معرفی اساتید اخلاق و عرفان در قید حیات شیعه
عرفی حجت الاسلام محمد حسن الهی ، شهر #قم : 🔻ایشان ، از شاگردان عبد صالح خدامرحوم حاج آقا فخر تهرانی
👤حاج اقای الهی :
🔻 شیعه قرار است به مقام تطهیر برسد، استغفارِ (خالی) ما را تطهیر نمیکند!
❗️آن چیزی که ما را تطهیر میکند ولایت است، حسین حسین گفتن است، اشک ریختن بر مصائب اهلبیت علیهم السلام است.
@shia12t
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
بسم الله الرحمن الرحیم
يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيهِ
◼️ عارف سالک توحیدی مرحوم حاج شیخ حسینعلی بهشتی به دیار باقی شتافت؛ عارفی از دیار افغانستان که برای تحصیل علوم اسلامی راهی نجف اشرف شد و از خرمن حکمت و عرفان حکیم فقیه محقق اصفهانی کمپانی و عارف موحد آیت الله سید علی آقا قاضی طباطبایی بهره برد.
ارتباط این عالم عارف از دوران جوانی با مرحوم شیخ رجبعلی خیاط و مرحوم جعفر آقا مجتهدی و مرحوم سید عبدالکریم کشمیری و مرحوم بهلول به سلوک عرفانی او تعمیق بخشید و او را بقیه السلف عارفان ساخت که به دستگیری از سالکان اهل دل و مجاهدان شهید فی سبیل الله می پرداخت.
مرحوم بهشتی زاهدی کم نظیر بود. وی در منزلی بسیار کوچک در محرومترین منطقه مشهد زندگی می کرد و ذره ای دنبال شهرت نبود.
تخصص و تمحض او به همه علوم غریبه و قدرت او در تصرف موکلان ملکوتی و منور شدنش به اسم اعظم، کم نظیر و باعث اعجاب مرتاضان هندی و پاکستان بود.
مقامات معنوی مرحوم بهشتی، برگرفته از انس شدید نسبت به قرآن و اهل بیت علیهم السلام و توسل به سالار شهیدان امام حسین بن علی علیهما السلام بود. این توفیق سلوکی، حجتی است بر اینکه تنها راه سلوک عرفانی، قرآن و سنت معصومین علیهم السلام است و لا غیر
خداوندا رضوان و جنت الهی و ضیافت علوی و حسینی را نصیب این عارف توحیدی و عاشق حسینی گردان و به خانواده و فرزندان و هم سالکانش، صبر جمیل عنایت فرما.
✍ عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ دوم محرم ۱۴۴۳
🆔 @khosropanah_ir
معرفی اساتید اخلاق و عرفان در قید حیات شیعه
بسم الله الرحمن الرحیم يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّكَ كَدْحًا فَمُلَاقِيهِ
مرحوم شیخ حسینعلی بهشتی صبح امروز در بهشت رضا به خاک سپرده شدند؛ نشانی مزار ایشان در تصویر...
@shia12t
🔹اباعبدالله الحسین علیه السلام تمام هستی اش را تحویل خدا داده بود.
👤#ح_م :
✨ جناب زهیر بن قین بجلی میگوید، حسین جان! من فقط همین یک جان را دارم، ای کاش هزار جان داشتم تا هزار مرتبه در راه تو کشته شوم. یا به امام حسین علیه السلام میگوید، اگر مخیر باشم بین زندگی جاوید و شهادت در راه تو، حاضرم هزار مرتبه در راه تو کشته شوم. معشوق میگوید حالا که این گونه ای من هم خودم را به تو میدهم. اباعبدالله الحسین خودش تمام هستی اش را تحویل خدا داده بود. خدا هم در عوض تمام هستی اش را به حسین داد. لذا حسین شد خدا! تو بگو خدا یا حسین فرقی نمیکند. حسین مَثَل الله است، خدا نماست. امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در دعای رجبیه میفرماید: «لاَ فَرْقَ بَيْنَكَ وَ بَيْنَهَا إِلاَّ أَنَّهُمْ عِبَادُكَ ». اگر آن عارف بزرگ در درجهی بالای معرفت بود، نمیگفت که دستگاه امام حسین علیه السلام خیلی شلوغ است اما دستگاه خدا خلوت است. بندهی خدا نمیدانست که بین امام حسین و خدا بینونتی نیست. بساط خدا را اتفاقا حسین علیه السلام شلوغ کرده است و عاشقان را به سمت خدا آورده! کربلا نمایشگاه این حقایق است و حضرت اباعبدالله آن را پیاده کرد تا حقایق را برای ما آشکار کند. امام حسین علیه السلام به مقام «دَنَا فَتَدَلیَ فَکاَنَ قَابَ قَوْسَینِْ أَوْ أَدْنیَ» رسید. آن جایی که مقام «أَوْ أَدْنیَ» است بین خدا و حسین مرزی نمیتوان مشخص کرد. نه این که مرزی نیست اما خیلی باریک است. در مورد اسم جامع الله حرف نمیزنیم. حسین که از الله گذشت. الله اسم است و بحث ما از ذات خداست، از آن مقام غیب الغیوبی. خدا حسین را تا مقام ذات خودش برد و او را مظهر ذات کرد. مظهر اسم الله شدن مرتبه ایست اما مظهر ذات خدا شدن مرتبهی دیگریست.
✨ عباس بن علی مظهر اسم الله است، امام حسین از این مظهر میگذرد. عباس کسی است که اباعبدالله بعد از شهادتش میفرماید: «الْآنَ انْكَسَرَ ظَهْرِی وَ قَلَّتْ حِيلَتِی». مرتبهی زینب کبری مرتبهی عصمت الله الاتم است و او در مقام امامت نشسته است. او منصب امامت در بیرون را ندارد اما به مقام امامت رسیده است که وصی امام میشود. شریکةالحسین از القاب حضرت زینب کبری سلام الله علیها است. امام حسین از او هم گذشت. خدا فرمود: «إِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ يَرَاهُنَّ سَبَايَا». امام پاسخ داد اشکال ندارد. خدا به او گفت حسین تو از اسماء جزئی و کلی، ائمه سبعهی اسماء گذشتی. من و شما کافیست به یکی از این اسماء دست پیدا کنیم تا در عالم تصرف کنیم! حضرت عیسی دو اسم از اسماء داشت و با آن دو اسم مرده زنده میکرد، بیماران را شفا میداد. حضرت موسی دو یا سه اسم داشت و با آنها دریا را میشکافت. امام حسین از تمام حجابها علی الاطلاق گذشته است یعنی قدرت مطلق در دستان اوست اما آن را به کار نمیبرد. دستان امیرالمؤمنین را که قدرت الله است، میبندند و او کاری نمیکند. فاطمه زهرا سلام الله علیها مظهر اسم لطیف خداست اما اجازه میدهد در بسوزد و اسم لطیف خدا پایمال شود که نشان دهند ما توجهی به این اسماء الله نداریم...
برگرفته از کانال لؤلؤ و مرجان
@shia12t
معرفی شیخ ابوالقاسم شاکری ، شهر #کرمان :
🔻ایشان از اساتید اخلاق کرمان می باشند.
ایشان از علمای به نام و با سابقه شهر کرمان هستند که عمر پربرکت خود را جهت تعلیم و تعلم در حوزه علمیه کرمان و قم و نجف سپری کرده، و ضمن تهذیب نفس و خودسازی ، از خدمت به طلاب علوم دینی، و ترویچ و تدریس علوم اهل بیت علیهم السلام دریغ نورزیده اند...
شیخ ابوالقاسم شاکری امام جماعت مسجد امام خمینی کرمان و پدر شهید محمدرضا شاکری می باشند.
عکس ایشان👇🏻
@shia12t
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کربلایی علی اکبر حدادزادگان ،مداح با اخلاص اهلبیت و از اصحاب عبد صالح خدا مرحوم حاج محمد علی خلجا دار فانی را وداع گفت.
برای اشنایی بیشتر با مرحوم خلجا به لینک زیر مراجعه فرمایید :
eitaa.com/shia5t/9
instagram.com/qazvin_mostanad
@shia12t
24.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 "رسالة زينب" (عربی بدون زیرنویس فارسی )
🎙محمود شحرور (مداح لبنانی)
@shia12t
🔹مقام حضرت زینب سلام الله علیها
👤#ح_م :
بنده با یک واسطه از جناب آقای اربابی شنیدم که میفرمود، اعتقاد من بر این است که حضرت زینب مظلوم تر از حضرت اباعبدالله است. حقیر نیز چنین عقیده ای دارم. زینب سلامالله علیها اُمّ العاشورا است و حسین علیهالسلام ابوالعاشورا. حسین عاشورا را ایجاد کرد اما عاشورا را زینب پروراند. زینب در عاشورا مظهر قابلیت است و حسین جنبهی فاعلیت دارد. کار قابل از فاعل سختتر است، جز آن کسی که به مقام و سرّ امامت رسیده باشد کس دیگری نمیتواند این حقیقت را تحمل کند. نفس ناطقهی زینب، محل ظهور همهی مصائب کربلا است. این جنبهی قابلی، تمام فاعلیتهایی که در کربلا رخ داد را در جان خودش پذیرفت و آن را رشد داد و اگر زینب نبود قطعا کربلا در کربلا میماند. شوخی نیست که حضرت بقیةالله الاعظم روحی فداه میفرمایند که من به مصائب عمهام زینب، شب و روز خون گریه میکنم. اگر زینب نبود، حال و روز ما این بود که فقط شنیده بودیم در چنین روزی حسین بن علی علیهالسلام را کشتهاند. میگفتیم مثل اینکه چنین بوده است!
حضرت زینب، این فاعلیت را در جان خود پرورید و این مهم جز به نائل شدن به مقام امامت مقدور نبود. خب ما این سخنان را نقل میکنیم و گاهی افراد ایراد میگیرند. مطلب را خوب درک نمیکنند و آن را رد میکنند.
هنر در فهم حرف بخردان است
نه تعجیل سـخن در رد آن است
بالاخره ما پس از قریب بیست سال تلمذ خدمت اولیاء و بزرگان و مطالعه و تحقیق، متوجه هستیم که ائمه ما ۱۲ تن هستند و یک پیغمبر داشتیم که او نیز مقام امامت داشت و حضرت زهرا نیز امام آفرین بودند. امام شدن و فعلیت امام یک مسئله است و اینکه حقایق امام در جان کسی تحقق یابد نیز مسئله دیگری است. ممکن است شما به مقام قاضی بودن برسی، علم آن را داشته باشی و آمادگی این که حکم قاضی القضات را به نام شما بزنند داشته باشی اما ممکن است این حکم را به شما نزنند و به فعلیت نرسد اما همهی حقایق قضاوت را در جان خودت داری. حضرت زینب سلامالله علیها اینطور بودند. برخی قائل اند حضرت زینب سلام الله علیها به همهی حقایق امامت نائل شد و در برههای نیز مقام امامت را داشت و صاحب فتوا بود، سخنرانی میکرد در حالی که جناب سیّدالسّاجدین در سکوت بودند. یعنی نایب امام بودند و از طرف امام سجاد علیه السلام نیابت در فتوا و سخنرانی و... داشتند، سلام الله علیها... .
برگرفته از کانال لؤلؤ و مرجان
@shia12t
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دردِ عشق ، از هر که پرسیدم جوابم را نداد
زان که دردِ عشق را ، ان کس که داند ، زینب است
🎙سید جواد ذاکر
@shia12t
👤حاج ابوموسی محیی ( از شاگردان عرفانی مرحوم سید هاشم حداد ) فرمود : سید هاشم حداد می فرمود :
🔻در حرم حضرت زینب سلام الله عليها مشغول عبادت بودم . حالتی برایم رخ داد که دیدم تمام انبیا و اولیا دور ضریح مبارک در حال طواف هستند...
@shia12t