eitaa logo
دانشنامه امیرالمومنین (ع)
1.4هزار دنبال‌کننده
799 عکس
157 ویدیو
48 فایل
السلام علیک یا امیرالمومنین یا علی بن ابی طالب لطفا مطالب کانال را با ذکر #صلوات هدیه به روح مطهر #حضرت_زهرا (سلام الله علیها) انتشار دهید.🌹 کانال شخصی، بدون وابستگی به هیچ ارگان و یا ....
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥اهل سنت جواب دهد؟🔥 👳‍♂️ 💢ابوهریره شخصیتی که طبق تحقیق دقیق در کتب علما اهل سنت کمتر از دو سال حضور پیامبر(ص) را درک کرده است و در این مدت اندک نسبت به بسیاری از صحابه دیگر دارای بیشترین روایت در نزد اهلسنت می باشد. 👈شاید عده ای بیان کنند که این کثرت روایات از ابوهریره دلیل بر هوش و استعداد و نزدیکی وی با پیامبر(ص) بوده است،اما وقتی که ما رجوع کردیم به تاریخ و کتب متوجه شدیم که این نظریه صحیح نیست زیرا خود صحابه رضی الله عنهم هم عصر ابوهریره نه تنها برای وی چنین جائگاه و صفاتی قائل نبودند بلکه صراحتا به علت دروغ بستن وی به پیامبر(ص) با روایات وی مخالفت می کردند. 👈 🔥 :قسم به خدا با کنم. 🔥👉 ⭕️یکی از این افرادی که در مورد ابوهریره چنین نظری داشت عائشه می باشد،وی در مقوله های زیادی با ابوهریره مخالفت می کرد و روایات ابوهریره را سخن پیامبر(ص) نمی دانست،لذا صراحتا قسم می خورد که هر کاری که ابوهریره بگوید خلاف آن را انجام میدهد. ♻️چنانچه چنین تصریح میکند:از ابو هريره روايت کرده اند رسول خدا فرمودند اگر بند کفش يکي از شما پاره شد ، تا زماني که آن را درست نکرده است به راه نيفتد ؛ وقتي اين خبر به عائشه رسيد گفت : قسم مي خورم که با ابو هريره در آنچه روايت کرده است مخالفت کنم. ✍️وأخرج عن عائشة أنها كانت تقول لأخيفن أبا هريرة فيمشي في نعل واحدة 👳‍♀️ترمذي با سند صحيح از عائشه روايت کرده است که مي گفت قسم مي خورم که کاري انجام دهم که مخالف نظر ابو هريره باشد ؛ پس با يک لنگه کفش به راه افتاد 📕فتح الباري ج10 ص310 👳‍♀️ در اين زمينه چنین نقل میکند: وذكر أبا هريرة فقال أكذبه عمر وعثمان وعلي وعائشة رضوان الله عليهم وروي حديثا في المشي في الخف الواحد فبلغ عائشة فمشت في خف واحد وقالت لأخالفن أبا هريرة ✍️سخن در مورد ابو هريره بود ؛ پس گفت : او را عمر و عثمان و علي و عائشه تکذيب کرده اند ؛ و او روايتي در مورد راه رفتن در يک لنگه کفش نقل کرد ، وقتي اين خبر به عائشه رسيد گفت : قسم مي خورم که با ابو هريره مخالفت کنم . 📕تأويل مختلف الحديث ج1 ص22 ⁉️آیا به عمل می کنند ؟ ⬅️ آیا باید با مخالفت کنند ؟؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
👈 مجمع تبری و تولی را در فضای مجازی دنبال کنید. 👈 اینستاگرام:https://www.instagram.com/p/By5pNzSBW45/?igshid=1btkrmlz67k7u 👈 ایتا: @shiaAlawi
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 🍂🍀🍂 🍃🍂 🍂 🍃 🍂 ⚠️ سخنرانی قرآنی بسیار زیبا در علیه السلام همراه با داستان: " " 👳‍♂️معاویه وارد مکه شد، گروهی بر معاویه وارد شدند و گفتند: آیا میدانی که ابن عباس تفسیر قرآن میکنه؟ معاویه گفت: ابن عباس پسر عمه ی پیغمبر بوده، او از است! اگر او نکند که تفسیر کند؟! گفتند: تفسیر میکند آیات رو به نفع علی بن ابیطالب! ما از این شاکی هستیم! 🔺معاویه گفت: خودم رسما وارد مجلس میشوم و جمعشان را برهم میزنم. معاویه وارد مجلس تفسیر ابن عباس میشود، ابن عباس با چنان کیفیتی تفسیر آیات میکرد که معاویه هیچ جای اعتراضی برخود ندید! بعد از مجلس معاویه رو به ابن عباس کرد و گفت: ابن عباس تو تفسیر آیات میکنی یا ؟! 👈ابن عباس: معاویه به من بگو کجای قرآن است که فضائل علی بن ابیطالب نیست؟ از خودت هم سوال میکنم جواب میدهی؟ 👈"انَّما اَنتَ مُنذِرُ وَلِکُلِ قَومِ هاد" این آیه برای کیست معاویه؟ 🔺معاویه: رسول خدا فرمود منذر این امت منم و هادی وجود علی بن ابیطالب است! ولی ابن عباس حتما باید این آیه را بخوانی؟! 👈ابن عباس: "اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرا" بگو این آیه برای کیست معاویه؟ 🔺معاویه: این هم قصه ی طهارت و عصمت علی بن ابیطالب و اهل بیتش است، درست! ولی حتما باید این را بخوانی؟ 👈ابن عباس: "اِنَّما وَلیُّکُمُ اللهُ وَ رَسولُه وَالَّذینَ یُقیمونَ الصَّلوهَ وَ یُوتونَ الزَّکوةَ وَ هُم رکِعون" معاویه این آیه برای کیست؟ 🔺معاویه: زمانی که علی بن ابیطالب انگشتر در راه خدا داد این آیه بر حق علی نازل شد، قبول دارم! ولی حتما این را باید بخوانی؟ 👈ابن عباس: "عَمَّ یَتَساءَلون عَنِ النَّبَاِ العَظیم" معاویه بگو این آیه در حق کیست؟ 🔺معاویه: رسول خدا فرمود خبر عظیم علی بن ابیطالب است که هم مردم ازش میپیرسند و هم من از علی خواهم پرسید، ولی ابن عباس حتما باید این را بخوانی؟ 👈ابن عباس: "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعا وَ لا تَفَرَّقوا" بگو ببینم این آیه برای کیست؟ 🔺معاویه: پیغمبر فرمود دست به دامن علی بزنید و جای دیگر نروید که گمراه میشوید. ولی باید همین را تفسیر کنی؟ 👈ابن عباس: "کَفی بِاللهِ شَهیدا بَینی وَ بَینَکُم" این آیه برای چیست معاویه؟ 🔺معاویه: این قصه قصه ی علم علی بین ابیطالب است که خدا همه ی علم جاری رو در سیره ی او تعریف میکند، ولی لازم است حتما این را بخوانی؟ 👈ابن عباس: "قُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ" بگو به من که این آیه برای کیست؟ 🔺معاویه: این هم است که خدا در این آیه علی بن ابیطالب را نفس پیغمبر میخواند، ولی برای مردم حتما باید همین را بخوانی؟ 👈ابن عباس: "ساَلَ سائِلٌ بِعَذابِ واقِع" این آیه برای چیست معاویه؟ 🔺معاویه: شخصی نزد رسول خدا آمد و گفت این سخنان از خودت بود یا از خدا؟ پیغمبر فرمود امر رسالت بود، شخص رو به پیغمبر کردو گفت به خدا بگو بر من عذاب وارد کند که تحمل ولایت علی را ندارم و خداوند جلوی همگان دشمن علی را هلاک کرد، ابن عباس قبول دارم! آیا باید همین آیه را بخوانی؟ 👈ابن عباس: "یا اَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیک" این آیه دیگر برای چیست معاویه؟ 🔺معاویه: این هم ماجرای ابلاغ ولایت علی بن ابیطالب است قبول دارم! ولی این را حتما باید بازگو کنی؟ 👈ابن عباس: "اَلیومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم" معاویه به من بگو این دگر برای کیست؟ 🔺معاویه: این آیه هم اکمال دیانت در پرتوی ولایت علی بن ابیطالب است ولی آیه ای دیگر بخوان نه این! 👈ابن عباس از جا بلند شد و گفت: معاویه به من بگو کجای قرآن را بخوانم که فضل علی بن ابیطالب نباشد؟! کجا را بخوانم که از علی بیان نشده باشد؟! 🔺معاویه: اصلا ابن عباس بخوان "اِذا زُلزِلَتِ الارضُ زِلزالَها" 👈ابن عباس: معاویه این آیه هم فضل علی بن ابیطالب است! 🔺معاویه: علی در این آیه دگر چه میکند ابن عباس؟! 👈ابن عباس: نشنیدی بعد از رسول خدا یک سال نگذشته بود که زلزله ای بر مدینه آمد که همه ی مردم از شدت وحشت از خانه به در شده بودند و علی در میانشان حاضر شد و خواند این آیه را و پایش را بر زمین کوبید و فرمود: زمین! ابوتراب بر تو امر میکند آرام گیر! 🔺معاویه که از غضب بر خود می پیچید گفت: ابن عباس راحت بگو 🔶 ... 🔶 📚 بحار الانوار ج ۴۴ ص ۱۲۵ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─ 🍃 🍂 🍃 🍂🍃 🍃🍀🍃 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
🔶 اگر #حضرت_حمزه و #جعفر_بن_ابیطالب علیهم السلام زنده بودند #ابوبکر_و_عمر_را_میکشتند!!! ✅ #مرحوم_کلینی به سند حسن روایت کرده است که سدیر از #حضرت_امام_محمد_باقر علیه السلام پرسید که کجا بود عزت و شوکت و کثرت بنی هاشم که از حضرت امیر المومنین علیه السلام بعد از حضرت رسالت از ابو بکر و عمر و سایر منافقان مغلوب گردید؟ حضرت فرمود: از #بنی_هاشم کی مانده بود؟ جعفر و حمزه که در غایت ایمان و یقین و از سابقین اولین بودند به عالم بقا رحلت کرده بودند و دو مرد ضعیف الیقین ذلیل النفس تازه مسلمان شده مانده بودند: عباس و عقیل و ایشان را در جنگ بدر اسیر کردند و آزاد کردند و ایمان چنین، قوتی نمی‌دارد. 👈 به خدا سوگند که اگر حمزه و جعفر حاضر می‌بودند در آن فتنه، ابابکر و عمر یارای آن نداشتند که حق #امیر_المومنین علیه السلام را غصب کنند و اگر سعی می‌کردند البته ایشان را می‌کشتند. و مثل این حدیث در احتجاج از امیر المومنین علیه السلام مروی است. 📚 حیاة القلوب، #علامه_مجلسی، ج۴، ص ۱۵۸۵-۱۵۸۶، نشر سرور ⬅️ اسکن روایت: http://bit.ly/2KqUlz0 السلام علیک یا سید الشهداء حمزه 🔥بر #هند_جگر_خوار_لعنت🔥 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 🍂🍀🍂 🍃🍂 🍂 🍃 🍂 ✅ کیفیت در توحیدونبوت، ولایت، برائت و اخلاق و اعمال، در زمان غیبت: . 👇پاسخ: همان جوابی است که مولانا علیه السلام به در تصحیح اعتقادات ایشان فرمودند! ✅ شیخ صدوق مستندا از حضرت عبدالعظيم علیه السلام که از نوادگان امام حسن مجتبی علیه السلام و از حواریون امام هادی علیه السلام است نقل میکنند که فرمودند: بخدمت حضرت رسيدم و چون حضرت مرا ديدند، فرمودند: خوش آمدی ای ابوالقاسم، تو حقا ولی ما هستی عرض کردم: يابن رسول الله! من ميخواهم دينم را به عرض شما برسانم تا اگر پسنديده است وقتی که به ملاقات خدا می روم «روز قيامت» بر آن ثابت باشم! . حضرت فرمودند: بگو ای ابوالقاسم، عرض کردم: من ميگويم: 👈 خدا يکتا است و چيزی همانند او نيست، خداوند بيرون از دو حد (ابطال) و (تشبيه) است - یعنی چیزی بر او غلبه نمیکند و چیزی نیز شبیه او نیست - 👈 و خداوند جسم و صورت و ابعاد و جوهر نيست بلکه این خداوند است که جسمانيات را جسم داده است و به صورتها صورت بخشیده 👈 و خداوند همان آفريدگار همه اعراض و عنصرها و مواد مرکب و ظاهر و باطن و تمام اجزا آنها از بزرگ و کوچک است! 👈 و پروردگار و صاحب اختيار و پديد آورنده ی همه چيز است و او سبب بقا و حیات و رشد و رزق و حفظ آنهاست. 👈 و اینکه محمد خاتم پيغمبران است و پيغمبری پس از او تا روز قيامت نيست 👈 و شريعت او پايان بخش همه شريعتهاست!! . 👈 و جانشين نبی خدا صلی الله علیه وآله بعد از او اميرالمؤمنين علیه السلام است 👈 سپس امام حسن سپس امام حسين سپس امام علي بن الحسين سپس امام محمد بن علی سپس امام جعفر بن محمد سپس امام موسی بن جعفر سپس امام علي بن موسی سپس امام محمد بن علی علیهم السلام سپس شما هستید سپس حضرت فرمود: 👈 پس از من «فرزندم» حسن عسکری علیه السلام امام است . 👈اما بعد از حسن عسکری علیه السلام مردم در حقیقت جانشين پس از او در حیرت خواهند بود . من عرض کردم: مولای من! توضیح بفرماید حضرت فرمود: ✅ زيرا شخص مهدی عج ديده نمیشود 👈 و برای مردم - به سبب تقیه - حلال نیست که نام او را در برابر دیگران ذکر کنند 👈 تا آنکه خروج کند و زمين را پر از عدل و داد کند، چنانکه پر از ظلم و جور شده باشد . عرض کردم: اقرار کردم! . و همچنین من معتقد هستم که: 👈دوست آل محمد علیهم السلام دوست خداست ✅ و دشمن آل محمد علیهم السلام دشمن خداست و اطاعت آل محمد علیهم السلام اطاعت خداست و نافرمانی آل محمد علیهم السلام نافرمانی خداست . 👈 و باید از دشمنان اهل بیت علیهم السلام برائت جست. . 👈 و همچنین اجتناب از گناهان كبائر واجب است! . 👈 و اقرار به رجعت شما اهل البیت علیهم السلام حق است . 👈 و ۲ متعه زنان و متعه حج که خداوند در قرآن فرموده، حق است که در حدیث دیگری نقل شده 👈 و اعتقاد به حوض کوثر و شفاعت شما در دنیا و آخرت حق است 👈 و ميگويم معراج حق است 👈 و پرسش و سوال و جواب نکیر و منکر در قبر - از اعتقادات میت - حق است 👈 و بهشت و جهنم حق است و الان موجود است 👈 و صراط و ميزان حق است و وقوع قيامت حق است و شکی در آن نيست 👈 و همانا خداوند در قیامت همه مردم را از قبرها برانگيزد - و حشر و نشر و بعث همگی حق است . و همچنین من ميگويم: 👈آن فرائض الهی که پس از ولايت آل محمد علیهم السلام واجب مي باشد عبارتند از: 👈 نماز، زکاة، روزه، حج، جهاد، امر به معروف ونهی از منکر است . پس امام هادي علیه السلام فرمودند: ✅ بخدا قسم اين همان دين خدا است ✅ که خدا آنرا براي بندگانش پسنديده است، پس بر آن ثابت بمان 👈 تا خداوند تو را به وسیله ایمان به آل محمد علیهم السلام در زندگی دنيا و آخرت پابرجا بدارد! . ✅ و هر کس این اعتقاد را داشته باشد در حقیقت مومن است، و در دنیا و آخرت در شفاعت ما وارد میشود. . 