#فعالیت
#صفحه۹۵
در این فعالیت شما یک مکعبی به ضلع های یک متری می بینید
چند تا ضلع یک متری در این مکعب به کاررفته؟
✅درسته ۴تا در بالا ،۴تا پایین و ۴تا در اطراف پس در کل ۱۲تا ضلع دارد
بعد گفته هر سطح چند متر مربع است ،؟
شما چند وجه میبیند
✅یک وجه پایین و یکی بالا و ۴تا در اطراف پس در کل ۶وجه دارد
چون مکعب است پس هر سطح آن به شکل مربع است و هر ضلع آن یک متر پس مساحت مربع یک ضلع ضرب در خودش
۱×۱=۱مترمربع
کولر آبی هم تقریبا یک متر مکعب
حالاشما با حدس میتوانید بگویید که اتاق شما چه حجمی دارد .؟
#سوال۲
گفته ۴وسیله به شکل مکعب یا مکعب مستطیل پیدا کنید و حجم تقریبی آن رابدست آورید.
مثلاحجم کتاب ریاضی
بخاری
یخچال
جعبه دستمال کاغذی
طول ضربدرعرض ضربدرارتفاع
اگربه سانتی متر باشد،پس حجم جعبه میشه سانتی متر مکعب
سوال ۴. اگر استوانه را از روی خط چین برش بزنی متوازی الاضلاع بدست می اید
.
#کاردرکلاس ص۹۵
موارد ذکر شده رادر کف اتاق بگذار
و از بالا و روبه رو به آنها نگاه کن همان شکلی که میبینی رسم کن
#فعالیت
#صفحه۹۴
#سوال۳
مکعب و مکعب مستطیل و هرم همه ♦️سه بعدی هستند که در واحدها♦️ حجم قرار میگیرند
لطفاً مکعب و مکعب مستطیل وگسترده ی آن را درست کنید
در واحد طول یک بعدی داشتیم
در واحد سطح دو بعدی
در واحد حجم سه بعدی
حالا مکعب علاوه بر ضرب ضلع در ضلع باید در ضلع ارتفاع هم ضرب کنیم
پس حجم مکعب می شود
ضلع ×ضلع×ضلع=حجم مکعب
حالا اگر این مکعب باز کنیم از ۶ تا مربع درست شده است پس مساحت آن برابر با مساحت ۶ مربع
مکعب مستطیل هم همین طور فقط چون اینجا اضلاع مثل مکعب برابر نیست حجم آن می شود
طول ×عرض×ارتفاع =حجم مکعب مستطیل
اگر این مکعب مستطیل باز کنیم و گسترده کنیم با چندتا مستطیل روبرو خواهیم شد که از هر کدام دوتا هم اندازه داریم که مساحت یکی بدست میآوریم در آخر در ۲ ضرب میکنیم و بعد با هم جمع می کنیم .
4_5989863654172920387.pdf
452.3K
#_سوال_و_جواب_متن_درس_چهاردهم
اوقات فراغت
┄┅┄┅✶🍃🌸🍃✶┄┅┅┄
درس10تا 12 (باقرلو) هدیه6.pdf
9.81M
#آزمون_هدیه
درس 10 تا 12 هدیه ششم
( بهمن ماه )
✔ رنگی ،
از درس دهم تا دوازدهم
با جدول توصیف عملکرد 👌
━━═━━⊰❀📚❀
78.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم تدریس درس نهم علوم ششم ابتدایی
درس9: سفر انرژی
#ششم
21.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مربوط به درس ۱۵ اجتماعی . انواع لباس
#ششم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس ۱۶ اجتماعی . از تولید تا مصرف
#ششم
🎯 هدف؟ به گریه انداختن معلمها
— دانشآموزان ناسازگار چه مشکلی دارند؟
🔴 فرض کنید معلم هستید و در کلاستان دانشآموزی دارید که همیشه دیر میآید، ردیف آخر کلاس مینشیند، هروقت نگاهتان به او میافتد میبینید پوزخند تحقیرکنندهای گوشۀ لبش نشسته و چشمهایش با اعتنایی جایی خیره مانده، دم به دم سوالات بیربط میپرسد که تقریباً اطمینان دارید هدفش از پرسیدن آنها دستانداختن یا عصبانیکردن شماست. نمرههایش ضعیف است و تکالیفش نیمهتمام و بینظم و به حرف هیچکس هم گوش نمیدهد. چه آیندهای برای او متصور میشوید؟ آیا میتوانید تصور کنید وقتی بزرگ شد، کسی مثل اینشتین شود؟
🔴 اینشتین در دوران مدرسه، یکی از این دانشآموز به اصطلاح «ناسازگار» بود. رایج است بدرفتاریها و ضعف درسی او را به هوش خارقالعادۀ او نسبت میدهند. البته اینشتین واقعاً قدرت ذهنی استثناییای داشته است، اما رفتارهای او در مدرسه آنقدرها هم استثنایی نبوده است. در واقع هر معلمی احتمالاً در کلاسش یکی دو نفر مثل او میشناسد.
🔴 ما آدمهای سرکش را دوست داریم. کسانی که روحیۀ مستقل و تمایلاتی خلاف جریان دارند، قوانین را میشکنند و راهورسم خاص خودشان را پی میگیرند. اما اگر ببینیم دانشآموزی در مدرسه چنین رفتاری میکند، به حالش تأسف میخوریم. در یک تحقیق از چند صد معلم پرسیده شد که از نظرشان دانشآموز خوب چه خصوصیاتی دارد؟ «خودداری» و «مشارکت» در صدر فهرست قرار گرفتند. در واقعیت هم دانشآموزی که در کلاس آرام و منظم است و در بحثها مشارکت میکند، احتمال بیشتری دارد که به موفقیتهای تحصیلی برسد. بااینحال، دانشآموزان ناسازگار در نقطۀ مقابل میایستند.
🔴 تحقیقات متعددی نشان داده است که در محیط کار نیز «نظم» و «وظیفهشناسی» و «سازگاری» از جمله مهارتهای نرمی هستند که دارندگانشان موفقیتهای بیشتری کسب میکنند. اگر اینطور باشد، پس باید واقعاً برای بچههای ناسازگار نگران بود. اما واقعیت چیز دیگری است.
🔴 مدرسهها اغلب تعریف خیلی محدودی از موفقیت دارند و چارچوب رفتاری سفتوسختی را در پیش میگیرند. دقیقاً به همین دلیل است که دانشآموزان به اصطلاح «ناسازگار» که نمیتوانند در این چارچوب عمل کنند، طرد میشوند. بااینحال بسیاری از آنها راهشان را با آزمون و خطا پیدا میکنند و به نسخۀ خاص خودشان از موفقیت میرسند. آدام گرنت در کتابی با نام اصیلها میگوید: طفرهرفتن، تأخیر همیشگی، و گرایش به واژگونکردنِ مظاهرِ قدرت، ویژگیهای مهمِ متفکران اصیل است. در واقع، اغلب سرکشها هستند که بیشترین تغییر را در جهان به وجود آوردهاند.
🔴 اشتباه نشود، تدریس خودش به اندازۀ کافی دشوار است، پس شاید واقعاً نباید از معلمها انتظار داشته باشیم تا دانشآموزان را به بدرفتاری و گستاخی تشویق کنند، آن هم به امید اینکه اینها در بزرگسالی به متفکرانی اصیل تبدیل خواهند شد؛ اما با اینحال، روشهایی وجود دارد تا معلمها بتوانند چنین رفتاری را کنترل کنند و به راه درست بیاندازد.
🔴 یکی از این راهحلها «کلاسهای استعدادمحور» است که به دانشآموزانی که درس برایشان حوصلهسربر یا ناخوشایند است، اجازه میدهد تا تواناییهای دیگر خودشان را بروز دهند و با ایجاد تجربۀ مثبت یادگیری و احساس موفقیت، آنها را ترغیب کند تا بقیۀ برنامۀ درسیشان را نیز راحتتر پیگیری کنند. راهحل سادۀ دیگر «پرهیز از برچسبزدن» است. اگر معلم هستید و دانشآموزی واقعاً آزارتان میدهد، به او برچسب «بچۀ شرور کلاس» را ندهید. این برچسب او را بین بچهها محبوب خواهد کرد، پس برای حفظ محبوبتش هر کاری میکند تا اشکتان را درآورد.
📌 آنچه خواندید مروری کوتاه است بر مطلب «هدف؟ به گریه انداختن معلمها». این مطلب در تاریخ ۱۱ تیر ۱۳۹۶ در وبسایت ترجمان نیز بارگذاری شده است. این مطلب نوشتۀ اَشلی لَم-سینکلر است و احمد خداداد حسینی آن را ترجمه کرده است. برای خواندن نسخۀ کامل این مطلب و دیگر مطالب ترجمان، به وبسایت ترجمان سر بزنید.