🔴 حکمت کشته شدن پسر بچه، توسط حضرت خضر علیهالسلام...
باز به راه خود ادامه دادند، تا اينكه پسربچهای را ديدند؛ و او آن پسربچه را كُشت. موسى گفت: «آيا انسان پاكى را، بى آنكه كسى را به قتل رسانده باشد، كُشتى؟! بهراستى كار زشتى انجام دادى»!(کهف/۷۴)
🌕 امام صادق علیهالسلام فرمودند:
«بَیْنَمَا الْعَالِمُ یَمْشِی مَعَ مُوسَی إِذَا بِغُلَامٍ یَلْعَبُ قَالَ فَوَکَزَهُ الْعَالِمُ فَقَتَلَهُ فَقَالَ لَهُ مُوسَی أَ قَتَلْتَ نَفْساً زَکِیَّةً بِغَیْرِ نَفْسٍ لَقَدْ جِئْتَ شَیْئاً نُکْراً قَالَ فَأَدْخَلَ الْعَالِمُ یَدَهُ فَاقْتَلَعَ کَتِفَهُ فَإِذَا عَلَیْهِ مَکْتُوبٌ کَافِرٌ مَطْبُوعٌ.»
«وقتی آن عالم (خضر علیهالسلام) با موسی علیهالسلام راه میرفت، به پسر بچهای رسیدند که مشغول بازی بود، خضر (ع) مشتی به او زد و او را کشت. موسی به او گفت: «آیا انسان پاکی را، بیآنکه قتلی کرده باشد، کشتی؟! بهراستی کار زشتی انجام دادی». در این هنگام حضرت خضر(ع) دست خود را دراز نمود و لباس پسر بچّه را از شانهاش کنار زد و موسی (ع) دید که بر روی شانهٔ پسر نوشته شده بود: ذاتاً کافر است.»
📗تفسیر اهلبیت علیهمالسلام ج۸،ص۵۶۴
📗التفسير (للعیاشی)، ج ۲، ص۳۳۵
📗التفسير القمی. ج ۲، ص ۳۸
📗البرهان فيتفسيرالقرآن،ج۳، ص۶۵۵
📗بحارالأنوار، ج۱۳، ص۳۱۰
✍امور حکیمانه از امام زمان علیهالسلام در عصر ظهور نیز به وفور سر میزند؛ و اگر مانند موسی علیهالسلام تسلیم حکمت او نباشیم سرنوشتی جز جدایی از ولی خدا نداریم!!!
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💔یا صاحب الزمان علیه السلام
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 آغاز مبارزات سیاسی
سخنرانی یک از روشهای مبارزاتی حجتالاسلام کافی به شمار میرفت. وی در جریان مخالفت امام خمینی با لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی و به پیروی از ایشان، فعالیتهای سیاسی خود را آغاز کرد. در نخستین گزارشی که ساواک از وی در تاریخ 14 / 12 / 1341 ثبت کرده، آمده است که شیخ احمد کافی در مراسم روضهای که منزل آقای قمی برگزار شد بالای منبر رفته و به دولت و وزراء توهین کرده است.[3] همین گزارش باعث شد تا ساواک دستور بازداشت وی را صادر کند.
البته پینوشت ساواک در ذیل این گزارش نشان میدهد که در زمان وصول این خبر به ساواک، شیخ احمد در بازداشت به سر میبرد، اما در خصوص علت بازداشت او و مدت آن سندی موجود نیست.
با این وجود چند روز بعد از این سخنرانی که همزمان با حمله نیروهای رژیم شاه به مدرسه فیضیه در فروردین 1342 بود، وی مجدد در منزل آیتالله سیدحسن قمی به منبر رفت و علیه شاه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: «تو چرا ای پادشاه اختیار خودت را به دست اجنبی دادهای یعنی به دست آمریکاییها»
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پیرمردی در بازار قریش
🎙از زبان شهيد حاج شيخ احمد كافے
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
ساواک در اواخر شهریور سال 50 او را احضار و به دلیل طرح مطالبی روی منبر بر ضد دستگاه بازجویی کرده به
قاعدتا به دلیل تذکرات مکرر و نیز سخت تر شدن اوضاع سیاسی کشور در سالهای 51 – 55 اندکی از حدت تندی های مرحوم کافی کاسته شده باشد.
با این حال انتقادهای اجتماعی و اخلاقی او ادامه داشته و یکبار در سال 54 ساواک درخواست کرده است که: به وی تذکر داده شود که در بالای منبر صرفا به مسائل مذهبی پرداخته و از عنوان نمودن مطالب تحریک آمیز اجتناب نماید (ص 393).
اما اینها تأثیر چندانی نداشت. چندی بعد کافی در منبرش در مهدیه گفت: معاویه با زور بر مردم آن زمان حکومت می کرد و می خواست در قلب مردم برای خودش محبت ایجاد کند مگر می شود با زور بر مردم حکومت کرد؟ (ص 401).
ساواک در تاریخ 8/9/54 در باره او نوشت: نامبرده بالا یکی از وعاظ افراطی و اخلالگر است که تحریکات و اقداماتی در زمینه ضدیت مردم با یکدیگر معمول داشته و فعالیت هایی در جهت خلاف مصالح مملکتی و اخلال در نظم عمومی انجام و رویه نامطلوب و نادرست خود را همچنان دنبال می نماید به نحوی که وجود یاد شده در منطقه تهران موجبات بر هم خوردن نظم و آرامش عمومی را فراهم می سازد (ص 402).
نتیجه آن شد که مرحوم کافی را در آذرماه 1354 برای مدت سه سال تبعید به ایلام محکوم کردند (ص 407).
مرحوم کافی در ابتدای اقامتش در ایلام ضمن نامه مفصلی با اظهار بی اطلاعی از علت تبعید خود شرحی از خدمات دینی و اجتماعی خود را طی یک نامه مفصل نوشت.
وی در این نامه در باره اقدامات خود در ساختن درمانگاه ها و مدارس و نیز تلاش برای حفظ اعتقادات مردم و نیز منبرهایش بر ضد دولت بعثی عراق در اخراج ایرانیان را مورد تأکید قرا ر داد.
❌ ادامه در پست های بعدی....
➥ @sheikh_kafi
⛔️ ورود امام زمان ممنوع!!!
شوخی نبود که، شب عروسی بود! همان شبی که هزار شب نمیشود. همان شبی که همه به هم محرمند. همان شبی که وقتی عروس بله میگوید به تمامی مردان داخل تالار محرم میشود...
همان شبی که فراموش میشود «عالَم محضر خداست». آهان یادم آمد! این تالار محضر خدا نیست. تا میتوانید معصیت کنید! همان شبی که داماد هم آرایش میکند...
همه و همه آمدند اما ای کاش امام زمانمان هم می آمد، حق پدری دارد بر ما. مگر میشود او نباشد؟! عروس برایش کارت دعوت نفرستاده بود، اما آقا آمده بود... به تالار که رسید سر در تالار نوشته بودند: «ورود امام زمان ممنوع!!!»
دورترها ایستاد و گفت: «دخترم عروسیت مبارک ولی... ای کاش کاری میکردی تا من هم میتوانستم بیایم... مگر میشود شب عروسی دختر، پدر نیاید؟! من آمدم اما...»
گوشهای نشست و برای خوشبختی دخترش دعا کرد... چه ظالمانه یادمان میرود که هستی. ما که روزیمان را از سفرهٔ تو میبریم و میخوریم اما با شیطان میپریم و میگردیم... میدانم گناه هم که میکنیم باز دلت نمیآید نیمهشب در نماز دعایمان نکنی...
اشتباه میکنند. این روزها نه مانتوهای تنگ و جلو باز مُد است، نه ساپورتهای رنگارنگ، نه انواع شلوارهای پاره و مدلهای موی غربی و نه روابط نامشروع و دزدی. این روزها فقط «درآوردن اشک مهدی فاطمه» مُد شده...
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ موضوع چراغ راه
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 انتقاد امام عصر عجلالله فرجه از شیعیان غافل از روایات...
