eitaa logo
شهید شیخ احمد کافی
89.3هزار دنبال‌کننده
15.4هزار عکس
7.3هزار ویدیو
5 فایل
🌹﷽🌹 آثار ماندگار از صدای ماندگار 👇 《رسانه حفظ و نشر آثار #شیخ‌احمد‌ڪافی》 تبلیغات ثامن برندینگ💚👇 https://eitaa.com/joinchat/2308702596Cce98270c04 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
میگم خیلی زشته ڪه ڪانال ☝️🏻 امام ( عج ) خالی بمونه ها اگه بیای تو این ممڪنه تمام ڪانالای دیگه ای ڪه داری رو ڪنی به عشـــق امام زمان بزن روی لینڪ↓ https://eitaa.com/joinchat/371195984Cc861b12aed
‌ امروز نامه ای به کبوتر آرزوها خواهم داد تا به دست خدا برساند و در آن خواهم نوشت خدایا🙏 گره از کار عزیزانم بگشا و جوانه ی امید را در دلشون برویان پنج شنبه تون پراز عشق وامید🕊 → @sheikh_kafi
شهید شیخ احمد کافی
#اخلاق‌مهدوی 2⃣1⃣ اگر ایستاده ای بنشین! خشم، عقل را از کار می اندازد و اگر عقل نباشد، ممکن است کار
3⃣1⃣ صفت خانمان سوز به نظر شما، کسی که داشته های خود را بزرگ و داشته های دیگران را کوچک ببیند، مبتلا به چه مرضی شده است؟ کبر، صفتی خانمان سوز برای انسان است. این صفت مخصوص خداوند است؛ اگرچه شاید متکبر، منکر خداوند نباشد، ولی مدعی صفتی می‌شود که مخصوص خداوند است. امام علی میفرمایند: «در شگفتم از متکبری که دیروز، نطفه‌ای بی ارزش بود و فردا مرداری گندیده خواهد شد» 📚نهج البلاغه، حکمت ۴۵۴ تنها ارتباطی که باید بین منتظر و کبر وجود داشته باشد، رابطه آب و روغن است؛ نه چیزی دیگر. → @sheikh_kafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯آی مردم! مگه شما امام زمان ندارید؟! چرا دست به دامن حضرت مهدی نمی‌زنید؟! متوسل شدن به امام زمان(عج) از زبان بلبل بوستان حضرت مهدی(عج) 🎙شهید حاج شیخ احمد کافی رضوان الله تعالی علیه@sheikh_kafi
📚وصیت مقدس _ یکی از اشکالاتی که می‌شود به مدعیان دروغین کرد، عدم هماهنگی بین گفتار و وقایع خارجیه و همچنین عملشان است. احمد اسماعیل بصری در کتاب «وصیت مقدس» چندین و چندین صفحه را به این اختصاص داده است که: «الوصیة لا یدّعیها الا صاحبه. هر کس که وصیت را مدّعی شد، همو امام است» اما وقتی در کتب روایی نگاهی می‌اندازیم، روایاتی می‌بینیم که خلاف آن بیان شده است. مثلا در کتاب کمال الدین،‌ امام باقر (علیه‌السلام) فرمودند: «مَا خَرَجَ مُوسَى حَتَّى خَرَجَ قَبْلَهُ خَمْسُونَ کَذَّاباً مِنْ بَنِی إِسْرَائِیلَ کُلُّهُمْ یَدَّعِی أَنَّهُ مُوسَى بْنُ عِمْرَان‏. [1] حضرت موسی (علیه‌السلام) خروج ننمود،‌ مگر این که قبل از او پنجاه کذاب از بنی اسرائیل خروج کردند و تمام آن ها مدعی بودند که «موسی بن عمران» هستند!» قضیه از این قرار بود که حضرت یوسف وعده داد که از فرزندان لاوی بن یعقوب (برادر خود) پیامبری به نام «موسی بن عمران» به دنیا خواهد آمد. فلذا بعد از آن 50 مدعی دروغین به نام (موسی بن عمران) ادعا نبوت کرده و به همان وصیت حضرت یوسف (علیه‌السلام) احتجاج کردند![2] بنابراین هیچ بعید نیست که دروغ گویی به دروغ وصیت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) را مدعی بشود، بلکه در قوم بنی اسرائیل اتفاق افتاده است. در ثانی؛ اشخاصی غیر از احمد بصری برای امامت خود به این حدیث الغیبة (موسوم به وصیت) احتجاج کرده‌اند؛ از جمله: 1. علی رضا پیغان؛ 2. عبدالله هاشم؛ وی هنوز زنده است و ادعا دارد همان مهدی دوم و فرزند احمدالحسن (احمدبصری) است! وی مورد تنفر مکتب نجف است! پس چرا خود احمد و مکتبش در نجف به او ایمان نمی‌آورند؟ @sheikh_kafi
📚عیسی ع در جستجوی گنج روزی عیسی به اتفاق حواریون از کنار شهری می گذشتند، در بیرون از شهر گنجی را یافتند و از عیسی خواستند تا زمانی را در مورد گنج جستجو و تحقیق کنند. عیسی گفت؛ شما به کار خود بپردازید. من هم در جستجوی گنج داخل این شهر می روم. عیسی به منزل پیرزنی آمد که با پسرش در نهایت فقر و تنگدستی زندگی می کردند عیسی در چهره پسر آثار رنج و استعداد رشد را دید از او علّت غصه اش را پرسید؟ جوان گفت؛ مدتهاست به دختر پادشاه علاقمندم، اما به علّت فقر جرأات ابراز آن را ندارم. عیسی به او گفت؛ فردا نزد درباریان برو و به آنها بگو که برای خواستگاری دختر پادشاه آمده ام. جوان هم چنین کرد و درباریان او را مسخره کردند تا اینکه پادشاه از جریان مطلع گشت. هنگامی که جوان را نزد پادشاه بردند پادشاه گفت؛ به شرطی دخترم را به تو می دهم که این مقداری را که می گویم یاقوت و مروارید برایم تهیه کنی. جوان جریان را به عیسی گفت و حضرت عیسی او را با سنگ های قیمتی نزد پادشاه فرستاد. پادشاه که می دانست این جوان فقیر است با او صحبت کرد و چون فهیمد عیسی بن مریم این جوان را یاری کرده، دخترش را به عقد او در آورد. پادشاه ولایت عهدی را به دامادش بخشید و پس از چند روز از دنیا رفت و جوان بر تخت پادشاهی رسید. چون عیسی خواست از جوان جدا شود، جوان از او پرسید؛ تو با این همه قدرت، چرا اینگونه فقیرانه زندگی می کنی؟ عیسی فرمود؛ عابد و مومن خدا و کسی که پستی دنیا و فنایی آن را می داند هرگز به این چیزها فکر نمی کند. من در مقام تقرب خدا به لذتی معنوی رسیده ام که لذت دنیوی در برابرش ارزشی ندارد. بعد از آن جوان تخت پادشاهی را ترک کرد و از یاران و اصحاب آن حضرت درآمد. عیسی با جوان نزد یاران خود بازگشت و گفت: این جوان همان گنجی است که گفتم در پی آن به شهر می روم. → @sheikh_kafi
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ 🌹🌹حضرت عیسی علی نبینا وآله وعلیه السلام فرمود: «إِیّاکُمْ وَالنَّظْرَةَ؛ فَإِنَّها تَزْرَعُ فِی قَلْبِ صاحِبِها الشَّهْوَةَ، وَکَفی بِها لِصاحِبِها فِتْنَةً». 🔹 شما را بر حذر می‌دارم از نگاه به نامحرمان، چرا که تخم شهوت را در قلب انسان می‌کارد و او را به هر فتنه و فساد دیگری می‌کشاند. 📖مستدرک الوسائل،ج۱۴،ص۲۷۰ 📖الأمالی للمفید،ص۲۰۸ 📖بحار الانوار،ج۱۴،ص۳۲۵ 🌹میلاد حضرت عیسی علی نبینا وآله وعلیه السلام مبارک باد🌹 → @sheikh_kafi
439782462(4).mp3
6.95M
🎧فایل صوتی 📚داستان و پیرزن ویرانه نشین 🎙 @sheikh_kafi
شهید شیخ احمد کافی
#اخلاق‌مهدوی 3⃣1⃣ صفت خانمان سوز به نظر شما، کسی که داشته های خود را بزرگ و داشته های دیگران را ک
4⃣1⃣ شکم است یا باک ماشین؟! با شکم خود مثل باک ماشین، رفتار نکنید که هرچه داخلش پُرتر باشد بیشتر می‌رود! امیرالمومنین در این باره میفرمایند: «غذای زیاد قلب را می‌میراند؛ همان گونه که آب زیاد، زراعت را از بین می‌برد.» (١) قطعا پُر کردن شکم، اگرچه از مال حلال باشد، انسان را از تعالی و رشد باز می‌دارد و همچنین باعث رشد شهوت می‌شود. امیرالمومنین همچنین میفرمایند: «به خدا [قسم] شکم هیچ کس پُر نمی‌شود، مگر اینکه همه عقل یا قسمتی از آن را از دست می‌دهد.» (٢) علاوه بر این، پُر خوری ضررهای جسمانی نیز دارد. فرد منتظر که به دنبال رشد و تعالی است، اجازه نمی‌دهد موانع، جلوی حرکت او را بگیرند؛ موانع می‌تواند شکم بارگی یا هر چیز دیگری باشد. 📚١. شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج ٢٠، ص ٣٢۵، جمله قصار ٧٢٣ 📚٢. همان، ج ١٩، ص ١٨۶ → @sheikh_kafi
