💠 #حرف حساب💠
♦️ شیعه از کجا و از چه زمانی
قسمت ۶/۷
🔹 کلام پیامبر صلوات الله علیه نسبت به علی علیهالسلام به روایت اهل سنت:
«هُوَ أَنْتَ وَشيعَتُكَ يَومَ القِيامَهِ راضِينَ مَرضيّينَ»
🔻 نظرات در باره پیدایش شیعه
🔸 محقق معروف آقای محمد كردعلی در كتاب «خطط الشام»(۱) مینويسد:
در زمان خود پيامبر گروهی از بزرگان صحابه به دوستی و موالات علی معروف بودند، مانند سلمان فارسی كه میگفت:
🔸ما با پيامبر بيعت كرديم بر دو اصل:
خيرخواهی برای مسلمانان، و اقتدا به علی بن ابی طالب و ولايت وی.
🔸محدثان و مفسران اهل سنت(۲)، نقل میكنند که وقتی آيه «إِنَّ الّذينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصّالِحات أُولئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيّه» نازل شد، پيامبر اسلام رو به علی علیهالسلام کرده و فرمودند:
«هُوَ أَنْتَ وَشيعَتُكَ يَومَ القِيامَهِ راضِينَ مَرضيّينَ» (۳)
🔸«این درباره تو و شیعیان تو در روز قیامت است، هم شما از خدا خشنود خواهید بود، و هم او از شما».
📚 ۱- خطط الشام؛ مكتبة النوری، دمشق۱۴۰۳ق، جلد ۵ ص ۲۵۱.
۲- الدرالمنثور، ج ۶، ص ۵۸۹؛ نهايه ابن اثير، ج ۴، ص۱۰۴.
۳- سیوطی، الدرالمنثور، ج ۶، ص ۳۷۹.
📚 شیعه از کجا و چه زمانی
#کلام
#شیعه_شناسی
•┈┈••✾••┈┈•
🔻 نشانی شیعه مدیا
@shiamedia
💠 #حرف حساب💠
♦️ شیعه از کجا و از چه زمانی
قسمت ۷/۷
🔹 استمرار مسیر در دست دوازده نفر
🔸شیعه استمرار هدایت را در امامت میبیند و به این بیان رسول خدا صلیاللهعلیهوآله که جابر آن را نقل کرده است معتقد است که:
سمعت رَسُولَ اللَّهِ صلیاللهعلیهوآله یقول فی حَجَّةِ الْوَدَاعِ:
🔸 لاَ یَزَالُ هذا الدِّینُ ظَاهِراً على من نَاوَأَهُ لاَ یَضُرُّهُ مُخَالِفٌ وَلاَ مَفَارِقٌ حتى یَمْضِىَ من أمتی اثْنَا عَشَرَ أَمِیراً کلهم من قُرَیْشٍ
رسول خدا صلیاللهعلیهوآله در حجةالوداع فرمود:
🔸این دین همواره بر دشمنش پیروز و هیچ مخالفت و موافقت با آن، زیانى به دین نمىرساند، تا آنگاه دوازده نفر از امت من که از همگى از قریشاند، زمامدار شوند.
🔸قال: ثُمَّ خفی عَلَىَّ قَوْلُ رسول اللَّهِ وکان أبی أَقْرَبَ إلى رَاحِلَةِ رسول اللَّهِ صلیاللهعلیهوآله مِنِّى ، فقلت:
یا أَبَتَاهُ ما الذی خفی علی من قَوْلِ رسول اللَّهِ قال یقول:
🔸 کلهم من قُرَیْشٍ.
سپس کلامى فرمود که بر من پوشیده ماند، پدرم نسبت به من نزدیك رسول خدا بود گفتم: آنچه را رسول خدا فرمود و من نشنیدم چه بود؟
پدرم گفت رسول خدا فرمود:
🔸 تمامى این دوازده نفر از قریشاند.
قال: فاشهد علی إِفْهَامِ أبی إیای قال کلهم من قُرَیْشٍ.
جابر مىگوید: بر فهم پدرم آن جمله را از رسول خدا شهادت مىدهم که رسول خدا فرمود: آنها همگى از قریشاند.
📚 مسند أحمد بن حنبل، ج ۵، ص۹۰ و ۹۹ مؤسسة قرطبة. / شیعه از کجا و چه زمانی
#کلام
#شیعه_شناسی
•┈┈••✾••┈┈•
🔻 نشانی شیعه مدیا
@shiamedia
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴🏴🏴
✅ از امشب خانه ما حرم شماست...
#ایام_فاطمیه
#فاطمیه
#تسلیٺ_باد
#حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها
#السَّلاَمُعَلَیْکِأَیَّتُهَاالصِّدِّیقَةُالشَّهِیدَةُ
@shiamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹بيا صاحب عزاي فاطميه
▪️آیت الله العظمی وحید خراسانی:
در عزای فاطمیه هر چه عزاداری کنیم «کم» است؛ ... دلیل این حرف: امیرالمومنین علی علیه السلام درباره مصیبت شهادت حضرت زهرا فرمودند: «هَذِهِ وَ اللَّهِ مُصِيبَةٌ لَا عَزَاءَ عَنْهَا وَ رَزِيَّةٌ لَا خَلَفَ لَهَا» هر کار بکنید خلأ این مصیبت را پر نمی کند …
•┈┈••✾••┈┈•
🔻 نشانی شیعه مدیا
@shiamedia
🏴 حيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَلِ
أَنَّ الصَّادِقَ علیهالسلام سُئِلَ عَنْ مَعْنَى حَيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَلِ فَقَالَ: خَيْرُ الْعَمَلِ الْوَلَايَةُ
وَ فِي خَبَرٍ آخَرَ خَيْرُ الْعَمَلِ بِرُّ فَاطِمَةَ وَ وُلْدِهَا.
📚التوحيد (للصدوق)؛ ص۲۴۱
#فاطمیه
•┈┈••✾••┈┈•
🔻 نشانی شیعه مدیا
@shiamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صلیاللهعلیکیافاطمةالزهرا🌹
دیرآمدم دیرآمدم در داشت میسوخت💔
#فاطمیه
•┈┈••✾••┈┈•
🔻 نشانی شیعه مدیا
@shiamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با صدای بلند و رسا از بالای ویرانهها فریاد میزند:
ای جهانیان بدانید که پدر و مادر و فرزندان و کاشانهام و همهی خونهای ریختهی ما فدای حضرت فاطمهی زهراست...!
@shiamedia
▪️امیرالمؤمنین امام علی علیهالسلام: إنَّ فَاطِمَةَ بِنْتَ رَسُولِ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) لَمْ تَزَلْ مَظْلُومَةً مِنْ حَقِّهَا مَمْنُوعَةً، وَ عَنْ مِيرَاثِهَا مَدْفُوعَةً، لَمْ تُحْفَظْ فِيهَا وَصِيَّةُ رَسُولِ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) ، وَ لاَ رُعِيَ فِيهَا حَقُّهُ، وَ لاَ حَقُّ اَللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ)، وَ كَفَى بِاللَّهِ حَاكِماً وَ مِنَ اَلظَّالِمِينَ مُنْتَقِماً
▪️فـاطـمه دختر پيامـبر خـدا(ص) همواره مظلـوم بود و از حق خود و ارث پدر محـروم گرديد و درباره او به توصيه رسـول خدا(ص)عمل نشد و حق پيـامبـر و خداى بزرگ نسبت به فاطـمه مراعات نشد و خدا به عنوان داور و انتقام گيرنده از ستمگران كافى است.
📚 امالى شيخ طوسى: ص ۱۵۵، ح ۲۵۸
...
هدایت شده از شیعه مدیا
01.2.pdf
1.48M
🔘 نشریه علمی تحلیلی کاوش
🔘 شماره 2 | آذر ماه 1402
▪️ویژهنامه فاطمیه▪️
نشریه شبهه پژوهشی و تحلیلی کاوش (ویژهنامه فاطمیه) برگرفته از رصد شبهات رسانه های ماهواره ای و مجازی است. ۴۴ شبهه در ۴ بخش دسته بندی شده که شامل ویژگی های ذیل میباشد:
۱. بررسی اجزاء شبهه
۲. بررسی اهداف شبهه
۴. روش شناسی شبهه
۴. ضرورت پاسخ به آن شبهه
۵. دور نمای شبهه
۶. چشم انداز پاسخ
۷. پیشینه شبهه در مصادر و کتب علمی
موسسه جهانی ولایت مدیریت علمی پژوهشی
@shiamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلم ۵۷ سال پیش قبرستان بقیع
ویدیوی بالا برای سال ۱۳۴۴ و روضهخوانی روی تصویر برای حج سال ۱۳۵۵ است.
@shiamedia
﷽
دروغگویی علنی مفتی مشهور وهابی
⏺ «محمد بن صالح العثیمین» از شخصیتهای برجسته وهابی است. به جواب او درباره سوال مرتبط با بیعت حضرت علی(ع) با ابوبکر _ از کتابش «لقاء الباب المفتوح»_ دقت کنید:
🔸 سوال: در برخی از کتاب های تاریخی آمده است که حضرت علی رضی الله عنه با ابوبکر تا شش ماه از خلافت او تا بعد از وفات حضرت فاطمه رضی الله عنها بیعت نکرد، آیا این صحیح است؟
🔹پاسخ: این مطلب صحیح نیست. گفته شده است که حضرت علی بن ابی طالب با ابوبکر بیعت کرد ولی این امر را از حضرت زهرا پنهان کرد! زیرا او از ابوبکر به خاطر اینکه او مانع از ارث بردن از پدرش شده بود دلگیر بود! ...»
✍️ این در حالی است که روایت مورد اتفاق اهل سنت در صحیح بخاری و مسلم وجود دارد که دروغگویی این شیخ وهابی را علنی می کند:
🔹«... فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِي بَكْرٍ فِي ذَلِكَ فَهَجَرَتْهُ فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ... وَلَمْ يَكُنْ يُبَايِعُ تِلْكَ الأَشْهُرَ...»
🔸« فاطمه بر ابوبکر به این دلیل _ ارث_ غضب کرد و با او قطع ارتباط نمود و دیگر هیچ گاه با او سخن نگفت تا اینکه وفات یافت ... حضرت علی(ع) هیچ گاه با ابوبکر در آن شش ماه بیعت نکرد...»
📚 صحيح البخارى، ج4، ص: 1549، ح: 3998 و صحيح مسلم، ج3، ص: 1380، ح: 1759
✅ چرا در روز روشن، حقایق مسلم مرتبط با مظلومیت و حقانیت اهل بیت(ع) انکار می شود؟ چرا غضب شدید صدیقه طاهره (س)، به یک دلگیری ساده تحریف می گردد؟ غضب فاطمی مگر چه اثری در پی دارد؟
🆔 @shiamedia
═✧❁﷽❁✧═
#روضه_مکشوف_مادر
⏹ شیخ مفید در مهم ترین اثر فقهی خود یعنی«مقنعه» در بخش زیارت، باب زیارت مختصره رسول خدا(ص)، بعد از سلام به حضرت زهرا(س) و تصریح به شهادت ایشان، آورده است:
♦️«...لعن الله من ظلمك: خدا نفرین کند هر کس را که به تو ظلم کرد.
♦️و منعك حقك: و تو را از حق تو منع نمود.
♦️و دفعك عن إرثك: و تو را از ارث تو دور کرد.
♦️و لعن الله من كذّبك: و خدا لعنت کند کسی که تو را تکذیب کرد.
♦️و أعنتك: و تو را در سختی و تنگنای بسیار شدید مشرف به مرگ قرار داد.
♦️و غصّصك بريقك:
⏺ «غصّص» ثلاثی مزید باب تفعیل از ریشه«غصص» از مصدر«الغُصّة»است. غُصّه در استعمال فصیح عرب به حالتی گفته می شود که استخوان یا چیزی شبیه به آن در انتهای حنجره و حلقوم انسان(دقت کنید: بالای حنجره نه! چون که تحمل آن راحت تر است) گیر کرده باشد که مانع تنفس و یا آب خوردن او گردد و آن شخص را به صورت مستمر در جهد، تنگنا و فشار بسیار شدید _شبیه حالت خفگی و یا غرق شدن مستمر_ قرار دهد. این حالت نشانگر سخت ترین وضعیت روحی و جسمی یک نفر است.
♦️«و غصّصك بريقك» یعنی خدا لعنت کند کسانی را که حالت «غصة» را _ آن هم با شدت بسیار فراوان_ در شما ایجاد کردند به گونه ای که از شدت مصیبت، آب دهان شما همانند یک استخوانی در حلقوم تو بود و ... .
♦️و أدخل الذل بيتك...» و خداوند لعنت کند کسانی را که عزت شما را پایمال کردند و خواری و درماندگی را وارد خانه تو نمودند.
⏹ حال امیرالمومنین(ع) نیز همانند صدیقه طاهره(س) بود. او فرمود: سال ها صبر کردم در حالی که «و في العينِ قذًى و في الحلقِ شَجاً»
🆔 @shiamedia