📚 كمال الدين ٣٧۹ ان الله تبارك وتعالى واحد لیس كمثله شئ خارج عن الحدین حد التشبیه وحد الابطال، وانه لیس بجسم ولا صورة ولا عرض ولا جوهر، بل هو مجسم الاجسام ومصور الصور و خالق الاعراض والجواهر ورب كل شئ ومالكه وجاعله ومحدثه، وان محمدا عبده ورسوله خاتم النبیین فلا نبی بعده الى یوم القیامة، و ان شریعته خاتم الشرایع فلا شریعة بعدها الى یوم القیامة. و اقول المعراج حق و المسائلة في القبر حق و ان الجنة حق و ان النار حق، و ان الصراط حق وان الميزان حق و ان الساعة آتية لا ريب فيها و ان الله يبعث من في القبور و اقول ان الفرايش الواجبة بعد الولاية: الصلوة و الزکوة و الصوم، و الحج، و الجهاد و الامر بالمعروف و النهي عن المنکر ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─ 🍃 🍂 🍃 🍂🍃 🍃🍀🍃 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
⚠️ سعد بن عبدالله اشعری از عجل الله تعالی فرجه الشریف سوال کرد: آیا آن دو نفر (🔥ابابکر وعمربن خطاب🔥) از روی رغبت اسلام آوردند یا از روی اجبار و اکراه ؟ 👈 حضرت امام مهدی عج فرمودند: آن دو نفر برای طمع (در قدرت و حکومت) مسلمان شدند. زیرا با یهودیان سر و کار داشتند و از آنها شنیده بودند که بنابر آنچه در تورات و کتب آسمانی و پیشگویی هایی که درباره حضرت محمد شده به آن دو گفته بودند: همانا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر عرب چیره و غالب میگردد مانند غلبه بخت النصر بر بنی اسرائیل. 👈پس هنگامی که رسول خدا صلی الله علیه وآله امر به نبوت خویش را اظهار فرمود ، این دو به طمع این که بعد سامان گرفتن امر و خاطر جمعی و استقرار حکومت اسلام از طرف پیامبر صلی الله علیه و آله اداره بخشی از بلاد به آنها واگذار شود، شهادتین را بر زبان جاری کردند. 🔺ولی هنگامی که از آن خیال مایوس شدند با همفکران خود در شب عقبه نقشه کشیدند و چهره های خود را پوشاندند و مرکب پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را بعد از آن که به بالای گردنه رسید رَم دادند که سقوط کند و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نابود شود. 🍃 ولی خداوند آن حضرت را از کید و حیله آنها حفظ فرمود و آنها موفق به کاری نشدند...🍃 📚 احتجاج طبرسی ج2ص465 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
👈 مجمع تبری و تولی را در فضای مجازی دنبال کنید. 👈 اینستاگرام:https://www.instagram.com/p/By5pNzSBW45/?igshid=1btkrmlz67k7u 👈 ایتا: @shiaAlawi
⚠️ ؟ ❌ بررسی این مطلب از ✅ طبق روايات صحيح السندي كه در بسياري از كتاب هاي اهل سنت وجود دارد ، اين دو لقب مبارك ، از القاب اختصاصي آقا امير المؤمنين عليه السلام بوده است ؛ اما اهل سنت تلاش كرده اند كه اين فضليت را براي خلفاي ديگر نقل كنند . ما به چند روايت اشاره مي كنيم . 1⃣ بسياري از علماي اهل سنت ؛ از جمله ابن ماجه قزويني در سننش كه يكي از صحاح سته اهل سنت به شمار مي آيد ، با سند صحيح نقل كرده : 🔺 عَنْ عَبَّادِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ قَالَ عَلِيٌّ أَنَا عَبْدُ اللَّهِ وَأَخُو رَسُولِهِ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَنَا الصِّدِّيقُ الْأَكْبَرُ لَا يَقُولُهَا بَعْدِي إِلَّا كَذَّابٌ صَلَّيْتُ قَبْلَ النَّاسِ بِسَبْعِ سِنِينَ . 📚سنن ابن ماجة ، ج1 ، ص 44 📚البداية والنهاية ، ج3 ، ص 26 📚المستدرك ، حاكم نيشابوري ، ج3 ، ص 112 وتلخيص آن ، تأليف ذهبي در حاشيه همان صفحه ، و تاريخ طبري ، ج2 ، ص 56 📚الكامل ، ابن الاثير ، ج2 ، ص 57 📚فرائد السمطين ، حمويني ، ج 1 ص 248 📚 الخصائص ، نسائي ، ص 46 با سندي كه تمام روات آن ثقه هستند 📚تذكرة الخواص ، ابن جوزي ، ص 108 و ده ها سند ديگر . عباد بن عبد الله گويد : علي عليه السلام فرمود : من بنده خدا ، برادر رسول خدا و صديق اكبر هستم ، پس از من جز دروغگو كسي ديگر خود را «صديق» نخواهد خواند ، من هفت سال قبل از ديگران نماز مي خواندم . محقق سنن ابن ماجه در ادامه مي نويسد : 📎 في الزوائد : هذا إسناد صحيح . رجاله ثقات . رواه الحاكم في المستدرك عن المنهال . وقال : صحيح علي شرط الشيخين . (بوصيري) اين روايت را در زوائد (سنن ابن ماجة) نقل كرده و گفته است : " سند آن صحيح و راويان آن مورد اعتماد هستند " . همچنين حاكم نيشابوري آن را نقل كرده و گفته است : " اين روايت طبق شرائط مسلم و بخاري صحيح است " . 2⃣ ابن قتيبه دينوري در كتاب المعارف مي نويسد : 👈 عن معاذة بنت عبد الله العدوية سمعت علي بن أبي طالب علي منبر البصرة وهو يقول أنا الصديق الأكبر آمنت قبل ان يؤمن أبو بكر وأسلمت قبل أن يسلم أبو بكر . 📚المعارف - ابن قتيبة - ص 169 📚 تهذيب الكمال - المزي - ج 12 - ص 18 - 19 📚البداية والنهاية - ابن كثير - ج 7 - ص 370 👈 معاذه دختر عبد الله گويد كه از علي بن أبي طالب عليه السلام شنيدم كه بر بالاي منبر بصره مي فرمود : من صديق اكبر هستم ، ايمان آوردم قبل از آن كه ابوبكر ايمان بياورد ، اسلام آوردم قبل از آن كه ابوبكر اسلام بياورد .👉 3⃣ ابن مردويه اصفهاني در مناقبش ؛ فخررازي ، آلوسي ، أبو حيان و جلال الدين سيوطي در تفسيرشان و نيز متقي هندي در كنز العمال ، مناوي در فيض القدير و ... نقل كرده اند كه ♦️ پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله وسلم فرمود : " الصديقون ثلاثة : حبيب النجار مؤمن آل ياسين ، وحزبيل مؤمن آل فرعون ، وعلي بن أبي طالب الثالث ، وهو أفضلهم . 📚 مناقب علي بن أبي طالب (ع) وما نزل من القرآن في علي (ع) - أبي بكر أحمد بن موسي ابن مردويه الأصفهاني - ص 331 📚الجامع الصغير - جلال الدين السيوطي - ج 2 - ص 115 📚 كنز العمال - المتقي الهندي - ج 11 - ص 601 📚 فيض القدير شرح الجامع الصغير - المناوي - ج 4 - ص 313 📚 تفسير الرازي - الرازي - ج 27 - ص 57 📚تفسير البحر المحيط - أبي حيان الأندلسي - ج 7 - ص 442 📚 تفسير الآلوسي - الآلوسي - ج 16 - ص 145 📚تاريخ مدينة دمشق - ابن عساكر - ج 42 - ص 43 و ج 42 - ص 313 📚المناقب - الموفق الخوارزمي - ص 310 و ... صديقان سه نفر هستند : حبيب نجار ، مؤمن آل ياسين ، حزقيل مؤمن آل فرعون ، و علي بن أبي طالب عليه اسلام كه او برتر از آن ها است . ⁉️ اگر لقب ابوبكر نيز صديق بود ، بايد پيامبر اسلام متذكر مي شد و به جاي الصديقون ثلاثة ، مي فرمود : « الصديقون اربعة » و ابوبكر را نيز داخل آن مي كرد ؛ از اين رو نامگذاري ابوبكر به صديق با حصر صديق در آن سه نفر از سوي نبي مكرم اسلام نمي سازد . 👌 جالب اين است كه جلال الدين سيوطي ، مفسر و اديب مشهور اهل سنت در كتاب الدر المنثور و نيز قندوزي حنفي در ينابيع المودة عين همين روايت را با كمي تفاوت از كتاب تاريخ بخاري اين گونه نقل مي كنند : ❌ وأخرج البخاري في تاريخه عن ابن عباس قال قال رسول الله صلي الله عليه وسلم الصديقون ثلاثة حزقيل مؤمن آل فرعون وحبيب النجار صاحب آل ياسين وعلي بن أبي طالب . 📚الدر المنثور - جلال الدين السيوطي - ج 5 - ص 262 📚 ينابيع المودة لذوي القربي - القندوزي - ج 2 - ص 400 👈 صفحه اول ادامه دارد ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
⚠️ ؟ ‼️ ولي وقتي به نسخه‌هاي مختلف تاريخ صغير و تاريخ كبير بخاري مراجعه مي‌كنيم ، اين روايت را در آن نمي‌يابيم، و متوجه می شویم که در چاپهای اخیر این روایت را عمدا حذف کرده اند!! 😭 اين نيز يكي ديگر از ظلم‌هاي است كه دشمنان امير المؤمنين در حق آن حضرت مرتكب شده‌اند و قصد داشته‌اند كه با اين كار فضائل بي حد و حصر امير المؤمنين عليه السلام را از چشم مردم دور نگهداراند ؛ غافل از اين كه قبل از آن‌ها برخي از علماي خودشان اين مطلب را ديده و نقل كرده‌اند . ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ❌ اعتراف علماي اهل سنت بر جعلي بودن اين لقب براي ابوبكر: از طرف ديگر بسياري از علماي اهل سنت اعتراف كرده‌اند كه اين لقب، شايسته ابوبكر نيست و حديث آن جعلي است. 📌 ابن جوزي، عالم معروف اهل سنت در كتاب الموضوعات مي‌نويسد: أبي درداء از پيامبر اسلام صلي الله عليه وآله وسلم نقل مي‌كند كه آن حضرت فرمود : در شب معراج ديدم كه در عرش خداوند بر لوحي سبز با نور سفيد نوشته شده بود « خدايي جز خداي يكتا نيست ، محمد صلي الله عليه وآله وسلم رسول او است ، ابوبكر صديق و عمر فاروق است ! ⬅️ بعد در نقد روايت مي‌نويسد: اين حديث صحيح نيست و كسي كه به آن متهم است عمر بن اسماعيل است . يحيي بن معين در باره او گفته است: سخن او ارزش ندارد ، دروغ‌گو است ، آدمي بد و خبيث است. نسائي و دارقطني گفته‌اند : حديث او متروك است. 📚الموضوعات ، ابن جوزي ، ج1 ، ص 327 ⬅️ در جاي ديگر مي نويسد: اين روايت باطل و ساختگي است و علي بن جميل حديث جعل مي كرده است. 📚الموضوعات ، ابن جوزي ، ج1 ، ص 336 ⬅️ و در جاي سوم مي‌گويد: اين حديث از رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم صحيح نيست؛ زيرا ابوبكر صوفي و محمد بن مجيب هر دو دروغگو هستند ، اين سخن را يحيي بن معين گفته است. 📚الموضوعات ، ج1 ،‌ ص337 ⬅️ هيثمي نيز بعد از نقل روايت مي نويسد: رواه الطبراني وفيه على بن جميل الرقى وهو ضعيف. 📚مجمع الزوائد ،‌ الهيثمي ،‌ ج9 ، ص58 اين روايت را طبراني نقل كرده و در سند آن علي بن جميل رقي است و او ضعيف است . و متقي هندي بعد از نقل آن مي‌گويد: ابن عساكر آن را نقل كرده و در سند آن محمد بن عامر، دروغگو است. 📚كنز العمال ، ج13 ، ص236 ⬅️ ابن حبان بعد از نقل دو روايت در اينباره‌ مي‌نويسد: شكي نيست كه اين دو روايت باطل و ساختگي است. روايات بسياري همانند آن وجود دارد كه با ذكر همه آن‌ها كتاب ما طولاني خواهد شد. 📚كتاب المجروحين ،‌ ج2 ،‌ ص116 ⬅️ ابن حجر عسقلاني و شمس الدين ذهبي نيز بعد نقل روايت مي‌گويند :اين روايت باطل است. 📚ميزان الاعتدال ، ذهبي ، ج1 ،‌ ص540 📚 لسان الميزان ، ابن حجر ، ج2 ، ص295 ⬅️ ابن كثير دمشقي سلفي نيز در اين باره مي‌گويد: اين حديث ضعيفي است و در سند آن كسي است كه در باره او سخن‌ها گفته شده و سخن او از منكرات خالي نيست. 📚البداية والنهاية ، ج7 ،‌ ص230 🔶 در نتيجه، لقب «صديق» مخصوص امير المؤمنين علی (ع) است و هر آن‌چه اهل سنت از زبان پيامبر اسلام در باره ابوبكر نقل كرده‌اند، ساخته و پرداخته ديگران است. 🔶 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 💢 البته به این مطلب هم توجه داشته باشید که ما روایت صحیح السندی از امامان معصوم، که دال بر صدیق بودن ابوبکر باشد نداریم و هر آنچه وارد شده از اهل سنت می باشد تنها یک روایت جعلی وجود دارد که به بررسی آن می پردازیم: نقل می کنند که امام باقر(ع) ابوبکر را صدیق نامیده است!! 📚کشف الغمه، ج 2، ص 360 در رابطه با این روایت باید گفت: این یک حدیث بی سر و ته است. علی بن عیسی اربلی، متوفای 693 از عروة بن عبدالله که از رجال قرن دوم است، حدیثی را نقل می کند این حدیث از دو جهت قابل احتجاج نیست: 1⃣ از نظر سند ناقل آن علی بن عیسی اربلی است که در سال693، از فردی به نام عروة‌ بن عبدالله نقل می کند که در عصر امام باقر (57-114) می زیسته است. آیا چنین حدیث بی سندی، قابل استناد است؟ ‼️ در رجال شیعه فقط یک عروة‌بن عبدالله بن قشیر جعفی است که شیخ طوسی او را از اصحاب امام صادق شمرده ولی کاملاً مجهول است. 📚تنقیح المقال، ج2، ص 251، شماره 788 در رجال سنی وی به نام عروة بن عبدالله بن قشیر جعفی مکنی به «أبوسهل» آمده است، که حدیث از عبدالله بن زبیر نقل می کند و مردی که بر عبدالله بن زبیر تلمّذ کرده و از او حدیث نقل می کند، از نظر روحیه باید با او نزدیک باشد و این خاندان کاملاً از امیر مؤمنان منحرف بودند، و قطعاً قول چنین فردی نمی تواند سند باشد. 📚تهذیب الکمال فی اسماء الرجال،ج 10، ص 27،شماره 3909 . . . . . . 👈 صفحه دوم ادامه دارد ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
⚠️ ؟ از این گذشته، دقت در مضمون حدیث می رساند که کاملاً از زبان وی دروغ گفته شده، زیرا می گوید: من از زینت کردن شمشیر از ابی جعفر سؤال کردم. ایشان فرمود: ابوبکر صدیق شمشیر خود را می-آراست، من به او گفتم:‌ او را صدیق می نامی؟ از جای خود پرید و رو به قبله ایستاد و فرمود: آری صدیق! آری صدیق! آری صدیق! هر کس نگوید او صدیق است خدا سخن او را در دنیا و آخرت نپذیرد!! چنین عمل غیر متناسب با وقار حضرت امام باقر(ع) و مبالغۀ بیش ازحد در این مورد، نشانۀ‌ آن است که عروة بن عبدالله، شاگرد عبدالله بن زبیر این حدیث را از زبان حضرت، جعل کرده است. ‼️ پس این حدیث سندا و دلالتا باطل است. • • • • 👈 صفحه سوم پایان ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─
مجمع تبری و تولی 🌸 السلام علیک یا امیرالمومنین یا علی بن ابی طالب 🌸 💢 آنچه که یک شیعه باید بداند...💢 💠 اصول عقاید شیعه جعفری و تحقیق و تفحص در عقاید اهل سنت و بدعت 💠 • ° • ° • ° ➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖ ─┅═◇❁ @shiaAlawi❁◇═┅─ ➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖🍃➖🍂➖
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