فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️تقسیم عدد صحیح بر کسر
با رسم شکل
41.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه هدیه های آسمان
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
#پایه_ششم
درس ۵
✨🍃🌷🌷🌷🍃✨
36.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه هدیه های آسمان #پایه_ششم - درس ۵ / ۲۷ آبان ۱۴۰۰
📚📚📚📚📚
دانلود رایگان 🗂 درسی و 📺 شبکه آموزش
📺@filesedu
📺@filesedu1
📺@filesedu2
🔆 لطفا برای همه بفرستید
36.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه آموزش قرآن #پایه_ششم - درس ۲ / ۲۷ آبان ۱۴۰۰
📚📚📚📚📚
دانلود رایگان 🗂 درسی و 📺 شبکه آموزش
📺@filesedu
📺@filesedu1
📺@filesedu2
🔆 لطفا برای همه بفرستید
#ذکر_درمانے #اذکار_معجزه_آسا
#حاجت_روایی_سریع
✅هفت پیغمبر هفت کلمه گفتند و هر یک به سعادتی رسیدند:
1⃣آدم👈✨ #الحمدلله✨ گفت، فرمان رسید که☘یرحمک ربک☘
2⃣نوح👈✨ #بسم_الله✨گفت،حق او را از طوفان نجات داد.
3⃣ابراهیم✨ #حسبی_الله✨گفت، حق او را از آتش نمرود نگاه داشت.
4⃣اسماعیل👈✨ #ان_شاءالله✨گفت، از بریده شدن گلو نجات یافت.
5⃣موسی👈✨ #لاحول_ولاقوه_الابالله✨
گفت، از شر فرعون نجات یافت.
6⃣یونس👈✨ #لااله_الاانت_سبحانک_انی_کنت_من_الظالمین✨گفت، از شکم ماهی نجات یافت.
7⃣و رسول خدا(ص) صاحب اسم سلام و ذکر سلام بود👈
✨ #سلام_قولا_من_رب_رحیم✨که در معراج خطاب آمد:
✨السلام علیک ایها النبی و رحمه الله و برکاته✨که صاحب شفاعت کلی شد.
بابکی 14003487781:
(10 ویژگی معلم اثر بخش)
معلم کارآمد و اثربخش فردی است که علاوه بردانستههای علمی، توانایی مدیریت کلاس درس خود را داشته باشد و با توجه به موقعیت و ویژگیهای دانشآموزان شیوه مدیریتی متناسب با آن را انتخاب میکند.
در بعضی از مواقع شرایط کلاس ایجاب میکند جوی دوستانه و صمیمی حاکم شود و در زمان دیگر اقتدار معلم و سختگیریهای او زمینه مناسب برای پر بار بودن کلاس خواهد بود.
معلم با ذکاوت و توانمند در عین حالی که در كلاس جوی آرام فراهم میکند در جهت رسیدن به هدفهای آموزشی خود گام موثری بر میدارد و رعايت نکات زیر ميتواند در كارآمدي او موثر باشد.
1. ✳️قبل از شروع كلاس هدف خود را از ارائه محتوی درس مشخص سازد.
2.✳️ با یک برنامهریزی دقیق و داشتن طرح درس مناسب وارد کلاس شود
3. ✳️دانش آموزان را از هدف آموزشی خود آگاه سازد.
4.✳️ از دانستههای دانشآموزان خود نسبت به محتوای آماده برای تدریس آگاه شويد و متناسب با آن تدریس خود را شروع کند.
5. ✳️در هنگام ارائه مطالب از مباحث جذاب و علمی جهت تفهیم مفاهیم استفاده کند.
6. ✳️شیوه تدریس خود را متناسب با محتوای مورد نظر انتخاب کند و از یک روش تکراری استفاده نکند.
7. ✳️در هنگام تدریس با صدای یکنواحت صحبت نکند و با دانش آموزان تماس چشمی برقرار کند.
8. ✳️هنگام تدریس از دانش آموزان سوالاتی جهت کنترل و جلوگیری از حواس پرتی آنها بپرسد.
9. ✳️به شرایط فیزیکی کلاس از نظر( نور، صدا، گرما، چینش صندلیها، ...) توجه كندو محیطی مناسب و جذاب و درعین حال آرام فراهم سازد.
10.✳️ رفتارهای مطلوب را در جمع تشویق كند ولی بیش از اندازه به آن رفتار تاکید نکند. نوع تشویق را براساس نوع رفتار، سن، ...انتخاب کندو آن را بلافاصله بعد از رفتار درست ارائه دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خداییش بیاین
تو خرید لباس برای خودمون یا خانواده مون دقت کنیم که این متنهای انگلیسی چی نوشته
به این کلیپ نگاه کنید
و ببینید گاهی برای چه چیزایی پول میدیم و بی توجهیم 🤦♂😑😃😂
#ده_نکته_مهم_درحل_مسائل_ریاضی
❌🔴❌🔴❌🔴❌
1- مسئله را با دقّت بخوانيم تا معني و مفهوم صورت سؤال را بهخوبي
بفهميم.
2- مسئله را خلاصه کنيم و آنچه از ما خواسته را مشخّص نماييم.
معمولا مساله ها بما اطلاعاتی می دهند واز ما خواسته ای دارند 📌پس داده وخواسته مساله را مشخص کنید
3- در صورت امکان، براي مسئله، شکل بکشيم و يا موضوع مسئله را با
کشيدن نقّاشي، براي خودمان توصيف کنيم.
4- عددهاي مسئله را براي خودمان کوچک کنيم.
5- خود را بهجاي شخصيّت مسئله بگذاريم.
6- براي مسئله، در ذهنمان يک داستان بسازيم.
7- اگر مسئله يک راهحل طولاني داشت، همهي راهحلهاي آن را بهترتيب
بنويسيم.
۸- بدانيم در حل مسئله، واحدهايي که مانند هم نيستند، با هم جمع و يا از
هم کم نميشوند و اوّل بايد آنها را به هم تبديل کرد. (مثل کيلوگرم و گرم
که با هم جمع نميشوند.)
۹- راهحل انجام شدهمان را کنترل و بررسي کنيم و اگر اشکالي درآن
ميبينيم، زود آن را اصلاح کنيم.
۱۰- راهحل را با خطّ خوش و تميز، بنويسيم و دورِ جواب آخر، خط بکشيم.
💥 سوالات علوم ششم
💥 درس ورزش و نیرو ۱
💥کانال ششم آریایی
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
سوال1 . چه موقعی حرکت جسم تغییر می کند ؟
#ج:هر وقت به آن نیرویی وارد شود .
#سوال2 . نیرو حاصل چیست ؟
#ج: حاصل اثر متقابل دو جسم برهم است .
#سوال3 . یک کک چند برابر وزن خودش را می تواند بکشد ؟
#ج:بیش از یکصد هزار برابر وزن خودش را
#سوال4 . آیا یک جسم به تنهایی می تواند نیرو وارد کند ؟
#ج: خیر ، برای ایجاد نیرو حداقل به دو جسم نیاز داریم .
#سوال5 . دو ویژگی هر نیرو را بیان کنید .
#ج:1 ـ نیرو جهت دارد 2ـ نیرو اندازه دارد .
#سوال6 . مقدار نیرو با چه وسیله ای اندازه گیری می شود ؟
#ج:نیرو سنج
#سوال7 . چرا وقتی لاستیک یا کش را بیش از اندازه بکشیم پاره می شود ؟
#ج: زیرا نیروی دست ما از نیروی لاستیک یا کش بیش تر است و باعث پاره شدن آن می گردد .
#سوال8 . در علوم ، هل دادن یا کشیدن معادل چیست ؟
#ج:معادل وارد کردن نیرو یا اعمال نیرو است .
#سوال9 . از نیرو چه استفاده هایی می شود ؟
#جواب: تغییر جهت نیرو ، تغییر شکل نیرو ، حرکت جسم ، توقف جسم و کندشدن یا تند شدن حرکت
#سوال10 . حداقل چند جسم باید بر هم اثر کنند تا نیرو ظاهر شود ؟
#ج:دو جسم
#سوال11 . چرا گاهی با وجود این که بر جسم نیرو وارد می شود ، جسم حرکت نمی کند ؟
#جواب:زیرا نیروی وارد شده از دو طرف جسم مساوی است .
#سوال12 . چه زمانی با وجود وارد شدن نیرو از دو طرف جسم ، جسم به یک طرف حرکت می کند ؟
#ج:وقتی که نیروی وارد شده از یک طرف بیش تر باشد .
#سوال13 . چه زمانی نیرو ها همدیگر را خنثی می کنند ؟
#ج:زمانی که نیرو ها در جهت مخالف هم وارد شوند .
#سوال14 . نیروی خالص چیست ؟
#ج: نیرویی که جسم را به حرکت در می آورد .
#سوال15 . منظور از نیروهای تماسی چیست ؟
#ج: بعضی از نیروها برای این که اثر کنند باید با جسم تماس پیدا کنند . به این نیروها ، نیروهای تماسی می گویند