❤️🌹❤️ عالم بہ عشق روے تو بیدار میشود هر روز عا‌شقان تو بسیار میشود وقتے سلام مے دهمت در نگاہ من تصویر مهربانے تو تڪرار میشود سلام بر وارث حیدر ڪرار✋❤️ → @sheikh_kafi
📚شناخت مدعی دروغین یمانی اولی الامر چه کسانی هستند؟ احمد بصری در جواب سوالی که در خصوص آیه یا ایها الذین آمنوا اطعیوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم از اوشده است در بیان اینکه اولی الامر چه کسانی هستند میگوید: اولی الامر ائمه علیهم السلام و مهدیین هستند. 🗞 جواب المنیر،ج۲،ص۶۶ اما وقتی به کلام پیامبر اکرم صل الله علیه وآله مراجعه می کنیم. متوجه می شویم بر خلاف ادعای احمد بصری بیان شده است. به نقل از جابر جعفى: شنيدم جابر بن عبد اللّه انصارى مى گفت: چون خداوند عزّوجلّ آيه «خدا را اطاعت كنيد و از پيامبر و اولياى امر خود نيز فرمان بريد» را بر پيامبر خود محمّدصل الله علیه وآله نازل كرد، عرض كردم: اى رسول خدا! خدا و رسول او براى ما معلوم است اما اولياى امر كه خداوند اطاعت از آنان را به اطاعت خود بسته است چه كسانى هستند پیامبر اکرم صل الله علیه وآله فرمود: اى جابر! آنان همان جانشينان من و پيشوايان مسلمانان بعد از من هستند. اولين آنها على بن ابى طالب است، سپس حسن، بعد حسين، بعد على بن حسين، بعد محمّد بن على كه در تورات به باقر معروف است و تو اى جابر او را درک خواهى كرد و هر گاه ديدارش كردى سلام مرا به او برسان. پس از او جعفر بن محمّد صادق است، سپس موسى بن جعفر، بعد على بن موسى، آنگاه محمّد بن على، بعد على بن محمد، بعد حسن بن على و سپس هم نام و هم كنيه من، حجت خدا در زمين او و باقى مانده او در ميان بندگانش، فرزند حسن بن على او كسى است كه خداوند بلند نام به دست وى شرق و غرب عالم را فتح مى كند؛ همان كسى كه از شيعيان و دوستان خود غايب مى شود، چنان غيبتى كه بر عقيده به امامت او پا برجا نماند مگر كسى كه خداوند دلش را به ايمان آزموده باشد. جابر گفت: عرض كردم: اى رسول خدا! آيا در زمان غيبت او، شيعيان از وجودش بهره مند مى شوند؟ فرمود: آرى، به خدايى كه مرا به پيامبرى برانگيخت، آنان در زمان غيبت او از وجودش بهره مند مى شوند و از نور ولايتش روشنى مى گيرند همان گونه كه مردم از خورشيد پشت ابر بهره مند مى شوند. اى جابر! اين مطلب از رازهاى نهفته خداوند و دانش پوشيده اوست. پس تو نيز آن را، جز از اهلش، پوشيده بدار. 📚 كمال الدين،ج۳،ص۲۵۳ @sheikh_kafi
شهید شیخ احمد کافی
‌ #وقایع_آخرالزمان #قسمت_بیست_و_ششم نشانه ای برای شناخت و تشخیص امام مهدی علیه السلام از مدعیان در
ندای آسمانی یکی از علائم حتمی ظهور است؛ صدایی که از آسمان شنیده می‌شود و در آن به معرفی حضرت مهدی علیه السلام و بیانِ نام، نسب و حقانیت ایشان و پیروانش می‌پردازد. این صدا را می‌توان معجزه دانست چرا که بدون هیچ وسیله ارتباطی، همگان آن را می‌شنوند! 📌ندای آسمانی در احادیث شیعه و سنی، با چنین الفاظی مطرح شده است: «ندا» خواندن با صدای بلند «صیحه» صدای بسیار بلند با محتوا یا بدون محتوا «صوت» صدای سخن «اعلان» آشکار کردن «فزعه» ترسناک بودن آن «هدَّه» صدایی که از فرو ریختن یا انهدام چیزی شنیده می‌شود → @sheikh_kafi