🔴شرح و توضیح بیشتر در باب «یومالإبدال»
از مصادیق «یوم الابدال» میتوان به حادثهای که در سال ۶۱ قمری در دشت کربلا رخ داد اشاره کرد. زمانی که لشکر یزیدیان در برابر سپاه سیدالشهداء علیهالسلام به مقابله پرداخت، و در طی آن تبادلی بین سپاهیان انجام شد.
و در این جریان حضرت حرّ علیهالسلام و چندنفر همراه او که علی الظاهر دشمن امام حسین علیهالسلام بودند، و سد راه آن حضرت شده بودند و اتفاقا یکی از دلائل واقعه کربلا همین وقفهایی بود که جناب حر ایجاد کرد،،، اما در نهایت ایشان هم جزء شهدای کربلا گشتند.
و اینها همگی بهترین نمونه و سند هستند برای اثبات اینکه هرکسی که در «عالم ذرّ» در طی عرضه ولایت اهل بیت علیهمالسلام شیعه شده باشد، خداوند او را در این دنیا داخل در تشیع میکند، و در راه حق قرار میدهد؛ حالا چه بخواهد چه نخواهد!
🌕 امام سجاد علیه السلام فرمودند:
«قَدْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ شِيعَتِنَا مَعَنَا عَلَى وَلَايَتِنَا لَا يَزِيدُونَ وَ لَا يَنْقُصُونَ»
«به تحقیق که خداوند متعال از شیعیان ما (در عالم ذرّ) بر ولایت ما پیمان گرفت؛ که پس از آن، نه یک نفر به آنها اضافه خواهد شد و نه یک نفر از آنها کاسته میشود!»
📗بصائر الدرجات، ج۱ ص۱۸
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📚خداوندی که سرنوشت ما را میداند پس چرا ما را آفریده،اگر نمى توانیم فرد خوبى باشیم؟
اگر معتقد باشیم سرنوشت هر کس از طرف خداوند تعیین شده و کوشش ها براى تغییر سرنوشت بیهوده است، پس انسان موجودى مجبور و بى اختیار است
معناى درست" علم خدا به سرنوشت" آن است که خداوند مى داند که هر فرد انسانى با اختیار و انتخاب خود چه سرنوشتى را براى خود رقم خواهد زد
در قرآن آیات زیادى وجوددارد مانند آیه: «ان الله لا یغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بانفسهم؛ خداوند سرنوشت هیچ قومى را تغییر نمى دهد مگر خودشان آن را تغییر دهند
با یک مثال معناى قضا و قدر الهى روشن مى شود:
«اگر کسى بالاى بام ایوانى خود را روى زمین بیفکند و بگوید: اگر مقدر است بمیرم مى میرم و اگر مقدر است بمانم مى مانم.این گفته درست نیست!
زیرا قضا و قدر الهى این است که بشر داراى اختیار و اراده باشد و بتواند خود را از بام پرت کند و بمیرد و یا آن که از راه بام، پله پله به زیر آید و بماند.
پس به آن کسى که روى بام به قصد افکندن خود ایستاده است باید گفت: تقدیر خداوند درباره مرگ و حیات شما تابع اراده و اختیار شما است.
اگر افکندن از بام را اختیار کنى ، مقدر است بمیرى و اگر پله هاى بام را انتخاب کنى ، مقدر است بمانى و در هر دو صورت، قضیه روى قضا و قدر الهى است».
بنابراین نتیجه مى گیریم که براى انسان ها یک سرنوشت نیست بلکه سرنوشت هاى متعددى وجود دارد که مى تواند هر یک را انتخاب نماید و هر کدام از آنها را انتخاب نماید ، خداوند قبلا از آن آگاه بوده است.
📚1.مجموعة آثار ، ج1، ص 38
2.ناصر مکارم شیرازى، انگیزة پیدایش مذاهب، ص 17 – 20 ( با تلخیص).
3. نجم (53) آیة 39.4.
4. رعد (13) آیة 11.5.
5.توحید صدوق (چاپ تهران) ص 337.
6. ناصر مکارم شیرازى، همان، ص 29.7.
7.محمد تقى فلسفى، کودک، ج 1، ص 132
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
12.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 روضه معامله با امام حسین
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 دعای پیامبران الهی برای الحاق به امام مهدی عجل الله فرجه
چنانچه در قرآن میبینیم، همواره دعای انبیاء، الحاق به صالحان بوده:
🌕 از زبان حضرت ابراهیم علیه السلام در سوره شعرا آیه ۸۳: «پروردگارا! به من علم و دانش ببخش، و مرا به صالحان ملحق كن!»
🌕 از زبان حضرت یوسف علیه السلام در سوره یوسف آیه ۱۰۱: «اى آفرينندهی آسمانها و زمين! تو ولىّ و سرپرست من در دنيا و آخرت هستى؛ مرا مسلمان بميران؛ و به صالحان ملحق فرما!»
🌕 از زبان حضرت سلیمان علیه السلام در سوره نمل آیه ۱۹: «...و مرا به رحمت خود در زمرهی بندگان صالحت وارد کن!»
🌕 از زبان حواریون در سوره مائده آیه ۸۴ : «چرا ما به خدا و آنچه از حق به ما رسيده است، ايمان نياوريم، درحالىكه آرزو داريم پروردگارمان ما را در زمرهی صالحان قرار دهد»؟!
✅ و صالحان همان کسانی هستند که خداوند در آیه ۱۰۵ سوره انبیاء، آنان را وارثان زمین قرار داده است: در زبور بعد از ذكر (تورات) نوشتيم: «بندگان شايستهام وارث حكومت زمين خواهند شد».
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴عاقبت صبر و تحمل در برابر بداخلاقی والدین(بسیار زیبا و آموزنده)
علامه طهراني در كتاب نورملكوت قرآن مي فرمايد:
يكروز در طهران، براى خريد كتاب به كتاب فروشى رفتم، مردى در آن أنبار براى خريد كتاب آمده، آماده براى خروج شد كه ناگهان در جا ایستاد و گفت: حبيبم الله. طبيبم الله،یارم....
فهميدم از صاحب دلان است که مورد عنایت خاص خداوند قرار گرفته،گفتم: آقاجان! درويش جان!
انتظار دعاى شما را دارم.چه جوری به این مقام رسیدی؟
ناگهان ساکت شد،گریه بسیاری کرد،سپس شاد و شاداب شد و خندید.
گفت: سید! شرح مفصلی دارد.
من مادر پيرى داشتم، مريض و ناتوان، و چندين سال زمين گير بود.
خودم خدمتش را مینمودم؛ و حوائج او را برميآوردم؛غذا برايش ميپختم؛ و آب وضو برايش حاضر ميكردم؛ و خلاصه بهر گونه در تحمّل خواسته هاى او در حضورش بودم.
او بسيار تند و بداخلاق بود. ناسزا و فحش ميداد؛ و من تحمّل ميكردم، و بر روى او تبسّم ميكردم.
بهمين جهت عيال اختيار نكردم، با آنكه از سنّ من چهل سال ميگذشت. زيرا نگهدارى عيال با اين اخلاقِ مادر مقدور نبود ...
بهمین خاطر به نداشتن زوجه تحمّل كرده، و با آن خود را ساخته و وفق داده بودم.
گهگاهى در أثر تحمّل ناگواريهائى كه از مادرم به من میرسيد؛ ناگهان گوئى برقى بر دلم ميزد، و جرقّه اى روشن میشد؛ و حال بسیارخوشی دست ميداد، ولى البته دوام نداشت و زود گذر بود.
تا يك شب كه زمستان و هوا سرد بود و من رختخواب خود را پهلوى او و در اطاق او پهن میکردم تا تنها نباشد، و براى حوائج، نياز به صدا زدن نداشته باشد.
در آن شب كه من كوزه را آب كرده و هميشه در اطاق پهلوى خودم ميگذاشتم كه اگر آب بخواهد، فوراً به او بدهم،
ناگهان او در ميان شب تاريك آب خواست.
فوراً برخاستم و آب كوزه را در ظرف ريخته، و به او دادم و گفتم: بگير، مادر جان!
او كه خواب آلود بود؛ و از فوريّت عمل من خبر نداشت؛ چنين تصوّر كرد كه: من آب را دير داده ام؛ فحش غريبى به من داد، و كاسه آب را بر سرم زد.
فوراً كاسه را دوباره آب نموده و گفتم: بگير مادر جان، مرا ببخش، معذرت ميخواهم!
كه ناگهان نفهميدم چه شد...
إجمالًا آنكه به آرزوى خود رسيدم؛ و آن برق ها و جرقه ها تبديل به يك عالمى نورانى همچون خورشيد درخشان شد؛ و حبيب من، يار من، خداى من، بانظر لطف و عنایت خاصش به من نگاه کرد و چیزهایی از عالم غیب شنیدم و اين حال ديگر قطع نشد؛ و چند سال است كه ادامه دارد...
📒نور ملكوت قرآن(ج1) ، ص: 141 با اندكي تلخيص
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤️ حضرت معصومه عليها السلام نمايى از حضرت زهرا عليها السلام
شباهتهاى متعددى را مى توان بين حضرت زهرا (س) و حضرت معصومه (س) بيان كرد كه همه، حكايت از شرافت ذاتى حضرت دارند.
مرحوم آيه اللّه العظمى مرعشى نجفی قدس سره از پدر بزرگوار خود -آيه اللّه سيد محمود مرعشى- نقل مى كند كه او در نجف اشرف زندگى مى كرد و بسيار مشتاق بود به طريقى محل دفن جده اش حضرت زهرا عليها السلام را پيدا و زيارت كند.
براى اين مقصود ختم مجرّبى را -كه شامل چهل شب عبادت در حرم اميرالمؤمنين عليه السلام و امور ديگر بود- انجام داد تا شايد حضرت على عليه السلام او را به محلّ قبر شريف حضرت زهرا عليها السلام راهنمايى كند.
شب چهلم، بعد از انجام ختم و توسّل فراوان، به بستر خواب رفت. در عالم خواب به محضر امام باقر عليه السلام يا امام صادق عليه السلام رسيد. امام به او فرمود: «عليك بكريمه اهل البيت- به زيارت كريمه اهل بيت عليهم السلام برو-» پدرم تصور كرده بود منظور امام، زيارت حضرت زهرا عليها السلام است لذا به امام عرض مى كند: قربانت گردم من نيز برنامه ختم را براى همين منظور انجام داده ام تا قبر آن حضرت را نشانم دهيد. امام مى فرمايد: «منظور من قبر شريف حضرت معصومه عليها السلام در قم است. محلّ دفن حضرت زهرا از اسرار الهى است.
طبق وصيت خانم بايد قبر مخفى بماند و من نمى توانم قبر حضرت فاطمه عليها السلام را بر خلاف وصيّت او معلوم كنم. به زيارت حضرت معصومه عليها السلام برو گويا به زيارت حضرت زهراعليها السلام رفته اى»
📚منبع: کريمه اهل بيت عليهم السلام، على اكبر مهدى پور، ص ۴۳
➥ @sheikh_kafi
9.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 مللاقات شیخ حسین آل رحیم نجفی با امام زمان (عج)
سخنران شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 تلاش شیطان پرستان برای خاموش کردن نور مهدویت
⭕️ تولید ویروس رایانهای با نام مهدی Mahdi
⭕️ کارشناسان امنیت اینترنت از وجود یک بدافزار کامپیوتری خبر دادهاند؛ ویروسی با نام «مهدی Mahdi» که قابلیت به سرقت بردن انواع اطلاعات کامپیوتری را دارد... (منبع)
🌕 تلاش ها و فعالیتها بر ضد مهدویت به منظور سیاه نمایی و تخریب وجهه حضرت مهدی علیهالسلام، از مأموریت های شیطان پرستان در عرصه فرهنگی است که تماما از جنس ایجاد رعب و وحشت نسبت به امام زمان است.
🌕 این جمله معروف است تا زمانی که سکه واقعی نباشد، کسی سکه تقلبی ضرب نمیکند؛ بالاخره یک واقعیتی در عالم بهعنوان ظهور امام عصر وجود دارد که شیطان پرستان نیز به آن معتقدند؛ و در صدد تخریب آن برآمدهاند. دشمنان به شدت درحال رصد احادیث و اسناد آخرالزمانی شیعه هستند و با اطلاع از ویژگیهای شخصیت و چگونگی قیام امام زمان، با هدف تعویق در امر ظهور، محتواهایی بصورت معکوس و محرف در زمینه مهدویت تولید میکنند.
🌕 امام حسن مجتبی علیهالسلام:
به خداوند سوگند كه شما هيچ سرّى نداريد جز آنكه دشمنانتان از شما بِدان آگاهترند.
📘بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۲۸۶
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 علائم ظهور؛ نابودی جنگل ها
🌕 امیرالمومنین علی علیهالسلام فرمودند: «وَ اُنْجِدَ الْعِیصُ...»؛ هنگامی که جنگلها (در اثر قحطی و کمی باران، یا آتش سوزیها بر اثر دست های انسانی..) خشک شوند... در آن زمان مهدی عجلالله فرجه، ظهور نماید!
📗الزام الناصب، ص۸۶۳
⭕️ چندسالی شاهد آتش سوزی جنگل ها در فصل تابستان هستیم؛ و جالبه که آنرا به گردن افزایش دمای زمین میاندازند؛ آتش سوزی جنگل ها به دلیل گرمای زمین یک نظریه کاملا احمقانه ست؛ اگر یک برگ خشک شده را صدسال هم جلوی نور خورشید بگذاریم آتش نمیگیرد.
✅ هدف از آتش افروزیهای عمدی و سازمان یافته جنگل ها و مراتع در جهان، ایجاد قحطی مصنوعی و تحت کنترل قرار دادن منابع غذایی میباشد. هدفشان این است همه چیز را از بین ببرند تا انسانها نتوانند در طبیعت دوام بیاورند و وابسته به سیستم و چرخه زندگیِ باشند که برایشان طراحی کردند.(که این بخشی از همان ریست بزرگ است.)
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
صـــحّت معــــرفت به امـــام زمـــــــان (عج)
امام زین العابدین علیه السّلام می فرمایند:
همانا قیام کننده از ما (اهل بیت) دو غیبت دارد که یکی از آنها طولانیتر از دیگری است ... .
و امّا غیبت دیگر، پس مدّت آن به درازا می کشد تا آن حد که بیشتر کسانی که اعتقاد به امامت او (حضرت مهدی علیه السّلام) دارند، از این اعتقاد بر می گردند.
پس ثابت قدم نمی ماند مگر کسی که یقینش محکم و معرفتش صحیح باشد و قلباً پذیرفتن احکام ما برایش سخت نباشد (ظرفیت پذیرش آنچه را ما حکم می کنیم داشته باشد) و تسلیم ما اهل بیت باشد.
این شرط برای هر معرفتی لازم است؛ چه معرفت خدا، چه معرفت رسول صلی الله علیه و آله و سلم و چه معرفت امام علیه السّلام. و به طور کلّی همه معرفتهای دینی باید صحیح و مطابق آنچه خداوند خواسته است باشد.
📚 کمال الدین، باب 31، ح 8.323
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🌼بعد از هر گناه توبه کنید تا خداوند متعال به شما رحم کند!
✍️یک قاضی بسیار مؤمنی در زمان حکومت دنبلیها در شهر خوی به نام شیخ صادق بود. روزی پیرزنی فقیر و بینوا از جوانی نزد او شکایت برد که مرغ مرا این جوان دزدیده است. قاضی آن جوان را احضار کرد و جوان بعد از شنیدن شکایت آن پیرزن، بلافاصله به گناه خود بدون هیچ سخنی اعتراف کرد و سرش را پایین انداخت.
قاضی که خیلی ناراحت بود و تصمیم گرفته بود تا او را به اشدّ مجازات برساند از این اعترافِ جوان خشمش فروکش کرد و دلش به حال او رحم آمد. قیمت مرغِ پیرزن را خودش داد و او را بخشید. بعد از رفتن شاکی و متهم، شاگرد قاضی که یک جوان بود و در محکمه حاضر بود، دید حالِ قاضی دگرگون شد؛ و میگفت: خدایا! این جوان به خطای خود اعتراف کرد و من در صددِ اثبات گناه او برنیامدم.
اگر اعتراف نمیکرد با تحقیقی که در محل میکردم، آبروی او را میبردم و به شدیدترین وجه مجازاتش میکردم. خدایا! من نیز بر جهل و نادانیام در برابر تو اعتراف میکنم که مرا با قضاوتی اشتباه به دستِ خودم، جهل مرا بر خودم و دیگران اثبات نکنی.
خدایا! من در برابر تو به ناتوانی خودم اعتراف میکنم که مرا با قرار دادن در فلاکت و بدبختی، ناتوانی مرا به دیگران اثبات نکنی. خدایا! ناتوانی بیش نیستم که به همه چیز ابتدای کار اعتراف میکنم، دستم را بگیر و مرا ببخش و مرا نَیازمای که من، خود را میشناسم و تو مرا بهتر از من میشناسی.
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 راه های پاک شدن مؤمنان از گناه
یونس ابن یعقوب از امام صادق علیه السلام نقل کرده است:
درخصوص مومنان، هر بدنی که چهل روز آسیبی به آن وارد نشود، ملعون است و دور از رحمت خداوند.
گفتم: واقعا ملعون است؟
فرمودند: بله.
گفتم: واقعا؟
باز فرمودند: بله.
پس چون امام علیه السلام سنگینی مطلب برای من را مشاهده کردند، فرمودند:
ای یونس! از جمله ی بلا و آسیب به بدن همین خراش پوست و ضربه خوردن و لغزیدن و یک سختی و خطا کردن و پاره شدن بند کفش و چشم درد و مانند اینها است، نه لزوما مصیبتهای بزرگ.
مومن نزد خداوند بافضیلت تر و گرامی تر از آن است که بگذارد چهل روز بر او بگذرد و گناهان او را پاک ننماید؛
ولو به یک غم پنهان در دلی ، که او نفهمد این غم از کجا حاصل شده است.
به خدا قسم، وقتی یکی از شما سکه های درهم را در کف دست وزن میکند و متوجه نقصان آن شده و غصه دار میشود، سپس دوباره وزن میکند و متوجه میشود که وزنش درست بوده، همین غصه کوتاه و گذرا موجب آمرزش برخی از گناهان اوست...
📚 الوسائل: 11 / 518 ج 21
البحار: 76 / 354 ج عن کنز الکراجکی: ص 63 بإسناده عن یونس بن یعقوب
#امام_زمان
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی