؛ امام زمان (ع) سرچشمه نشاط جهان، ص: 79
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 ساخت مسجدی با هزار درب به دستور امام زمان
🌕 امام باقر علیهالسلام در حدیثی طولانی چنین میفرمایند:
«حضرت مهدی عجل الله فرجه، داخل کوفه میشود. در آن شهر سه گروه خواهند بود که با هم اختلاف دارند؛ ولی این اختلاف از بین میرود و زمینه برای آن حضرت آماده میشود. داخل کوفه گردیده بر منبر بالا میرود و خطبه میخواند. بر اثر شدّت گریه هیچ کس نمیفهمد که او چه میگوید... وقتی که جمعه دوم میآید، مردم گویند: ای فرزند رسول خدا! نماز در پشت سر شما برابر نماز در پشت سر رسول خدا صلی الله علیه و آله است. مسجد گنجایش ما را ندارد. امام مهدی علیه السلام گوید: من مسجدی برای شما میسازم که شما را در خود جای دهد. پس به سوی نجف رفته مسجدی را طرح ریزی میکنند که دارای هزار درب باشد و مردم را در خود جای دهد.
📗بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۳۳۱
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
31.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 علامه حلی و ملابات با امام زمان (عج)
🎙با صدای شهید کافی(ره)
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴🌕پرچمهـــــــای زرد و مرگ ســــــــرخ...
🌕🔴 امام باقر علیهالسلام به نقل از امیرالمومنین علی علیهالسلام در بیان تحولات شام در آخرالزمان فرمودند:
...و پرچمـهای زرد که از مغرب آید تا به شام برسد و این به هنگام بزرگترین بـیتابی و مرگ سرخ است...
«عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ اَلْبَاقِرِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ: قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِذَا اِخْتَلَفَ اَلرُّمْحَانِ بِالشَّامِ لَمْ تَنْجَلِ إِلاَّ عَنْ آيَةٍ مِنْ آيَاتِ اَللَّهِ قِيلَ وَ مَا هِيَ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ قَالَ رَجْفَةٌ تَكُونُ بِالشَّامِ يَهْلِكُ فِيهَا أَكْثَرُ مِنْ مِائَةِ أَلْفٍ يَجْعَلُهَا اَللَّهُ رَحْمَةً لِلْمُؤْمِنِينَ وَ عَذَاباً عَلَى اَلْكَافِرِينَ فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ فَانْظُرُوا إِلَى أَصْحَابِ اَلْبَرَاذِينِ اَلشُّهْبِ اَلْمَحْذُوفَةِ وَ اَلرَّايَاتِ اَلصُّفْرِ تُقْبِلُ مِنَ اَلْمَغْرِبِ حَتَّى تَحُلَّ بِالشَّامِ وَ ذَلِكَ عِنْدَ اَلْجَزَعِ اَلْأَكْبَرِ وَ اَلْمَوْتِ اَلْأَحْمَرِ...»
📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۲۵۳
📗الغيبة (للنعمانی) ج ۱، ص ۳۰۵
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
🔴 منبر نوزدهم ( قسمت پنجم) سخنران شهید کافی ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
12.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 منبر نوزدهم ( قسمت ششم )
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤️ اهمیت ذکر بسم الله ... هنگام غذاخوردن
رسول خدا صلی الله علیه و آله:هنگامی که سفره پهن میشود، چهار ملک حاضر میشوند و هنگامی که بنده "بسم الله" بگوید ملائکه میگویند: خداوند در غذا به شما برکت بدهد. سپس به شیطان میگویند: ای فاسق! خارج شو، قدرتی بر آن ها نداری. زمانی که اهل سفره در آخر غذا بگویند "الحمد لله" ملائکه میگویند خداوند به آن ها نعمت داد و آن ها شکر را ادا کردند؛ ولی اگر بسم الله نگویند، ملائکه به شیطان میگویند: نزدیک شو ای فاسق و با آن ها بخور و هنگامی که سفره جمع شود و یاد خداوند نکنند، ملائکه میگویند: خداوند به آن ها نعمت داد، ولی آن ها پروردگار خود را فراموش کردند.
📚 المحاسن، ج 2، ص 432
امیرالمومنین علیه السلام:کسی که غذا میخورد، نام خداوند را بر غذا ببرد و اگر فراموش کرد و بعد، خداوند را یاد کرد، شیطان آن چه خورده را برمیگرداند و شخص غذا را به تنهایی میخورد.
📚 المحاسن، ج 2، ص 434
مردی نزد پیامبر صلی الله علیه و آله غذا میخورد و تا آخرین لقمه غذا بسم الله نگفت، هنگام خوردن لقمه آخر گفت " بسم الله اوله و آخره ". پیامبر فرمود: شیطان با او غذا میخورد و هنگامی که بسم الله گفت، شیطان آن چه خورد، بالا آورد.
💢 در روایت آمده است:به امام صادق عليه السلام گفتم: چگونه بر خوراک نام خدا برم؟ فرمود:اگر چند ظرف است، بر هر كدام بسم اللّٰه بگو. گفتم: اگر فراموش كردم؟ فرمود: بگو "بسم اللّٰه من اوله الى آخره"
📚 بحارالأنوار، ج 10، ص 168
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤️ فضایل امام زمان (عج)
شیخ صدوق رحمه الله در کتاب خصال از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل کرده است که فرمودند :
شخصی که در انتظار امر ما بسر می برد مانند کسی است که در خون خود در راه خدا دست و پا می زند .
و حدیث را ادامه دادند تا آنکه فرمودند :خداوند هستی را، به وجود ما آغاز کرده و به وجود ما آن را پایان می دهد، وآنچه را بخواهد محو کند بوسیله مامحو می کند واز بین می برد،و آنچه را بخواهد ثابت نگهدارد بوسیله ما باقی می گذارد و برقرار می سازد،دوران سخت و دشوار را بوسیله مابرطرف می کند،وباران رحمتش را بواسطه ما فرو می فرستد.
پس مغرور نشوید و غرورتان شما را از خداوند دورنکند، آسمان قطره اي از باران خود را از هنگامی که خداوند آن را حبس کرده فرو نفرستاد و اگر قائم ما قیام کند آسمان همه باران خود را فرو ریزد ،وزمین گیاهانش را بیرون آورد، کینه ها ودشمنی ها از دلهاي بندگان برطرف شود، درندگان و چهارپایان با هم سازش کنند، و آن قدر نعمت وامنیت فراوان شود که حتی وقتی زنی مسافت بین عراق و شام را می پیماید جز بر زمین سرسبز قدم نگذارد، و در حالی که زینت و جواهرات خود را بالاي سرش گذاشته باشد کسی متعرض او نشود، درنده اي به او هجوم نیاورد و او ترسی به خود راه ندهد.
و اگر می دانستید ماندن شما در میان دشمنان و تحمل کردن اذیت و آزار آنها چه پاداشی و فضیلتی براي شما دارد مژده اي براي شما بود، و دیدگان شما را روشن می ساخت .
📚کتاب نفیس القطره،جلد اول ، صفحه ۷۹۶
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ چطور ترک گناه کنیم
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
#دلنوشته
💠سوال
قسمت زيادى از قشنگى صحنهى شهادت اصحاب امام حسين(عليه السلام) آن جايىست كه در لحظات آخر جان دادن،امام بر بالين آنها مىرسد و همه به يك كلام مىپرسند:
آيا از من راضى شدهايد؟!
پرسيدن اين سوال خيلى جرأت مىخواهد...
پرسيدن اين سوال يعنى اينكه كارى كردهاى و حالا ميتوانى بپرسى، كارت مورد رضايت واقع شده يا نه...
پرسيدن اين سوال يعنى چيزى در دست دارى و دستانت خالى نيست...
پرسيدن اين سوال يعنى اميدوار بودن...يعنى اميدوار باشى به شنيدن پاسخ آرى…
اصلا پرسيدن اين سوال خودش نيمى از خوشبختىست و جواب امام كه لبخند رضايت است،نيمهى ديگر خوشبختى...
راستى!
ما هم امروز مى توانيم چنين سوالى از امام زمانمان بپرسيم؟؟
#امام_زمان
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی