eitaa logo
کلاس ششمی من
5.5هزار دنبال‌کننده
971 عکس
1.1هزار ویدیو
1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
این 5 مدل مکث را حتما در  تدریس استفاده کنید. 1⃣ مکثِ دَرکی: شنوندگان نمی توانند بدون تخلیه ذهنی بیش از سه جلمه را به صورت پیاپی درک کنند. با هر بار مکث گویی حواس آن ها سُر می خورد و در سکوتی که شما فراهم کردید می افتد. با مکث کردن ذهن آن ها تازه می شود و مطالب جدید را بهتر درک می کنند. 2⃣ مکثِ اهمیت:  برای نکات مهم از آن استفاده کنید. می توانید بلافاصله قبل از اشاره به نکته مهم یا بلافاصله پس از آن مکث کنید تا مخاطبان به اهمیت چیزی که گفتید پی ببرند. 3⃣ مکثِ سوالی:  بعد از پرسیدن یک سوال مکث کنید. عجیب است که بعضی از سخنران ها سوال می پرسند و منتظر جواب نمی مانند! حتی بعد از اینکه کسی جواب سوالی را داد؛ بازهم چند ثانیه مکث کنید تا دیگران حرف آن یک نفر را هضم کنند. 4⃣ مکثِ تکمیلی: بهتر از بعضی از مطالبی که همه می دانند را تکرار نکنیم. ما اول جمله یا ضرب المثل را بگوییم و مکث کنیم تا مخاطبان آن را تکمیل کنند. مثلا : نابرده رنج گنج ... 5⃣ مکثِ طنز:  گاهی از بین جمع کسی با شوخی مطلبی می گوید؛ همیشه نیاز به پاسخ دادن نیست. گاهی مکث و تبسم معجره می کند.
زمانی که کودک صحبت می‌کند و یا سوالی دارد به او نگویید «چقدر حرف می‌زنی»: اگر هم کاری دارید به او بگویید تا کمی صبر کند، این‌گونه هم صبر کردن و هم احترام به کار دیگران را می‌آموزد. پرسش‌ها و حرف زدن‌های زیاد كودكان، نشانه رشد کنجکاوی کودک است.
ارسال جزوه و کلیپ تدریس بزن رو پایه مورد نظرت👇👇 کلاس هفتمی من👇 https://eitaa.com/joinchat/2809135710C6a80ef4d71 ━━═━━⊰❀📚❀⊱━━═━━ کلاس هشتمی من 👇 https://eitaa.com/joinchat/2842821214C82d83a2cc0 ━━═━━⊰❀📚❀⊱━━═━━ کلاس نهمی من 👇 https://eitaa.com/joinchat/2846229086Ce025819160
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
177_54284309409514.pdf
563.8K
کتاب دایناسور کوچولو🦕🦖🦕
164_54284313708043.pdf
1.27M
کتاب روباه و جوجه کلاغ🐦‍⬛️🐕
224_54284305944608.pdf
3.31M
کتاب گلدونه و شیرینی آشتی کنان
170_54284306871007.pdf
1.3M
کتاب بازیافت زباله خشک و تر
سلام دوستان ارجمند ضرب ذهنی اعداد اعشاری در ضرب های ذهنی اعداد اعشاری در ۱۰ ، ۱۰۰ و ۱۰۰۰ و .. . اعداد را بدون اعشار به صورت ذهنی ضرب میکنند بعد در ادامه نکته ای به بچه ها بگید که به تعداد صفرهای این توان های عدد ۱۰ یعنی برای ۱۰ یک رقم ، برای ۱۰۰ دو رقم و برای ۱۰۰۰ سه رقم و ... ممیز به سمت راست پیشروی می کند ‌. به طور مثال ۷/۰۸ × ۱۰= ۷۰/۸ ۷/۰۸ × ۱۰۰ = ۷۰۸ ۷/۰۸×۱۰۰۰=۷۰۸۰ حالت بعد وقتی یک عدد اعشاری را در ۰/۱و ۰/۰۱ و ۰/۰۰۱ و ... ضرب می کنند در واقع این عدد را بر  آن ها تقسیم کرده اند چون ۱ دهم یعنی همان ضربدر ۱ به روی ۱۰ و ۱ صدم یعنی همان ۱ به روی ۱۰۰ و ... پس باید به تعداد ارقام اعشاری آن ها ممیز عدد اعشاری به عقب برگردد یا پسرفت داشته باشد . به طور مثال در ضرب عدد صحیح  : ۵ × ۰/۱ = ۰/۵ ۵ × ۰/۰۱ = ۰/۰۵ ۵ × ۰/۰۰۱ = ۰/۰۰۵ ، ... و در ضرب عدد اعشاری : ۰/۵ × ۰/۱ = ۰/۰۵ چون ۵ دهم خودش ۱ رقم اعشاری دارد و دهم هست و یک رقم اعشاری هم ۰/۱ به آن میدهد پس دو رقم اعشاری میشه یا دهم × دهم میشه صدم مثال های دیگر : ۰/۰۵ × ۰/۰۱ =  ۰/۰۰۰۵ ۱/۱۶ × ۰/۱ = ۰/۱۱۶ ☆Mahsa Hosseini