كَيْفَ يَتَسَاقَطُونَ فِي اَلْفِتْنَةِ وَ يَتَرَدَّدُونَ فِي اَلْحَيْرَةِ وَ يَأْخُذُونَ يَمِيناً وَ شِمَالاً فَارَقُوا دِينَهُمْ أَمِ اِرْتَابُوا أَمْ عَانَدُوا اَلْحَقَّ أَمْ جَهِلُوا مَا جَاءَتْ بِهِ اَلرِّوَايَاتُ اَلصَّادِقَةُ وَ اَلْأَخْبَارُ اَلصَّحِيحَةُ أَوْ عَلِمُوا ذَلِكَ فَتَنَاسَوْا
🌕 شيخ ابو جعفر رضى اللّٰه عنه گويد اين توقيع را سعد بن عبداللّٰه رحمه اللّٰه چنين ثبت كرده است: «بنگر که چگونه در فتنهها سقوط میکنند و در وادى تحیر و سرگردانى گام مىزنند و به چپ و راست مىروند، و از دينشان دست برداشتهاند. آیا آنها در مورد حقّ دچار تردید شدهاند؟ و يا آنكه عناد و دشمنى میورزند؟ یا اینکه از روایات راست و خبرهای صحیحی که به آنها رسیده است بیخبرند؟ و يا آن را مىدانند و خود را به فراموشى مىزنند؟»
📗کمال الدين، ج ۲، ص ۵۱۰
📗بحار الأنوار، ج ۵۳، ص ۱۹۰
📗تفسير کنز الدقائق، ج ۱۰، ص ۱۱۸
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 هرج و مرج و آشوب جهانی در آستانه ظهور
یکی از اهداف گلوبالیست ها در برنامه نظم نوین جهانی، راه انداختن جنگ، ایجاد هرج و مرج، اختلاف بین مردم و ... است؛ تا در این بی نظمی، یک نظم بیرون بکشند و از منجی دروغین خود رونمایی کنند؛ همینطور یکی از علائم آخرالزمانی و از نشانههای نزدیکی قیام امام زمان علیهالسلام نیز فتنه و آشوب، ناامنی و اضطراب همگانی است:
پیامبر (ص):
مهدی این امّت از ماست؛ در وقتی که دنیا هرج و مرج شود، آشوبها ظاهر گردد، راهها بسته شود، مردم به بعضی ديگر هجوم آورند و یکدیگر را غارت کنند؛ در آن موقع خداوند مهدی ما را که نهمین (امام) از نسل حسین علیهالسلام است میفرستد تا دژهای گمراهی و دلهای مهر شده را بگشاید.
امام باقر (ع):
و در حالشان دگرگونى پيدا شده تا جايى كه آرزوكننده از شدّت آنچه از جنون و هاری مردم و خوردن بعضی توسط بعضی میبیند، صبح و شام آرزوی مرگ میکند!
امام مهدی عج:
نشانهٔ ظهور من این است که هرج و مرج و فتنهها (اختلافات) زیاد میشود.
عمار یاسر:
در آخرالزمان.. جنگ ها در زمین بسیار شود!
📗بحارالأنوار، ج۵۲، ص۲۶۶
📗غیبت نعمانی، ص۲۳۴
📗غیبت طوسی، ص ۲۹۹
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 گناه
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
یک دنیا آرامش
یک دنیا تندرستی
و یک عالم
خوشبختی و برکت
خواستارم
لحظه هاتون پر از عطر گل با طراوت
شب تون بخیر🌸
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
ســـــلام
صبح بخیر
ان شـاءالله کـه
جسم و جانتون سالم
لبتـون خـنـدون
خـوبیهاتون پـایـدار
لحظاتتون پـر از برکت
و زندگی تون پراز
شادی و آرامــش باشه
❤️صبحتون مهدوی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴کرامتی از نواب امام عصر عجل الله
بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ
سالروز وفات محمد بن عثمان رحمة الله علیه تسلیت باد ..ایشان دومین نواب خاص امام زمان عجل الله می باشد متاسفانه نتوانستم داستانی از این بنده خاص خدا پیدا کنم .
