eitaa logo
شهید شیخ احمد کافی
91.7هزار دنبال‌کننده
16.3هزار عکس
7.5هزار ویدیو
5 فایل
🌹﷽🌹 آثار ماندگار از صدای ماندگار 👇 《رسانه حفظ و نشر آثار #شیخ‌احمد‌ڪافی》 تبلیغات ثامن برندینگ💚👇 https://eitaa.com/joinchat/2308702596Cce98270c04 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
📛گناهش با من 🔹دیدید بعضی ها با اطمینانِ خاطر میگن: "فلان کار رو بکن، اگه گناه داشت، گناهش با من". قرآن کریم می‌فرماید: ❌ این آدمها دروغگو هستند "إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ" ❌ با طناب پوسیده ی اینها تو چاه نروید. ❌ هر کس مسئولِ گناهانِ خودش هست. 📖 وَ قَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا اتَّبِعُوا سَبِيلَنَا وَ لْنَحْمِلْ خَطَايَاكُمْ وَ مَا هُم بِحَامِلِينَ مِنْ خَطَايَاهُم مِّن شَيْءٍ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ (عنکبوت/۱۲) 👈 کافران به مؤمنان گفتند: «شما از راه ما پیروی کنید، و اگر گناهی دارد، ما گناهانتان را بر عهده خواهیم گرفت» آنان هرگز چیزی از گناهانِ اینها را بر دوش نخواهند گرفت. آنان به یقین دروغگو هستند! 👈 البته، در آیه بعدی می‌فرماید: حواستون به این نکته هم باشه: ❌درسته که کسی بار گناهِ دیگران رو به دوش نمی کشه، امّا اگر شما کسی رو منحرف کردید، اغفال کردید، و به گناه کشیدید، شما هم در گناهِ او شریک هستید. 📖 وَ لَیَحْمِلُنَّ أَثْقٰالَهُمْ وَ أَثْقٰالاً مَعَ أَثْقٰالِهِمْ وَ لَیُسْئَلُنَّ یَوْمَ الْقِیٰامَةِ عَمّٰا کٰانُوا یَفْتَرُونَ (عنکبوت/۱۳) 👈 بی شک آنها، هم بارِ سنگینِ گناهان خودشان، و هم بارهای سنگین دیگر را، با بار خود بر دوش خواهند کشید.@sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
(4) ⭕️ویژگی های مشترک مدعیان دروغین 👈از دیگر ویژگی های مشترک مدعیان دروغین، استفاده از قرآن با شگرد تأویل گرایی و استفاده از عمومیات قرآن است این شگرد تقریباً در میان تمام مدعیان وجود دارد. منظور از تأویل گرایی این است که یک تفسیری از آیه‌ای انجام دهند بدون اینکه هیچ مستندی در آن باشد به عنوان مثال در حال حاضر جریانی مانند احمد اسماعیل بصری که ادعای یمانی بودن کرده و در عراق فعالیت‌های خود را دارد و مریدانی هم پیدا کرده است، او بدون هیچ مبنا و دلیلی برای اینکه بتواند بر اشتباهات خود در کتاب هایش سرپوش بگذارد و اگر منتقدان به او اشکالی وارد کردند، بگوید که یک معصوم هم می‌تواند خبط و خطا داشته باشد یا مثلاً یک معصوم هم می‌تواند ظلمت و تاریکی داشته باشد. احمد الحسن به دروغ آیه قرآن إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ را اینطور تفسیر و تأویل کرده که مصداق بارز این آیه امیرالمومنین است که دچار خسران شده و تاریکی‌هایی در عملکرد او وجود دارد، در صورتی که در تفسیر اصلی این آیه انسان در خُسْرٍ ابولهب و ابوجهل و دشمنان اهل بیت (ع) هستند. یا مثلاً علی محمد شیرازی، شارع آئین بابیه و نویسنده کتاب بیان می‌گوید کتابش فرستاده خداست، در حالی که منتقدین علی محمد شیرازی بیان می‌کنند که هیچ یک از ائمه و انبیاء نام چنین کتابی را نیاورده است در صورتی که کسی که ادعای امامت، نبوت و جایگاهی می‌کند باید انبیا و ائمه گذشته نامی از او برده باشند، مثلا در قرآن بشارت‌هایی که به پیامبر و قرآن داده شده است. علی محمد در برابر این سوال از شگرد تأویل گرایی استفاده می‌کند و این جمله را ذکر می‌کند که قرآن در سوره الرحمن نامی از کتاب بیان آورده و فرموده، الرَّحْمَنُ، عَلَّمَهُ الْبَیَانَ؛ در حالی که معنای کلمه بیان در سوره الرحمن ربطی به کتاب علی محمد شیرازی ندارد. ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
5.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درمحضر آیت الله بهجت حتما ببینید@sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🌸 بشارت های آمنه بنت وهب در ایام بارداری _الله_علیه_و_آله 🕰ماه نهم: بشارت حضرت عیسی و نزول ملائکه: در آخرین ماه بارداری خانم آمنه ، غوغای دیگری در آسمان به پا بود و تحولی در ستارگان پدید آمده بود. آنها در مکان خود استقرار نداشتند و در جای خود آرام و قرار نداشتند و حرکت می کردند تا ولادت حضرت محمد صلی الله علیه و آله را به همدیگر بشارت دهند. در این شب خداوند به ملائکه فرمود:” به زمین نازل شوید. “ ده هزار ملک به زمین آمدند و هرکدام از آنها مشعل هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود:” لا اله الا الله ، محمد رسول الله.” آنها با مشعل هایشان در بیابان های اطراف مکه توقف کردند و هاتفی ندا داد:” این نور محمد است.” از سوی دیگر در این ماه حضرت عیسی بر آمنه ظاهر شد و گفت:” ولادت صاحب گفتار راستین و لسان فصیح بر تو بشارت باد.” اینگونه نه ماه بارداری آمنه سپری شد که هر روز آن معجزه ایی بود. خداوند او و فرزندش را در پناه خود حفظ فرموده بود. بحارالانوار:ج ۱۵، ص۲۸۶-۳۲۴/ الفضائل: ص ۱۷ ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
⭕️داستان آموزنده ⭕️فحاشي_و_ورود_شيطان👹 روایت شده که روزی ابوبکر با رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) نشسته بود. مردی آمد و شروع کرد به وی ناسزا بگوید. ابوبکر از او روی برگرداند و توجهی نکرد، لیکن او ناسزاگفتن خود را شدت بخشید. ابوبکر خشمگین شد و دشنام های او را پاسخ داد. در این هنگام رسول گرامی (صلی الله علیه و آله) برخاست و روانه شد. ابوبکر به دنبال ایشان رفت و گفت: یا رسول الله! چرا تا زمانی که آن مرد مرا دشنام می داد حرفی نزدی و نشسته بودی و چون من پاسخ دادم، برخاستی؟! حضرت فرمود: ای ابوبکر! تا زمانی که تو پاسخ نمی دادی و سکوت کرده بودی، فرشته ای آمده بود و از جانب تو جواب او را می داد... چون تو خشمگین شدی، فرشته رفت و شیطان وارد شد. با آمدن شیطان،من از جای برخاستم. به نقل از: تفسیر کشف الاسرار، رشیدالدین میبدی، ج 2، ص 276 ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
(5) ⭕️ویژگی های مشترک مدعیان دروغین استناد به روایات جعلی 🔹 یک نکته واحد و مشترک در میان مدعیان دروغین مهدویت این است که در بحث و نمونه‌های مختلف درخصوص آیات قرآن، مستندی محکم و قانع کننده ندارند، مدعیان دروغین وقتی در روایات هم ورود پیدا می‌کنند، شگرد مشخصی دارند، از جمله اینکه به روایاتی جعلی استناد می‌کنند، در صورتی که این روایات اصلاً وجود خارجی در کتب شیعه و متون اصلی و در بیان ائمه نداشته بلکه در یک دوره‌ای حدیثی جعل شده و یک فرقه یا خودش جعلش کرده یا از یک جعلی سوء استفاده می‌کند.   🔹در گذشته هم بعضی از افراد برای ابهت و جایگاه حاکمیت خود حدیث جعل می‌کردند، مانند امویان که هدفشان از جعل احادیث، در حقیقت برای پیشبرد اهداف سیره خلفای گذشته بوده است. امروز هم جریان‌های مدعی همین کار را می‌کنند به عبارت دیگر اگر در گذشته واقفیه و مغیریه حدیث جعل می‌کردند، امروز هم جریان‌های انحرافی مثل جریان بابیه و بهائیت و حیدر مشتت و احمد اسماعیل بصری که ادعای یمانی بودن دارد، دست به احادیث جعلی می‌زنند و مبلغانی برای خود دست و پا کردند. ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
✍از امام صادق (علیه السلام) نقل شده است که پیامبر (صلی الله) به حضرت أمیرالمؤمنین (علیه السلام) فرمودند: «یا علی بدان که استوارترین ایمان ها از آن مردمی است که در آخر الزمان هستند،چون آنها به پیامبر ملحق نشدند و در زمان او نبودند و در واقع خیلی از حقیقت ها را که در زمان پیامبر رخ داد آنها نبودند که ببینند و بر آنها حجت بود ولی آن مردم این حجت ها را ندیدند و تنها به نوشته هایی که در سفیدی کاغذ ها نوشته شده ایمان می پذیرند با این حال ایمان آنها به مراتب قوی تر از ایمان مردم زمان پیامبر است» 📚 بحارالانوار ج۱۲۵ 📚جامعه سازی قرآنی،علامه حکیمی ۱۶۵ ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک کار برای امام زمان (عج) 🎙 استاد مسعود عالی@sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
✨الهی دل های مارا پر از نور ایمان بگردان ✨ما را بسوی بهترین ها هدایت بفرما ✨اگر بد بودیم مارا ببخش ✨و به راه راست هدایت بفرما🙏 ✨رویاهاتون دست یافتنی ✨شبتون بخیر ✨خواب تون شیرین ✨آسمون دل تون نورانی ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💕 دنیا را برایت 🌸 شـادِ شـاد 💕 و شادی را برایت 🌸 دنیـا دنیـا 💕 آرزو دارم... 🌸 سه شنبه ۴ آبان ماه تون 💕در پناه خدا ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
(6) ⭕️ویژگی های مشترک مدعیان دروغین تحریف و تقطیع آیات قرآن ▫️شگرد دیگری که این مدعیان در روایات انجام می‌دهند، این است که یک قطعه از حدیثی که ما در کتاب هایمان داریم را برداشت و تفسیر می‌کنند و به طور کلی معنا و مفهوم تغییر می‌کند، در واقع کردن یکی از شگرد‌های مدعیان است. ▫️ شگرد مشترک دیگری که دارند تحریف است، می‌تواند در لفظ یا در معنا باشد، گاهی لفظ را جابه جا می‌کنند، به عنوان مثال فتحه و کسره یک کلمه را تغییر می‌دانند تا معنا به طور کلی تغییر کند. ▫️به عنوان مثال حسینعلی نوری بنیانگذار بهائیت در کتابی به نام ایقان که می‌گویند این کتاب وحی است، می‌گوید: «در روایتی از امام صادق (ع) داریم که قائم و مهدی می‌آید» و این مهدی در سال ۶۰ می‌آید و سپس حدیث را اینطور می‌خواند، فی سَنَهِ السّتّینِ یعنی در سال ۶۰، در صورتی که ما وقتی اصل روایت را مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که اصل روایت «فی شبهه لیستبین امره» است در حقیقیت عملکرد حسینعلی‌بهاء در ارائه این روایت، یکی از بهترین شواهد برای اثبات درستکار و امین نبودن اوست. وی با تقطیع و تحریف، این روایت را نقل کرده و مدعی ذکر تعیین سنه ظهور قائم موعود در روایات می‌شود. در واقع مدعیان دروغین از عدم آگاهی طرف مقابل استفاده می‌کنند و یک معنا را که واقعی نیست برای خود مصادره می‌کنند. ➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
📙 برای شُکر کدام نعمت آمده‌ای؟ ابوهاشم جعفری، که گرفتار زندگی سختی شده بود، به قصد شکایت، نزد امام هادی علیه‌السلام آمد. امام هادی که متوجه دلیل حضور او شدند، فرمودند: « ای اباهاشم! برای شُکر کدام یک از نعمت‌های خدادادی به اینجا آمده‌ای؟! برای شکر نعمت ایمان؟! یا برای نعمت سلامتی؟! یا برای نعمت قناعت که تو را از اسراف و زیاده‌روی، پرهیز داده؟!» سپس امام هادی علیه السلام قبل از اینکه فرصت دهند تا ابوهاشم تقاضای کمک از ایشان نماید، اموالی را به او هدیه دادند. 📚من لایحضره الفقیه، جلد ۴، صفحه ۴۰۱ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی