eitaa logo
کانال|شیخ محمدامین یوسفی
639 دنبال‌کننده
376 عکس
264 ویدیو
13 فایل
طلبه ساکن قم مُبَلّغ راه ارتباطی ۰۹۳۹۳۲۱۷۲۲۴ ارتباط با ادمین👇 @shahadaat1403
مشاهده در ایتا
دانلود
آنچه به دست آورده به سود او} از کار نیک «وَ عَلَیْها مَا اکْتَسَبَتْ» { و آنچه به دست آورده به زیان اوست. } از کار بد. وقتی پیامبر صلّی الله علیه و آله این را شنید فرمود: حال که این کار را برای من و امتم کردی، برایم بیافزای. خداوند فرمود: بخواه.این کار را برای تو وامتت کردم. سپس فرمود: حال که تو این آیه را با همه شدت و سنگینی اش پذیرفتی و با این که من آن را بر امت‌های دیگر عرضه کردم اما از پذیرشش سر باز زدند، امت تو آن را پذیرفتند، پس بر عهده من است که آن را از دوش امت تو بردارم، و فرمود: «لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلَّا وُسْعَها لَها ما کَسَبَتْ» {خداوند هیچ کس را جز به قدر توانایی اش تکلیف نمی کند. آنچه به دست آورده به سود او} از کار نیک «وَ عَلَیْها مَا اکْتَسَبَتْ» { و آنچه به دست آورده به زیان اوست. } از کار بد. وقتی پیامبر صلّی الله علیه و آله این را شنید فرمود: حال که این کار را برای من و امتم کردی، برایم بیافزای. خداوند فرمود: بخواه. حضرت فرمود: «رَبَّنا لا تُؤاخِذْنا إِنْ نَسِینا أَوْ أَخْطَأْنا» {پروردگارا، اگر فراموش کردیم یا به خطا رفتیم بر ما مگیر. } خداوند عزّ و جلّ فرمود: به خاطر ارجمندی تو نزد من، امتت را به خاطر فراموشی و اشتباه مؤاخذه نمی کنم حال آن که امت‌های پیشین وقتی چیزی را که به آنان تذکر داده شده بود فراموش می‌کردند درهای عذاب را بر آنان می‌گشودم، اما این را از امت تو برداشتم، نیز امت‌های پیشین وقتی اشتباه می‌کردند به خاطر اشتباه مؤاخذه و عذاب می‌شدند، اما به خاطر ارجمندی تو نزد من، این را نیز از امت تو برداشتم. پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمود: خداوندا حال که این را به من عطا کردی، برایم بیافزای. خداوند متعال فرمود: بخواه. فرمود: «رَبَّنا وَ لا تَحْمِلْ عَلَیْنا إِصْراً کَما حَمَلْتَهُ عَلَی الَّذِینَ مِنْ قَبْلِنا» {پروردگارا، هیچ بار گرانی بر دوش ما مگذار؛ همچنان که بر [دوش] کسانی که پیش از ما بودند نهادی. } یعنی بار دشواری‌هایی که بر عهده پیشینیان ما بوده است. خداوند در اجابت این درخواست فرمود: از امت تو بارهایی را که بر دوش امت‌های پیشین بود برداشتم، من نماز را از آن‌ها فقط در قطعه‌هایی مشخص از زمین می‌پذیرفتم که خودم برایشان انتخاب کرده بودم گرچه از آن‌ها دور بود، اما برای امت تو سرتاسر زمین را سجده گاه و پاک کننده ساختم، این از جمله بارهای سنگین بر دوش امت‌های پیش از تو بود که از دوش امت تو برداشتم.فرمود: بخواه. فرمود: «رَبَّنا وَ لا تَحْمِلْ عَلَیْنا إِصْراً کَما حَمَلْتَهُ عَلَی الَّذِینَ مِنْ قَبْلِنا» {پروردگارا، هیچ بار گرانی بر دوش ما مگذار؛ همچنان که بر [دوش] کسانی که پیش از ما بودند نهادی. } یعنی بار دشواری‌هایی که بر عهده پیشینیان ما بوده است. خداوند در اجابت این درخواست فرمود: از امت تو بارهایی را که بر دوش امت‌های پیشین بود برداشتم، من نماز را از آن‌ها فقط در قطعه‌هایی مشخص از زمین می‌پذیرفتم که خودم برایشان انتخاب کرده بودم گرچه از آن‌ها دور بود، اما برای امت تو سرتاسر زمین را سجده گاه و پاک کننده ساختم، این از جمله بارهای سنگین بر دوش امت‌های پیش از تو بود که از دوش امت تو برداشتم. امت‌های پیشین اگر نجاستی تنشان را ناپاک می‌کرد آن قسمت را از تن خود می‌بُریدند، اما برای امت تو آب را پاک کننده نهادم، این نیز از جمله بارهای سنگین بر دوش آنان بود که از دوش امت تو برداشتم. امت‌های پیشین قربانی هایشان را بر دوش می‌گرفتند و تا بیت المقدس می‌بردند، آن گاه قربانیِ هر کس را می‌پذیرفتم آتشی بر آن می‌فرستادم و آتش آن را در کام می‌کشید و او شادمان برمی گشت، و قربانیِ هر کس را نمی پذیرفتم او ناامید برمی گشت، اما قربانی‌های امت تو را در شکم فقرا و مستمندانشان جای دادم، آن گاه قربانیِ هر کس را بپذیرم آن را برایش چندین برابر می‌کنم و قربانیِ هر کس را نپذیرم مجازات‌های دنیاامت‌های پیشین اگر نجاستی تنشان را ناپاک می‌کرد آن قسمت را از تن خود می‌بُریدند، اما برای امت تو آب را پاک کننده نهادم، این نیز از جمله بارهای سنگین بر دوش آنان بود که از دوش امت تو برداشتم. امت‌های پیشین قربانی هایشان را بر دوش می‌گرفتند و تا بیت المقدس می‌بردند، آن گاه قربانیِ هر کس را می‌پذیرفتم آتشی بر آن می‌فرستادم و آتش آن را در کام می‌کشید و او شادمان برمی گشت، و قربانیِ هر کس را نمی پذیرفتم او ناامید برمی گشت، اما قربانی‌های امت تو را در شکم فقرا و مستمندانشان جای دادم، آن گاه قربانیِ هر کس را بپذیرم آن را برایش چندین برابر می‌کنم و قربانیِ هر کس را نپذیرم مجازات‌های دنیا را از او بازمی دارم، این نیز از جمله بارهای سنگین بر دوش پیشینیان تو بود که از دوش امت تو برداشتم. بر امت‌های پیشین نماز را در تاریکی‌های شب و نیمه‌های ظهر واجب گرداندم که این نیز از دشواری‌های بر دوش آنان بود، اما این را نی
ز از دوش امت تو برداشتم و نماز را بر آنان در ابتدای شب و روز یعنی به هنگام شادابی شان واجب ساختم.بر امت‌های پیشین پنجاه نماز را در ۵۰ وقت واجب ساختم که این نیز از جمله بارهای سنگین بر دوش آنان بود،اما آن را نیز از دوش امت تو برداشتم و برایشان ۵ نماز در پنج وقت قرار دادم که پنجاه و یک رکعت است اما اجر ۵۰ نماز را دارد. برای امت‌های پیشین به ازای هر کار نیک یک حسنه بود و به ازای هر کار بد یک سیّئه که این نیز از جمله بارهای سنگین بر دوش آنان بود که از دوش امت تو برداشتم و برای آنان به ازای هر کار نیک ۱۰ حسنه و به ازای هر کار بد یک سیّئه گذاشتم. از میان امت‌های پیشین اگر کسی کار نیکی را قصد می‌کرد و سپس انجامش نمی داد این برایش ثبت نمی شد و اگر انجامش می‌داد برایش یک حسنه نوشته می‌شد، اما از میان امت تو اگر کسی کار نیکی را قصد کند و سپس انجامش ندهد این برایش یک حسنه ثبت می‌شود و اگر انجامش دهد برایش ده حسنه نوشته می‌شود، پس این نیز از جمله بارهای سنگین بر دوش آنان بود که از دوش امت تو برداشتم.از میان امت‌های پیشین اگر کسی گناهی را قصد می‌کرد و سپس انجامش می‌داد بر او ثبت نمی شد و اگر انجامش می‌داد یک سیّئه بر او نوشته می‌شد. اما از میان امت تو اگر کسی گناهی را قصد کند سپس ا نجامش ندهد این برایش یک حسنه ثبت می‌شود. این نیز از بارهای سنگین بر دوش آنان بود که از دوش امت تو برداشتم. امت‌های پیشین وقتی گناه می‌کردند گناهانشان بر در خانه هایشان نگاشته می‌شد و توبه شان از گناه را چنین قرار داده بودم که پس از توبه محبوب ترین غذایشان را بر آن‌ها حرام می‌کردم که این‌ها را نیز از دوش امت تو برداشتم و گناهان آنان را فقط میان خودم و خودشان نگاه داشتم و پرده‌های ضخیمی بر گناهانشان نهادم، همچنین توبه شان را بی هیچ عقوبتی پذیرفتم و آن‌ها را با حرام کردن محبوب ترین غذایشان عقوبت نمی کنم. از میان امت‌های پیشین کسی به خاطر یک گناه صد سال یا هشتاد سال یا پنجاه سال توبه می‌کرد و سپس باز توبه اش را نمی پذیرفتم مگر این که در دنیا به مجازاتی عقوبتش کنم، این نیز از بارهای سنگین بر دوش آنان بود که از دوش امت تو برداشتم، اگر از میان امت تو کسی یک گناه را بیست سال یا سی سال یا چهل سال یا صد سال مرتکب شود و سپس توبه کند و در یک آن پشیمان شود، همه آن گناه را بر او می‌آمرزم. در آن دم پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمود: خداوندا حال کهاین همه را به من عطا کردی برایم بیافزای. خداوند فرمود: بخواه. فرمود: «رَبَّنا وَ لا تُحَمِّلْنا ما لا طاقَةَ لَنا بِهِ» {و آنچه تاب آن را نداریم بر ما تحمیل مکن. }خداوند والامرتبه فرمود: این را برای امتت انجام داده‌ام و از آن‌ها بزرگترین بلایای امت‌ها را بازداشته ام، چه این حُکم من درباره همه امت هاست که هیچ آفریده ای را فراتر از طاقتش تکلیف نمی دهم. پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمود: «وَ اعْفُ عَنَّا وَ اغْفِرْ لَنا وَ ارْحَمْنا أَنْتَ مَوْلانا» {و از ما درگذر و ما را ببخشای و بر ما رحمت آور که سرور ما تویی. } این را برای توبه کاران امتت انجام دادم. پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمود: «فَانْصُرْنا عَلَی الْقَوْمِ الْکافِرِینَ» -. بقره ۲۸۶ {پس ما را بر گروه کافران پیروز کن.}خداوند والامرتبه فرمود: امت تو بر روی زمین همچون خال سپید بر گاو سیاه هستند، آنان توانا و چیره اند که به کار می‌گیرند و به کار گرفته نمی شوند و این همه به خاطر ارجمندی تو نزد من است.بر عهده من است که دین تو را بر همه ادیان پیروز گردانم تا آن گاه که در شرق و غرب زمین هیچ دینی جز دین تو بر جا نماند مگر این که پیروانش به اهل دین تو جزیه دهند.یهودی گفت: برای سلیمان شیاطین مسخّر شده بودند و آن‌ها «یَعْمَلُونَ لَهُ ما یَشاءُ مِنْ مَحارِیبَ وَ تَماثِیلَ» -. سبا / ۱۳ - {برای او هر چه می‌خواست از نمازخانه‌ها و مجسمه‌ها می‌ساختند.حضرت علی علیه السلام به او فرمود: همین طور است، اما به حضرت محمد صلّی الله علیه و آله برتر از آن عطا شد. شیاطین در حالی برای حضرت سلیمان علیه السلام مسخّر بودند که بر کفرشان باقی بودند اما شیاطین با داشتن ایمان به تسخیر حضرت محمد صلّی الله علیه و آله بودند.نُه تن از اشراف جنّیان از اهالی نصیبین و یمن و بنی عمرو بن عامر و اَحِجّه به نام‌های شضاه و مضاه و هملکان و مرزبان و مازمان و نضاه و هاصب و هاضب و عمرو نزد پیامبر صلّی الله علیه و آله آمدند، یعنی همان‌هایی که خداوند والامرتبه درباره شان فرمود: «وَ إِذْ صَرَفْنا إِلَیْکَ نَفَراً مِنَ الْجِنِ» {و چون تنی چند از جن را به سوی تو روانه کردیم. » که آن نه تن «یَسْتَمِعُونَ الْقُرْآنَ» -. احقاف / ۲۹ - قرآن می‌شنیدند. به علاوه پیامبر صلّی الله علیه و آله کنار درخت نخلی نشسته بود که جنیان نزد ایشان آمدند و پوزش طلبیدند که «أَنَّهُمْ ظَنُّوا کَما ظَنَنْتُمْ أَنْ لَنْ یَبْعَثَ اللَّهُ أَحَداً» -. جن / ۷
{آنها [نیز] آن گونه که [شما] پنداشته اید، گمان بردند که خدا هرگز کسی را زنده نخواهد گردانید. } همچنین هفتاد و یک هزار جن نزد حضرت آمدند و با ایشان بر روزه و نماز و حج و جهاد و خیرخواهیِ مسلمانان بیعت کردند و پوزش طلبیدند که «عَلَی اللَّهِ شَطَطاً» -. جن / ۴ - {در باره خدا سخنانی یاوه} گفته بودند. و این از آن چه به حضرت سلیمان علیه السلام عطا شده بود برتر است. منزه است آن که جنیان را پس از آن که سرکشی می‌کردند و می‌پنداشتند خداوند فرزند دارد، از برای نبوت حضرت محمد صلّی الله علیه و آله مسخّر ساخت، مبعث پیامبر صلّی الله علیه و آله از جن و انس انبوه بی شماری را در بر گرفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😍آماده سازی و ارسال جوایز مسابقه ی دعای ۲۱ صحیفه سجادیه 😍
📜 ▪️اعتباروعزّت‌شیعه‌زِقٰالَ‌الصّٰادِق‌است 🏴مراسم‌شهادت‌‌امام‌صـــادق‌علیه‌السلام 🎙 سخنران: ▪️ حجت‌الإسلام شیخ‌امین‌یوسفی 🎙 مرثیه سرایی: ▪️کـــربـــلایــی ســــــــجــــــاد‌بـــــازیـــــار ▪️بــــــــــــــــرادر عــلـــیـــرضــا‌ابـــوعـــلی 📅 زمان:۴شنبه‌۱۲اردیبهشت‌ماه/ساعت۱۹:۳۰ 🕌 مکان: امیدیه؛مسجدحضرت‌امام‌خمینے(ره) •┈┈┈┈┈••✾ا•ا✾••┈┈┈┈┈• 🚩هیئت‌نوجوانان‌شهدای‌گمنام‌امیدیه ا @mahfelshohada_ir ا
5.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مگر نگفتی علی جان فَمَنْ یَمُت یَرَنی بیا که وقت وفایت به عهد دیرین است کانال شیخ محمدامین یوسفی 👇 https://eitaa.com/joinchat/149553920Cf1d7afa03f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◼️مراسم‌عزاداری‌شهادت‌امام‌صادق(ع) ▪️صَلَّی‌اللّٰهُ‌عَلَیْکِ‌یٰا‌شَیخ‌ُاَلاَئِمَه 🔹سخنران: حجت الاسلام والمسلمین یوسفی 🎙️با نوای: کربلایی ایمان شریفات کربلایی امیرحسین اشرفیان 🗓️ پنجشنبه۱۳ اردیبهشت به مدت ۲ شب 🕙ساعت۲۱الی۲۲:۳۰ 🔹کوی شهید مطهری، خیابان کانال، مسجدالمهدی (عج) با سفره کریمانه اهلبیت 🏴هیئت انصارالثقلین