اما کرامتی معروف از سومین نواب برای شما می نویسم ...ياعلي
از ابوعلی بغدادی نقل است که گفت:
من در بخارا بودم شخصی بنام «جاوشیر» ده قطعه طلا به من داد تا آنها را خدمت حسین بن روح. نائب امام، در بغداد برسانم در بین راه یکی از طلاها گم شد و من متوجه نشدم ولی بعد از ورود به بغداد وقتی که خواستم طلاها را آماده کنم تا به خدمت نائب امام بدهم متوجه شدم که یکی از طلاها گم شده است از پول خودم شبیه آن قطعه را خریدم و به ضمیمه طلاهای دیگر خدمت حسین بن روح بردم و همه را تحویل دادم ولی وی همان سکهای را که خودم خریده بودم به من برگرداند و گفت: سکهای که گم کرده بودی به دست ما رسید.[۱]
[۱] . شیخ عباس قمی، منتهی الآمال، قم انتشارات هجرت، ۱۳۷۳، ج ۲، ص ۷۹۸٫
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 ﺩﻟﺪﺍﺭﻯ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﺼﺮ (ﻋﺞ) ﺑﻪ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ
بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم
ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ ﺑﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﻧﻴﺸﺎﺑﻮﺭﻯ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ: ﺣﺎﻛﻢ ﺳﺘﻤﮕﺮ ﻧﻴﺸﺎﺑﻮﺭ، ﺑﻪ ﻧﺎﻡ (ﻋﻤﺮ ﻭﺑﻦ ﻋﻮﻑ) ﺗﺼﻤﻴﻢ ﮔﺮﻓﺖ ﻣﺮﺍ (ﺑﻪ ﺟﺮﻡ ﺩﻭﺳﺘﻰ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺭﺳﺎﻟﺖ ﻭ ﺗﺸﻴﻊ) ﺍﻋﺪﺍﻡ ﻛﻨﺪ، ﻫﺮﺍﺳﺎﻥ ﺷﺪﻡ، ﺑﺎ ﺑﺴﺘﮕﺎﻧﻢ ﻭﺩﺍﻉ ﻛﺮﺩﻡ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺮﻩ، ﺣﻀﻮﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ (ﻉ) ﺭﺳﺎﻧﺪﻡ، ﻭ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﻗﺼﺪ ﻓﺮﺍﺭ ﻭ ﻣﺨﻔﻰ ﻛﺮﺩﻥ ﺧﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻢ، ﻭﻗﺘﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﺰﺩ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ، ﺷﺮﻓﻴﺎﺏ ﺷﺪﻡ، ﺩﻳﺪﻡ ﭘﺴﺮﻯ ﻛﻪ ﭼﻬﺮﻩ ﺍﺵ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻣﺎﻩ ﺷﺐ ﭼﻬﺎﺭﺩﻩ ﻣﻰ ﺩﺭﺧﺸﻴﺪ، ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﻧﺸﺴﺘﻪ ﺑﻮﺩ، ﺍﺯ ﻧﻮﺭ ﺟﻤﺎﻟﺶ ﺁﻥ ﭼﻨﺎﻥ ﺣﻴﺮﺍﻥ ﻭ ﺷﻴﻔﺘﻪ ﺷﺪﻡ ﻛﻪ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺑﻮﺩ ﺟﺮﻳﺎﻥ ﺧﻮﺩﻡ ﺭﺍ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﻛﻨﻢ، ﺁﻥ ﻛﻮﺩﻙ ﻧﻮﺭﺍﻧﻰ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻓﺮﻣﻮﺩ: (ﺍﻯ ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻢ! ﻓﺮﺍﺭ ﻧﻜﻦ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺷﺮ ﺁﻥ ﺣﺎﻛﻢ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﺮ ﺗﻮ، ﺩﻓﻊ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ).
ﺣﻴﺮﺕ ﻣﻦ ﺯﻳﺎﺩﺗﺮ ﺷﺪ، ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﺴﻜﺮﻯ (ﻉ) ﻋﺮﺽ ﻛﺮﺩﻡ: (ﺍﻳﻦ ﺁﻗﺎﺯﺍﺩﻩ ﻛﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺑﺎﻃﻦ ﻣﻦ ﺧﺒﺮ ﺩﺍﺩ؟ ) ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻫﻮ ﺍﺑﻨﻰ ﻭ ﺧﻠﻴﻔﺘﻰ ﻣﻦ ﺑﻌﺪﻯ: (ﺍﻳﻦ ﻛﻮﺩﻙ ﭘﺴﺮﻡ، ﻭ ﺟﺎﻧﺸﻴﻦ ﻣﻦ، ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ).
ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﺒﺮ ﺩﺍﺩ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺮﺍ ﺷﺮ (ﻋﻤﺮﻭ) ﺣﻔﻆ ﻛﺮﺩ، ﺯﻳﺮﺍ ﻣﻌﺘﻤﺪ ﻋﺒﺎﺳﻰ، ﺑﺮﺍﺩﺭﺵ ﺭﺍ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ ﺗﺎ (ﻋﻤﺮﻭ ﺑﻦ ﻋﻮﻑ) ﺭﺍ ﺑﻜﺸﺪ.
ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺍﻟﺮﺟﻌﻪ ﻓﻀﻞ ﺑﻦ ﺷﺎﺫﺍﻥ، ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻧﻘﻞ ﺍﺛﺒﺎﻩ ﺍﻟﻬﺪﺍﻩ، ﺝ 7، ﺹ 356.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ گرفتن حاجت شیخ احمد کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 دمی با کافی
او همچنین زمامداران فاسد پهلوی را به معاویه و هارونالرشید تشبیه میکرد و اقدامات نادرست آنان را محکوم مینمود و در این راستا گاهی انتقادات خود را متوجه مراکز دولتی نیز میکرد.
وی پیرامون وجود فضای خفقان و اختناقی که توسط رژیم پهلوی در کشور ایجاد شده بود نیز روشنگری میکرد. این مورد در گزارشهای ساواک بدین شرح آمده است:
«... نامبرده در باره سرگذشت امام صادق و ظلم و ستمی که منصور دوانقی نسبت به آن حضرت نموده است، صحبت کرد و گفت: حکومتها همیشه این طور بودهاند. در عصر کنونی بیشتر از آن موقع به وسیله استعمار به مردم ظلم و ستم میشود. اگر الان به زندانها تشریف ببرید میبینید که چقدر افراد بیگناه در آن جا به سر میبرند و همچنین عده زیادی کشته شدهاند...»
مبارزه با فرقه ضاله بهائیت نیز از دیگر محورهای سخنرانی ایشان بود. در واقع در این دوران، مراجع، علما و دیگر وعاظ نیز به صورت پیوسته مردم را نسبت به تفکر و اهداف این فرقه آگاه می کردند.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
هدایت شده از سه شنبه های مهدوی
بسم رب المهدی
حسن بن مثله نقل می کند که در شب سه شنبه ١٧ ماه مبارک رمضان، جماعتی به دنبالم آمدند و مرا نزد امام زمان (عج) بردند.
ایشان به من دستور ساخت مسجد مقدس جمکران و قربانی کردن را دادند.
ما نیز بنا داریم، به مناسبت سالروز فرمان امام عصر (عج) مبنی بر قربانی به حسن بن مثله جمکرانی ، در روز دستور به ساخت مسجد مقدس جمکران ، به نیت سلامتی حضرت ، نذر قربانی داشته باشیم.
#سه_شنبه_های_مهدوی
🤝مشارکت از طریق :
💳 شماره کارت
۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۴۲۱۹۳۹
بنام سه شنبه های مهدوی
(جهت کپی، برروی شماره کارت کلیک کنید.)
📱شماره گیری
*۷۸۰*۳۱۲#
🔗لینک آسان پرداخت
🌐 https://3shanbe.com/ghorbani
کانال رسمی سه شنبه های مهدوی:
➕ https://eitaa.com/joinchat/1043595267Cfd9a9234d0
🔴 پاداش عظیم عمل برای رضای خدا
پس از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، یاران حضرت علی (علیه السلام) نزد زید بن ارقم که یکى از اصحاب رسول خدا و در جریان غدیر خم نیز حضور داشت آمدند و از او گواهى خواستند؛ ولى او چون از طرف حکومت براى خود احتمال خطر مى داد، از بیان حقیقت و جریان غدیر خوددارى کرد.
بعد از گذشت مدتى، همین شخص در بستر بیمارى افتاد.
وقتى امیرالمؤ منین (علیه السلام) شنید که زید بن ارقم مریض حال است، به عیادت و دیدار او آمد.
همین که زید چشمش به جمال نورانى حضرت افتاد گفت مرحبا به امیرمؤمنان که از من عیادت مى نماید، با اینکه از ما دلگیر و آزرده خاطر است.
امام علی (علیه السلام) فرمود اى زید، آن ناراحتى که براى ما به وجود آوردی، هرگز مانع آن نمى شود که ما شرط انسانیت و حق دوستى را فراموش نموده و تو را در حال بیمارى عیادت نکنیم.
سپس فرمودند هر کس مریضى را براى رضاى خداوند عیادت کند، تا هنگامى که در کنار مریض نشسته باشد، در سایه رحمت و لطف الهى خداوند قرار خواهد داشت و چون بخواهد برخیزد که از نزد مریض بیرون رود، خداوند متعال هفتاد هزار ملِک را مأمور مى نماید تا براى او درود و تحیت فرستند و مشمول رحمت الهى قرار مى گیرد.
سپس افزود اى زید، من دوست داشتم که چنین فضیلتى شامل حالم گردد و به همین جهت از تو عیادت کردم.
📚 منابع:
۱. بحارالانوار، جلد ۸۱، صفحه ۲۲۸
۲. دعائم الاسلام، جلد ۱، صفحه ۲۱۸
۳. مستدرک الوسائل، جلد ۲
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فضانورد مسلمانی که در فضا هم نمازش را اقامه میکند
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚داستان کوتاه
طفلی از باغی گردو میدزدید. پسر صاحبِ باغ با چند دوست خود در کنار باغ کمین کردند تا دزد گردو را بیابند. روزی وقتی طفل گردوها را دزدید و قصد داشت از باغ خارج شود لشکرِ کمینکردهها به دنبال طفل افتادند و طفل گردوها را در راه رها کرده و از ترس جان خود فرار کرد.
آنان پسرک را در گوشهای بنبست گیر انداختند و پسرک از ترس بر زمین چمباتمه زد و نشست و دست بر سر گذاشت و امان خواست.
حکیمی عارف این صحنه را میدید که صاحب گردوها چوبی در دست بلند کرده و میگوید: برخیز! چرا گردوهای ما را میدزدی؟!
طفل گفت: من دزدی نکردم. یکی گفت: دستانت رنگی است٬ رنگ دستانت را چگونه انکار میکنی؟ دیگری گفت: من شاهد پریدنت از درخت بودم... حکیم وارد شد و چند سکه غرامت به صاحب مال داد تا از عقوبت او دست برداشتند.
حکیم در کُنجی نشست و زار زار گریست. گفت: خدایا! در روز محشر که تو میایستی و من در مقابل فرشتگانِ توام، چگونه گناهان خود را انکار کنم با اینکه دستانم و فرشتگانت بر حقیقت و بر علیه من گواهی خواهند داد؟!!
خدایا! امروز من محشر تو را دیدم، در آن روز بر من و بر ناتوانیِام رحم نما و با من در محاسبۀ گناهانم تنها و پناهم باش و چنانچه من بر این کودک رحم کردم و نجاتش دادم تو نیز در آن روز بر من رحم فرما و مرا نجات ده!!!
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ موضوع کعبه
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤️ وسوسه انسان توسط شیطان در هنگام مرگ
مال ، اولاد و اموال
مال و اولاد و اعمال فرد از دیگر اموری که برای محتضر به صورت مثالیه خود مجسم می گردد. در فرمایش امام علی آمده است که هنگامی که انسان متوجه مال خود می شود ومی گوید:(ای مال)! به خدا سوگند من بر (جمع) تو حریص و (بر انفاق تو) بخیل بودم (شب و روز خود را برای تحصیل و به دست آوردن تو صرف کردم و چیزی از تو را از خود جدا نمی کردم)، پس چه سود و بهره ای از تو برای من است؟ مال (در جواب) می گوید:کفن خود را از من برگیر (یعنی استفاده تو از من در این حال فقط کفنی بیش نیست).
سپس متوجه فرزندان خود می شود و می گوید:به خدا سوگند! من برای شما پدری مهربان و حامی و نگهدرانده شما بودم، پس (در این حال) چه نفع و فایده ای از شما برای من هست؟ می گویند ما تو را به قبر و گودالی که آرامگاه تو است، می رسانیم و در آن پنهان می سازیم.
متوجه اعمال خود می شود و می گوید:به خدا سوگند! من نسبت به (انجام) تو میل و رغبت نداشتم و تو بر من گران و سنگین بودی، پس چه نفع و فایده ای از تو برای من هست؟ می گوید:من قرین و همنشین تو هستم در قبر و روز رستاخیزت، تا زمانی که من و تو بر پروردگارت عرضه شویم.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
12.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 کیفر اعمال (داستان وزیر و مرد عرب)
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤️ برخورد آیه الله گلپایگانی با حوریان بهشتی
سید جمالالدین گلپایگانی (۱۲۹۵-۱۳۷۷ق) فقیه شیعی قرن ۱۴ هجری قمری، از شاگردان میرزای نائینی بود و تقریرات دروس او را به رشته تحریر درآورد. همچنین با سید حسین بروجردی همدرس و هم مباحثه بود. در جریان جنگ جهانی اول و تهاجم به عراق در مقابله با مهاجمان فعالیت کرد. از وی آثاری بر جای مانده است.
می فرمودند: روزی نشسته بودم، ناگاه وارد باغی شدم که بسیار مجلّل و با شکوه بود و مناظر دلفریبی داشت. ریگهای زمین آن بسیار دلربا بود، و درخت ها بسیار باطراوت و خرّم، و نسیم های جان فزا از لابلای آنها جاری بود.
من وارد شدم و یکسره به وسط باغ رفتم، دیدم حوضی است بسیار بزرگ و مملوّ از آب صاف و درخشان، بطوری که ریگهای کف آن دیده می شد.
این حوض لبه ای داشت و دختران زیبائی که چشم آنها را ندیده، با بدنهای عریان دور تا دور این حوض نشسته و به لبه و دیواره حوض یک دست خود را انداخته و با آب بازی می کنند، و با دست آبهای حوض را بروی لبه و حاشیه می ریزند.
و آنها یک رئیس دارند که از آنها مجلّل تر و زیباتر و بزرگتر بود، و او شعر میخواند و این دختران همه با هم ردّ او را می گفتند و جواب میدادند.
او با آواز بلند یک قصیده طولانی را بندبند میخواند، و هر بندش خطاب به خدا بود که به چه جهت قوم عاد را هلاک کردی، و قوم ثمود را هلاک کردی، و فرعونیان را غرق دریا کردی، و و و. ..؟
و چون هر بند که راجع به قوم خاصّی بود تمام می شد این دختران همه با هم می گفتند: به چه حسابی به چه کتابی؟
❌ ادامه در پست های بعدی...
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
17.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 دیدار با امام زمان عج - علامه حلی
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
در ستایش اتفاقی که محفل در ورزشگاه آزادی رقم زد
امیل دورکیم، پدر جامعهشناسی مناسک را ستایش میکند و آن را محل تولد جامعه انسانی میداند. دورکیم در مهمترین اثرش درباره دین با استناد به دادههای تجربی توضیح میدهد که مناسک به بازسازی و قوام اخلاقی افراد کمک میکند.
دورکیم برای مناسک چهار کارکرد بیان میکند: ۱.انضباط بخش: انسانها در مناسک از طریق تحمیل انضباط و خویشتنداری برای زندگی اجتماعی آماده میشوند. ۲.انسجام بخش: مناسک با گرد هم آوردن مردم، پیوندهای مشترک را ایجاد و تقویت میکند. ۳.حیات بخش: مناسک، میراث جمعی را احیاء و ابقاء میکند و ارزشهای پایدار را به نسلهای آینده منتقل میکند. ۴.شادی بخش: دین در شکل جمعی آن با برانگیختن احساس اطمینان و تنها نبودن به انسان در مواجهه با فقدانها و ناکامیها مانند تجربه مرگ کمک میکند.
واقعیت آن است که غربزدههای کم فهم و جامعهستیز، علیه مناسک میگویند: «مناسک همان فرم از محتوا و معنا تهی شده است». معتقدند دین نباید حیات و بروز اجتماعی داشته باشد اما اگر دین در جامعه نباشد، جامعه جسمی مرده خواهد شد./دکتر علیمردانی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ شیعه و نماز اول وقت
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
❤️ برخورد آیه الله گلپایگانی با حوریان بهشتی سید جمالالدین گلپایگانی (۱۲۹۵-۱۳۷۷ق) فقیه شیعی قرن
و همینطور آن دخترِ رئیس اعتراضات خود را بیان میکرد و اینها همه تأییداً و تأکیداً پاسخ میدادند.
