❤️ من این همه می آیم تا تو هم لحظه مرگ بیایی (متن سخنرانی شهید کافی)
یک سال اربعین با دوستان از نجف پیاده به کربلا آمدیم. به حرم آقا سیداشهداء (ع) که رسیدیم،دیدم یک پیرزن عرب دارد ناله می کند.
گوش دادم ببینم چه می گوید؟ دیدم این پیرزن می گوید: امام حسین (ع) من بچه هایم را رها کرده ام و اینجا آمده ام؛ شوهرم را هم رها کرده ام آمده ام؛خانه و زندگی و گوسفندهایم را هم گذاشته ام و آمده ام سال اولی هم نیست که می آیم بلکه هر سال دارم می آیم. می دانی چرا می آیم. حسین جان! من این همه می آیم تا تو هم لحظه مرگ بیایی.
امام حسین! این مردم هم صبح جمعه می گویند: این همه می آییم که تو هم بیایی. حسین! حسین!حسین جان! این همه می آیم که تو هم بیایی.
خدا نظام رشتی را بیامرزد.
از منبریهای آقا شناس و ارباب شناس بود،مولا شناس بود. نوکر سید الشهدا(ع) بود. گفتند: نظام رشتی وقت مردنش از بستر احتضار بلند شد و نشست. طبع شعری هم داشت. یک وقت دیدند خطاب به ابی عبدالله(ع) کرد:
به هنگام پیری مرانم زپیش
که صرف تو کردم جوانی خویش
حسین جان! وقتی جوان بودم در خانه ات بودم. حسین! حالا که پیر شده ام می خواهی بیرونم کنی؟ حسین!حسین! این موی سر و صورت را در خانه ات سفید کرده ام. حسین! یک عمری گفتم: حسین! حالا کجا بروم؟
به هنگام پیری مرانم زپیش
که صرف تو کردم جوانی خویش
❤️ خدایا! به آبروی اهل بیت(ع) ما را از اهل بیت(ع) جدا نکن!
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
۱۳ خرداد ۱۴۰۳
❤️ از مهمترین ناهنجاری های خانوادگی در آخرالزّمان
ایجاد گسست شدید عاطفی بین اعضای خانواده و از هم گسیختگی خانوادههاست.
از منظر احادیث اسلامی، در آخرالزّمان بنیاد خانودهها به شدّت سست و آسیب پذیر خواهد شد و فسادها، فتنهها و آفتهای فراگیر این دوران، در متن تمام خانههای شرق و غرب عالم نفوذ خواهد یافت و نه تنها فرزندان که پدران و مادران را نیز فراخواهد گرفت:
"در آخرالزّمان، خواهی دید که پدران و مادران از فرزندان خود به شدّت ناراضی اند و عاقّ والدین شدن رواج یافته است
.1 حرمت پدران و مادران سبک شمرده میشود.
2 فرزند به پدرش تهمت میزند، پدر و مادرش را نفرین میکند و از مرگ آنها مسرور میشود.
3 در آن هنگام، طلاق و جدایی در خانوادهها بسیار خواهد شد.
4 در آن زمان، فتنه ها چونان پارههای شب تاریک، شما را فرا میگیرد و هیچ خانهای از مسلمانان در شرق و غرب عالم نمیماند؛ مگر اینکه فتنهها در آن داخل میشوند."
منابع:
خانواده و تربیت مهدوی،ص 39 الی 45، آقاتهرانی و حیدری کاشانی.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
۱۳ خرداد ۱۴۰۳
8.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ داستانی تکان دهنده از آثار لقمه انسان
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
۱۳ خرداد ۱۴۰۳
🔴 داستان دفاع از حریم تشیع
مرحوم سید شرفالدین از علمای بزرگ شیعه، هنگامیکه در زمان عبدالعزیز آل سعود به زیارت خانهی خدا مشرف شد، از جمله علمایی بود که به کاخ پادشاه دعوت شده بود که طبق معمول در عید قربان به او تبریک بگویند.
زمانیکه نوبت به وی رسید و دست شاه را گرفت، هدیهای به او داد که هدیهاش عبارت بود از یک قرآن که در جلدی پوستین نگه داشته شده بود.
ملک، هدیه را گرفت و بوسید و به عنوان احترام و تعظیم، بر پیشانی خود گذاشت.
سید شرفالدین ناگهان گفت: ای پادشاه! چگونه این جلد را میبوسی و تعظیم میکنی، در حالیکه چیزی جز پوست یک بز نیست!؟
ملک گفت: غرض من قرآنی است که در داخل این جلد قرار دارد، نه خود جلد!
آقای شرفالدین فوراً گفت: احسنت، ای پادشاه! ما هم وقتی پنجره یا درب اتاق پیامبر -صلیالله علیه و آله-را میبوسیم، میدانیم که آهن هیچ کاری نمیتواند بکند؛ ولی غرض ما آن کسی است که ماورای این آهنها و چوبها قرار دارد.
ما میخواهیم رسول الله -صلیالله علیه و آله- را تعظیم و احترام کنیم، همانگونه که شما با بوسه زدن بر پوست بز، میخواستی قرآنی را تعظیم نمایی که در جوف آن پوست قرار دارد.
حاضران تکبیر گفتند و او را تصدیق نمودند. آنجا بود که ملک ناچار شد اجازه دهد حجّاج با آثار رسول خدا -صلیالله علیه و آله- تبرّک جویند، ولی آنکه پس از او آمد، به قانون گذشتهیشان بازگشت
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
۱۳ خرداد ۱۴۰۳
39.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ماجرای اصحاب رقیم و نجات آنها از بلا
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
۱۳ خرداد ۱۴۰۳
🔴 مبارزات حضرت مهدی علیهالسلام...
مبارزه با منحرفان فکری و جاهلان...
🌕 فضيل بن يسار گويد: شنيدم امام صادق عليه السّلام مىفرمود: «قائم ما علیهالسلام چون قيام كند از جهل مردم شديدتر از آنچه رسول خدا صلّى اللّٰه عليه و آله با آن از سوى نادانان جاهليّت روبرو شد برخورد مىكند، عرض كردم: اين چگونه ممكن است؟
فرمودند: همانا رسول خدا در حالى به سوى مردم آمد كه آنان سنگ و كلوخ و چوبهاى تراشيده و مجسّمههاى چوبين را مىپرستيدند، و قائم ما چون قيام كند در حالى به سوى مردم مىآيد كه جملگى كتاب خدا را عليه او تأويل مىكنند و بر او بدان احتجاج مىنمايند»
عَنِ اَلْفُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ يَقُولُ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ اِسْتَقْبَلَ مِنْ جَهْلِ اَلنَّاسِ أَشَدَّ مِمَّا اِسْتَقْبَلَهُ رَسُولُ اَللَّهِ مِنْ جُهَّالِ اَلْجَاهِلِيَّةِ قُلْتُ وَ كَيْفَ ذَاكَ قَالَ إِنَّ رَسُولَ اَللَّهِ أَتَى اَلنَّاسَ وَ هُمْ يَعْبُدُونَ اَلْحِجَارَةَ وَ اَلصُّخُورَ وَ اَلْعِيدَانَ وَ اَلْخُشُبَ اَلْمَنْحُوتَةَ وَ إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ أَتَى اَلنَّاسَ وَ كُلُّهُمْ يَتَأَوَّلُ عَلَيْهِ كِتَابَ اَللَّهِ يَحْتَجُّ عَلَيْهِ بِهِ
📗الغيبة(للنعمانی)، ج ۱، ص ۲۹۶
📗بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۳۶۲
📗إثبات الهداة، ج ۵، ص ۱۶۷
→ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
۱۳ خرداد ۱۴۰۳
شهید شیخ احمد کافی
وی در آنجا با اشاره به این که در نزدیکی شهر نو است، از این که این همه جوان متدین جمع می شوند اظهار ش
یکبار هم یوسف کهن که نواری از مرحوم کافی را که شدیدا ضد یهودی بود از یک دوره گرد خریده بود برای مقامات مسؤول برده و اعتراض کرده است که چرا یک روضه خوان بایست اینچنین بر ضد یهود سخن بگوید (ص 394 – 395، 400).
مرحوم کافی در مهر 48 در قم در باره فساد سخنرانی کرد و از جمله در باره سینمای قم به مردم هشدار داد. این بار هم ساواک قم او را خواست و از وی تعهد گرفت که دیگر این مطالب را بیان نکند (ص 206).
زمانی که مرحوم کافی در آبان 48 برای منبر به همدان رفت، پس از یک شب سخنرانی، ساواک از ادامه سخنرانی او ممانعت به عمل آورد (ص 217).
وی در برخی از سخنرانی های خود از اصلاحات ارضی هم انتقاد کرده و زمین های گرفته شده را حرام دانسته به طوری که برخی از کشاورزان رسما نام نوشته و اعلام کرده اند که زمین ها را نمی خواهند (ص 228).
یکی از تکیه کلام های او در باره زن است، بیشتر از این زاویه که در این جامعه زنان و دختران را به فساد کشانده اند. همچنین در باره بکار گیری زنان در امور اجرایی انتقادهایی را مطرح می کند. به علاوه، مسأله حجاب از نکاتی است که وی در باره آن تأکید زیادی می کند.
❌ ادامه در پست های بعدی...
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
۱۳ خرداد ۱۴۰۳
🔴 دمی با کافی
شیخ حسن کافی برایمان توضیح میدهد که اگرچه شروع فعالیتهای سیاسی شهید از سالها قبل از کشته شدنش آغاز میشود، اما نقطه عطف مبارزات وی از اردیبهشت سال ۵۷ یعنی حدود دو ماه قبل از مرگ وی رقم میخورد.
وی این طور شرح میدهد: در اردیبهشت ۵۷ که مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بود، برادرم سخنرانی پرشوری کرد و در آن سخنرانی صراحتا نام حضرت امام(ره) را روی منبر بیان و از ایشان تجلیل کرد که همین ماجرا سبب خشم بیش از پیش رژیم و احضار برادرم بهساواک شد.
شیخ حسن کافی ادامه میدهد: ۳۰ تیر ماه همان سال مصادف شد با نیمه شعبان و امام راحل از نجف اعلام کردند، امسال بهخاطر چهلم شهدای تبریز این میلاد بزرگ را جشن نمیگیریم و چراغانی نمیکنیم،
صبح روز پنجشنبه ۲۹ تیرماه، منوچهر ازغندی رئیس کلانتری ۱۲ برادرم را احضار و از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر بهخاطر این تصمیم نسبت بهایشان و حضرت امام هتاکی و فحاشی میکند و در نهایت پیشنهاد میدهد یا برادرم کلید مهدیه را بهآنها بدهد تا خودشان آنجا را چراغانی کنند، یا طبق رسم هر سال خودش این کار را انجام دهد یا بهمشهد سفر کند که برادرم در آن شرایط مجبورا و تحت فشار، سفر بهمشهد را انتخاب میکند.
❌ از زبان شیخ حسن کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
۱۳ خرداد ۱۴۰۳
6.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 داستان غلام سیاه و ارباب
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
۱۳ خرداد ۱۴۰۳
🔴 حسن کافی در باره نحوه شهادت برادرش اظهار می کند
کتابی توسط وزارت اطلاعات چاپ شده که در این کتاب تمام اسناد ساواک که مربوط به زندگی و فعالیت های اجتماعی و نظری و عقدیتی شهید کافی است
و همچنین نحوه نظارت و کنترل ایشان از طرف سازمان امنیت رژیم شاهنشاهی مطالب خوب و موثری اورده شده که علاقه مندان می توانند با مطالعه این اسناد به واقعیات زیادی از زندگی انقلابی شهید کافی پی ببرند.
وی می افزاید: شهید کافی در یک سانحه تصادف ساختگی که در همین سانحه افراد دیگری نیز زخمی شده بودند به داخل آمبولانس منتقل شده و در حین اعزام به مشهد توسط عوامل ساواک به شهادت می رسد
به گونه ای که بنده بعدا که جنازه ایشان را دیدم سوارخی در کنار سر ایشان وجود داشت که به نظر نمی امد بر اثر تصادف ایجاد شده باشد.
#شهید
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد
۱۳ خرداد ۱۴۰۳
شهید شیخ احمد کافی
یکبار هم یوسف کهن که نواری از مرحوم کافی را که شدیدا ضد یهودی بود از یک دوره گرد خریده بود برای مقام
شهید کافی در تیرماه سال 49 احضار و مورد بازجویی قرار گرفت. این بازجویی در ارتباط با مسائلی بود که پس از شهادت سید محمدرضا سعیدی در مشهد و در دستگاه آقای میلانی رخ داد (ص 256 – 257).
از نظر ساواک چهار نفر عامل سروصدا در مشهد پس از شهادت سعیدی بودند: شیخ عباس طبسی، سید علی خامنه ای، شیخ محمد رضا محامی، و شیخ احمد کافی واعظ (ص 258).
کسی هم برا ی ساواک گفته بود: کافی در مدت اقامت خود در مشهد با حرارت شدید خبر فوت سعیدی را در بین مردم انتشار داد و به هر کس می رسید می گفت سازمان امنیت نسبت به مدرسین قم و تهران فلان کرد سعیدی را به قدری شکنجه داده که شهید شده.
این مطالب را چنان با آب و تاب تعریف می کرد که باعث برهم نظم حوزه علمیه و تحریک عده ای گردید (ص 261). جلسه دوم بازجویی وی هم در ادامه آمده و مبحث همان است (ص 262 – 266).
اما گزارش کافی از شهادت سعیدی که آن را در مجلسی بیان کرده، بینش سیاسی کافی را به خوبی نشان می دهد (ص 280).
سخنرانی های بعدی مرحوم کافی همچنان اعتراض آمیز و انتقادی است: شیعه امام صادق هر چقدر فشار ببیند به کوره حدادی برود و شکنجه ببیند شفاف تر می شود. چرا ثبات قدم ندارید... چرا از پیغمبر، قرآن، امام حسین، امام زمان و نایب امام زمان حمایت نمی کنید (ص 270).
❌ ادامه در پست های بعدی...
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
۱۳ خرداد ۱۴۰۳
۱۳ خرداد ۱۴۰۳