من وارد شدم، ولی دیدم اینها همه با من نامحرمند، لذا یک دور استخر که حرکت کردم از همان راهی که آمده بودم به بیرون باغ رهسپار شدم.
مرحوم آقا سید جمال یک شاگرد مؤمن از شاگردان قرآن کریم بود، و یک تربیت شده به چندین واسطه از مکتب رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم؛ ولی چون این مکاشفه قبل از وصول به مقام کمال روحی برای ایشان رخ داده است و در سِرّ وجود ایشان مسأله هلاکت قوم عاد و ثمود و نوح بدست عوامل غیبیه کاملًا حلّ نشده بوده است، لذا در عالم معنی بصورت اعتراض حوریه های بهشتی تجلّی نموده است، و گرنه در عالم معنی و تجرّد اعتراضی نیست و تمام اهل ملا أعلی در تسبیح و تقدیس وجود و صفات و افعال حضرت احدیت هستند.
و نکته مهمّ که بشارتی برای آن مرحوم بوده است اینکه ایشان آن حوریه ها را بر خود نامحرم دیده است؛ و این یک مژده روحی است که از این منزل که محلّ شبهه و اعتراض است عبور خواهد نمود و به منزلگاه تسبیح و تقدیس مطلق ذات حضرت احدیت عزّ و جلّ خواهد رسید. کما آنکه در مکاشفاتی که در اواخر عمر برای ایشان حاصل شده است این معنی بخوبی روشن و مشهود است که به این مقام نائل شده اند؛ رحمةُ الله علیه رحمةً واسعة. آیا ارزش کلام خدا و بیانات رسول خدا از کلمات آقا سید جمال و أمثال او ضعیف تر و کوتاه تر است!؟ [1]
پی نوشت:
[1] حسینى طهرانى، سید محمد حسین، معاد شناسى، 10جلد، نور ملکوت قرآن - مشهد مقدس - ایران، چاپ: 11، 1423 ه.ق.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
32.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ داستان ازدواج امام حسن عسکری (ع)و حضرت نرجس خاتون
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤️ دمی با کافی
حجه الاسلام کافی در سال 1338 ش به توصیه شهید آیه الله سید اسدالله مدنی جهت وعظ و تبلیغ ، نجف اشرف را ترک نمود و عازم مشهد گردید ، در همین دوران بود که با صبیه ارشد آیه الله سید حسین موسوی خراسانی ( شاهرودی ) – خانم طاهره موسوی خراسانی – ازدواج نمود .
وی پس از ازدواج جهت ادامه تحصیل راهی شهر مقدس قم شده و با عشق و علاقه ای دو چندان در محضر درس علمای قم از جمله آیه الله شیخ محمد یزدی حاضر و کسب فیض نمود .
حجه الاسلام کافی در پاسخ به سؤال مندرج در فرم بیوگرافی ساواک در سال 42 ، میزان تحصیلات خود را خارج فقه و اصول عنوان نموده است . از این زمان به بعد است که به صورت جدی تر ، قدم در عرصه تبلیغ نهاد و به طور تخصصی این رشته را انتخاب و به موعظه و ارشاد پرداخت اندک اندک آوازه منبرهای او از قم و مشهد فراتر رفت و در اقصی نقاط کشور طنین انداز شد .
مردم شهرهای مختلف وی را دعوت و این امر گاهی موجب رقابت بین آنان می گردید . اخلاص و ارادت وی به حضرت بقیه الله الاعظم و ارائه سبکی نوین و منحصر در امر ارشاد ، تبلیغ و تبیین معارف اسلامی وی را محبوب بسیاری نمود .
وی پس از مسافرتهای متعدد و اقامتهای کوتاه مدت در تهران ، نهایتاً با اصرار برخی از دوستانش در اواخر 1342 ش به تهران عزیمت نمود و در خانه ای استیجاری در محله قنات آباد تهران سکنی گزید و پس از مدتی به منطقه امیریه نقل مکان نمود که تا هنگام رحلت در آنجا ساکن بود.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی